Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Guest awhq2003

Buiten Kweken

Recommended Posts

Guest awhq2003

Hallo allemaal ik zou graag willen weten wat voor spullen je nodig heb om professioneel en goed buiten te kweken.

Was van plan om met 2 tot 4 stekken te kweken.

Tips zijn ook welkom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

een kas kopen of maken van transparant landbouw plastic kost haast niks maar je hebt een stuk minder last van regen op de toppen en het is natuurlijk een stuk warmer in een kas verder kan je voeding kopen maar daar heb je meer info voor nodig dan ik je kan geven

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou zeg maar over je planten een soort van vierkant met balken, en daarover doorzichtig zeil doen, daardoor heb je een broeikas effect, en zoals eerder iemand zij, geen regen op je toppen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo veel mogelijk zon vangen, zo veel mogelijk grond gebruiken .

Een broeikas effect is voor de bloei periode geen goed idee , te vochtig .

 

In Nederland kun je eigenlijk niet echt goed buiten kweken zonder veel moeite te doen omdat het najaar te slecht weer heeft .

Share this post


Link to post
Share on other sites
In Nederland kun je eigenlijk niet echt goed buiten kweken zonder veel moeite te doen omdat het najaar te slecht weer heeft .

Maar daar hebben we ook weer wat op en dat is Verduisteren.Dan is het wel mogelijk maar toch is het klimaat niet al te best in ons kikkerlandje

Share this post


Link to post
Share on other sites

380 gram gedroogde wiet van 1 plant vind ik anders wel best voor een kikkerlandje

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey maar als je nou zo kast heb gemaalt zeg maar met landbouwplastic.En je komt in de periode van de bloei.Kan je dan de luchtvochtigheid beperken om vochtvreters in je kastje te leggen of niet ? :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt i een dichte ruimte je luchtvochtigheid beperken met vochtvreter ,alleen dan kom je CO2 tekort omdat er geen ventilatie is . En in een afgesloten ruimte wordt he tsnel te warm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je extra co2 wil zet er dan een petroleumbrandertje bij

zo eentje voor in de serres die geven genoeg co2 af voor de planten

groetjes Bert

Share this post


Link to post
Share on other sites
als je extra co2 wil zet er dan een petroleumbrandertje bij

zo eentje voor in de serres die geven genoeg co2 af voor de planten

groetjes Bert

maar de rook is schadelijk voor de plant....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier kommen we dus ook weer niet :unsure: :verrygood .Wat kan wel...??

wabnt ik ben van plan een klein kastje te maken ...Maar weet niet hoe ik het ga doen in de bloeiperiode ....ik ga ze wel verduisteren dus dan heb ik er mischien weer geen last van ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij is de rook niet schadelijk aangezien die dingen speciaal gemaakt zijn voor in een serre. kan mis zijn ook hé

Share this post


Link to post
Share on other sites

* goeie grote pot

* groeistimulator

* bloeistimulator

* pk 13/14

 

 

en in de bloei zorgen dat ze niet teveel regen vangen

 

 

 

dan heb je al een lekker kweekje...

 

luchtvochtigheid + co2 shit niet druk om maken, anders binnen gaan kweken :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maak er gewoon iets op dat je hem open kunt zetten als het te warm is voor verse lucht of als het te warm word....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verduisteren is zo wie zo een goed idee. In een afgesloten hokje moet je wel degelijk op de LV gaan letten . Ventilatie maken zonder dat er licht binnenkomt zou de oplossing zijn .

 

Zelf als je planten droog staan kunnen je buitenplanten in het najaar nog toprot krijgen. De temperatuur is dan ook vaak laag waardoor je toppen zich niet echt goed ontwikkelen.

 

Als je de volledige bloei cyclus in de zomermaanden kunt laten plaatsvinden, dan heb je zeker betere en meer wiet !

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha die kuip zal er wel doorheen kunnen,.. maar een bijbehorende plant?

Ik hoop het voor je :verrygood

Maarre. iedereen heeft hetover kasje maken, als jedie nu eens van boven plastic laat lopen en dan de onderste 30 cm niet afdekt, dan heb je toch die bescherming voor je toppen en toch gewoon genoeg lucht aight?

Tenminste lijkt me wel logisch :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelfs dan nog wordt het in het najaar te vochtig rondom de plant ,denk ik .

Alleen een doorzichtig dakje lijkt me beter.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Skunkie
Zelfs dan nog wordt het in het najaar te vochtig rondom de plant ,denk ik .

Alleen een doorzichtig dakje lijkt me beter.

Als je in een specie kuip kweekt met gaten in de bodem en je zorgt dat je afdakje groter is dan de diameter van de kuip denk ik dat dat best meevalt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ergens in de maand augustus pas .

maar dit kun je dus zelf vervroegen door hem 12/12 te laten bloeien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...