Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Fearghus

Fearghus medical growtent

Recommended Posts

Just now, MisterX said:

Ik weet niet welke COB's het zijn :) Ik denk ook wat te veel water. De bladeren zien er erg vol uit.

 

Een laat stadium water te weinig ziet er meer zo uit. Dit is heel simpel te checken door je vinger in de grond te steken :P is het nat is het te veel. is het droog is het te weinig :P

Water geven - Hoeveel water moet een wietplant hebben?

Aangezien cannabis rechtstreeks op water gekweekt kan worden, vermoed ik dat deze plant te droog stond! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Just now, MisterX said:

Lang leve de tensiometer!

Ik draai 1,5 gram de watt zonder. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minutes ago, dilago said:

Lekker bezig maar ik vind ze juist wat dorstig ogen! Leuke cobs, deze had of heeft Mister X ook meende ik.

Heb net ff met de tensio gekeken en nog vocht genoeg. Is iets teveel geweest. Ben het redelijk zeker. Alleen ziet iets tekort of net iets teveel er precies het zelfde uit. Kon het merken aan de achterste rechterkant, die staat sinds deze morgen terug omhoog. Dacht de laatste keer ook iets tekort. Maar dan hadden ze zeker al de dag erna mooier moeten staan. Ze hingen dan een klein beetje. Daarna iets meer. Dus ik denk dat het iets te vlug was dat ik water heb gegeven en niet teveel.

Het zijn de Cobs van @xaim 340 watt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké dan is het licht wat te intens denk ik, misschien mag je de lamp iets hoger hangen. Was ook zo bij mijn zaailingen onder led maar tijdens de bloei trokken ze bij.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minutes ago, MisterX said:

Ik weet niet welke COB's het zijn :) Ik denk ook wat te veel water. De bladeren zien er erg vol uit.

 

Een laat stadium water te weinig ziet er meer zo uit. Dit is heel simpel te checken door je vinger in de grond te steken :P is het nat is het te veel. is het droog is het te weinig :P

Water geven - Hoeveel water moet een wietplant hebben?

Met mijn vingers voelt het droog, tensio en wegen pot zeggen nog genoeg water. Het zijn ook auto's die stonden direct in de 18L eindpot, ben wel zeker teveel, omdat de onderlaag in het begin nooit optimaal benut wordt. Is altijd even zoeken met auto's. Zeker omdat de bovenlaag eerst met de hps en de hitte problemen veel vlugger uit droogde. Dan de cobs erboven, ze hadden nog net water gehad en dan de cobs erboven, waardoor denk ik de grond minder vlug uitdroogt en dan een keer terug water gegeven op schema van de hps, zal waarschijnlijk te vroeg geweest zijn. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn tensio's zeiden ook altijd dat de plant genoeg had maar goed, als mijn planten treurig zijn dan wil ik dat oplossen en maak dat mijn prioriteit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juist daarmee, teveel water is ff wachten. Is de enige oplossing. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

De tensio geeft ook netjes aan dat het aan de buitenkant van de pot en bovenlaag droog is en wat naar het midden toe, vocht genoeg en dieper ook. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja als jij een lage waarde heb op de tensio kan je alleen maar even wachten en de waterbeurt daarop gewoon iets minder geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik blijf sceptisch over teveel water, want cannabis groeit er gewoon op. Bij sommige kweken laat ik gewoon probleemloos 15 cm drain staan. De tensio's vertrouwde ik niet, wellicht door de wiet die ik rook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Fearghus,

Gewoon rustig wachten :tu

Als je tegen de bladeren aan duwd en je voelt weerstand hebben ze genoeg, als ze zo slap zijn als een vaatdoek hebben ze te weinig water:innocent:

Wat @dilago gaat zeker niet op met aarde, je verstikt de bodem als het te nat staat en worden de planten uiteindelijk geel. Beter om even geduld te hebben en even wachten. Beter te droog dan veelste nat :tuwater geven kan altijd nog.

Gr, X

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, Xaim said:

@Fearghus,

Gewoon rustig wachten :tu

Als je tegen de bladeren aan duwd en je voelt weerstand hebben ze genoeg, als ze zo slap zijn als een vaatdoek hebben ze te weinig water:innocent:

Wat @dilago gaat zeker niet op met aarde, je verstikt de bodem als het te nat staat en worden de planten uiteindelijk geel. Beter om even geduld te hebben en even wachten. Beter te droog dan veelste nat :tuwater geven kan altijd nog.

Gr, X

Ik ging toch sowieso wachten op uw reactie vanavond. Maar mijn gevoel zegt dat ook. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

oh ik had ergens onthouden dat je ze telkens een beetje gaf, maar niet meer van toepassing dan. Niks gezegd :P 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb sinds ik voorgroei onder led last van hangend blad in de groeifase.

Op onderstaande foto stond de ene plant onder tneon en de ander onder led. draaide ik ze weer om draaide het beeld in ca een uurtje ook om.

20190514_105640.jpg

Zo lang het niet te erg is zou ik me er niet te druk om maken. wordt het erger neemt het als het goed is af als de lichtintensiteit afneemt. Dus dimmen of als dat niet (meer) kan lamp iets omhoog

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Xaim said:

Wat @dilago gaat zeker niet op met aarde, je verstikt de bodem als het te nat staat en worden de planten uiteindelijk geel. Beter om even geduld te hebben en even wachten. Beter te droog dan veelste nat :tuwater geven kan altijd nog.

Gr, X

Niet om een welles-nietes discussie starten maar zo deed ik het op aarde tijdens mijn meest recente kweek. En de planten waren de gehele cyclus groen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dilago,

Het gaat ook niet om gelijk krijgen;) maar zo kweek ik:P dat is mijn bevinding met "mijn" aarde (Bio Bizz light mix). Ik weet dat er mensen meer water er in gooien, maar als mijn planten hangend blad krijgen is de waterhuishouding gewoon niet goed :rolleyes:

Maar net wat ik zeg, iedereen heeft zijn eigen methodes. Als je veel water geeft en je bodem temperatuur is laag, gaan je planten het ook heel moeilijk krijgen. Als je de zelfde hoeveelheid water zou geven met een hogere bodem temperatuur zou ze het misschien wel aan kunnen :D

Daarbij heb ik ook ondervonden dat sommige wietplanten minder van natte voeten houden dan andere en zo heb je een heel legioen aan allerlei oorzaken wat het kan zijn :P

 

Gr, X

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo is dat, ik geef de praktijk liever gelijk dan dat ik het krijg!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dilago,

Precies, zo moet je ook kijken :rolleyes:

Je kan niet bij iedereen maar de zelfde methode gebruiken qua watergift, elk klimaat, grond samenstelling enz is allemaal anders. Er zijn zo veel variabele :innocent:

Maar goed dat je ook je bevindingen deelt :tu

Gr, X

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet liegen @Xaim , jouw manier werkt bij iedereen <_<

Op de gebruikelijke rot na kan zelfs ik nu een leuke kweek neerzetten daarmee <_< 

Allemaal aan de bio met grote smartpots

 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
33 minutes ago, Xaim said:

@dilago,

Precies, zo moet je ook kijken :rolleyes:

Je kan niet bij iedereen maar de zelfde methode gebruiken qua watergift, elk klimaat, grond samenstelling enz is allemaal anders. Er zijn zo veel variabele :innocent:

Maar goed dat je ook je bevindingen deelt :tu

Gr, X

Vele wegen leiden naar Rome en ik zocht steeds naar een methode waarbij zo weinig mogelijk fout kan gaan. Is dat de beste en enige? Ja, althans voor mij wel! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Houd wel in je achterhoofd dat een positieve ervaring met het één of ander niet altijd te vertalen is naar een andere situatie en een goed bedoeld advies zo potentieel zelfs destructief kan zijn

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dilago,

Precies! Iedereen kiest een methode waar hij of zij zich het prettigst bij voelt;)

@cannarie,

Helemaal waar, het hoeft niet voor iedereen te werken:tu

Gr, X

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat hele bio verhaal gaat mij ook best aardig af zonder meten of iets.

De PH van het water is ook wel oke als je het met voeding geeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites
38 minutes ago, cannarie said:

Houd wel in je achterhoofd dat een positieve ervaring met het één of ander niet altijd te vertalen is naar een andere situatie en een goed bedoeld advies zo potentieel zelfs destructief kan zijn

 

 

In dat geval is geen advies dan altijd het beste! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...