Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Kluns

AEROFLO systeem

Recommended Posts

Heeft er hier iemand ervaring met het aeroflo systeem? 

Of als je iemand weet die met dit systeem kweekt dan hoor ik het graag! 

Groetjes Kluns

Edited by Kluns

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga je weer geld uitgeven ? :D

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep ervaring mee. Ik vond het KUT.  buizen groeide zo vol met wortels dat de hele buis vol zat, daardoor liep niet al het water weer terug het reservoir in. Je kon er ook later geen plant meer uit trekken alles zat in elkaar gegroeid. Je zit ook gelijk vast aan een reservoir in je tent/hok. en kost je ook wel wat hoogte.  Vloeden op een hogere bak met planten in kleikorrels of rfx bevalt me veel beter. Kun je ook nog fatsoenlijk selecties doen en planten eruit halen die niet bevallen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

had ze idd wel 3 weken 18/6 gegeven waren geen stekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja wat ik zo links en rechts las moet je de 18/6 periode extreem kort houden want het groeit als een gek in zo'n apparaat. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ziet er allemaal wel fancy uit, maar het is volgens mij meer vorm en gedoe dan dat het meer oogst oplevert.

Ik zie vooral op de sites van Amerikaanse verkopers systemen staan, waarvan ik me echt afvraag wat dat nou allemaal voor nut heeft.

Maar veel (beginnende) kwekers denken dat er een heilige graal te koop is, die gegarandeerd een top-oogst oplevert.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Kees A,

Nou 1 voordeel... Als @Kluns het kan, dan kan iedereen het:Pdus als hij toch met gemak die 1,5gr per Watt haalt kweekt straks iedereen er mee:rofl

Gr, X

  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yes @Buyuk .

Heb een systeem op maat laten maken. 

Maar weinig mensen hebben er dus ervaring mee. 

 

Dan ga ik het lekker zelf proberen:tu

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn op Amerikaanse forums genoeg mensen die het gebruikt hebben.

Je bouwt het echter met gemak zelf met buizen van de Hornbach.

Staan hier op het wietforum ook verslagen van zelfbouw van een soortgelijk systeem.

Maar waarom zou je in Godsnaam dit willen hebben?

Wat is het voordeel? Waar zit je winst?

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Kees A said:

Er zijn op Amerikaanse forums genoeg mensen die het gebruikt hebben.

Je bouwt het echter met gemak zelf met buizen van de Hornbach.

Staan hier op het wietforum ook verslagen van zelfbouw van een soortgelijk systeem.

Maar waarom zou je in Godsnaam dit willen hebben?

Wat is het voordeel? Waar zit je winst?

Ik zou het eerder willen omdraaien en zeg jij eens waarom het niks is?

  En waarom moet men altijd iets zelf bouwen,ja het is mooi als je het kan maar als diegene het bepaalde bedrag niet uitmaakt en gewoon plug and play wilt ipv met allerlei materiaal zoals buizen etc z'n rijtjeshuis in moet gaan dan lijkt mij dat logisch.

Maar ben echt benieuwd waarom het niks zou zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar staat in mijn posts het woord 'niks'?

Ik ben gewoon benieuwd waarom je dit systeem wil hebben.

Wat is de meerwaarde?

In welk opzicht is het beter of meer bijzonder dat een ander hydro-systeem?

Van mij hoeft niemand zelf iets te bouwen, maar ik gaf maar een tip.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja je stelt het  : "waarom zou iemand dit in godsnaam willen hebben"?  Dat klinkt alsof je het niks vind.  Maar zal me dan wel vergist hebben. 

Voordeel alleen al is dat het mediumloos is.Geen idee waar het precies beter is dan bijvoorbeeld dwc?  Misschien dat je daar makkelijker sog mee kan kweken?  Daarnaast schijn je daar heel snel mee te kunnen kweken dus je zal er even een leerperiode moeten incalculeren maar als je het trucje precies kan schijn je daar toch hele spectaculaire oogsten mee te kunnen halen. Is nu niet dat @Kluns de eerste is hiermee. Dat apparaat bestaat toch al jarenlang? En veel grote jongens gebruiken dit toch ook . Dus zal niet voor niks zijn.

Edited by JackyH80

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je zo het woordje 'Godsnaam' leest, dan begrijp ik je.

Laat ik het dan zo stellen: Dat Godsnaam is vooral voor Kluns bedoelt. Die wil altijd het nieuwste van het nieuwste, het duurste, alsof hij daar ook meteen een betere kweker van wordt.

Maar je moet eerst goed analyseren waarom je iets doet (tenminste, dat vind ik en is dus erg persoonlijk)

 

Er zijn veel hydrosystemen die goed werken en waar je zonder medium kunt kweken.

Dit systeem met buizen is een hoop gedoe. Het moet goed afgesteld staan (de hoek). Geen groot probleem.

Het heeft meer kans op lekkages, simpelweg omdat er veel aansluitingen aan zitten.

Het heeft een vreemde opbouw, waardoor je bijna gedwongen wordt om je reservoir in je hok te hebben.

Als er iets kapot is, moet je maar hopen dat je het makkelijk kunt vervangen, want alles is gemaakt voor dat systeem.

Door de wortelgroei in de buizen, heb je meer kans op verstopping met alle risico's van dien voor overstroming.

Ik weet niet precies hoe het bij deze is (je hebt ze in verschillende uitvoeringen), maar als je water er aan één kant ingaat en langs alle potjes moet, is het aan het einde van de rit een deel van de voeding anders van samenstelling. Je hebt er ook waar elke buis van een meter of 2 meter zijn eigen toevoer en afvoer heeft. Dan speelt dat veel minder.

Schoonmaken is een crime. Alles moet uit elkaar en je moet met een pleeborstel of zoiets die buizen in.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, Kees A said:

 Maar waarom zou je in Godsnaam dit willen hebben?

Omdat ik wil gaan kweken zonder medium, zodat ik niet meer met aarde hoeft te gaan zeulen. 

En daarbuiten lijkt het mij een heel leuk systeem om te leren. 

10 hours ago, Kees A said:

Wat is het voordeel? 

Wat hierboven staat. 

7 hours ago, Kees A said:

 

In welk opzicht is het beter of meer bijzonder dat een ander hydro-systeem?

Moet dat dan? 

Het lijkt mij een leuke manier van kweken. 

6 hours ago, Kees A said:

Dat Godsnaam is vooral voor Kluns bedoelt. Die wil altijd het nieuwste van het nieuwste, het duurste, alsof hij daar ook meteen een betere kweker van wordt.

:blink::td

Dit motiveert niet echt om ook nog maar iets over dit systeem hier te gaan delen. 

6 hours ago, Kees A said:

Maar je moet eerst goed analyseren waarom je iets doet (tenminste, dat vind ik en is dus erg persoonlijk)

Alsof ik dat niet gedaan heb? 

Ik vroeg mij alleen af of er hier iemand met dit systeem kweekt of gekweekt heeft.

Altijd leuk om ervaringen uit te wisselen... 

 

 

Al met al een beetje 'rare' reactie naar mij en het systeem toe. 

Ik heb voor de rest ook geen zin in woordenspelletjes enzo... 

Vergeet de vraag over het aeroflo systeem maar:tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doe niet zo gek, joh.

Jij vraagt wat. Ik zeg wat. Niet zo lichtgeraakt.

Kusje d'r op?

 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

We zijn het er allemaal over eens denk ik dat Kluns een prachtig nieuw systeem heeft gekocht, alleen iedereen uit dit op zijn eigen manier :).
Persoonlijk ben ik dan ook heel benieuwd wat voor resultaten hij gaat neerzetten t.o.v. voorheen, wie weet ga ik ook overstag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn veel systemen waarin je zonder medium kunt werken.

Bij de Aeroflo werken de meesten echter niet zonder medium.

De netpotjes die erin zitten, zijn meestal gevuld met kleikorrels. Is minder gesleep dan vele zakken aarde, maar de meesten moeten ze eerst goed spoelen en na gebruik zitten ze onder de wortels.

Als je helemaal zonder iets wil,  moet je een systeem bedenken met netten dat je planten boven de grond goed ondersteunt. En waarschijnlijk veel planten of een vierkante meter zodat ze laag blijven.

Maar als je 'zonder medium' ziet als 'zonder aarde, cocos, matten, rfx' dan zijn er veel systemen die zonder medium werken en die eenvoudiger zijn dan aeroflo.

Wietefras bijvoorbeeld heeft het DeepWaterCulture systeem en volgens mij had hij ooit het RecirculatingDWC systeem.

Ik ben zelf op zoek naar diepe eb&vloed bakken, omdat ik wil gaan experimenteren met helemaal mediumless (dus ook zonder kleikorrels of wat dan ook) in een eb&vloed opstelling.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Kees A,

Ondanks dat je hier neutraal in zou staan, hang je wel meer richting de negatieve kant van het systeem. 

Heb je zelf zo'n systeem gehad waarom je er wat negatiever naar kijkt? 

 

@Kluns,

Ik waardeer zeker de input van jou op dit forum, niemand heeft nog met zo'n systeem gewerkt (althans, gepost), ik ben zeker benieuwd naar de functionaliteit en het gemak er van :tu

 Leuk dat je nieuwe dingen probeert! :verrygooddat kan ik alleen maar aanmoedigen, daar wordt niemand dommer van :innocent:

Gr, X 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik sta er niet neutraal in. 

Ik heb de redenen opgegeven waarom ik denk dat het niet zo'n goed systeem is.

Ben altijd erg sceptisch naar al die gimmick-systemen waar je in feite niets anders koopt dan een berg plastic voor veel geld.

 

Ook ik heb lang gezocht naar systemen om zonder medium te hoeven werken, want net zoals Kluns vind ik al dat gesleep met aarde maar niks.

Toen passeerde ook systemen als Aeroflo de revue.

Je hebt die ook weer in verschillende vormen. Je hebt ze met sprayers bijvoorbeeld. Dan zit er naast elk netpotje een sprayer. En je hebt ze ook de NFT variant. Dan stroomt er dus constant of met intervals een laagje water over de boden van de koker.

Deze systemen worden in Amerika veel door kwekers zelf gebouwd omdat je daar voor een prikkie vierkante holle plastic palen kunt kopen die exact de goede maat hebben.

 

Er staan ook op dit forum wel degelijk soortelijke systemen.

Dus zo nieuw is het allemaal niet. Misschien voor mensen die niet de moeite nemen om de zoekfunctie of Google te gebruiken.

 

lid Ponix was hier mee in de weer.

 hier is een topic erover

Hier nog een

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is leuk als jij er een verslagje van zou maken.

ik heb alle manieren van kweken wel geprobeerd, op dwc na dus kan er niet zoveel nuttigs over zeggen.

dus wie weet?

 

Als het op gemak aan komt was rfx net zo makkelijk geweest? ik heb het wel 10x achter elkaar gebruikt.

of steenwol slabs had ook gekund als deze droog zijn druk je zo je hele kweek in een paar vuilniszakken wat niks weegt.

kleikorrels in een bucket zou mijn voorkeur hebben als ik dwc zou doen.

ik zie toch wel factoren in dit systeem wat je oogst flink kan verpesten zoals zuurstof/wortelrot, ph ec, verstoppingen, pomp defecten, algen.

daarom zou een verslagje wel leuk zijn wie weet valt dit wel mee.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben ook benieuwd naar een verslag, en vandaar, voor Kluns....

 

image.png.8ea926cfdd25df1fdba41ccd1f838d86.png

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
52 minutes ago, Kees A said:

Ik heb de redenen opgegeven waarom ik denk dat het niet zo'n goed systeem is.

Dat mag je zeker vinden, maar je kraakt het af alsof het ook zo is:rolleyes: het is inderdaad veel geld voor kunststof, maar als iemand een plug en play systeem wilt kopen is toch mooi.

Iedereen kan zelf wat maken, maar (als het goed is) is dit er specifiek voor gemaakt/ontworpen. 

Het systeem is ook zeker niet nieuw, dit bestaat al een tijd. Maar de topics die jij aangeeft gaan niet bepaald over het kweken, en wat @Kluns heeft gekocht is een systeem wat je zo uit de winkel trekt, geen DIY. 

Daarom juich ik toe om er een verslag van te maken, om te zien of het product ook echt doet wat er gezegd wordt. 

Iedereen kan zo iets fabriceren, maar hoe mooi is het dat je zo'n plug en play systeem kan en wil kopen en het ook nog wilt delen:verrygood

Ik heb er wel vertrouwen in:rofl

Gr, X

 

 

Edited by Xaim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...