Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
soli

lookaftreksel tegen spint met lichten aan?

Recommended Posts

 Ik heb mijn plantjes behandeld met het recept van Spongy.

Ik had maar drie liter water zachtjes laten koken gedurende 3 uur , en het was niet genoeg voor het totaal van de planten.

In het recept sta dat je planten goed nat moet maken vlak voor de lichten uitgaan, maar het neem best wat tijd in beslag  (30 tal planten en ze zijn goed in bloei ) Zou ik beginnen sproeien onder lichten of haal ik de eerste planten uit het hok dat ze niet een uur onder de lampen staan met hun "lookwaterlaag".

Hieronder een foto voor de behandeling.

Ik vroeg me ook af of ik ook gewoon water moet geven of beter niet, het is super warm maar misschien toch beter niet door dat er spint is?

sugarpunch1.jpeg

sugarpunch2.jpeg

Edited by soli
not correct

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker man (not), knoflook spuiten op een bijna rijpe plant, die smaak krijg je er niet meer uit zo vlak voor het oogsten. Aangezien het toch al bewerkelijk is. Pak een stofzuiger, panty om de zuigmond en dagelijks de webben wegzuigen, en anders omhakken. Neem je verlies en begin op nieuw.

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minutes ago, Plantformer said:

Lekker man (not), knoflook spuiten op een bijna rijpe plant

Daarnaast lijkt het me ook growers prietpraat dat het effectief is.

Als het echt zou werken dan zouden ze het in het Westland ook wel doen.

Of doen ze het daar ook, en praat ik onzin? Hahaha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nadeel, het stinkt en kost tijd om te maken. Denk niet dat het echt prietpraat is anders zou een product als Rogis Garlic geen product zijn dat in elke GS te koop is.

In het westland zitten ze echt niet te wachten op knoflook stank in de kassen, daar gaan ze voor de quick and easy methode en wordt gif ingezet om plagen de kop in te drukken.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is ook de allereerste keer dat ik kweek en ik wist niet wat doen.

Hieroonder een foto van dezelfde plant na behandeling, dus het werkt wel goed, ook al is niet alles weg.

Misschien inderdaad een paar oogsten maar mag ik de andere afspoelen met water, zou dat de geur niet wegnemen?

Ik zal in ieder geval niet alles in een keer kunnen oogsten, dus beter een beetje te vroeg of beter een beetje te laat?

Ik vind het moeilijk soms om te zien of het normaal is of niet.  Bij de tweede foto ziet die plant er normaal uit?

sugarpunch3.jpeg

13 (1).jpeg

Edited by soli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...