Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Buyuk

Laatste ronde 9 amneesjes

Recommended Posts

yep, nooit :wub:

Ik ga hem aanpassen in het oorspronkelijke bericht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lampen zijn 4 uur langer aan gebleven vanacht omdat ik een schakelaar verkeerd heb aangezet. Shit happens.

Is het verstandig om de lamp weer op zelfde tijd aan te laten gaan zoals altijd of moet ik de licht uur 4 uurtjes verschuiven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je mij vraag, jij werk al 10 jaar met dezelfde plant ,setup,aarde, enz enz. Wat is je het meest opgevallen aan deze dame?

Dat planten die een herfst in zich hadden significant meer vriend van de weegschaal zijn! 

Tuinders en bioboeren kweken voor het NAT gewicht..... Wij doen  aan DROOG bloemen :P

 

 

Edited by P H donner
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat uiteindelijk toch om bloem vorming of het nou nat of droog is. Als dat jou ervaring is geloof ik dat zeker, dit is iets wat ik van meerdere kwekers heb gehoord maar zijn de canabis kwekekers de enige die graag herfst willen nabootsen of houden de grote bv. Tomaten kwekers daar ook rekening mee, daar ginf het bij mij om.

Edited by Buyuk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Week 7 bloei

Ec 1.7 bewust aan het verlagen

Ph 6.5

Temp min 22 max 29

Aantal dagen terug afgezuurd water gegeven met regulator en Super pk. Gisteren ec verlaagd naar 1.7 omdat ze waarschijnlijk hun max hebben bereikt. Nu wil ik lager in de ec zitten maar in totaal meer PK toedienen voor de laatste +-2 weken. Dit week zullen zr weer een schone water beurt incl pk krijgen.

@P H donner jij bent van de herfst creeren, zijn de paarse bladeren daar een indicatie van ? Zo ja, kan dat al bij de eerste schone waterbeurt.

Onderste planten beginnen al bruin te worden, hopelijk is dat van het rijpen en geen teken van toprot -_-

Ik heb dit keer foto's wat duidelijker proberen te maken, de achterste planten heb ik minder blad weg gehaald, die maken duidelijk grotere toppen aan en hebben ook veel minder last van verbrande bladpunt en verkleuring. 

 

 

20201017_233219.jpg

20201017_233238.jpg

20201017_233259.jpg

20201017_233312.jpg

20201017_233348.jpg

20201017_233742.jpg

20201017_233739.jpg

20201017_233703.jpg

20201017_233443.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

er zijn voldoende hobbyisten die hoog in de EC starten en afbouwen gedurende de kweek. Probeer dat eens

Share this post


Link to post
Share on other sites

@al green over paar jaar zal ik dat ook proberen, voorlopig komt er geen nieuwe ronde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit geel is geen herfst.  Herfst begint altijd bij de onderste grote schut blad. Daar gaat ze de opgeslagen voedingstoffen  gebruiken om in der bloemvorming te stoppen. Dat paars kan door te nat of te koud zijn, heb het zelf niet....

Ik denk dat wat jij allemaal aan het toevoegen bent de schade veroorzaakt....

Ga eens terug naar simpel en hou ze éérst eens groen(!) en gezond tot week 7

Foto heden, week 4 dag 4, groen zonder verbrande tips...

 

CE3DA069-8E1F-470B-81FC-B3111D04F5A9.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tomaten kwekers tikken geen droge stof af. ;) Dat is een, nee dé wereld van verschil... Daar gaat het om de vruchten met 90%vocht Wij dwingen de dame tot haar uiterste door de bevruchting uit te sluiten. Helaas lukt dát, bij jou ,nou net niet. Geef eens simpel laag ec en zie hoe simpel het is om ze groen te houden.

Over je blad dat verwijderd is,  geen blad = geen fotosynthese...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar ben ik het ook met je eens maar ik heb de additieven die ik normaal gesproken koop niet meer kunnen krijgen omdat canna uit de NL'se markt stapt. Dit soort dingen maak ik ook voor het eerst mee, normaal gesproken zijn ze zelfs helemaal groen op het moment van oogsten. 

Ik heb koudere dagen gehad maar paars blad maak ik ook voor het eerst mee, minimale temp is rond de 22.

Edit:

Dit was week 7 paar rondes terug, heb altijd groen blad, paarse steeltjes zijn ook altijd aanwezig maar daar schrik ik niet meer van.

 

20200117_235954.jpg.85494afe1cb8e728347a9d9d178e7278.jpg

Edited by Buyuk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach Amnees is redelijk vergevingsgezind. ;)

Boodschap is , Less = More 

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als cadeautje voor het harde werk heb ik vandaag heel veel spint en kleine webjes ondekt. Het zit meeste spint zit in het midden van de tent, de planten in de hoeken  bevinden weinig spint tot ik heb kunnen controleren. Uit ervaring weet ik dat het heel snel gaat met k*t spint. 

Ik heb ongeveer nog kleine 2 weekjes tot oogst, ik twijfel om nieuwe snelle eters roofmijten te kopen of niet.

 

  • Sad 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je er niks tegen doet zitten binne paar dagen all je toppen in de webben

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nylon kous over je stofzuiger slang en de webben weg zuigen. Dit om de dag doen ook als je oogst goed de toppen uitzuigen.
 

En na je oogst...... 
Éérst lok planten zetten voor een week a 10 dagen. Dan pas nieuw steks zetten!

Dit werkt echt (!) 10x beter dan alles ontsmetten. Kost je wel wat tijd maar is het dubbel en dwars waard! 

Edited by P H donner

Share this post


Link to post
Share on other sites

@M0251 dat klopt inderdaad, ik heb daar al genoeg ervaring mee. Dan maar extra roofmijten kopen.

@P H donner panty over de stofzuiger doe ik nu al bijna 3 rondes achter elkaar. Na mjjn vorige ronde heb ik aantal weekjes floramite in de tent gespoten, schoongemaakt met dettol, lokplant geplaats wat idd jou idee was en in de tent 25 zakjes spical roofmijten gehangen. 

na beginnen van de nieuwe ronde alle stekjes weer gedompeld in floramite en 3 x gespoten in de groei fase en weer 25 nieuwe zakjes floramite gehangen. Ook heb ik alle aarde vernieuwd en potten schoongemaakt

Het zou gek zijn als de spint in de tent heeft kunnen overleven maar het moet wel want als ze van buiten kwamen waren de eerste planten die aangetast zouden zijn de gene naast de inlaat. 

Ik heb al veel blad met spint weggeknipt om het beetje te verminderen, vanavond weer beginnen met stofzuigen en zo snel mogelijk roofmijten kopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dettol kun je net zo goed achterwege laten.

Het is je laatste kweekje, maar anders zou ozon wel eens kunnen helpen na afloop van je kweek. Dat moet je wel gebruiken als je zelf er niet bent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de nieuw steks ook besmet zijn houd alles natuurlijk op. 
Het zegt genoeg dat je ze nu pas zo laat opmerkt..... ik check me steks zeer grondig met een loep

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb tot ver in de bloei alles gecontroleerd om de aantal dagen. Plus ik ben preventief gaan bestrijden met de in totaal 50 zakjes roofmijten. Plus in het begin, in het gif (floramite) gedoopt en meerdere weken bespoten. 

Zoals wat jij aangaf heb ik ook aantal weken tent leeg gehouden en maximaal afgezogen met meerdere lokplanten in de tent. 

Volgens mij zegt het niks dat ik ze nu pas opmerk, volgens mij is het heel snel gaan uitbreiden dat ik weinig kans had om het te ontdekken in een volle afbloeiende tent. Webben waren ook nog heel klein, minimaal. Behalve onder de bladeren, vooral in het midden van de tent op aantal topjes is het veel. De rest is weinig te zien.

Maar hoe dan ook. Ik ga deze dagen, Tetrix 500 roofmijten kopen om curatief te bestrijden. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/17/2020 at 11:53 PM, Buyuk said:

Week 7 bloei

Ec 1.7 bewust aan het verlagen

Ph 6.5

Temp min 22 max 29

Aantal dagen terug afgezuurd water gegeven met regulator en Super pk. Gisteren ec verlaagd naar 1.7 omdat ze waarschijnlijk hun max hebben bereikt. Nu wil ik lager in de ec zitten maar in totaal meer PK toedienen voor de laatste +-2 weken. Dit week zullen zr weer een schone water beurt incl pk krijgen.

@P H donner jij bent van de herfst creeren, zijn de paarse bladeren daar een indicatie van ? Zo ja, kan dat al bij de eerste schone waterbeurt.

Onderste planten beginnen al bruin te worden, hopelijk is dat van het rijpen en geen teken van toprot -_-

Ik heb dit keer foto's wat duidelijker proberen te maken, de achterste planten heb ik minder blad weg gehaald, die maken duidelijk grotere toppen aan en hebben ook veel minder last van verbrande bladpunt en verkleuring. 

 

 

20201017_233219.jpg

20201017_233238.jpg

20201017_233259.jpg

20201017_233312.jpg

20201017_233348.jpg

20201017_233742.jpg

20201017_233739.jpg

20201017_233703.jpg

20201017_233443.jpg

Hoezo wil je twee weken lang pk toevoegen? Wordt dat aangeraden in je schema?

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, komando said:

Hoezo wil je twee weken lang pk toevoegen? Wordt dat aangeraden in je schema?

Je kunt beter niet op de knop 'quote' drukken als je niet per se iets wilt quoten.

Had je de boodschap toch willen quoten, dan had je ook de foto's uit je quote kunnen deleten.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aptus adviseert gewoon het toedienen van P, K, of PK gedurende de gehele bloeiperiode (vanaf zichtbare bloei).

Als je dat dan naast het schema van canna legt, zie je dat ze het zelf ook niet zo goed lijken te weten wat nou echt het beste is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hiervoor gebruikte ik pk van canna, die wordt geadviseerd om 3 week voor de oogst 1 week toe te voegen. 

Nu heb ik van aptus Super pk, aptus adviseerd gehele bloeifase toe te voegen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt wel erg vaak Floramite ingezet waardoor de spint (deels) resistent kan zijn tegen de Floramite die je spuit.
Stekkenboeren gebruiken ook Floramite.
Onderstaande info staat niet op het fotokopietje wat je bij de Floramite vond die je kocht en is je misschien ook niet helemaal bekend maar wel van groot belang wil je effectief kunnen bestrijden;)

Toepassing van Floramite
Het is belangrijk dat insecticiden als Floramite 240 SC op de juiste manier worden ingezet. Het productetiket is hierin leidend. Het zorgvuldig opvolgen van het etiket is van belang om resistentieontwikkeling te voorkomen en de werkzaamheid van middelen te behouden. Ook het afwisselen van middelen met een verschillend werkingsmechanisme is belangrijk.

Dosering en bespuiting

Gebruik bij toepassing een dosering van 0,04% (40 ml / 100 L water). Verlaag deze dosering niet, want de kans op resistentie wordt hierdoor vergroot. Toepassing in een blok bespuiting van 2 toepassingen met een interval van 7 dagen (maximaal 4 toepassingen per jaar). 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...