Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Buyuk

Spint oorlog

Recommended Posts

31 minutes ago, al green said:

Ik zal je leren lezen:wat staat hier nou ;"Dat staat dus totaal niet in verhouding met de hoeveelheid chloor die je vaak in het buitenland tegenkomt.”

Inderdaad: O deeltjes chloor staat niet in verhouding tot 1000 delen chloor.

 

Het gaat niet om gelijk krijgen of een mening.

Als jij zegt dat Gorilla Glue beter smaakt dan Chocolope, en ik zeg van niet, dan praten we allebei poep, want dat is smaak of een mening.

Het gaat er om dat mensen geen informatie moeten geven die gewoon feitelijk onjuist is.

In Nederland komt er nergens drinkwater uit de kraan waar nog chloor in zit.

Dat zeg ik niet. Dat zeggen de waterleiding bedrijven. Dat zegt het door jouw ge-quote stukje van de RIVM.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Kees A ik heb vaak genoeg roofmijten ingezet, verschillende soorten roofmijten zelfs. Ook roofmijten op gedroogde sla, strooi, en zakjes waar ze uit lopen.

Maar het helpt bijna niet vind ik. Als je al hier en daar spint ziet houd het even paar weken onder controle maar vervolgens barst het los. Voordat je het weet zit heel je tenr tussen de webben.

@al green met stofzuigen bedoelde ik voordat het geoogst is, de toppen webvrij maken :)

Als de boel om is nogmaals stofzuigen en goed schoonmaken met Dettol (staat al in de boodschappenlijst van mijn vrouw) en 80% alcohol, als dat niet genoeg is spuit ik nog gif, chloor en weet ik veel wat allemaal troep in de tent.

@P H donner naast de tent staat de voorraad kast met allemaal koekjes enzo, hopelijk houden ze daar niet van :) lokplant had ik niet aangedacht, mss maar een aloe vera plantje opofferen.

@al green even terug naar jullie discussie met kees, ik heb vroegah vaak verslagen gelezen voordat de domein naam werd veranderd naar cnnbs.nl maar er zitten daar echt prutsers bij die een plantje niet groen kunnen houden. Als zij de zelfde personen zijn die al het info verzamelen en posten op de site zou ik het helemaal niet vreemd vinden "ALS" er veel bullshit staat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Buyuk, Ga lekker je gang zoals je zelf wilt. Zorg dat je van die ellende afkomt en lekker draaien man!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, Buyuk said:

 

Als de boel om is nogmaals stofzuigen en goed schoonmaken met Dettol (staat al in de boodschappenlijst van mijn vrouw) en 80% alcohol, als dat niet genoeg is spuit ik nog gif, chloor en weet ik veel wat allemaal troep in de tent.

Dettol schijnt niet veel te doen.

Whazzup heeft in het verleden een zinvolle bijdrage geschreven waar hij bij een gerenommeerd bedrijf op het vlak van ontsmetting en schoonmaken navraag deed welke producten dan wel.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@al green komt vast goed, maar zo te zien moet ik ff rust nemen om zeker te weten dat alles verdwijnt.

@Kees A ik ga de toppic van Whazzup door nemen, ik heb vaker spint meegemaakt. Niet echt veel vragen over gesteld omdat het meestal onder controle bleef of makkelijk te verhelpen was. Als je in mijn tent kon kijken zou je echt begrijpen waarom ik het een oorlog noem :)  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aloe vera is te hard, zet gewoon wat lok stekken met 18/6 licht regime....

Anders ff op MP zoeken voor spul wat normaal onder de toonbank verkocht woord 

Edited by P H donner
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

zelf wel te spreken over floramite, minder schadelijk dan vertimec en dood de boel wel goed naar mijn idee, laat het aan jouw wat jij er mee doet.

Zoon lok plant vind ik wel een grappig idee, zo krijg je de spint wel uit de hoeken van je tent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lokplant vind ik ook een heel goed idee.

Floramite of Vertimec, ik heb geen idee wat ik van de GS krijg. Maar ik zal eens beetje gaan google'en.

Dat soort spul ga ik pas gebruiken nadat alles gedroogd en uit de tent gehaald is. Geen zin om gif te roken dus heb nog even tijd :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben geen fan van mijten,kost ook weer en helpt geen moer bij een echte spint plaag! Btw mijten schijten ook in je wiet :innocent:  :lol: 


Lok planten werken super! Alleen kost het je 10/14 dagen 

Edited by P H donner

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik snap er niks van ,wat wordt bedoeld met een lokplant?

Share this post


Link to post
Share on other sites
50 minutes ago, JackyH80 said:

wat wordt bedoeld met een lokplant?

Dat is een plant die snoepjes uitdeelt aan kleine spintjes... ^_^

  • Haha 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

@WeedRunner ik heb het al geprobeerd, staat ook in dit topic. Zoals PH aangeeft werkt het totaal niet bij een echte spint plaag. In totaal heb ik 2 x 500 preventief Californicus roofmijten ingezet die tegen lage luchtvochtigheid en tot 30 graden kunnen overleven. Ook heb ik 25 zakjes gehangen vol met roofmijten (incl eitjes). Maar resultaat is dat het max 1 week onder controle bleef.

Ik ga straks de dames onhoofden en onderste boven hangen zodat ze rustig kunnen drogen tussen alle spint. 

Ik krijg er al jeuk van :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Buyuk said:

@WeedRunner ik heb het al geprobeerd, staat ook in dit topic. Zoals PH aangeeft werkt het totaal niet bij een echte spint plaag. In totaal heb ik 2 x 500 preventief Californicus roofmijten ingezet die tegen lage luchtvochtigheid en tot 30 graden kunnen overleven. Ook heb ik 25 zakjes gehangen vol met roofmijten (incl eitjes). Maar resultaat is dat het max 1 week onder controle bleef.

Ik ga straks de dames onhoofden en onderste boven hangen zodat ze rustig kunnen drogen tussen alle spint. 

Ik krijg er al jeuk van :)

Dan is het hardnekkig inderdaad. Een hele andere tip om na het oogsten en drogen, enkel de potten laten staan. Met het licht regime ff op max. Voor een aantal weken. Die eitjes komen bij licht uit en het spint legt zijn lootje tenslotte. Die methode werkte ook. Daarna meteen vanaf het begin de roofmijten inzetten. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik was van plan om juist alle aarde direct te dumpen en de potten te desinfecteren en goed schoonmaken. Dat zou tof effectiever moeten zijn dan wachten tot alle eitjes uitkomen ?

Of bedoelde jij heel wat anders met de potten laten staan ? Misschien zoals de lokplant.

Share this post


Link to post
Share on other sites
27 minutes ago, Buyuk said:

ik was van plan om juist alle aarde direct te dumpen en de potten te desinfecteren en goed schoonmaken. Dat zou tof effectiever moeten zijn dan wachten tot alle eitjes uitkomen ?

Of bedoelde jij heel wat anders met de potten laten staan ? Misschien zoals de lokplant.

Dat eerste is ook prima natuurlijk! Alles dumpen. Want in die aarde zitten die eitjes in. In een ander geval inderdaad de potten laten staan. Met een lokplant blijven ze vreten krijgen en planten ze zich nog voort. Dat wil je juist voorkomen in je ruimte. In ieder geval in de lege ruimte voorzien van een paar weken licht nog. Elk levend insect gaat op zoek naar voedsel en eitjes komen uit bij licht. Als er niets te halen is..dan halen zij het tenslotte ook niet :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

In de winter valt er ook nix te halen maar ze zijn er in de lente gewoon weer, hoe dan  ? 
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, P H donner said:

In de winter valt er ook nix te halen maar ze zijn er in de lente gewoon weer, hoe dan  ? 
 

Nieuwe quiz ? :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, Buyuk said:

Nieuwe quiz ? :)

 

Niks geen quiz aan :P .. Gewoon geen planten in de ruimte en de lampen een paar weken aan op 12/12. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 minutes ago, WeedRunner said:

Niks geen quiz aan :P .. Gewoon geen planten in de ruimte en de lampen een paar weken aan op 12/12. 

In de kassen hebben ze ook spint. Maar die laten hun kassen geen weken leeg staan. Hoe doen zij dat?

En wat is het voordeel van 12/12 ipv 24/0 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

was laatst ergens. Ik moest wachten op een man aan de toonbank.

"ik heb spint in de kas.......en moet spul hebben om te spuiten" Mmmm zegt de man achter de toonbank, dan moet je ook beschermende kleding en mondmasker hebben. " doe dat dan, ik moet van die rotzooi af" 

Edited by al green

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minutes ago, Kees A said:

In de kassen hebben ze ook spint. Maar die laten hun kassen geen weken leeg staan. Hoe doen zij dat?

En wat is het voordeel van 12/12 ipv 24/0 ?

Op dat eerste zou ik geen antwoord op kunne geven. Dat tweede is kostenbesparing voor stroombetalers. Doet men dat niet.. dan ken men rustig een licht regime van 24 uur aanhouden. Het heeft gewerkt tenslotte op een locatie. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

doe eens wat van die kut beestjes in een kopje met 80% alcohol. Dierenbeul

5 liter 80% alcohol in een mopemmer en moppen maar, Hiero: ook nog een spin(t) mop

https://www.neweco.nl/turbo-mop-pro.html?utm_source=GoogleShopping&utm_medium=cpc&utm_campaign=Vloerreiniging%2FTurbo mopsysteem&gclid=CjwKCAjwsO_4BRBBEiwAyagRTTQgEIaZD9-OHgA80RezX9UIEUw2X2yUYcMgfe5R4h8yCFsV8gYBGxoC-P8QAvD_BwE

En nou stop ik met advies:  ze weten het allemaal beter maar hebben allen spint en meeldauw en ...........wietplanten ook een paar. 

Edited by al green

Share this post


Link to post
Share on other sites
27 minutes ago, Kees A said:

In de kassen hebben ze ook spint. Maar die laten hun kassen geen weken leeg staan. Hoe doen zij dat?

Roofmijt en eventueel rondje Floramite....

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...