Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
gtti

Relais tussen Drivers en Led strips.

Recommended Posts

Dag vrienden,

ik heb een opzetje in m’n hoofd.

Ik wil graag 4x HLG-600H-A drivers constant aanhouden en bij de output een relais plaatsen die de uitgaande stroom 12/12 schakelt tussen twee tentjes.

In de ruimte is een slimme meter aanwezig en ik was niet van plan stroom te jatten.

Doel is een constante stroomverbruik die geen schakelpieken en geen 12/12 of 18/6 patronen laat zien. Daarbij scheelt het toch weer 4 drivers.

Zou dit kunnen zonder dat ik de driver of ledstrips op zou blazen?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb geen verstand van stroom en dat soort dingen.

Maar begrijp ik het goed dat je 2 tentjes hebt, met ieder 4 lampen (dus 8 lampen totaal) en dat je die met 4 drivers wilt aansturen?

Sowieso interessant!

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, gtti said:

Dag vrienden,

ik heb een opzetje in m’n hoofd.

Ik wil graag 4x HLG-600H-A drivers constant aanhouden en bij de output een relais plaatsen die de uitgaande stroom 12/12 schakelt tussen twee tentjes.

In de ruimte is een slimme meter aanwezig en ik was niet van plan stroom te jatten.

Doel is een constante stroomverbruik die geen schakelpieken en geen 12/12 of 18/6 patronen laat zien. Daarbij scheelt het toch weer 4 drivers.

Zou dit kunnen zonder dat ik de driver of ledstrips op zou blazen?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Je wilt 12/12 schakelen tussen twee tentjes. Dus een vloeiende overgang van tent 1 op 12/12 naar tent 2 op 12/12. Dan kun je het beste gaan werken met time relais van 10 amp. Meestal zet je deze aan het begin van de shack. Je geeft aan, dat de HLG's aan moeten blijven. En je wilt dus schakelen met de uitgaande spanning en stroom. Dat is prima mogelijk met een time relais. Dan moet je wel rekening houden met de output + spanning en het aantal ampères wat dat trekken gaat. En met die maximale waarden een relais gebruiken die dit aan ken. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja gewoon een relais ertussen zetten inderdaad. Kan jet zo snel even niet vinden, maar op Rollitup waren er ook een paar die diit doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een tijdrelais met een NO en NC uitgang. Op beide uitgangen één relais (afgestemd op de piekspanning van de leds - 10A zal genoeg zijn). Daar sluit je de lampen op aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...