Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Bedankt voor jullie medeleven, hier zitten de echte liefhebbers dat is duidelijk!!!
jullie herkennen het vast wel dat je er als kweker alleen voor staat, anoniem moet je blijven, en als je gepakt wordt voelt het al helemaal als een looser job. Wat heb jij gedaan dit jaar, nou keihard gewerkt voor een slechte naam hier in de buurt. 
Het is gewoon volkomen ruk als je zoiets overkomt. Echt wel even een verlies om te verwerken, en wat een klus was het, er is ook veel geld in gegaan voor de beste kwaliteit living soil om dat allemaal te creeren........ Het was 1 groot experiment, een droomtuin, een testcase een wondertje..
Ik laat me hier maar niet al te veel uit over wat ik er van vind. Maar ik heb de oneliners klaar liggen. ^(*&)*_)*_*_*_*&%$$##!#%^*()>?)_@&
De smet die er op ligt bij sommige mensen, bij klagers... ze roken de lucht, het waren volgens de agent bewoners van het dorpje (1 straat groot) een paar100m verder, voorbijgangers. Nou ik voel me dan meteen voor goed bekeken daar, en dat terwijl ik een nobele intentie had! Ik zorg hier gewoon voor iemand die het keihard nodig heeft, die terminaal is, die echte organische kwaliteit nodig heeft, niet hydro uit de shop!

De klacht lag er dus al een week voor ze langs kwamen, en dat is nou net toen er 2 gejat waren.
Nou ja kwijt = kwijt, het was ook gewoon te open en bloot daar, en achteraf met zulke joekels waren 5 ook meer dan genoeg geweest. Ze hadden het natuurlijk over die 'kilo per plant' wat ik meteen al tegen sprak, maar ja ik heb ze natuurlijk nooit kunnen wegen. Zij hadden wel 1 half gedroogde plant of takkenbos op de weegschaal gelegd. Ik lette niet echt op wat de weegschaal zei. Wat ze daar mee doen met die info? ... Ik vermoed mij eerst de schrik aanjagen maar dat het toch gebakken lucht blijkt eer de uitspraak er is. Ik was al aan het lezen over straffen, maar ze begonnen va 100 planten..

Nou ik ga het meemaken allemaal.
do 10 uur op verhoor.

 

Edited by Sunbeam

Share this post


Link to post
Share on other sites

ajaj,  wat zonde van je werk man.
Kijk goed wat je ondertekend in je afstandsverklaring, ivm aantallen, gewichten en bemonstering.
En ik raad je toch aan om  ff contact op te nemen met een advocaat, dat kan nooit kwaad toch?

Veel succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daim zonde man!! Hoop dat et al bij al wat meevalt. En dan ook nog dieve... What's up 2020 schii.. 't.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja, dat is de maatschappij waar we in leven, en het wordt alleen maar erger. Politie is er in NL voornamelijk om niet de criminaliteit aan te pakken maar mensen waar je eigenlijk geen last van hebt en de mensen zelf gunnen een ander helemaal niks meer. 

Sterkte @Sunbeam hoop nog wat van je te horen iig

Edited by 420man010

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diefstal vlak voordat er door het OM ingegrepen wordt, komt vaker voor.

Waargebeurde anecdote (In gesprek met rechercheur)

"Dus de nacht voordat jullie binnenvallen is er ingebroken, en de hele oogst meegenomen?" 

"Yep!"

"Dat is wel heel toevallig.."

Rechercheur: "Ik geloof niet in toeval"

Blijkbaar zijn er zoveel mensen op de hoogte van zo'n geplande inval, dat er altijd wel eentje tussen zit die dit lekt aan rippers.

 

@Sunbeam Ik zou in de buurt niet in mijn schulp kruipen, maar gewoon je oprechte verhaal delen. Zodat mensen snappen waarom je het deed. Er heerst veel begrip voor situaties zoals die van jou.

@420man010 Politie in Nederland doet gewoon zijn best om criminelen en overlast aan te pakken. Dat er af en toe ook klussen tussen zitten, die in onze ogen niet deugen, maakt 'de' politie nog niet slecht. Bovendien voert de politie gewoon uit wat wettelijk beleid is. En hoe kut in dit specifieke geval ook, dat is zijn algemeenheid maar goed ook. 

 

Edited by Kees A
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou ik graag geloven @Kees A Ik denk ook dat je blij moet zijn dat ze er zijn, tot een bepaalde hoogte, anders zou het waarschijnlijk een vervelende bende worden hier.

Maar als ik zie dat hier bij mij in de buurt op een parkeerplek al jaren jonge gasten van een bepaalde afkomst in de nieuwste AMGtjes de populaire jongens staan uit te hangen waar geen haan naar kraait geloof ik niet meer zo in de politie.

Als je dan de agent uit wilt hangen, ga dan naar die parkeerplek in mijn wijk snachts, vooral 5 uur sochtends, dan staan ze daar allemaal. 100% dat je dan coke/geld/wapens aan zult treffen. Want schieten gebeurt er ook zo nu en dan.

Niet dat ik die gasten hun business niet gun, liever zij dan ik, maar ik heb het idee dat het voor de politie voornamelijk belangrijk is dat ze veilige doelwitten pakken terwijl de veel gevaarlijkere jongens met rust worden gelaten. Ja, als er weer een dood is geschoten zetten ze weer een week of 2 een mobiele camera neer. Dan kom ik diezelfde gasten tegen op een parkeerplek bij een park waar ik mijn hond uitlaat. Maar zo'n goedzak als Sunbeam, die wordt dan wel "aangepakt". Een mooie kans om zo gemakkelijk mogelijk te laten zien dat ze nog wat doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Natuurlijk gaat niet alles goed. En inderdaad vraag je je soms af waar de prioriteiten liggen.

Maar in zijn algemeenheid moeten we heel blij zijn met de Nederlandse politie. Als je ziet wat er in sommige landen (niet eens zo ver hier vandaan) allemaal in uniform rondloopt....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jezus...... ik ben ff een maand niet actief en dan dit.....

Zit je in een koophuis? Dat je in ieder geval biet zo naar buiten geflikkerd wordt door je huurbaas?

Wat een zonde man.... zo mooi, zo organic en belangrijker: zo er de wind uit de zeilen nemend bij criminele kwekers..... hopelijk waren de agenten trots op hun werk....gadver wat wordt ik hier boos van :(. Stuur me ff een pm SunBeam. Dan stuur ik je een topje van mijn organic dit jaar als troost!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Kees A said:

Blijkbaar zijn er zoveel mensen op de hoogte van zo'n geplande inval, dat er altijd wel eentje tussen zit die dit lekt aan rippers.

maarja je zou toch denken dat ze dan wel in één keer alles meenemen

 

Dacht trouwens dat dit allemaal in Duitsland speelde. Vandaar ook mijn vraag eerder, omdat ik geen idee heb hoe streng het daar is tegenwoordig.

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, 420man010 said:

 

Maar als ik zie dat hier bij mij in de buurt op een parkeerplek al jaren jonge gasten van een bepaalde afkomst in de nieuwste AMGtjes de populaire jongens staan uit te hangen waar geen haan naar kraait geloof ik niet meer zo in de politie.

 

Waarom zouden jongens van bepaalde afkomst met AMGtjes gelijk moeten dealen als ze op een parkeerplaats staan laat in de nacht vroeg in de ochtend ?

Ik ken persoonlijk genoeg mensen die ook autos rijden die tegen de ton waard zijn, en meestal op een bepaalde plek van hun vrije dag genieten in een vrienden groep. Maar dat zijn allemaal harde werkers (zzp'ers) of hebben familie bedrijven die jaarlijks grote omzetten draaien waar je U tegen zegt.

Misschien zijn het lastpakken dan is het een ander verhaal met dat heb je niet bijgeschreven, maar om ze gelijk uit te maken voor dealers omdat ze dure auto's hebben en van een bepaalde afkomst zijn ??

420man had ik niet van jou verwacht he Rotterdammert :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ik er wel bijgeschreven @Buyuk  en het gaat mij ook niet om wat iemand rijdt. Maar als je 20-25 bent en voornamelijk op straat rond hangt verdien je geen AMG bij elkaar. Tenzij dit vriendengroepje toevallig allemaal heel erg goed hebben gestudeerd.

Plus ik draai ook wat jaartjes mee, ik weet echt wel wat er gebeurt in mijn wijk. Dus ook wat ik zei: schietpartijen. Wel alles lezen he ;) 

Is trouwens ook pas geleden weer wat gebeurd hier met die gasten, met voor een "paar"  miljoen aan coke. Een paar van dat clubje waar ik t over heb

https://www.ad.nl/rotterdam/politie-doet-onverwachte-vondst-84-kilo-coke-in-auto-verdachten-woningoverval-rotterdam-vreewijk~a22c1141/

En dat kan alleen zo ver komen als je iets jarenlang negeert

Edited by 420man010

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zal toch een salaris verdienen waarvan je een bak van een ton+ (euro) kan veroorloven en dan als tijdverdrijf op één of andere parkeerplaats gaat staan om 5:00.

Dan mag ik toch hopen dat je daar op zijn minst ook je geld verdient

Share this post


Link to post
Share on other sites

@420man010 "100% dat je dan coke/geld/wapens aan zult treffen. Want schieten gebeurt er ook zo nu en dan."

Dit is een aanneme/vermoeden over die groep.

ook ik de artikel die je hebt gelinkt hebben ze het over "verdachte". En zijn het wel die gasten waar jij het over hebt.

ik zeg niet dat die gasten daar niks verkeerds doen of niet dealen, het gaat er meer om jongens van bepaalde afkomst met een amg'tje.

Als ik in mijn omgeving kijk hebben ze allemaal dure auto's omdat de gastarbeiders van toen grotendeels de ondernemer van nu zijn. En als ik al in mijn eigen omgeving jonge gasten ken die een familie bedrijf runnen met letterlijk een omzet met 6 nullen per jaar dan schrik ik niet om de dure bmw's of Mercedessen. Veel verdienen door hoog te studeren gaat echt niet in vergelijking met goed ondernemen.

En ja vrije tijd hebben zij ook toevallig mede dankzij de vele werknemers en broers die werk in tijd delen.

Het is niet dat ik opkom voor die gasten daar maar dit soort reacties krijg ik ook vaak van collega's die soms geen besef hebben dat ook jongeren van bepaalde afkomst grote bedrijven kunnen runnen zoals elk ander afkomst. De een drinkt savonds laat thuis een biertje en de ander is liever met zijn vrienden groep buiten door welk reden dan ook.

Edit:

Back to topic, Sunbeam ik dacht dat ik het al had getypt maar kan het niet terug vinden.

Kut dat je ben verklikt en hopelijk krijg je geen (grote) straf/boete. Nog erger is dat een week eerder 2 van je planten zijn gestolen, hufters zijn het soms.

Edited by Buyuk
  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komt nog iets bij, Buyuk.

Bij mij in de buurt wonen een aantal Turkse gezinnen. Vader of moeder hebben goede banen.

Ze rijden allemaal in mooie auto's. Mooier dan de andere buren. Volgens mij heeft het ook veel te maken met trots zijn op je succes en het tonen.

Dat is mooi, maar het heeft ook een keerzijde: Klaarblijkelijk steken velen zich in de schulden om maar vooral succesvol over te komen.

Allemaal geheel off topic.

Net zoals dit: Natuurlijk zien we allemaal in onze wijken gasten en hun gedrag dat we verschrikkelijk vinden. Zijn dit vaak mensen van een bepaalde afkomst? Ja, het lijkt erop dat sommige groepen oververtegenwoordigd zijn. Dat blijkt ook uit de misdaadcijfers. Daar liggen natuurlijk allerhande oorzaken aan ten grondslag: Laag inkomen, ouders met lage opleiding, groepsdruk, religieuze intolerantie, gezinnen die nog met 1 been in het thuisland wonen, andere sociale normen & waarden. Het is niet zo dat ze genetisch niet deugen.

Maar veranderingen zie je ook al. Dat geeft me ook hoop. Je ziet onder Turken in Nederland al grote sociale positieve veranderingen. Marokkanen lopen nog een beetje achter, maar ook dat gaat komen. Rolmodel PSV-er Ihataren koos voor het Nederlands elftal omdat hij vond dat hij wat moet terugdoen voor de mensen die hem opgeleid hebben. Ik zie steeds meer verslaggevers voor het nieuws die van oorsprong Turks, Marokkaans of weet ik veel wat zijn. Özcan Akyol met zijn colums en TV-programma's. De scheidsrechter Gözübüyük. 2de Kamer voorzitter Khadija Arib. Allemaal waardevolle burgers die Nederland helpen beter of leuker te maken. Kleine beginnetjes.

Zitten natuurlijk ook nog veel zaken in die verbetering verdienen. De intolerantie ten opzichte van Nederlandse waarden moet een halt worden toegeroepen. Het gedweep met Erdogan idem dito. Homohaat, jodenhaat, vrouwonvriendelijkheid, weg ermee. Als je het hier in Nederland niet ziet zitten, dan rot je maar op. Deze woorden komen van de Rotterdamse burgemeester Aboutaleb.

Sorry Sunbeam dat ik dit hele verhaal hier plaatste.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar heb je gelijk mee Kees, ik ben het zeker ook met je eens dat er veranderingen gebeuren. Het kopen van grote auto's heeft zeker ook te maken met o.a. trots, vooral omdat de generatie van nu weet wat voor moeilijke tijden de 1e en 2e generatie gastarbeiders hebben meegemaakt is er sneller de neiging om te doen/kopen wat de voorouders niet konden.

Maar de rest van je verhaal had eigenlijk weinig te maken met wat ik met 420man over had, maar dat maakt niet uit :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

En mijn punt was dat omdat er een bepaalde groep meer risicos met zich meebrengt, er meer wordt gericht op makkelijkere "prooien". Maar dan word er iets "cherrypicked" en compleet uit zijn verband gerukt waardoor dit verhaal naar mijn idee al te veel ruimte neemt in het topic van een ander <_< Daarom reageerde ik er ook niet meer op want dit is Sunbeams verslag wat eerst heel mooi was en voor hem en een oude vrouw helaas uitliep in ellende wat bij mij een bepaalde snaar raakte. 

Maar goed Sunbeam,

Hoe gaat het ondertussen met jou en de oudere vrouw waar je voor kweekte? 

Hebben ze haar verhoord of wat dan ook? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...