Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
smoka

ventilatie hulp bij nieuw hok

Recommended Posts

hallo,

ik ben bezig een nieuw hok aan het maken die 1,4m op 1,4m zou zijn en ongeveer 2m20 hoog.

ik denk eraan om over te schakelen naar LED in mijn nieuw hok en een "Fluence Spydr 2i " er in te hangen!

op de bodem dacht ik om elektrische matten te leggen die mijn volledige oppervlakte dekken (om bij te verwarmen in de winter)

 

 

nu dacht ik eraan om af te zuigen via de wanden, in de 4 hoeken, en bovenop mijn hok alles verzamelen aan de afzuiger die dan alles naar buitenblaast (via koolstoffilter weliswaar), de 4 "kanalen" die in de hoeken komen zouden een oppervlakte hebben van 125 vierkante cm om dan te verzamelen op een kanaal van 250 naar de afzuiger te gaan, de 4 kanaaltjes zelf zou ik laten uitkomen op een hoogte van 45cm in het hok,

de passieve inblaas ging ik via een rooster in het center het hokdak maken, ongeveer ook 250 vierkante cm...

 

de bedoeling is verse lucht in het center van het dak binnentrekken zodat deze langs 4 kanten in de hoeken op 45cm van de grond terug afgezogen word,

EN de warmte van de Fluence lamp over de planten heen laten trekken

EN de warmte van de elektrische matten over de potten te laten trekken, aangezien afzuiging op 45 cm zit en mijn 18L potten een hoogte hebben van 30 cm....

 

 

is dit duidelijk? anders maak ik een tekening...

wat denken jullie? dom idee? intressant? beter iets anders doen? 

 

bedankt voor de hulp!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het klinkt mij op zich niet verkeerd.

Met led is het inderdaad slim om je hokje of tentje anders uit te voeren.

Het lijkt me ook dat je - aangezien je niet zo'n groot hok hebt - aan de passieve aanvoer in je dak voldoende hebt. Een actieve inblaas gaat wel erg veel wind op je bladerdek veroorzaken. 

En afzuigen aan de onderkant lijkt dan een goed plan. Of die afzuiging op 45 cm van de bodem moet zitten, of iets lager of hoger.... geen idee.

Maar in de basis lijkt het me ok.

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben op dit moment bezig met een nieuw hok wat enigszins  vergelijkbaar is met jouw idee.

Ik ga wel kanalen bovenin maken, maar ook onder, zodat ik kan switchen van aan- en afvoer, zowel boven als onder.

Onder maak ik de kanalen  waarbij ik gebruik ga maken van een 'dubbele bodem' ....

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...