Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

dragon6521

Welke voeding voor gebruik regenwater?

Recommended Posts

Je beledigt ook niemand.

We hebben een gesprek zoals dat hoor op een forum. Jij vertelt wat, ik vertel wat. Ik leer van jou, jij misschien van mij.

Ik ga dan onderzoeken over drinkwaterkwaliteit en dan krijg ik een paar interessante hits.

 

Ik heb zo gauw geen link, maar stel je wil wat weten over worteltemperatuur (ik zeg maar wat), dan tik je dat in, je voegt er bijvoorbeeld nog 'wur' aan toe (dat is de universiteit Wageningen).

Je komt dan vanalles tegen, bijvoorbeeld van Onderglas of WUR.

Vaak zoek je je een ongeluk, of zijn de documenten alleen maar in te zien als je een abonnement hebt.

Er zijn nog veel meer sites waar je kunt zoeken zoals Elsevier, Researchgate of International Society for Horticultural Science en nog veel meer.

Maar die gaan vaak wel erg boven mijn pet, en bovendien zijn die ook vaak niet vrij in te zien.

Abonnementen kosten geld of je moet er als student toegang toe krijgen. Maar er staan ook veel vrij inzichtelijke dingen op. 

 

Je moet - als Corona weer voorbij is - ook naar Kom In De Kas gaan. Tientallen bedrijven openen hun deuren en dan kun je daar 2 dagen lang kijken en vragen stellen.

Beetje oppassen want soms gaan ze gek kijken als je wel specifiek aan cannabis gerelateerde vragen stelt. Maar vaak zijn die gasten blij als ze wat slimmere vragen krijgen.

Ze zijn ook nuchter en niet zo van al die papegaai-verhalen die je in de GS hoort.

 

Laatste tip: Kijk ook eens op Amerikaanse forums. Door de legalisering daar, zie je ook gewoon grow reports van echt grote telers (groot in onze beleving dan)

Soms wel goed opletten, want aan reflecterende zijwanden doen ze daar vaak niet, bijvoorbeeld.

En zij hebben meer problemen met water dan wij in sommige steden.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik geef mijn buitenplanten altijd regenwater. Ik gebruik hiervoor aarde waar de voeding al in zit. met een recept die ik hier van het forum heb geplukt.

Nooit problemen met tekorten gehad.

 

een gat van 0,50x0,50x0,50= 125L  lightmix van plagron met perliet

3 culterra (kopjes)

2 kippemest

2 lavameel

1 wormenmest

 

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minutes ago, MisterX said:

ik geef mijn buitenplanten altijd regenwater. Ik gebruik hiervoor aarde waar de voeding al in zit. met een recept die ik hier van het forum heb geplukt.

Nooit problemen met tekorten gehad.

Ik gebruik 11 liter potten dus die buffer is na 2 weken uit de aarde dan is het zo goed als steriel denk ik?  Tenzij je 100liter aarde per plant aan buffer hebt is dit geen oplossing.

En daarbij is aarde voor mij niet weggelegd. Ik heb hier altijd problemen mee ,  te droog te nat te zuur te basis . Dit is gewoon niet bedoeld voor gecontroleerd kweken. Met kokos of steenwol weet je precies wat je geeft terwijl in aarde altijd gokken blijft. 

 

Alleen nu moet ik weten wat ik precies moet geven hoeveel npk calmag enzv

Er moet een merk zijn wat gemaakt is voor osmose of hemelwater dat voor particulieren beschikbaar is want per 1000 liter kom ik nog niet ver 100 liter is ruim voldoende haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zal niet na 2 weken al zijn. ik heb nu een plant toevallig ook in een pot staan. 30 liter ofzo en deze doet het er al 7 weken op

 

ik geloof dat boef op osmose water kweekt en die geeft extra micro nutrienten

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel onwaarheden hier over België/Belgen... water is slecht... wij kunnen hier niet kweken hum hum... wat nog allemaal haha

Als je je iets afvraagt en liever de feiten weet... just ask ;)

Edited by El_Magico

Share this post


Link to post
Share on other sites

@El_Magico wat is niet waar dan?

 

Ik zei niet dat je in belgie niet kan kweken

En dat water met een ec van 1.0 slechter is dan water met een ec van 0.2 is een feit wat je op elke site wat met commercieel kweken te maken hebt gaat lezen.

 

Ik lees al heel de dag niks anders dan dat 99% van de glastuinbouw osmose water gebruikt naast hemelwater. Slechts in droge tijden waar geen grond of hemel water is word kraanwater gebruikt. Zelfs grondwater/ oppervlakte water word in veel gevallen nog gezuiverd.

 

Maar wat ik niet lees is welke samenstelling qua voeding gebruikt word

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zij laten waarschijnlijk hun water analyseren.

En dan laten ze voeding maken die afgesteld is op die analyse.

Dat zal ook voor elk gewas weer anders zijn.

Net zoals Ferro dat kan doen of deed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...