Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Fearghus

Fearghus medical growtent

Recommended Posts

Ah ik heb het antwoord al. 

15998085280831677164143224317914.thumb.jpg.5f7b27d6f18f2b679b6543f7a06bda39.jpg

Wat aan het bijstuderen over de footprint van LED  is precies alsof ik terug op school zit. :rofl

Edited by Fearghus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gras is geweldig voedsel voor de bacteriën.

Je hoeft het niet te steriliseren. Dat is verre van de bedoeling, maar als jij je er prettig bij voelt om het bijvoorbeeld even onder de kraan te wassen, is dat prima.

5 cm is wel behoorlijk en raad ik af. Een dun laagje om net aan de oppervlakte te bedekken is vooralsnog  prima.

Om het laagje van gras af te dekken en de toplaag te sluiten, gebruik ik zelf een voldoende laag stro erover.

Het heeft in die zin geen nut om in de bloeifase een bruine mulch aan te brengen ivm ph.

De tijd is daar simpelweg te kort voor en de schimmels breng je van tevoren al aan in je grondje, waarna ze de relatie aangaan, verder uitgroeien en hun invloed op de ph zullen uitoefenen.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verteld deze gast een beetje reële dingen of is hij een reclamecampagne aan het voeren voor de Ledtonic Z5. Als ik zijn verhaal wat kan volgen, begrijp ik dat bij Led de PPF het belangrijkste is of sla ik de bal nu helemaal mis?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan ga ik bij gras blijven de gehele levenscyclus en gewoon de toplaag bedekken. Alleen geeft hij nergens weer waar de ideale PPF waarde ligt in de buitenste zondes. Hij zegt gewoon dat de ze toereikend is en dat je beter niet onder die waardes gaat.

Edited by Fearghus

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, greentjeonatrip said:

Ga echt eens een keer goed zitten voor deze video.

Dan weet je in 1 klap waar het om draait.

:popcorn:

Share this post


Link to post
Share on other sites

If you have root feeders mother nature send you a message. You don't have soil but dirt. :rofl zal verder kijken. Heel informatief en ludiek gebracht.

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@greentjeonatrip ik zal vanavond de hele lezing kijken op tv. Echt wel een schat van informatie die vrouw. Nu kan ik niet in een keer uitkijken, moet nog naar de kine. Ik ga straks naar het bos, gras halen en heb ondertussen al met groene bladeren de buitenplanten pepers en dergelijke beginnen mulchen. 

Ondertussen is mijn trouwe vriend aan het waken over de buitendame, die krijgt straks ook een mulch. :D

20200911_120401.thumb.jpg.3515fe11e7585eadf6fb0ddf7f59fc37.jpg

20200911_120357.thumb.jpg.34e003b3ae08c979af7e7a842becd98c.jpg

Ondertussen nog een geinfuseerde Thaise omelet gemaakt. 

20200911_105755.thumb.jpg.731971c28cab23b13e8dfeef8ebe195b.jpg

Grts

Edited by Fearghus
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 hours ago, Fearghus said:

@Rolling Stoner zeg maar geen kennis. Daarjuist ff op die site gekeken. Dat is Chinees voor mij. Sommige dingen heb ik zelfs geen flauw idee wat ze bedoelen van onderdelen. Nuja ik zal veel mogen Googlen. Ik zal morgen eens die video bekijken. Misschien is dat duidelijker. 

 

Hmm, ik heb vroeger wel redelijk wat elektriciteit gehad op school. Ik vergeet soms dat de meest basis zaken niet door iedereen gekend zijn. Voor je de videos van LEDgardener bekijkt doe je dan best wat studiewerk zodat je beetje bekend bent met zaken zoals :

  • wet van ohm : stroom , spanning , weerstand
  • gelijk- en wisselstroom
  • Vermogen berekenen
  • serie en parallel

Met enkele uurtjes research hierover kom je al heel ver. Toch het mooie dat je over vanalles wat kan bijleren met deze hobby :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, Fearghus said:

Verteld deze gast een beetje reële dingen of is hij een reclamecampagne aan het voeren voor de Ledtonic Z5. Als ik zijn verhaal wat kan volgen, begrijp ik dat bij Led de PPF het belangrijkste is of sla ik de bal nu helemaal mis?

 

Echt een reclamecampagne voert hij hier niet vind ik. Hij gebruikt de Ledtonic Z5 eerder als voorbeeld voor een "degelijke LEDlamp", om die te vergelijken met goedkope Ebay-lampen en wat termen duidelijk te maken.

Neem van mij nu ook niet alles blind aan, maar ik denk dat de meeste zaken die hij hier zegt redelijk steek houden. PPF is denk ik wel een goeie maatstaf. Ik ken er al het fijne niet van maar zag tijdens mijn research hier op het forum allesinds constant waardes in µmol/s terugkeren.

Och, ik doe ook graag mijn research, maar je moet je afvragen wat het je op dit moment oplevert om zo diep in te gaan op PAR, PPF en whatnot. Mijn conclusie na enkele dagen research was gewoon: Om een top-range groeilamp te bekomen met beste prijs/kwaliteits-verhouding moet je blijkbaar zelf eentje bouwen met kwalitatieve LED strips. Hoe je dit effectief voor elkaar krijgt zal je al opzoekwerk genoeg kosten :D

Edited by Rolling Stoner

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Rolling Stoner was vergeten een vraagteken te zetten. Was als vraag bedoeld. Omdat sommige filmpjes je in bepaalde richting sturen. Als je dan bv als leek, ik dus ziet 1000 watt vermogen. Dan dacht ik eerst eum wow krachtig. Maar als je dan wat begint te lezen dat het belangrijker is wat je omzet in watt. Dan het vermogen. Mja dan ben je gemakkelijk te misleiden. Ik had die lamp bekeken en die stond maar aan 165 Dollar ofzo. Daarom mijn vraag als wat hij verteld klopt. 

Idd ik heb geen basis elektriciteit gehad. Het enige waar ik mee werkte met micromol was voor de bepaling van de  suikerspiegel. Leren prikken, pathologie, anatomie zo'n dingen. Ik ben er wel van overtuigd na heel wat lees werk en vragen dat het me wel gaat lukken. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 9

20200912_101735.thumb.jpg.add9ab7a41e8cc4b07de26ed59fea8d0.jpg

20200912_101722.thumb.jpg.e93376ac64e5af5f508bb0711a7f9505.jpg

De dames hebben een Mulch gekregen. Na 2 dagen hadden ze dorst. Om verschillende mineralen en elementen te activeren varieer ik in ph. Ze hebben vandaag 6% water gekregen. 300 ml en ga zo opbouwen. Ph 6,5. Temp dag 25 c° m, nacht 20 c°. RV 65%

 

 

Grts

Edited by Fearghus
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ondertussen Cellmax Mycorrhizza besteld. Zodat ik de bodem op aanraden van greentjeonatrip kan injecteren. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zien er goed uit. Groeien lekker door... we gaan echt gelijk op zie ik.... waren ook wel aardig geworteld gelukkig...

969E8405-A2BD-4385-88E0-B8E9BCF48C62.jpeg

56F3A987-EEBD-4CB7-A8EB-E266522E0088.jpeg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@wietsmurf die van u zijn iets groter of ouder dacht ik. Maar zal niet veel verschil zijn. 

Daarjuist een Thaise spacebotercake gemaakt. De vorige keer was het ongeveer 3 gram per groot stuk. Wat opgevoerd naar 4,5 ongeveer per stuk. 

20200912_160440.thumb.jpg.1f6ad23c97eaa8b88f5bd2f9c76bee4b.jpg

Nu nog een lekker jointje roken met 11 Roses en straks een plakje cake.

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de Cellmax Mycorrhizza geannuleerd en gekozen op aanraden van greentjeonatrip voor Colonize AG. Bij de Cellmax kon ik nergens terug vinden wat er inzat en het moest onder de wortels toegepast worden. Dat stond niet bij het verkooppunt in de info. Wel bij Cellmax. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Weedsmurf ik ga ze nog een keer verpotten, dan zal ik wel iets achterlopen. Welk soortje was het weer van u?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met de "Flower Saver Plus"  van PHC heb je in ieder geval de schimmel te pakken, die daadwerkelijk de symbiose met Cannabis aan gaat en met de Colonize AG heb je de rhizobacterïen en Trichoderma in huis.

Deze Rhizophagus irregularis, Rhizobacterïen en Trichoderma horen onvoorwaardelijk in je grondje te zitten....

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zorg daarnaast voor een goed samengesteld substraat.

Als je minimaal 15% van de potinhoud erin mikt en het begint onder eruit te lopen, heb je gewoon geen goed substraat en vraagt dat ook om alerter te zijn in je waterhuishouding.

Edited by greentjeonatrip

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Fearghus said:

@Weedsmurf ik ga ze nog een keer verpotten, dan zal ik wel iets achterlopen. Welk soortje was het weer van u?

Ik heb 3 x chemdagh en 2 x motherlode van Sannie. Met alle bio voeding erbij...

ze zien er blij uit voorlopig nog..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...