Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

@MisterX Gaat goed. Beetje saai nu om maar te wachten.. Heb ondertussen nog een aantal keer wat blad / kleine toppen onderaan weggehaald.

 We geven PK en Bloom mee van BAC om de 3-4 dagen.

Hier de foto's

1.thumb.jpg.089fdb5369562fc83d2ac036f6786254.jpg.. 

1.thumb.jpg.3d8479098202cb2c923d0537262832eb.jpg

Edited by GanjaRanja
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot de een na laatste week. De laatste week spoelen we.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hola,

 

Hier een paar foto's

Ze beginnen al mooi te worden :)

Nog steeds geven we water en voeding om en om.

Bac Bloei en Bac PK

 

20200813_183445.thumb.jpg.636a40be196a8b53118ee6081ade1393.jpg

20200813_183520.thumb.jpg.5e701b85824cdcc7ed6185fe426eb5c7.jpg

20200813_183546.thumb.jpg.5dd25f3bc72778f8a5f4f2a5f64e1b5f.jpg

 

 

Edited by GanjaRanja
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey.

 

Excuus voor mijn afwezigheid.

Wat is er gebeurd in de tussentijd?

Ik ben in de laatste 3 weken rot tegen gekomen.... Dit heb ik elke dag goed nagekeken en weggeknipt waar nodig. (misschien 50 tot 100 gram weg moeten knippen.)

Vlekken op het blad gekregen.. Dus ik heb extra Cal-Mag erbij gedaan.

De laatste 2 weken helemaal gestopt met voeden, alleen nog maar water.

Ondertussen al een week geleden een deel geknipt wat al rijp was en laten drogen.

Hierna geen rot meer tegen gekomen. Ik denk dat ik de tent ook te vol had staan met planten. Niet genoeg lucht circulatie + LED.

Volgende ronde gaan we iets proberen met Ozon. (Dit moet schimmels voorkomen)

De rest nog laten staan om af te rijpen.

Vandaag bezig met de rest. Net alles opgehangen en nog wat geknipt van vorige week.

 

Een paar mooie paarse ertussen.

 

 

 

 

20200927_022659.jpg

20200927_022650.jpg

20200927_022639.jpg

20200927_022629.jpg

 

Droog topje

20200927_021411.jpg

20200927_021323.jpg

20200927_021115.jpg

Edited by GanjaRanja
  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ziet er smakelijk uit!!!! Volle tent en die warmte afgelopen tijd werkt rot wel in de hand. Jammer maar wat je daar hebt is mooie kwaliteit.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@GanjaRanja,

Ziet er goed uit! Jammer van de rot, maar als ik die dikke toppen ziet verbaast het mij ook niet dat je iets rot hebt gehad:rolleyes:

Mooi formaat en zien er goed compact uit, ben benieuwd wat je eind resultaat en gewicht is:innocent:

 

Gr, X

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie kleuren en dikke toppen! Ook benieuwd naar het eindresultaat. Laat het je smaken!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zit nu op er 1000 gram. Moet nog knippen wat in de tent hangt.

 

Volgende week het antwoord. Ik zelf gok 1500 - 1600 en hoop op 1800

Edited by GanjaRanja
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer van de rot! Hopelijk haal je er toch veel grammen uit. 

wat was je vochtigheid in de bloei?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, al green said:

had je nou 2x600W of 2x 1000W

2x 600w

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie gezonde planten zag ik. Jammer van de rot! Maar als ik je luchtvochtigheid zie (60-80) dan lijkt het mij daar niet perse door te komen. Eerder doordat er niet genoeg luchtcirculatie door je gewas gaat. Afzuigen van onderen, minder dik bladerdek of toch meer ventilatoren zou moeten werken. OZON maakt alles op moleculair niveau kapot, zowel mens, dier als plant. Dus niet in je hok gebruiken met planten er in! Kun je wel gebruiken na de ronde om alles even te ontsmetten, deed ik ook vaak. Gaan alle schimmels etn zelfs grotendeels ongedierte vliegjes spint etc dood. Moet dan wel in hoge concentraties maar voorzichtig het tast ook je tent aan etc.

PH zou ik ook bij biologisch altijd afzuren met een biologische ph-. Je hebt ze ook voor in de vijver, of AgroAcid. Donner gebruikt ook een biologisch PH- poedertje. Aarde neutraliseert een hoge PH wel maar als jij je aarde vaak hergebruikt dan heb je zeker de kans dat de aarde op een gegeven moment een niet optimale PH waarde krijgt. In sommige gebieden van nederland is de PH 7-8 en als je een voedingswater vat aanmaakt dan loopt die ook altijd op. Ondanks dat Sannie zegt dat het niet noodzakelijk weten we ook allemaal wel dat grond PH erg belangrijk is. En na verloop van tijd zal die toch oplopen. Als je altijd tussen 6--7PH waarde geeft zit het wel goed, komt niet precies als het maar niet constant boven die 7 zit. Maar goed dat is mijn opinie.


Heb nog vragen;

1. wat zijn de grootste verschillen met HPS? Nu ook meer opbrengst? Betere kwaliteit?

2. Nooit gelato gekweekt maar hoe verschilt die met amnees? Kon niet terug vinden wat voor temperatuur en luchtvochtigheid je had gedurende de ronde bij lampen aan of uit?

3. Hoe veel hoogte gebruikte je nu vanaf de grond tot aan je lampen? En hoe hoog bleef je steeds van de toppen af zitten?

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minutes ago, cityboxer said:

OZON maakt alles op moleculair niveau kapot, zowel mens, dier als plant. Dus niet in je hok gebruiken met planten er in!

Zo zwart/wit is het niet.

Dat ligt bijvoorbeeld ook aan de hoeveelheid ozon die vrij komt.

Er zijn ozon luchtreinigers die 24/7 aanstaan in huizen, kantoren. Ook komt er bij vooral oudere kopieerapparaten ozon vrij. Er zijn grenswaarden vastgesteld volgens de arbo-wet.

Ook in kassen zie je ze, maar niet in Nederland volgens mij.

Het is alleen de vraag of ze ook (en hoe effectief dan) schimmels doden. In Nederland is daar nog niet veel goed onderzoek naar gedaan omdat het moeilijk is. En omdat het gebruik van ozon als biocide vooralsnog verboden is. In Amerika en Australië wordt het wel gebruikt.

Ze hebben in Nederland ooit een begin gemaakt met een onderzoek naar bestrijding van meeldauw met ozon, maar dat werd tussentijds gestopt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is genoeg te vinden over de hoeveelheid ppm ozon en wanneer die schade aanricht. Maar goed je wilt een punt maken. Mijn punt is dat het in hoge concentraties schade aanricht aan organismen maar ook materialen, zoals ik zei is daar van alles over te vinden. Mijn punt is dus niet doen want met de concentraties om schimmels bacterien en beestjes te doden beschadig je dikwijls ook dingen die je niet wilt beschadigen. Juist omdat je niet weet hoe veel ozon je daadwerkelijk toevoegt in je hobby kamertje.

En waterzuivering, ziekenhuizen, KOI vijvers wordt het inderdaad ook allemaal gebruikt. Maar dan weten ze wel hoe veel ze toevoegen en hoe veel nodig is. Als je dat niet weet is de kans heel groot dat het of niet werkt of alleen maar schade aanricht. Overigens is in kantoren wel door de ARBO wet een grenswaarde bepaald maar dat wil niet zeggen dat het gezond is, sterker nog je ziet de schade die het aanricht aan levendweefsel (longblaasjes bij mensen bijv) heel snel toenemen naarmate de ozonconcentratie toeneemt. Dus natuurlijk valt er iets voor te zeggen dat je je planten niet direct dood maakt met ozon. Maar gezond is het niet, en wij willen het beste voor onze planten. Nogmaals juist omdat je neit weet hoe veel je daadwerkelijk toevoegt en bovendien onder werlke waarden je moet blijven voor je plant en tegelijk hoe hoog je moet gaat voor de schimmel.

Dus de theorie is heel leuk maar tenzij je al die variabelen kent en ook daadwerkelijk je ozonniveaus in je hok gaat meten gewoon niet doen.

Edited by cityboxer

Share this post


Link to post
Share on other sites

@cityboxer

Grootste verschil is toch temperatuur. 

De rest moet ik nog even achterkomen. Maar zoals het er nu uitziet is de opbrengst hoger met minder watt en meer thc. Lampen kunnen ook wat dichterbij staan waardoor je hogere planten kunt kweken.

 

Genetica 40% sativa/60% indica
Ouders Sunset Sherbet x Thin Mint Girl Scout Cookies
Bloeitijd 8 - 10 weeks
THC 27%

 

Hij heeft wat meer blad. En smaakt totaal anders.

 

Hoogte weet ik niet precies. Vanaf de plant was het 30-40cm 

 

Ph werd hier niet gemeten. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet je toevallig de opbrengst al :)

Ik ben ook aan het kijken naar deze lampen en wil even weten of x 1,5 een realitisch doel is.

Dus 900 gram per 600W aan licht. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zal wel gaan om extra ipv vervanging. 

Prijs technisch zijn die lumateks interessanter natuurlijk. 

Edited by Kluns

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...