Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

420man010

Super silver haze uit zaad

Recommended Posts

Die vlekken komen van lekwater en water wat op blad is blijven staan nadat je ze besproeide met de growstop.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 30 12/12

Eergister weer 3 liter water gegeven, tensio staat nu op 90 mbar, daar ben ik niet zo blij mee. Dus toch iets rustiger aan gaan doen en het op 2 - 2 en halve liter houden. 

Moet nog 1 plant dieven en alle uitlopers van verwijderen (linksachterin) maar zit de hele week al met last van mn rug dus die wacht nog maar ff <_<

large.foto_no_exif.jpg.f74008757c4a6f2a9ddae2b54fcbf7bc.jpglarge.136897459_foto_no_exif(1).jpg.ca53d719386fd0c4bb8852b9ae08a0ca.jpg

Toppen beginnen op te bouwen ^_^

large.857020211_foto_no_exif(3).jpg.050f6d6708aa339d9703897c281f8da1.jpglarge.1012211872_foto_no_exif(2).jpg.8f37148864b49fe71e6e6a81bc5f36dc.jpg

Zoals je kunt zien, zonder tabs hebben sommige planten meer dan genoeg N.

Ze zijn nog wel ietsje gegroeid maar die growstop is goud waard voor mij.

Komende week hier en daar wat blad verwijderen voor een betere luchtstroom onderin om schimmel te voorkomen.

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er prima uit @420man010, alles loopt ook zoals je het graag wilt?

De planten hebben inderdaad geen tekorten, lekker bezig:tu

Gr, X

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja het loopt prima @Xaim , ben blij ook dat ze op een normale hoogte zitten deze ronde :lol:

Als ik het vocht maar onder controle krijg straks dan is het recht zo die gaat.

Ik kijk dus hoe het staat met de tensio en voel dan met mijn vingers in elke pot of het een beetje overeenkomt. 

Voelt het nog vochtig dan liever een dagje langer wachten met water geven. Blijft voor mij alsnog een dingetje waar ik me soms zorgen om maak.

Voor volgende ronde nog een extra tensio bestellen lijkt me dan ook geen slecht idee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha inderdaad, de lengte is nu wel wat fijner om mee te werken:tu

Je kunt inderdaad de pot dan wat droger laten trekken, je kunt ze gerust een keer naar 200-300mb laten gaan hoor:innocent: of zelfs meer.

Ik doe dit expres nog wel eens naar 400-500, dan weet ik zeker dat ze allemaal dorst hebben en gooi ik er weer 3L in en dan de dag er na misschien weer wat als ze boven de 200mb uitkomen :rolleyes:

Extra tensiometers is altijd makkelijk, want er kan best wel wat verschil in drinken zitten, zelfs ook als je allemaal dezelfde stekken hebt. 

Onthoud, water er extra bij gaat makkelijker dan water er uit hé :innocent: als je dit aanhoudt kan je ze nooit verzuipen. Desnoods geef je de dag er na weer wat water als je het te weinig vond. 

Gr, X 

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja er in kan altijd, er uit niet

Dus je laat ze wel eens zo droog trekken, goed dat neem ik mee 

Edited by 420man010

Share this post


Link to post
Share on other sites

@420man010,

Zeker, als je ze droog laat trekken heb je weer een "0" punt. Dan weet je dat je planten zeker weer wat water kunnen hebben :tu

Als er dan nog planten bij zitten die dan nog nat staan, dan heb je die "verzopen" :P dan weet je dat het planten zijn die wat minder snel drinken en er dus rekening mee kunt houden:innocent:

Maar ALS je het doet, probeer dan tussen de 400-500mb uit te komen , niet er boven :innocent: maar doe dit af en toe eens ;)

Gr, X 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 37 12/12

Niks bijzonders te melden eigenlijk. Ik moet in de gaten houden welke bak wel of geen water nodig heeft, meer niet. 

Vergelijk ze maar met de foto van vorige week.

large.foto_no_exif.jpg.5e570cf2e136acec8543f716c1a860d5.jpg

large.100524299_foto_no_exif(2).jpg.bcc96fe4d280558eca7e02a837ec442c.jpglarge.1732689780_foto_no_exif(1).jpg.c83b2f379735777b4364828f11f6d80d.jpg

Edited by 420man010
  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie explosieve bloei idd.

Hoe lang geeft nirvana op voor deze soort?

Heb zelf mijn SSH zaden inmiddels ook besteld. Maar dan van greenhouse

Share this post


Link to post
Share on other sites

9-11 weken

https://www.nirvanashop.com/marijuana-seeds/1015-super-silver-haze-feminized.html

Uit stek was t 10 weken, 11 weken voor het mooie, dus kan best kloppen.

Ik hoop dat je dan een goede batch krijgt, ik heb greenhouse destijds gemaild en de ene pheno word zus/zo en de een is na 8 weken klaar, de ander na 12.

Ben benieuwd naar je verslag man :P 

Misschien een idee om elkaar dan eens een topje te sturen om ze te (laten) vergelijken qua effect etc

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is dat dan niet meer een kwestie van instabiele genetica dan een slechte batch?

Vraag me sowieso wel af hoe dat dan werkt met verschillende zaadbanken die de zelfde soort verkopen.. Beide banken geven precies gelijke voorouders aan. Is de genetica dan gewoon gejat of helemaal nagebootst?

Had zelf voor greenhouse gekozen omdat dat naar mijn weten de "uitvinder" is, maar zit niet zo op een heel groot feno verschil te wachten eerlijk gezegd. We gaan het wel zien.

Eerst nog even die buitenplanten afbloeien en drogen voor ik kan beginnen in ieder geval.

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn mooi aan het aandikken. Maar wat ik wel een tegenvaller vind is de dunne stam/zijtakken. 

Volgens mij zijn daar meer oorzaken van, misschien dat je volgende ronde daar wat aan kan doen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@420man010,

Ik zou nog wel kijken of je ergens een netje kunt scoren, want je toppen zullen wel door gaan hangen :innocent:

Gr, X

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt @Buyuk

Ik zou niet weten waar het precies aan ligt. Ze zijn kort voorgegroeid en daarna hard doorgeschoten op 12/12, tot ik de remmer er op spoot. Als ik weer een grotere tent heb kan ik er een zwenkventilator in zetten voor wat meer afwisselende beweging, moet het nu met de 2 kleintjes doen. Op zich zou dat iets kunnen helpen. De OG lemon haze had wel dikke takken, maar die had ik ook langer in het voorgroeitentje staan. Misschien dat dat ook iets scheelt als ik dat volgende keer weer zo doe. Maar dan komt er candy kush in te staan :P 

@Xaim

Die hangt er nog in, moet m alleen nog spannen ;) 

Hoge verwachtingen Xaim, ik word een beetje zenuwachtig :P Maar met SSH is dit idd een dingetje als het goed blijft gaan. Mijn kwekersego heeft dit luxeprobleem stiekem toch ook wel nodig dus laat maar komen die vette toppen.

@cannarie

Ja wie weet valt t nog mee. Ik zei t ff omdat ik een paar jaar geleden (in de zomer dat je bijna nergens meer stekken kon krijgen) op zoek ben gegaan naar goede SSH zaden en er wat over heb gelezen op verschillende plekken op het internet. De Amerikanen waren niet zo blij met de phenos van GH. Daarom toen GH gemaild er over en die bevestigden wat er werd gezegd. Ik denk dan van tja, waarom doe je er dan niks mee? MAAR ik zou dan wel 2 gratis super lemon haze femzaden krijgen bij mijn bestelling via de mail. Dus maar niet gedaan :P

Maar goed, wie weet hebben ze ondertussen wat er mee gedaan en heb je straks een mooi veldje. 

Met Nirvana nooit echt dit soort problemen gehad (met ICE alleen) dus toen ik een paar maanden geleden zag dat zij nu eindelijk ook SSH hadden wilde ik het zeker proberen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@420man010,

Zo zie je dat je soms net even wat anders moet proberen om het makkelijker te maken voor jezelf:innocent:

Zou het leuk vinden als het een top ronde wordt! 

Gr, X 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/4/2020 at 8:35 PM, cannarie said:

Vraag me sowieso wel af hoe dat dan werkt met verschillende zaadbanken die de zelfde soort verkopen.. Beide banken geven precies gelijke voorouders aan. Is de genetica dan gewoon gejat of helemaal nagebootst?

Had zelf voor greenhouse gekozen omdat dat naar mijn weten de "uitvinder" is

De originele is van Mr Nice (Nevil/Shantibaba) ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@El_Magico Mijn associatie zei greenhouse en dat werd bevestigd door google, maar je zou zomaar gelijk kunnen hebben natuurlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, El_Magico said:

De originele is van Mr Nice (Nevil/Shantibaba) ;)

Shanti werkte samen met Greenhouse en verkocht via Greenhouse voordat ie mr. nice opstartte.

In 1998 wonnen ze met de SSH de High Times Cup:j

Greenhouse en mr. nice verkopen dezelfde SSH strain.
Shanti nam bij zijn vertrek mee maar liet ook wat achter.

Greenhouse heeft een nogal lullige klantenservice:|

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lostchild klopt inderdaad maar als je de degelijke wilt is het die van Mr Nice.

Van Greenhouse lees je toch vaak klachten van niet ontkiemen, slechte genetica, enz...

Nu hoop ik natuurlijk van niet en ben benieuwd wat het gaat worden bij cannarie

Heb die van Mr Nice liggen waar als ik is tijd heb een selectieronde mee ga doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 44 12/12

Tentje ruikt opvallend zoet :icecream:. Plant linksachterin was 2 weken geleden al wat bleker, denk dat ik toen iets te lang de potten droog heb laten trekken. Is dus niet erger geworden en maakt een paar van de dikste toppen in de hele tent.

Ik geef ze water naar behoefte (blijft een beetje gokken), ik voel nog steeds met mn vingers per waterbeurt om te vergelijken met de pot waar de tensiometer in staat. Dus soms geef ik 3 planten water, de andere keer 5, soms 2 etc.

Droog tot heel licht vochtig = 2.5 liter water, nog licht vochtig = 1.5 liter water. 

Blad staat schuin omhoog en ze doen allemaal 2/3 dagen met een waterbeurt. Voor komende waterbeurt laat ik ze weer een keer dorst krijgen.

Wat denk je van een lepel melasse er bij @Xaim ? 

large.foto_no_exif.jpg.a317a08ba229022c883f8fa496924766.jpg

Ik heb meer blad weg gehaald dan het lijkt

large.566764962_foto_no_exif(1).jpg.bd041746802477a494493b17bd0ef7be.jpg

Ben blij met hoe de toppen dikker worden :tu (ff afkloppen)

large.1615017393_foto_no_exif(4).jpg.8171281c999fa367898654ea2f32f794.jpglarge.910201243_foto_no_exif(3).jpg.2ed20f5e80098e6d52d57273de0ed35c.jpglarge.676842346_foto_no_exif(2).jpg.e0c8ec682309167f8216e42f09100e5c.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@420man010,

Ze zien er goed uit! Ze beginnen wel wat lichter te kleuren, dus een beetje melasse zou niet verkeerd zijn om het bodemleven wat te voeden. Hou er wel rekening mee dat het gevoelige planten zijn:tu

Als je planten klaar zijn met het aandikken hou er dan ook rekening mee dat ze minder zullen gaan drinken:rolleyes: niet dat je aan het eind van de rit een LV hebt van 80% en rottende planten;)

Gr, X

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gisteravond 1 top verwijderd, zat rot in. Dat voorspelt weinig goeds :( 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...