Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Fearghus

Fearghus medical growtent

Recommended Posts

Al die fancy zaden met hippe namen zijn van oorsprong al herma gevoelig, tenminste mijn ervaring tot nu toe.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minutes ago, Buyuk said:

Al die fancy zaden met hippe namen zijn van oorsprong al herma gevoelig, tenminste mijn ervaring tot nu toe.

 

 Mja, nog niet stabiel genoeg waarschijnlijk.

 

1 hour ago, al green said:

11Roses kun je prima toppen

Wel ik zal ze toch toppen dan. Beetje de schrik opgepakt met de vorige ronde. Maar daar zaten verschillende dingen mis. Die biogrond ten eerste al. Veel te stikstofrijke grond, donker groene blinkende bladeren, een keer een lichtlek gehad, plus als de vernevelaar zonder water balt gaat er blijkbaar een rood lampje intern branden. Denk dat dat licht genoeg is om ze te stressen. 

 

1 hour ago, Weedsmurf said:

Als je kwalitatief goede zaden heb krijg je toch geen herma van paar x toppen?

Barney's farm leek me niet echt een bagger bedrijfje. Maar ja, niet al wat blinkt is goud. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had ook hermas  tijdje geleden. Gorilla glue. Wat al herma gevoelig Soortje is hoorde ik later...maar dat was ook hartje winter in koude schuur....

Share this post


Link to post
Share on other sites

11Roses meteen vanaf begin bloei op EC 1.4 en opbouwen naar 2.0. PH 6.0-6.5

Goed water geven, niet droog laten trekken

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een tip voor mensen die met endomycorrhizale schimmels werken.ten aanzien van de ontwikkeling ervan.

Zo geweldig als deze schimmels zijn in het transport van Fosfor (P), zo gevoelig zijn ze ervoor in de ontwikkeling, wanneer je je grondje vantevoren volpropt met P of gaat voeden met een hoge P-waarde.

De eerste 6 weken (vanaf ontkiemen gastplant) is de meest kritische periode in de ontwikkeling.

Zorg dat je in deze weken minimaal onder een waarde van 6 blijft zitten in je Fosfor, minimaal, maar sowieso wil je het liefst wortelen op een arme grond.

Wil je dat de ontwikkeling en opname daarna, goed tot haar recht komt, laat dan ook eens je grondje opdrogen.

Je zult een wezenlijk verschil zien, wanneer je met of zonder schimmels kweekt.

Zie je dat verschil niet, dan betekent dit in de meeste gevallen dat je de plant met schimmels nog teveel hebt gevoed.

Edited by greentjeonatrip

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Weedsmurf De GG heb ik nog gehad in de autoversie de #4. Twee pheno of is het nu Genotype, de twee was zalig. Idd ook gewaarschuwd geweest voor herma. Gelukkig niets. Daarna de critical Kush en Bad Azz Kush fem. Niet meer stil gestaan bij herma en hoppa prijs. Nuja ik moest maar oplettender geweest zijn.

@greentjeonatrip normaal gezien krijgen ze morgen hun eerste kuur Colonize. Ze zullen morgen wel dorst hebben te laatste overmorgen. Met de mulch drinken ze veel minder. Ik hou de stand van het blad wat in de gaten samen met het gewicht van de pot. Vooral de stand van het blad omdat als het net eroverheen ik niet meer kan heffen. Donderdag hebben ze water gehad en 0,5 grow. Maar dat was iets teveel. Wat gele puntjes bij het nieuw blad. 

@al green  11 roses #1 en #2 zijn gisteren getopt geweest, 11 roses #3 en Golosa #1 en 2# vandaag. Buiten dat de bovenste bladeren wat gingen hangen, hebben ze niet echt veel tekenen van stress vertoont. De Critical kush en Bad azz kush hadden meteen paarse steeltjes na het toppen. Ik ben verwonderd over de dikte van de stam al na die drie weken. Ik vermoed toch een veel betere genetica dan CK en BAK van Barney's. Het water geven met de mulchbiq iets minder, dus ik hou wat de stand van het blad en gewicht van de pot in het oog.

De Golosa heeft blijkbaar minder dorst dan de 11 roses. Heel lichtjes een paar bladpunten die klauwen. Bladeren nog niet moog schuin omhoog. De middelste 11 roses en de twee golosa vooraan zijn vandaag getopt geweest. Ik heb de laatse keer 6 % gegeven. Ik zal de golasa de volgende keer terug 6% geven en de 11 roses 7% van het potvolume. 

20200920_212911.thumb.jpg.411b0efedbcfc4fdef3f173cc308e17b.jpg

De Gelato buiten blijft het goed doen. Ze begint wat vergeling onderaan te krijgen dus ze krijgt nu wat meer voeding. 

20200920_100313.thumb.jpg.a06a4fd11393485b9b97b4dc0eaeb888.jpg20200920_100319.thumb.jpg.3f70628f3bea2f9be75144f8997ef756.jpg

20200919_155455.thumb.jpg.26b926acc4b54143a0492229c5b675b6.jpg

20200919_155445.thumb.jpg.e7d61b67272f46b8e366e8a398c2e577.jpg

De twee kleintjes NL auto en Gelato zijn ook aan hun bloei begonnen. Maar ja zoals ik al wist veel te laat. Nuja ik zie wel. 

Edited by Fearghus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je met light-mix werkt kun je 11Roses gerust 10% geven met een EC van 1.4 en een PH van rond 6.2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat gerimpelde rare gedoe in het blad wil je ook nog wel eens zien bij planten die flink gevoed worden en op de tocht staan (lees een verkeerde/koudere luchtstroom langs de plant).

Ook kan het door een flinke pH afwijking komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, lostchild said:

Dat gerimpelde rare gedoe in het blad wil je ook nog wel eens zien bij planten die flink gevoed worden en op de tocht staan (lees een verkeerde/koudere luchtstroom langs de plant).

Ook kan het door een flinke pH afwijking komen.

Dat zou idd wel nog eens kunnen. Aangezien het elke kweek voorkomt. Misschien stond de ventilator te dicht of de luchtinlaten te dicht op de plant. Misschien even de buizen naar beneden doortrekken. Maar dan verlies ik wel ruimte.

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 hours ago, lostchild said:

Dat gerimpelde rare gedoe in het blad wil je ook nog wel eens zien bij planten die flink gevoed worden en op de tocht staan (lees een verkeerde/koudere luchtstroom langs de plant).

Ook kan het door een flinke pH afwijking komen.

Mijne lijken ook wel gerimpeld en zie ook paar roest vlekjes op paar blaadjes. En sommige blaadjes lijken zijn ook beetje stuk ofzo. Enig idee. ??
 All mix met 2 tabs van sannie in 14 liter pot..

B3613554-EB5E-4983-BAF6-6A14132D5F1E.jpeg

D348DB0E-2310-41C2-86AB-86306E6CF228.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb daarnet nog eens gekeken en het viel me meteen op dat de twee Golosa er beter bij stonden dan de 11 Roses. De 2 Golosa hebben 900 ml gekregen en de 11 Roses 1000 en een 1100 omdat ze rapper droog werden. Dat kwam dan nog maar uit aan 6%. Het is heel duidelijk dat dit toch nog net iets te veel was. Volgende water beurt allemaal 900 ml en dan pas erna 6%. Is een beetje zoeken maar komt wel goed.

@Weedsmurf misschien toch iedere keer teveel water gehad waardoor ze minder voeding opnemen of te weinig zuurstof kunnen opnemen? Ff laten drogen tot ze aan ongeveer 1/3 van het gewicht zitten en dan iets minder geven. Hoeveel water geef je en hoe frequent?

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Fearghus said:

Ik heb daarnet nog eens gekeken en het viel me meteen op dat de twee Golosa er beter bij stonden dan de 11 Roses. De 2 Golosa hebben 900 ml gekregen en de 11 Roses 1000 en een 1100 omdat ze rapper droog werden. Dat kwam dan nog maar uit aan 6%. Het is heel duidelijk dat dit toch nog net iets te veel was. Volgende water beurt allemaal 900 ml en dan pas erna 6%. Is een beetje zoeken maar komt wel goed.

@Weedsmurf misschien toch iedere keer teveel water gehad waardoor ze minder voeding opnemen of te weinig zuurstof kunnen opnemen? Ff laten drogen tot ze aan ongeveer 1/3 van het gewicht zitten en dan iets minder geven. Hoeveel water geef je en hoe frequent?

Me vrouw heeft ze 5 dagen water gegeven. Geloof dat ze elke dag liter over 5 planten heeft gedaan... :(

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, Weedsmurf said:

Me vrouw heeft ze 5 dagen water gegeven. Geloof dat ze elke dag liter over 5 planten heeft gedaan... :(

 

Komt wel goed als ze de juiste dosissen krijgen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, Weedsmurf said:

Mijne lijken ook wel gerimpeld en zie ook paar roest vlekjes op paar blaadjes. En sommige blaadjes lijken zijn ook beetje stuk ofzo. Enig idee. ??
 All mix met 2 tabs van sannie in 14 liter pot..

Klimaat, jouw problemen lijken er niet op

Hoeveel luchtroosters heb je open vd tent of heb je slangen door gaten gelegd voor de aanvoer van verse lucht?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb allebei me flappen open staan van me 90 tentje.

maar ben  5 dagen weggeweest en weet nie precies wat me vrouwtje aan water heb gegeven. 
softbox 500m3 staat op 30% ofzo...

Temperatuur schommelt rond de 25 met lamp aan. Lamp uit rond 19.

kweet nie wat er aan de hand is met die blaadjes???? 

FF0BC4B1-9733-43C6-8F7C-17C7F55D879C.jpeg

CE8E51A2-36CD-4EB3-88FC-02ED6F497DFA.jpeg

1E1E1076-CA57-4A7B-ADE7-55694D8D3AA0.jpeg

Edited by Weedsmurf

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Weedsmurf het lijkt wel alsof ze te warm hebben. Ze beginnen te kartelen en kano bladeren´ misschien toch de luchtcirculatie. Check ff als je geen hotspots hebt.

Edited by Fearghus

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, Weedsmurf said:

elke dag liter over 5 planten

1 liter verdeeld over 5 planten? Dan is enkel de seramis vochtig en staan ze nu gewoon te droog. In 1 keer goed water geven en wachten tot ze weer dorst hebben.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 19

Ik ben aangenaam verrast van de opbouw van internodes en de plant. Veel dikker en steviger planten dan de Critical kush en BAK. Ik heb alvast eens het scrogg/steunnet geplaatst. Alle planten zijn ondertussen getopt geweest en ze groeien als kool. De achterste rechts staat bijna omhoog de rest staat al mooi schuin omhoog of toch zo goed als.  Dus de volgende keer allemaal 900 ml en pas daarna 1000.  Ze hebben ondertussen hun eerste kuur Colonize gekregen. Volgende water gift normaal gezien geen voeding aangezien kromme gebogen punten hadden en sommige nieuwsblad gele puntjes. 

20200921_101704.thumb.jpg.89dd722e7aadb2d1c1498c63d7601e68.jpg

20200922_183458.thumb.jpg.12c1e437a6dd231446aeca11d37c0b9c.jpg

Ik heb eigenlijk nog nooit gescrogd voordien altijd LST. Zouden jullie het net nog wat hoger plaatsen zodat de twee vertakkingen na het toppen nog wat kunnen groeien en die dan begeleiden via het net en alles die achterkomt omin de mate van het mogelijke op dezelfde hoogte brengen?

Ondertussen gaat de Gelato dame lekker door, alleen ziet het weer er niet echt rooskleurig uit de volgende dagen. Denk dat ze wat voor het raam gaat mogen vertoeven. Jammer want ze begint goed te blinken. :D ik heb de voeding wat opgevoerd naar 3,5 bloom en ze hebben ook nog colonize gekregen. Beetje laat wel. 

20200922_173217.thumb.jpg.36ff8eb4793e9c9d2792e0be9b94145e.jpg

20200922_173228.thumb.jpg.6e38880b93e023a1fb070bff55419bd4.jpg

20200922_173242.thumb.jpg.f510402c3b4d8ff548ab9c36b7cf5a40.jpg

20200922_173248.thumb.jpg.65ce6a90b7983370706164e861af4207.jpg

Grts

 

Edited by Fearghus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit die gelato. Ziet best compact uit met lekkere thc al.. 
Hier buiten ook goede bloeiverschijnselen. Hopen op goede nazomer met weinig regen iig.

 Binnen plens water gegeven en afzuiger hoger gezet. We zullen zien. Heb geen hotspots volgens mij..

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat net biedt veel te weinig ondersteuning/weerstand voor een scrognet. Binden op dat net heeft geen enkel nut, de plant trekt dat net alle kanten op.
Dan heb je veel meer aan een gaasnet wat je bij de bouwmarkt kunt halen;)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, lostchild said:

Binden op dat net heeft geen enkel nut, de plant trekt dat net alle kanten op.

Werkt in mijn ervaring prima hoor. Als de planten er aan gaan trekken komt er vanzelf meer spanning op te staan en blijft het alsnog op zn plek.

Enige nadeel van deze netjes is dat het heel kut is om je planten er tijdens oogst weer uit te krijgen en wordt de verleiding om na 1 ronde gebruik de schaar er al in te zetten vrij groot. Of misschien heb ik gewoon weinig geduld voor dat soort dingen. Ik ga mijn volgende ronde ook weer met net werken en dat wordt het wegwerp spul.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, lostchild said:

Dat net biedt veel te weinig ondersteuning/weerstand voor een scrognet. Binden op dat net heeft geen enkel nut, de plant trekt dat net alle kanten op.
Dan heb je veel meer aan een gaasnet wat je bij de bouwmarkt kunt halen;)

 

Ik kan het nog harder opspannen. Gewoon gebruiken ter ondersteuning dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Harder opspannen moet je alsnog, het gaat doorhangen als er wat gewicht op komt te rusten.
Ik sloeg de haak altijd een keer of 2 om een tentpaal om het net strakker te krijgen, er zit behoorlijk wat rek in zul je merken.

Trek het net zo strak mogelijk.

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...