Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Kluns

AEROFLO systeem

Recommended Posts

Jezus, wat is dit allemaal?

Is nu die gekte die je in het land ziet, nu ook al overgeslagen naar dit forum?

Dat je niks meer mag zeggen omdat je iemand zijn tere zieltje raakt?

Grow up.

 

Ik heb aangegeven waarom ik denk dat het niet het allerbeste systeem is. En als iemand er anders over denkt, ook goed.

Kan mij het rotten.

Natuurlijk ben ik ook benieuwd hoe het uitpakt, en wens Kluns het allerbeste. Dat meen ik oprecht, omdat ik niemand een kut-oogst of een mislukking gun.

Maar in plaats van allemaal haleluja verhalen, zou het de leden sieren om mede-kwekers soms eens een beetje te behoeden voor bepaalde uitgaven.

Als je Ponix een beetje volgt, die heeft wel degelijk verslag gedaan van zijn bevindingen.

Alle zaken die ik als bezwaren noemde, komen ook aan bod. Het is geen plug & play systeem, maar er zitten veel haken en ogen aan.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuurlijk mag je zeggen wat je denkt, alleen de manier is wel erg stellig:innocent: Om mijn ziel hoef je je niet druk te maken hoor:tu

@Kluns gaat (zo ver ik weet) de resultaten delen. En je mag er zeker een mening over hebben, ieder voorzich, en ik kan alleen maar beamen dat je mensen behoed voor grote uitgaven die in het niet gegooid worden:tu

Ik heb hem nooit gevolgt, misschien eens naar kijken, Thx voor de tip:tu

Gr, X

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Kees A je schat mij echt totaal verkeerd in haha.

Ik ben helemaal niet boos ofzo, sterker nog, als iemand een gladde rug heeft dan ben ik het wel. 

Maar als je op voorhand al zo 'n negatieve reactie krijgt op iets wat je aangeschaft hebt en een reactie met vooroordelen... 

Dan heb ik al geen zin meer om de discussie aan te gaan. 

Had van jouw wel meer interesse verwacht aangezien je zelf ook met hydro bezig bent. 

Hoe leuk is het dan als er iemand meld dat hij ook de hydro kant opgaat. 

En natuurlijk mag iedereen zijn mening hebben over een systeem, prima. 

En over te tere zieltje.. 

Volgens mij is er maar 1 teer zieltje geraakt als diegene geen gelijk krijgt... 

 

:turustaaaaag

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Kees A owja...

Wil je die groene merci's eruit halen voor me, de rest lust ik toch niet. 

 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Kees A said:

Jezus, wat is dit allemaal?

Is nu die gekte die je in het land ziet, nu ook al overgeslagen naar dit forum?

Dat je niks meer mag zeggen omdat je iemand zijn tere zieltje raakt?

Grow up. 

haha  hier heb  ik toch wel ff om moeten lachen, ben ook absoluut tegen die waanzin wat er nu gaande is ja.   Maar goed die discussie zullen we maar niet hier gaan voeren haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kees reageert altijd vrij normaal en oprecht, en ik denk meer dat hij nu een beetje de dupe is van een aantal mensen die zich altijd negatief uitlaten haha.
Rustaghhhhh aan Kees ouwe rammer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb dit een jaar of 8-10 geleden zelf gedaan. Ontwerp samen met ponix gemaakt en hij heeft mij een beetje begeleid (ken hem persoonlijk). 
 

In de basis vind ik het een goed systeem. Ponix haalde goede resultaten. Maar hij kon dat ook op aarde. Ik was nog niet zo ervaren en haalde toen geen goede resultaten. 
 

Wat mij vooral opviel is dat ze veel harder groeien dan op aarde. Dus minder lang voorgroeien was noodzakelijk. Daarnaast is de wortelgroei extreem. Meters lang en één grote kluit omdat alle planten samen in elkaar groeien. Zover dat het tot in de opvangbak groeit.

 

Ik sproeide met intervallen. Hierdoor geen opwarming van het water door de pomp. Werkte goed op zich. De lv in de buis was voldoende om niet continu te hoeven sproeien.

 

Ik ben gestopt ermee omdat ik lekkage had. Ik had de opvangbak buiten het hok gemaakt (Ivm warmte) en de overgang daarheen lekte. Ook omdat ik alles met rubberen afdichtingen had, omdat het demontabel moest zijn om schoon te kunnen maken. Dit was extra risico op lekkage.

Daarnaast lukte het mij niet zo goed. Oogsten waren niet beter dan op aarde. Maar dat lag meer aan mijn ervaring dan aan het systeem.

 

Conclusie is dat ik denk dat het zeker kan werken. Alleen teveel onzekerheden: Kans op lekkages, klote wortels die overal heen groeien, als de pomp kapot is dan is de oogst snel naar de klote (geen medium met vochtbuffer), schoonmaken is veel werk, nauwkeurig werken omdat er geen buffer is in het medium, etc. Het is mij niet waard om het risico te lopen op falen. Rfx vind ik een beter alternatief als je geen gesjouw wilt met aarde.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je van die hele lange wortels hebt is wortelsnoeien dan geen optie? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, JackyH80 said:

als je van die hele lange wortels hebt is wortelsnoeien dan geen optie? 

Was geen keuze hoor. Dit moest wel om te voorkomen dat ze in de pomp groeide. Gewoon afknippen daar waar je het niet wilt hebben. Individueel per plant lukt niet. De kluit is zo verweven en groot, dat je niet per plant kan en überhaupt de plant eruit halen lukt niet meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interessante info @Jakkes

Hoeveel dagen deden jullie voorgroeien? 

En heb jij nog contact met ponix? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb al een paar jaar geen contact meer gehad. Was ook alleen via deze hobby in contact met hem.

Maar hoe lang ik deed voorgroeien weet ik niet meer. Maar dat is per soort ook verschillend. Weet ook niet meer wat ik toen had. Ik denk C99, maar weet het niet zeker. Het is te lang geleden om je echt goed te kunnen helpen. Daarnaast was het geen succes voor mij. Dus dan is mijn kennis al helemaal niets waard.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik bedacht met net wel iets. De Aeroflow vond Ponix te klein in diameter. Hierdoor raakt dat snel verstikt met wortels en is er niet genoeg ruimte om te sproeien. Ik had daardoor witte rioolbuizen gebruikt van 250mm doorsnede. Hierdoor bleef een groot gedeelte aan de bovenkant wortelvrij. Waardoor het sproeiwater overal kwam. Dus als je het gaat doen zou ik dus zelf iets maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Jakkes het staat al te draaien.

Ik heb dit meer gelezen en gaat de wortels in de gaten houden. 

Sowieso korte tijd 18/6.

En bijknippen waar nodig. 

Thnx man

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha..... je laat er ook geen gras over groeien he

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, ik was al iets verder als ik hier liet weten. 

Staat al te draaien met volledig blue lab systeem:wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...