Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
smokymcpott2

Enkele vraagjes voor start

Recommended Posts

Hey forumleden,

 

Eindelijk is het zover de keuring is geweest  en kan van start....

Ben gisteren begonnen met me tent op te bouwen.

De opstelling gaat als volgt zijn

1.2 op 2.4 garden highpro tent

Afzuiging 365 cuub en actieve inlaat van 125 cuub

4 * 240 w quantumboard 3000k met 660nm extra rood gaat gebruik worden voor deel van groeiperiode en bloeiperiode

2 * 96w T5 6000k voor 1ste 2weken.

Ben nog aant twijfelen hoeveel plantjes maar heb 18 blumats dus kan maar 18 max zetten 

Achja de rest laat ik wel weten als ik een topic start in de kweeksectie maar wou t al eventjes kwijt  want heb al veel geduld moeten hebben...

 

Een vraagje wou me grond mengen met cocos 30procent ongeveer. Maar had wat bricks gekocht en kwam er later achter dat deze niet goed waren tzijn die van bionova. Moet ik deze behandelen buffereen spoelen indien ik ze enkel als aanvulling op me grond ga gebruiken?

 

Heb nooit met led gekweekt maar met 960w  quantumboardss hoe hoog zou ik dan veilig zitten voor wanneer de plantjes nog jong zijn...?lees vanalles van 40cm tot 60cm dimmen niet dimmen blijft een raadsel.

 

Tnx

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leg eens aan de mensen uit hoe je het in je hoofd haalt om 365 kuub afzuiging op 1000 watt licht aan te leggen?

Volgens mij kunnen in 120x240 óf 50x 11 liters óf 32x 18 liters.  Als je max 18 planten zet kan, maar worden het flinke potten. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
33 minutes ago, pindarots123 said:

Leg eens aan de mensen uit hoe je het in je hoofd haalt om 365 kuub afzuiging op 1000 watt licht aan te leggen?

Ik denk dat dit voor led niet zo gek is. Of denk jij anders?

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, pindarots123 said:

Leg eens aan de mensen uit hoe je het in je hoofd haalt om 365 kuub afzuiging op 1000 watt licht aan te leggen?

Volgens mij kunnen in 120x240 óf 50x 11 liters óf 32x 18 liters.  Als je max 18 planten zet kan, maar worden het flinke potten. 

Die fan is nog van m'n 600w opstelling van vroeger. Was van plan eentje met grotere capaciteit te kopen maar las in verschillende verslagen op forums dat het best te doen is met een kleine buisventilator dus test ik het bij deze eerste keer onder led ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je wel degelijk in de problemen gaat komen. Als het algemene advies voor HPS al 1 kuub per watt afzuiging is, dan betekent dat niet dat je bij LED maar 1/3e hoeft te rekenen. En dan zijn de verliezen van bochten in de slang nog niet meegerekend.

Of je zou van plan moeten zijn de quantumboards flink te gaan dimmen, maar dat lijkt me op zo'n oppervlak ook niet wenselijk want dan hou je wel heel weinig licht over. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het daadwerkelijk zo blijkt te lopen rij ik de naar de GS en koop ik me een grotere en stillere fan ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tgaan trouwens 18 planten worden 16 in 20l 2 in 11l...

 

Die plantzakken die ik gekocht heb zijn 30 op 30 dus zo gaan er 32 in de tent als je alles op elkaar propt....

Maar ik laat 10cm tussen de potten en groei en train wat extra.... Zal geen probleem zijn

 

Tnx voor je mening

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iemand advies IVM de bionova bricks kan ik ze gebruiken voor te mengen met aarde?? 

Aangezien ik wel met de buffer van me grond zit...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...