Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sikilaci

Hoeveel wattage maximaal gebruiken.

Recommended Posts

Hallo allemaal ik ben nog nieuw hier maar volg de website al heel lang, ten eerste wil ik me excuses als er al een zelfde soort vraag is gesteld, ik heb echt lang naar deze vraag gezocht.

Sinds kort wil ik een klein kweekje beginnen en wil ik drie lampen gebruiken van dimlux 315w die ik kan boosten tot 380w, de lampen worden ook met een maxicontroller bediend. Ik wou natuurlijk alle drie de lampen gebruiken maar laats maakte ik een berekening van mijn stroomverbruik en kreeg ik toch het idee dat het misschien te veel wordt aan verbruik en de energieboer een onderzoek zal willen doen misschien. Alle apratuur wat ik gebruik zijn in totaal 1100w, dus ik zal elke maand uitkomen op een verbruik van ongeveer 396kWh. De maxicontroller heb ik zo ingesteld dat hij de eerste twee uur de zonsopkomst en  laatste twee uur de zonsondergang nabootst wat ook een hoge piek voorkomt. Stroom stelen zal ik absoluut niet doen.

Verder heb ik een slimme meter en woon in principe alleen maar een vriend is ook ingeschreven in het huis. Elke maand krijg ik een afschrift van mijn energie rekening en staat er dat een gemiddelde huishouden met twee personen ong. 197 kWh verbruikt(wat ik zelf best laag vind).

Waar ik zelf aan dacht is 2x 315w gebruiken en de middelste lamp laten draaien tussen 165w en 220w en pas tegen het einde van de bloei op maximaal zetten. Ik heb een kweek ruimte van 120x240x200cm.

Wat zouden jullie mij aanraden? Alle drie vol vermogen of toch beter het tweede idee?

De reden waarom ik me zo druk maak is omdat ik een aantal jaren(12u per dag) heel hard heb moeten werken om het huis te kunnen kopen en het zat ben om nog door te gaan met veel geld uit te geven aan wiet en natuurlijk voor de hobby.

Alvast heel erg bedankt en nogmaals excuses als er al zo'n topic is.

 

 

Edited by Sikilaci

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je al lang hier rond kijkt had je kunnen weten dat ipv 1100w aan HPS dimluxjes je beter 7-800w aan ledstrips/COB had kunnen kopen.

Je verbruik was dan lager geweest + je opbrengst waarschijnlijk hoger :head_hurts_kr:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ik heb niet echt heel veel positiefs over led gezien, alleen dat de duurste en dan ook de hele dure heel goed zijn maar dat is het dan ook nooit iemand gezien of erover gelezen dat het prima lampen zijn. In tegendeel lees, hoor en zie ik veel positieve dingen van dimlux. Qua opbrengst ben ik ook bang dat het zal tegenvallen maar wat ik kan besparen is altijd mooi meegenomen. 

Dus wat vind jij ervan als je zo naar me vraag kijkt zijn deze drie lampen te veel of kan het net nog? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom? Ik snap dat het niet de beste keuze was om 315w(380w) te halen en ik beter 600w had moeten kopen maar zo erg is het ook weer niet, ik vertrouw op me zelf en de dimlux wat nr. 1 is onder de lampen. 

Heb net ook gelezen dat 400w geschikt is voor een oppervlakte van 0,7m2 op een hoogte van 40cm, mijn oppervlakte is 2,88m2 en kom dus ongeveer 0,78m2 tekort aan licht. Wat dus eigenlijk toch meevalt.

Maar dit was ook allemaal niet mijn vraag... wat denken jullie er nou over qua verbruik die drie lampen zal het problemen opleveren?

Edited by Sikilaci

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was een geintje!  Ik  heb géén mening over die dimlux. Zou zelf altijd voor led gaan maar dat terzijde. 

Edited by JackyH80

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, Sikilaci said:

Maar dit was ook allemaal niet mijn vraag... wat denken jullie er nou over qua verbruik die drie lampen zal het problemen opleveren?

Niet per se (waarschijnlijk helemaal niet) maar zorg je dat je een verhaal hebt als iemand er naar vraagt.

Zeg dat je sinds kort bezig bent met een de start up van een bedrijf en daarom met zware computers werkt. Of verzin iets anders. 

Zet een dikke aquarium in je huis. Zo'n ding vreet stroom. Dat er geen vissen inzitten... het zal wel. 

Zeg dat je 2 waterbedden hebt. Een jacuzzi. Een bitcoin miner. Er zijn zoveel dingen die veel elektriciteit vragen.

Ik snap er zelf geen reet van, maar hier heb je een calculator voor hoeveel stroom een pc verbruikt. Als ik zomaar wat dingen in tik kom ik al boven de 350 Watt uit.

Vette game computer schijnen helemaal veel stroom te gebruiken. Koop wat oude rotzooi op Marktplaats, knipperende lichtjes, 3 beeldschermen die het niet meer doen, en als Eneco of wie dan ook belt voor een huisbezoek, laat je ze dat zien.

 

Ze komen niet heel gauw (sterker nog, ik ken persoonlijk niemand waar ze ooit zijn geweest, en kan er ook online bijna niets over vinden) maar het geeft je ook gemoedsrust.

 

Ik zou wel wat beter gaan lezen, want volgens mij staan er alleen op dit forum al genoeg recente succesverhalen over led.

Als je angst voor interesse door de stroomboeren groot is, kun je die beter verkleinen door led te kopen.

Dan had je heel wat minder stroom gebruikt en val je dus nog minder op.

Edited by Kees A

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan vraag ik mij af wat jij gelezen hebt? bijna iedereen kweekt op leds hier tegenwoordig met veelal goede resultaten.

Dimlux is wel oke maar ook niet speciaal haalde vaak ongeveer dezelfde resultaten als met een 600w elt + azerwing, soms nog meer met deze opstelling.

Dimlux heeft gewoon een naam het hangt ook van je algemene kweek skills af wat er over blijft, soft start is wel relaxt maar led's pieken ook niet zo.

 

Ik zou zelf 2 led lampen kopen als je rond de 1100watt te gebruiken hebt die past mooi in een 120x240 tent.

De dimlux 315w zijn best duur in verhouding, retour sturen zou ik een reële optie vinden ipv een grapje.

2 spyder achtige type lampen zouden veel beter zijn qua opbrengst en warmte zeus/fluence/biogenetic.

Edited by Fatamorgana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks voor je uitgebreide info Kees A!

En als ik heel eerlijk mag zijn keek ik op het begin ook eerst naar led lampen maar heb toen zoveel negatieve reacties gekregen zelfs in de GS dat ik toen toch maar voor de dimlux ging, ik zal eens kijken hoe dit uitpakt op deze manier en wie weet de volgende keer experimenteren met de leds.

Edited by Sikilaci

Share this post


Link to post
Share on other sites
51 minutes ago, Fatamorgana said:

Dan vraag ik mij af wat jij gelezen hebt? bijna iedereen kweekt op leds hier tegenwoordig met veelal goede resultaten.

Dimlux is wel oke maar ook niet speciaal haalde vaak ongeveer dezelfde resultaten als met een 600w elt + azerwing, soms nog meer met deze opstelling.

Dimlux heeft gewoon een naam het hangt ook van je algemene kweek skills af wat er over blijft, soft start is wel relaxt maar led's pieken ook niet zo.

 

Ik zou zelf 2 led lampen kopen als je rond de 1100watt te gebruiken hebt die past mooi in een 120x240 tent.

De dimlux 315w zijn best duur in verhouding, retour sturen zou ik een reële optie vinden ipv een grapje.

2 spyder achtige type lampen zouden veel beter zijn qua opbrengst en warmte zeus/fluence/biogenetic.

Ik geloof best dat die LED lampen prima zijn, alleen zie ik meestal dat ze de dure leds aanraden omdat die goedkope troep zijn. Ik zie nu één lamp van COB 800w die hierboven in de reacties werd aangeraden voor €1500, wat gewoon veel te duur is voor mij. Verder ben ik ook zeer zeker enthousiast om met leds te werken, zelf ben ik ook van mening dat in de toekomst alleen met leds gaat gekweekt worden door professionals en hobby kwekers.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanaf 999eu heb je al een goede led lamp van ronde 600w.

2x 315 is ook niet goedkoop.

Dan zou ik azerwing wing imitatie met een evsa gaan.

 

Edited by Fatamorgana

Share this post


Link to post
Share on other sites
56 minutes ago, Sikilaci said:

En als ik heel eerlijk mag zijn keek ik op het begin ook eerst naar led lampen maar heb toen zoveel negatieve reacties gekregen zelfs in de GS dat ik toen toch maar voor de dimlux ging, 

De mensen in de growshop hebben er A. meestal geen kut verstand van en B. zijn alleen enthousiast over de producten die ze zelf verkopen.

Als jezelf via Aliexpress een led-armatuur koopt van bijvoorbeeld Geek Beast heb je vast niet de top of the line te pakken, maar die doet echt niet veel onder dan van 80% wat er in Nederland voor veel meer wordt verkocht. En die kost nog geen € 700 inclusief verzending.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had alles van Dimlux en ben over gestapt op led. Heb zelf een led lamp gebouwd. Kost wel wat meer als hps, maar ik zie nu al halverwege de eerste ronde het verschil. Ik weet dat ik meer opbrengst ga halen met minder stroom. Daarbij geen last meer van de warmte van de lamp. Kleinere afzuiging, met minder geluid en kosten.

Maar alles van dimlux (controler, vsa’s, lampenkappen, ventilatorcontroler) is niet veel minder in geld dan een led lamp. Dimlux is echt wel goed, maar nu zou ik daar niet meer in investeren. Ik heb een kapitaal aan spul ervan liggen waar ik waarschijnlijk nooit meer iets mee ga doen. Omdat led echt wel beter is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1100w over de slimme meter is bij mij geen probleem gebleken. 

En ik verbruik veel meer als jij. 

Gewoon lekker die 3 dimlux gebruiken als jij je daar goed bij voelt. 

Al is led wel verstandiger, maar dan zal je moeten investeren. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

De 315W van Dimlux is een CMH bulb geen HPS.
Ze ontwikkelen meer warmte dan een HPS bulb dus bedenk goed of dat je wel past:search:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, Kluns said:

1100w over de slimme meter is bij mij geen probleem gebleken. 

En ik verbruik veel meer als jij. 

Gewoon lekker die 3 dimlux gebruiken als jij je daar goed bij voelt. 

Al is led wel verstandiger, maar dan zal je moeten investeren. 

 

Jawel toch moet geen probleem zijn denk ik. Misschien later stap ik dan wel over, maar is nu zonde aangezien ik al geld heb uitgegeven aan dit setup.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, lostchild said:

De 315W van Dimlux is een CMH bulb geen HPS.
Ze ontwikkelen meer warmte dan een HPS bulb dus bedenk goed of dat je wel past:search:

 

Is dat geen groei lamp i.p.v. bloei lamp?

Share this post


Link to post
Share on other sites

3100K - 4200K zijn de Kelvins waarin ze aangeboden worden.

Die van Dimlux zijn 3200K.

Ze hebben een wat natuurlijker spectrum dan een HPS.

Zie ook Migro's vergelijkende waren test:search:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...