Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Beste lezer .

Ik heb op moment paar mooie dames staan alleen word het ze wel een beetje te warm .

Ze staan onder een 400 w hps  in 120 120 bij 180 .

Op moment word het tussen  de 30 en 36 g binnen 

Nou heb ik al 2 extra ventilators aangeschaft allleen helpt dat niet egt en de afzuiging staat op ongeveer 75 % wat niet goed is voor mij  luchtvochtigheid. 

Iemand mischien tips en iets om hitte te bestrijden 

Staat momenteel op 12 12 gaat om 6 uur avond pas aan 

20200809_191734.jpg

20200808_223655.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nog bevroren flessen water in de tent gezet. Maar merkte maar een beetje verschil. Airco anders. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Henry de kweker said:

Nou heb ik al 2 extra ventilators aangeschaft allleen helpt dat niet egt 

Hier moet je nu juist mee oppassen, dat je het niet erger maakt.

Verder verwijs ik je naar dit hilarisch en triest topic, waarin herhaaldelijk een aantal goede aanbevelingen in staan. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zorg dat je waterhuishouding 100% op orde is, beperk ze geen moment in de vochtvoorziening en geef ze vooral water om te koelen.

Als je ze gaat beperken in vocht, dan duikt er als gevolg van die waterstress een hormoontje op in je plant, die een heel vervelend signaal gaat afgeven.

Dat wil je absoluut voorkomen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pff.... is heel weinig aan te doen. Hier was het gisteren buiten 37° .  Ik heb stekken gemaakt en krijg mijn propagator niet echt onder de 26°  ,vreselijk kut is dit.  Heb dit ding onder staan op de koelste plek en daar is het ook nog 26°  dus is onmogelijk om die propagator koeler te krijgen. Hopelijk slaan de stekken aan want waren al niet de beste moeders meer.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

En dan te bedenken dat dit soort temperaturen de komende jaren steeds vaker zullen gaan voor komen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zag net dat het werkt met water, benieuwd wat dat doet dan met de RV bij zo'n temperaturen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat soort apparaten en ook van die grotere stand alone apparaten, werken nauwelijks.

Ze geven weliswaar op de huid het gevoel van koeling. Maar dat doet een ventilator ook.

De temperatuur naar beneden krijgen in een ruimte, kan eigenlijk alleen maar met een split unit. Of met een apparaat met een slang eraan die de hitte naar buiten afvoert.

  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zet gewoon zoon airco met wieltjes in de tent zelf.

En dan de slang bij de uitblaas erin maken.

Dit werkt prima en kost niet zoveel geld.

Gewoon even op marktplaats kijken, je moet wel zorgen dat hij genoeg btu heeft oftewel kw koelvermogen.

Edited by Fatamorgana
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb al ervaringen gehoord met die losse units met water. Kan je idd evengoed een gewone ventilator zetten. Ik maak gewoon volgend jaar voor de zomer klaar ben. Want die extrele temperaturen komen steeds meer voor. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Losse unit met water? dan heb je de verkeerde .....................

Share this post


Link to post
Share on other sites

verbruiken gewoon stroom geen water, wat condens water wellicht maar valt ook wel te doen even een slang eraan of met een buiten unit is nog beter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat Fearghus zo'n losstaand apparaat bedoelt waar je water in moet doen.

Dit zou dan de verkoeling moeten brengen.

Je hebt ze van klein tot groot, en ze werken allemaal niet.

Want volgens mij is het natuurkundig onmogelijk dat een apparaat dat de warmte niet afvoert naar een andere ruimte, een kamer kan afkoelen.

Net zo min als een ventilator verkoeling (op de thermometer) brengt in een kamer. Dat het frisser aanvoelt op je huid is een ander verhaal.

 

image.thumb.png.de1d58c7ca47773515eef943e2be6551.png

 

Edited by Kees A

Share this post


Link to post
Share on other sites

@al greenIk bedoek die losse units van bol.com. is in feitelijk gewoon iets die "probeert" de gevoelstemperatuur naar beneden te halen. Werkt blijkbaar met water. 

Hoe werkt Starlyf Air?
Vul het reservoir met koud water en druk op de Aan/Uit-knop. De warme lucht wordt aan de achterkant in het apparaat gezogen, passeert het verkoelende waterverdampingsfilter waarna de koele lucht aan de voorzijde naar buiten komt en zich kan verspreiden.

Ik ken 2 mensen die het gekocht hebben. Alle twee niet over te spreken. Zelf geen ervaring mee.

grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die dingen worden luchtkoelers genoemd maar meer dan 5 graden ga je er nooit mee winnen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd die luchtkoelers zijn ruk. Heb er ook ene maar heb je geen kut aan. Miskoop pur sang

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 hours ago, El_Magico said:

Die dingen worden luchtkoelers genoemd maar meer dan 5 graden ga je er nooit mee winnen. 

Als er geen externe afvoer aanzit, moet je het eigenlijk nooit kopen.

Want zo'n water-apparaat geeft water af, en dan kan de temperatuur misschien wel ietsjes dalen (omdat de warmte wordt gebruikt om het water te verdampen), maar dan loopt je LV op en je warmte neemt nauwelijks af.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
52 minutes ago, Fatamorgana said:

Ja zoiets is wel interessant! Moest mijn tent groter zijn of ik er twee hebben, zou dat zeker wel het verschil maken denk ik en de moeite zijn om in te onvesteren. Met mijn m² tent, laak ik wel dat ik niet draai in de zomer. 

Edited by Fearghus

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Kees A Die luchtkoelers houden het water net bij in een reservoir dacht ik en zouden dus de lucht eerder uitdrogen.

Heb me er nooit in verdiept omdat het rommel is, een ventilator heeft meer nut en komt je stukken goedkoper uit.

Wou vooral duidelijk maken dat dat geen aircos zijn want dat misverstand kom je vaak tegen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan hem er ook naast zetten en dan de inlaat slang bij de airco uitgang hangen.

Dan pak je niet alles maar dan koelt hij ook de ruimte er om heen met was je verliest.

Of even met hout en houtlijm een fles maken op maat van de uitgang van de airco dan kun je alles pakken zonder ruimte te verliezen in de tent.

Edited by Fatamorgana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...