Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Fearghus

Fearghus medical growtent

Recommended Posts

kan gewoon op 400Watt maar lamp afstand wel tussen 80-100. Laat de steeltjes niet teveel strekken dus de lamp na een weekje op 60 en naar gelang de groei langzaam zakken, met 2 weken naar 12/12 en 40cm lamphoogte.

Wat is de luchtvochtigheid zonder vernevelaar?

Ph tussen 5.6 en 6.2-6.4

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@al green momenteel 48%. Maar het regent niet meer. Die kan dalen met de lamp aan tot 38%. Beetje weersgebonden. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Detoxing doe ik wel eens als ik dan toch naar de tramodol ben moeten grijpen. Gebeurd gelukkig bijna niet meer, dankzij het roken en eadebles. Alleen nu nog ff kijken voor een goede portable vaporizer en af en toe puur roken. Dat ik die tabak achterwege kan laten. Maar eerst een goede run daarvoor, anders is puur roken nogal duur. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Smokerevieuw.

11 Roses breeder Delisious Seeds (Appalachian kush x Sugar Black Rose), grower?

Na veel gelezen te hebben over dit soortje en tenslotte de zaden te hebben gekocht. Het geluk gehad wat 11 Roses te kunnen scoren. 

De toppen zien er mooi en glinsterend uit. Semi compact. 

Met extra licht, het was nogal donker weer.

20200901_172318.thumb.jpg.8eb77742f4ac49218d38ae77ea9eedb7.jpg

20200901_172312.thumb.jpg.78cff1432a02d29bfa8ff74e2d714c11.jpg

Zonder verlichting.

20200901_172211.thumb.jpg.1947e256001e0ca6a9aa12a9086b6e83.jpg

De geur is iets speciaals, niet overdreven doch complex. Niet in de zin dat het een heel uitgebreid terpenpallet heeft, maar in de zin van een niet echt typisch wietgeurtje. Licht zurig, zoete pickles, kruidig aroma. Lichte hinten van peper tot bloemig.

De smaak is best wel intens en heftiger dan de geur. Een dikke rook die in je mond blijft plakken, smaakt precies naar ijzer vitaminen, met een peperkoeken nasmaak. Licht zoet, met hinten van steranijs. Met een uitgekauwgumde kauwgum smaak. Ik heb ook meteen een droge mond.

Het effect komt al vlug opzetten. Auditief en visueel ben ik precies verdoofd. Na een paar goede hijsen beginnen mijn spieren te tintelen in mijn benen, na een tijdje treedt er een ontspannend gevoel op in zowel geest als lichaam. Op de duur zelfs narcoticsch. Het is een van de eerste soortjes waarbij het een dag of 5 geduurd heeft voor ik ze in de dag rookte en zelfs dan hou ik ze meestal voor in de avond. Medicinaal heeft deze soort een goed effect om pijn te bestrijding, ik word er ook extreem rustig en super ontspannen van. Recreatief geeft het een meer waarde als je ff wil afsluiten van de wereld. Ik moet zeggen dat de wereld meestal van zelf af sloot om dan vervolgens s'morgens wakker te worden. Een serieuze meerwaarde voor mensen met slaapproblemen. Om uit te gaan of sociale gelegenheden zou ik het niet echt aanraden. 

Een voor mijn medische behoeften ideaal soortje waardoor ik super ontspannen werd, mijn pijnen bijna van weg waren en ik van sliep als een beer in zijn winter slaap.

Medisch gezien (persoonlijk) een 9,5/10. Smaak 8/10, geur 7,5/10

Grts

Edited by Fearghus
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eindelijk eens een smoke-report van de 11 Roses. Mooi beschreven van hetgeen je ervaart. Je ziet......goeie wiet hoeft niet te "meuren"

11 Roses is een onbekend soortje van een top breeder. Maar je zal het maar hebben staan......,gewoon doen.

 

 

 

 

 

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, al green said:

Eindelijk eens een smoke-report van de 11 Roses. Mooi beschreven van hetgeen je ervaart. Je ziet......goeie wiet hoeft niet te "meuren"

11 Roses is een onbekend soortje van een top breeder. Maar je zal het maar hebben staan......,gewoon doen.

 

 

 

 

 

 

Eerlijk gezegd had ik er nog nooit van gehoord en ook nog geen ervaring met Delisious Seeds. Ik ben benieuwd. Die Golosa ben ik ook wel nieuwsgierig naar. Is Spaans voor "zoetebek" ook van Delisious Seeds.

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 hours ago, Fearghus said:

Alleen nu nog ff kijken voor een goede portable vaporizer en af en toe puur roken. 

Heb paar weken terug de Xmax Starry 3.0 gekocht. Nu ben ik geen vape expert maar voor die 80€ is het zeker geen slechte vape.

Die top ziet er in ieder geval smakelijk uit ;)

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
37 minutes ago, Fearghus said:

Eerlijk gezegd had ik er nog nooit van gehoord en ook nog geen ervaring met Delisious Seeds. Ik ben benieuwd. Die Golosa ben ik ook wel nieuwsgierig naar. Is Spaans voor "zoetebek" ook van Delisious Seeds.

De Sugar Candy van hun kun je ook proberen. Toppertje, echt

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, al green said:

De Sugar Candy van hun kun je ook proberen. Toppertje, echt

Zoete soortjes vind ik wel lekker om te roken.  Ik heb nog zaad genoeg liggen voor de volgende ronde. Ik heb nog 2x 11 Roses Delisious Seeds, 3x Purpel Punch Zamnesia, 1 x Super Orange Glue en 1x Golosa Delisious Seeds. Die Sugar Candy zal ik onthouden. Ff wat strain info opzoeken. 

Edited by Fearghus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kerst is vroeg dit jaar. Auto kerstboompje staat te genieten van de zon. 

15993851878371876580512491080107.thumb.jpg.40475f9c0f4e82b9a5ab85b2ccefa035.jpg

15993857129702016297668401045896.thumb.jpg.ffb8115543230d1dad54718be6d899aa.jpg

15993857631804457619701034628962.thumb.jpg.c0b09f44aca729fe8228ebcee6b4726d.jpg

20200906_114634.thumb.jpg.589375ff72a8dc486498ad7b5bd97c2c.jpg

15993858844674857879052906904252.thumb.jpg.c3680dab14b8b0997933f3de17f63340.jpg

Vraagje. Ik lees veel en pas het ook zelf toe, om een goede plens te geven en dan 2 tot 3 dagen te laten drogen, tot ongeveer aan 1/3 van het gewicht zodat het medium vochtig blijft. Nu las ik dat het beter is als de plant goed bloeit (laat ons zeggen vanaf week 4 bloei) om wat minder te geven en frequenter. Wat is jullie visie daarover?

Edited by Fearghus

Share this post


Link to post
Share on other sites
55 minutes ago, Fearghus said:

3x Purmerend Punch Zamnesia

Nieuw soortje uit de beemster?:lol:

Minder en frequenter is nat houden. Nat droog is waar de dames het meest van houden.

Edit: je wilt ze niet uitdrogen in de bloei dus is frequenter misschien veiliger?

Edited by Limbic

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 minutes ago, Limbic said:

Nieuw soortje uit de beemster

:rofl dat heb ik ff aangepast.

Ze staan er ook beter bij. In begin deed ik minder en frequenter. Was ook bang om teveel of te weinig te geven. Met het wegen van de potten gaat het veel beter en kijken wat de plant aangeeft, bladstand. Ik denk ook door minder te geven en frequenter de rv ook wat hoger blijft, terwijl als ze netjes alles bijna laat opmaken, de RV daald tot aan het volgende water moment. 

Edited by Fearghus

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Limbic weet je toevallig een site, waar een beetje uitgelegd staat hoe je zelf led lamp maakt. Maar dan echt voor absolute noobs. Ik zou als deze kweek meevalt, willen investeren in een optimale led voor mijn m² tent. Ik heb al van alles gelezen en ga nog van alles lezen. Maar djee Cobs, Leds wat is het beste? Het efficiënte? Ik zal sowieso ff basis electriciteit  moeten bekijken. Als je zoekt onder zelf kweek ledlamp maken kom je van alles tegen. Van houten frames ?????? tot aluminium frames, die mij toch het veiligst lijken. Van aanraden naar Cobs tot zelf ledstrips bestellen in China. China duurkoop, dan weer ergens anders het zelfde ze vragen hier teveel voor. Enz. :rofl

Ik wil wat gaan investeren maar het moet ook geen 1000 Euro gaan kosten. Ik zal sowieso hier op wf me ook nog uren gaan inlezen en youtube afschuimen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had laatst Sweet Candy als autoflower. Idd echt heerlijk zoet. Echt snoep achtige geur en smooth in de keel zeg maar....

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minutes ago, Weedsmurf said:

Had laatst Sweet Candy als autoflower. Idd echt heerlijk zoet. Echt snoep achtige geur en smooth in de keel zeg maar....

Cristal candy heb ik nog gerookt. Dat was ook zo'n lekker zoet wietje. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er staan een aantal voorbeelden van mooie armaturen op dit forum.

Allemaal met strips.

Nu zijn de meeste strips die ze hier gebruiken iets van 112 cm, dus dat past niet in een 100 x 100 tentje.

Maar er zijn ook kortere strips te koop. 56 cm en 28 dacht ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik kijk bij een samengestelde tent van secret Jardin zie ik dat ze 3x Tled 42 watt bloei gebruiken  is dat een optie? Valt best mee in prijs. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Betwijfel dat die Tleds hun geld waard zijn.

Strips van Samsung, cobs van Citizen, Cree, Luminus.

Of je nu voor cobs of strips gaat die Spectrabox ga je zo voorbij steken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar ben ik wel van overtuigd. Er is niet echt ergens een soort van DIY te vinden of het zijn verslagen die specifiek op een andere oppervlakte afgestemd zijn. Als je technische bagage meehebt, dan ben ik er van overtuigd dat je dat vlug ff omrekend. Het enige waar ik kennis van heb, is medische kennis beroepsmatig en aan de moto werken kan ook nog. Maar electriciteit geen ervaring of kennis over. Dus wordt echt wel heel veel lezen. Iets compleet is dan weer interessanter maar duurder. Daarom dat die Tleds aantrekkelijk leken en niet prijzig. Het blijft voor mij een hobby en voor medicinale redenen. Dus wat winst halen uit mijn oogst voor investering in de tent, zit er niet in. Dus ik dacht aan iets, die absoluut niet boven de 450 gaat. Ik ben zeker bereid te leren en het zelf te maken, is toch maar voor volgend jaar. Nog ff wat tijd om zelf te maken of iets te vinden.

Edited by Fearghus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Begrijp je hoor ben alles behalve onhandig maar als het op elektriciteit komt... 

In mekaar steken is geen enkel probleem zolang ik er een plan ofzo bij heb :D

Zelf heb ik een ledlamp van bij Rubol, weet dat die hier niet graag gezien word maar ik ben er enorm tevreden van.

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 minutes ago, El_Magico said:

Zelf heb ik een ledlamp van bij Rubol, weet dat die hier niet graag gezien word maar ik ben er enorm tevreden van.

Waarom? Ik heb ff gekeken, prijzen zijn best schappelijk. Gebruiken ook DIY met Samsung onderdelen.

Alleen zou ik niet weten wat ik zou moeten kiezen. Verkopers ruiken dat, aangezien ik dan niet tegenargumenten kan geven of niet weet waar ze over praten, smeren ze je zeker het duurste aan. Ik zie wel dat er info staat over Led, dus lezen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...