Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Badslipper

Schoonmaken sonoconnect slangen

Recommended Posts

Goedemorgen, weet iemand hier hoe je het beste sonoconnect slangen stofvrij en schoon kunt maken ? Ivm stof spinnetjes enzv. Hoor het graag. Alvast bedankt ! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ie nog gewoon bevestigd zit, dan hoef je alleen maar de buitenkant schoon te maken (duh)

Dat kun je doen met dezelfde middelen waarmee je ook de rest van je ruimte schoonmaakt.

En dat zal weer liggen aan hoe grondig je te werk wil gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reactie. Het gaat om de binnenkant ivm spinnetjes en stof zoals eerder aangegeven. De slangen hebben een aantal maanden op zolder gelegen. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
59 minutes ago, El_Magico said:

Ik zou gewoon nieuwe halen als het zo erg is.

Beetje de buitenkant afstoffen, nat doekje erover en gaan. Binnenin zit misschien wel stof en spinnetjes maar 1 x je afzuiger aan en het zweeft allemaal door de buitenlucht. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Kees A

Buitenkant is idd geen probleem maar die binnenkant... dan zitten al die insecten en stof in je tent, afzuiger, koolstoffilter... ik ben de zot die een koolstoffilter op z'n inlaat plaatst om dat allemaal buiten te houden haha Sonoconnect kost maar een 5€ de meter dus tenzij je in een loods kweekt valt die kost nog wel mee vind ik :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een fan erop aansluiten en het uiteinde uit de raam hangen...

Edited by vakman

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/19/2020 at 4:05 PM, vakman said:

Even een fan erop aansluiten en het uiteinde uit de raam hangen...

Komt er dan niet ook een wolk glasvezeltjes mee, schatje?

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, Twiet said:

Komt er dan niet ook een wolk glasvezeltjes mee, schatje?

Lijkt me niet lieverd, de lucht blaas je toch door de slang? 

En mocht er wat meekomen, wat dan nog? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zelf 1 keer zo'n sonoconnect slang genruikt en wilde hem daarna voor een andere opstelling hergebruiken. Bij opnieuw starten kwam er als eerste een wolkje glasvezeltjes mee, ik neem aan dat die door het bewegen van de slang vrijgekomen zijn via al die kleine gaatjes die er in de binnenste slang zitten.

Is op zich inderdaad niet zo'n punt hoor, maar het is wel prettiger als je er op berekent bent en het ergens heen blaast waar het geen kwaad kan, want het is geen fijn spul om over je heen geblazen te krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, Twiet said:

 ik neem aan dat die door het bewegen van de slang vrijgekomen zijn via al die kleine gaatjes die er in de binnenste slang zitten.

Er zit nog een plastic hoes om de slang, zouden dus geen deeltjes door de gaatjes moeten kunnen komen.

 

Sta regelmatig in een wolk van dat spul, dat overleef je wel hoor :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha, bij die van mij zat er geen binnenhoes om de glasvezel.

Kijk je wel een bietje uit man, is best wel pittig spul lijkt mij, vooral lekker voor je longen. Succes met overleven!:tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...