Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Fearghus

Fearghus medical growtent

Recommended Posts

De Gelato blijft ondertussen maar gaan. Ik zet ze s'avonds binnen dat ze toch iets meer donkeruren krijgt. Damn liever gehad dat deze pheno volop in de zomer stond. Eigenwijze krengen. 

20200828_140812.thumb.jpg.065f3bbd31116e0166e04cc879ba3335.jpg

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar dat gaat toch nooit goed komen met onze buitenplanten. Zie nu nog echt helemaal niks qua bloei. En dan moeten ze nog 2 maanden minimaal zeg maar..

Hoe gaat ie met je tentje,  om ff op je topic terug te komen.

zijn t echt medicinaal uitgekozen wietjes?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Weedsmurf said:

Maar dat gaat toch nooit goed komen met onze buitenplanten. Zie nu nog echt helemaal niks qua bloei. En dan moeten ze nog 2 maanden minimaal zeg maar..

Hoe gaat ie met je tentje,  om ff op je topic terug te komen.

zijn t echt medicinaal uitgekozen wietjes?

Mja, ik hou mijn hart vast. Vrees er ook voor. Maar je weet nooit. Weer kan alle kanten op hier.

Ja die Eleven Roses en Golosa op medicinale eigenschappen. Maar recreatief is dat ook dik in orde. Tenminste als je nergens heen moet. :D

Grts

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gisteren 1 kg cannaboter gemaakt van de zaadoogst. Kan ik de rest van het jaar en een stuk volgend jaar nog eadebles maken. Ik ben bezig met een geinfuseerde Thaise botercake aan het maken. Zit nu in de oven. Ruikt heerlijk. Ik heb niet volledig de boter vervangen door cannaboter in het recept. Want ik heb nog geen idee, hoe potent de cannaboter is. Ik vermoed best sterk. Want het was bijna allemaal top. Daarom toch even 2/3 cannabiter genomen. Ik heb wel al de spatel en de potuitgelikt. :D yummers.

20200829_133137.thumb.jpg.005d8226718dfbab105e2184f04756ec.jpg

Dat de dames onkruidgenen hebben is buiten op het terras te zien. Er waren een tijdbterug wat zaken van de tafel gevallen. Resultaat.

20200828_164115.thumb.jpg.8e101a39cceb9f4a6e458469f0c0c988.jpg

20200828_164112.thumb.jpg.84fdfce344c1528e847fd8184f32029e.jpg

De Gelato is eindelijk aan haar bloei begonnen. Jeetje als ze nog gaat stretchen, dan wordt dat een mega auto. Zal nog de kunst zijn en geluk met het weer hebben, om af te bloeien. Maar we gaan ervoor.

15987123486577371955252626080373.thumb.jpg.9264a960bbe9165417618162ce96470b.jpg

Grts

Edited by Fearghus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ff vlug nog een smokerevieuw.

Strain: Wedding Cheesecake. Breeder Fastbuds. Grower: Fearghus

De auto's hebben niet al te best weer meegemaakt in de eerste maand, het medium ben ik ook van afgestapt, ik vermoed toch een disbalans. (Alhoewel de gelato gaat als een speer nu) Ook een vermoeden op onstabiel zaad. Maw veel vermoedens en geen zekerheid, resultaat, super kleine plantjes. De twee Pheno's samen van de Wedding Cheesecake hebben ongeveer 16 gram opgebracht. Wel goede kwaliteit maar absoluutgeen bagappeal en hele povere oogst.

Wedding Cheesecake 

20200829_165336.thumb.jpg.82ce8dd8cd7d878ff4cd606a973517b9.jpg

20200829_165501.thumb.jpg.4d5448454e08255fce86c7e98d0fd910.jpg

De geur doet me denken aan snoep, groene zure matten. De geur is zoet, met hinten van vanille en koekjes. Op de achtergrond een bloemige geur die richting zonnebloem en bruine zeep gaat. 

De smaak is verassend minder zoet dan ik dacht. Na een paar trekjes heb ik een hele lichte zoet/zure smaak in mijn mond. Je kan het vergeljjken met die rode snoepjes. Bij ons noemt dat poepekes. Precies een rode kont. De nasmaak is licht citrus met kruidige invloeden. De rook is verassend licht en gaat zelfs een klein beetje naar munt toe. Ik krijg best vlug een droge mond en heb een smaak in mijn mond alsof ik bessentaart zou hebben gegeten. 

Al heel vlug zijn er auditieve en visuele veranderingen. Ik voel me dromerig, het is precies plots helderder buiten. Ik voel me energieker en de muziek klinkt intenser. Na een tijdje voel ik me best happy en werkt het vooral celebraal. Ik voel me licht. Ik kan me best nog goed concentreren. 

Een fijn soortje als wake en bake, om wat helder te worden na een zware indica sessie, activiteiten te doen en sociale situaties. Na een tijdje voelde me ik iets zwaarder, maar toch kon ik nog perfect functioneren. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

We zijn vertrokken. Op naar hopelijk een run met minder problemen. De zaden hebben twee dagen ontkiemd met de koffiefilter methode. Ze zijn nu geplant in light mix van Plagron.

3x Eleven Roses fem en 2x Golosa fem. Ze staan overkapt tot ze boven komen. 

Temp 25 graden, RV tent 50%. Ik heb toch al de afzuiging aangezet om verse lucht in de tent te hebben of zou dit nog niet nodig zijn in deze fase? Normaal gezien wacht ik tot ze boven zijn. 

20200831_112610.thumb.jpg.bfbf0dcc8ea3d89a67e9013189d9b708.jpg

Grts

Edited by Fearghus
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker knallen weer met je nieuwe ronde, succes :)

Ik heb gelezen dat de koolstoffilter in de groeifase nog niet aan moet omdat de hoge LV kan zorgen voor een verminderde opname  van de geur omdat de koolstof vol raakt met vocht. (Ik heb een klein filtertje dus ik heb dit advies gevolgd)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben benieuwd. Lopen bijna gelijk zie ik...

6/7 ontkiemt waarvan er eentje twijfelachtig is of ie t gaat overleven..

D47A10F0-64AC-4B57-8231-5DB9D56B88D2.jpeg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, Fearghus said:

Ik heb toch al de afzuiging aangezet om verse lucht in de tent te hebben of zou dit nog niet nodig zijn in deze fase? Normaal gezien wacht ik tot ze boven zijn

Je kunt hem ook zachtjes aan zetten toch. 

Vooral als je geen actieve inblaas hebt zou ik hem lekker zachtjes aan houden. 

Je zit zelf ook niet graag zonder zuurstof:P

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 hours ago, Kluns said:

Je kunt hem ook zachtjes aan zetten toch. 

Vooral als je geen actieve inblaas hebt zou ik hem lekker zachtjes aan houden. 

Je zit zelf ook niet graag zonder zuurstof:P

Evoila dat was ook mijn gedacht. Stond al aan, omdat ik juist hetzelfde dacht.

@Weedsmurf idd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aangezien ik nog nooit met ph heb gewerkt, omdat ik biologisch kweek, heb ik een vraag.

Normaal gezien is het niet nodig ph te checken bij biokweek. Nu kwam ik toch een paar sites tegen die het toch aanrade. Dus bij deze, PH van het kraanwater 6,9. Ik zie twee richtwaardes op aarde. 6,3 en 6,5. Sommige sites zeggen tussen de 6 en de 6,5. Maar dat lijkt le tich niet goed om fluxatie te hebben en één richtwaarde te hebben. Is het zo dat 6,3 veel dichter naar de behoeftes van de dames gaat? Ik heb afgezuurd tot 6,3 en 24 uur laten staan. Voor ik geef sowieso nog eens meten. 

Grs

Edited by Fearghus

Share this post


Link to post
Share on other sites

stikstof en fosfor worden bij een iets lagere ph beter opgenomen en kalium bij een iets hogere.

Je zou dus met een iets lagere ph moeten beginnen in de groei en deze een heel klein beetje omhoog moeten werken naar het einde van de bloei.

begin met een ph van 6 en werk hem naar het einde toe naar een ph van 6.3 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor Stikstof geldt precies het tegenovergestelde want bij een hogere ph wordt ammonium sneller omgezet naar Nitraat en laat die Fosfor maar over aan de schimmeltjes.

Voor beiden hoef je zeer zeker niet te vrezen voor tekorten.

Aan een ph van 6,9 zou ik persoonlijk helemaal niets veranderen.

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zorg voor een goede opbouw van je schimmelnetwerk.

Mensen kunnen lang en breed lullen over bacteriedominantie, maar om je een idee te geven.....voor cannabis geldt dat die verhouding van  bacteriën jegens schimmels 1 staat tot 0,6-1 is, dus dat valt wel mee.

Draag zorg voor een kalkbuffertje, een goed schimmelnetwerk en geef vooral de controle aan de plant....

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Begrijp me niet verkeerd.

Als jij je daar goed bij voelt, is daar helemaal niets mis mee.

Ik vind het niet nodig en zonde van mijn tijd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, is idd een beetje op het gevoel af gaan. Wel fijn om te weten dat het eigenlijk niet echt nodig is. Ik ben nu begonnen op 6.3. Dus denk dat ik het dit rondje op 6.3 hou en misschien in de bloei naar 6.5 ga. Vokgend rondje ga ik het dan eens gewoon laten en zien als ik verschil merk. 

Edited by Fearghus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb in mijn bio kweek ook niks aan de ph gedaan, deze is boven de 7 hier.

Maar dan moet je wel voeding hebben die volledig organisch is niet zoals biomineraal en dat soort dingen.

Ik pas alleen de ph aan als ik minerale voeding gebruikt zoals bv canna.

De eene waarde is in groei de andere in de bloei vandaar tussen de 6.2 en 6.5

Edited by Fatamorgana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja precies. Mijn ph lag ook boven de 7 en die van een maatje zelfs boven de 8.

Elaine Ingham heeft het eens een keer gehad over velden waar Alfalfa gekweekt werd. De ph is daar 11, terwijl die in de rhizosfeer rond de 7 ligt.

Als je echt organisch kweekt en je gaat op verschillende plaatsen nabij die wortelzone meten, dan zul je ook verschillende waardes meten.

Als je de controle aan de plant geeft.....is de ph....tja....alles.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De plagron Alga grow en bloom is organisch, het zorgt ook voor een stabielere ph waarde. Alleen twijfel ik dan als de alga grow en bloom dan ook voldoende gaat zijn voor volledige organische teelt. Aan de andere kant wil ik het simpel deze ronde. Aangezien de vorige ronde een totaal ramp was let de herma's. 

Als je de voedingscalculator er bij neemt, zoe ik dat bij de substraten geen lichtmix staat, blijkbaar alleen maar met de pro, all en batmix. Vind ik vreemd, met de lightmix heb je toch meer controle? Raar dat ze het niet in de calculator zetten. 

Dus als ik het goed begrijp, laat je beter de plant aanpassen aan de ph waarde van het kraantjeswater dan het kraantjeswater aan de plant? Tenzij de ph waardes buitensporig zijn. Zelfs dan kan je growen. Gaat dat niet te koste van de opbrengst?

Edited by Fearghus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zorg dat je ook wat Protozoa mikt in je grondje.

Deze zorgen voor een onmiddellijke reactietijd en vrijwel directe beschikbaarheid van opneembare nutriënten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat er idd om dat je de plant aan de touwtjes laat trekken.

De natuur heeft ons niet nodig. Het is éénrichtingsverkeer.

Zorg voor een levende bodem. Wat compost doet al wonderen.

Bacteriën, Schimmeltjes, Nematoden, Protozoa, wat wormpjes.....en ge zijt vertrokken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Protozoa heb ik ff opgezocht en vind ik alleen in een toevoeging voor gazonmeststof. Kan je die organismen appart verkrijgen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is veel leuker en goedkoper om ze zelf te kweken.

Gooi wat versgemaaid  gras/hooi/stro/Luzerne (zonder zaad natuurlijk), of een mix van bovengenoemde, in een emmer met water, flikker daar een pompje in, 4 dagen laten borrelen en daarna de complete inhoud over je substraat schenken.

Het duurt daarna ongeveer een weekje voordat ze de bacteriën bereiken.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx voor de info! Ik ga me zo'n pompje aanschaffen. Alleen moet ik ergens dan in een park of bos gras gaan halen. Maar dat is nog het minste.

Ik had net gelezen dat levend wormen moeilijk waren omdat die een ph van 7 nodig hebben. Beter dan voor een toplaag wormenmest gaan. Alleen vind ik het nogal moeilijk om de sosering dan in te schatten samen met de alga grow en bloom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...