Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

El_Magico

Cli-mate Frequentieregelaar vs SMSCOM Hybrid Controller MK2

Recommended Posts

Zoals de titel al doet vermoeden ben ik op zoek naar een trafo gestuurde fancontroller die zowel in als uitblaas regelt en vroeg ik me af welke van de 2 de betere is.

Moest er iemand ervaring mee hebben of nog een betere weten hoor ik het graag !

 

Greetz

 

Cli-Mate

 

SMSCOM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ervaring met beide systemen.  De cli mate is een heel mooi apparaat en kan de ventilator heel mooi traploos sturen. Weet niet zeker of deze wel meerdere fans tegelijk kan dimmen.

De sms com doet het in 5 stappen, een oerdegelijk systeem met een trafo. Heb een variant van deze al jaren in gebruik en nooit geen probleem mee gehad.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je het over de Cli-mate hebt van in mijn link dan bestuurt die 2 fans.

Die is wel fancier dan de SMSCOM maar gaat mij meer om de kwaliteit/hoe goe goed hij het klimaat regelt.

Nu als ik het goed begrijp regelt de Cli-mate de inblaas verschillend van de uitblaas indien dat nodig is waar de SMSCOM dat niet doet volgens mij want daar kan je de min en max toeren niet apart instellen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De cli-mate kan je perfect doseren. 

Gebruik hem een jaartje en geen problemen mee gehad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zelf geen afdakje gemaakt, ik zal ff foto maken van dat ding

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afdakje is niet nodig, gewoon zo tussen je planten hangen als je het mij vraagt. 

IMG_20200831_223706.thumb.jpg.f9dc60242905901e46a511f1864c457a.jpg

IMG_20200831_223720.thumb.jpg.757aff0c9717e45090a2d950840d7d36.jpg

IMG_20200831_223746.thumb.jpg.9101efb7c64327599c1fa08210639167.jpg

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vroeg het mij gewoon af of dat bakje de sonde koel hield of net opwarmde.

Thanks voor dit op te klaren en de pics ! 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee hij bromt niet anders zou ik hem niet willen.

Ik koop alleen kwaliteit spullen anders hoef ik het niet.

Je kunt geen top opbrengst  en kwaliteit verwachten als je altijd het voordeligste koopt.

Wil niet zeggen dat het duurste altijd het beste is maar ik ben niet vies van investeren

Edited by Fatamorgana
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cli-Mate ben ik zelf ook zeer tevreden over:tu

Gr, X

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Xaim Die van in m'n link ?

Het is tenslotte die geworden gewoon omdat die in theorie beter het klimaat zou moeten regelen dan alle andere modellen.

Enige wat me er tot nu aan stoort is dat de sensorkabel slechts 2.5m lang is.

Zijn er hier die deze al hebben verlengd of vervangen door een langere ?

 

Greetz 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb die van climate altijd gebruikt prima ding ben nu over gestapt day/night controller van techgrow.

Heb uit eigen nieuwsgierigheid is een ali expres thermometertje met sensor gepakt, kabel kapot geknipt was gewoon een enkeldraadje toen heb ik een paar meter losse kabel gepakt en 2 kroonsteentjes en met elkaar verbonden,

deze gaf toen gewoon dezelfde temperatuur aan.Dus je kan je sensor verlengen nou ga ik geen garantie geven dat het met die dure kastjes van onze hobby ook werkt ik neem de gok in iedergeval niet.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@El_Magico,

Ja precies dezelfde, je klimaat is echt een stuk constanter, echt een aanwinst als je met je klimaat loopt te kloten:tu

Zo ver ik weet zijn er geen verlengde kabels, zou je misschien cli-mate zelf kunnen benaderen of er iets voor is. 

Gr, X

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Xell Toch al goed om te weten dat het normaal zou werken.

 

@Xaim Zit niet te kloten met m'n klimaat maar het zal toch altijd beter zijn met een degelijke controller, als we ons kunnen verbeteren doen we dat :P

Cli-mate zelf heeft bij mijn weten idd geen langere versie maar de sensor is maar een standaard versie waar je langere versies van terug vind op Ali dus denk dat het wel mogelijk moet zijn.

Maar je hebt gelijk mss beter eerst eens Cli-mate zelf contacteren.

 

@Wiekspiet Van u wist ik dat al :D

 

Greetz

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn er eigenlijk mensen die in plaats van een stof/hepafilter of wat dan ook een koolstoffilter op hun actieve inblaas hebben ? 

 

Greetz

 

PS: Had nog graag jullie mening gehad over een paar andere projecten van mij zoals een moedertent en droogtent, liever alles in 1 topic of in aparte topics zodat het wat overzichtelijk blijft ?

Edited by El_Magico

Share this post


Link to post
Share on other sites

apart!

In de juiste rubrieken ook. Beetje zelfmoderatie is nooit weg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@El_Magico,

Ik heb bij al mijn passive inlaten een stoffilter zitten, sind kort een beetje aan het testen met koolstoffilters die ik dan op maat knip van de diameter van de buis. Klik

Gr, X

Share this post


Link to post
Share on other sites

Xaim, zou zo'n filter sporen van meeldauw of toprot tegenhouden?

De gaatjes lijken me daarvoor te groot.

Ik weet niet of er ook mensen zijn die dit soort intake filters gebruiken.

image.png.f0709f216a5fe658161e8ad5ea815201.png

Je moet ze om de zoveel tijd uitwassen en dan weer inspuiten met een soort van olie.

Geen idee of deze wel pollen en sporen daadwerkelijk tegenhouden. Ze zeggen van wel. Maar dat is nog geen bewijs.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Kees A Ik vraag het toch eerst ! Haha 

Die filters heb ik nog nooit gezien.

 

@Xaim Ik heb nu een lege koolstoffilter met de hoes rond op m'n inlaat maar dat begint te fluiten als ik boven de 50% ga dus dacht ik koop gewoon een nieuwe Can en steek die er op.

Eerst is met de stofzuiger doorgaan en dan zou dat geen problemen mogen geven denk ik.

Is niet de goedkoopste oplossing maar wel die met het minst gezeik.

 

Greetz

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het geprobeerd met ronde 127mm "Dirt Devil" HEPA filters maar de airflow is echt minimaal te noemen. Sterker nog, met actieve inlaat ook nog maar ineens een zwak briesje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat zijn die filters van bij Ali, die zien er wel uit alsof ze teveel tegen houden nochthans zijn er redelijk wat mensen die ze gebruiken.

Wat ik vrij handig vind en de airflow niet teveel hindert is het volgende.

 

https://www.ventilatieshop.com/filterdoek-klasse-g3-1000-x-1000mm-1-m2-dikte-15mm/?sqr=Filterd&

 

Blijft gewoon kleven aan velcro en is dus makkelijk te vervangen.

 

Greetz

Edited by El_Magico

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...