Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Klopt dat is deze ook. Dacht even dat je refereerde naar de 1000watt variant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zijn je lampen snachts aan?

Edited by JackyH80

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van 20:00-08:00 staan ze aan.

deze meter staat buiten tent zit zo snoer aan die onder me Zeus hangt.

maar in huis is het momenteel 26 graden 

Edited by M0251

Share this post


Link to post
Share on other sites
Just now, M0251 said:

Van 20:00-08:00 staan ze aan.

deze meter staat buiten tent zit zo snoer aan die onder me Zeus hangt 

mooie tijd!

Ik heb gewoon dagtijden, om 2 redenen , ene kant om mijn zonnepanelen zijn werk te laten doen en maak me druk dat  mijn afzuiging  te veel geluid maakt. (misschien onzin maar geeft me geen goed gevoel)

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minutes ago, M0251 said:

Van 20:00-08:00 staan ze aan.

deze meter staat buiten tent zit zo snoer aan die onder me Zeus hangt 

mooie tijd!

Ik heb gewoon dagtijden, om 2 redenen , ene kant om mijn zonnepanelen zijn werk te laten doen en maak me druk dat  mijn afzuiging  te veel geluid maakt. (misschien onzin maar geeft me geen goed gevoel)

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minutes ago, JackyH80 said:

mooie tijd!

Ik heb gewoon dagtijden, om 2 redenen , ene kant om mijn zonnepanelen zijn werk te laten doen en maak me druk dat  mijn afzuiging  te veel geluid maakt. (misschien onzin maar geeft me geen goed gevoel)

Oke. Wel beetje te doen dan deze dagen kwa temperatuur?

ik heb geen zonnepanelen maar die werken toch dag en nacht?

Me afzuiger staat in bloei 24u op 100%
misschien in de winter zachter vanwege temperatuur, maar dat zie ik dan wel weer

Edited by M0251

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beiden lijken mij onzinargumenten, je zonnepanelen leveren toch gewoon terug op je totale stroomkosten, daar hoef je niet een vergelijkbaar gebruik tegenover te zetten op het moment dat de zon daadwerkelijk schijnt? En als je afzuiger echt herrie maakt zou ik dat even bij de bron oplossen, misschien wat slangen meer isoleren oid. 

Overdag draaien is met deze temps is gewoon behoorlijk :thumbsdown:

Edited by pindarots123

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minutes ago, pindarots123 said:

Beiden lijken mij onzinargumenten, je zonnepanelen leveren toch gewoon terug op je totale stroomkosten, daar hoef je niet een vergelijkbaar gebruik tegenover te zetten op het moment dat de zon daadwerkelijk schijnt? En als je afzuiger echt herrie maakt zou ik dat even bij de bron oplossen, misschien wat slangen meer isoleren oid. 

Overdag draaien is met deze temps is gewoon behoorlijk :thumbsdown:

Haha heb je hem weer!   Mbt de zonnepanelen zit jij helemaal fout.  In mijn geval heb ik 4 digitale meters  op mijn meterkast en als jij overdag draait dan zie je het niet op de meter.  Als je het snachts draait kun je het wel weer gaan aftrekken maar het is gewoon zichtbaar.    En dacht je dat ik ff opeens omdat het nu 2 weken heet is ff de tijden kan gaan omdraaien dat is pas :td .  Over 2 weken is het misschien weer gewoon 23° en dan? Weer de tijden omgooien?

En mbt de geluiden van de slang heb je opzich gelijk maar ik denk in werkelijkheid dat het eigenlijk gewoon goed gebouwd is ,slangen zijn ook gewoon geïsoleerd maar je blijft toch geluid horen en  mijn slaapkamer is ernaast en dan ga je al snel denken.

Was nog vergeten te zeggen dat ik wel nog de tijd met 2uur vervroegd heb. Eerst zat ik van 7-19 en nu 5-17

Edited by JackyH80
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor wat betreft de zonnepanelen geeft je dat misschien gemoedsrust, maar het is onnodig.

Er is niemand die jouw verbruik in de gaten zit te houden.

Dat is een grote misconceptie.

Dus als jij 's nachts je lampen aan laat, is er niemand die daar op let.

De stroomboeren kijken gewoon wat jij onder de streep moet aftikken.

Zoveel van ons afgenomen, zoveel teruggeleverd, geeft nog zoveel te betalen.

Denk ook niet dat je thuis over de meter 10 lampen laat draaien. Dus er zijn genoeg apparaten (computers, terrarium, wasmachines, vaatwassers) die 's nachts veel stroom vreten.

Het interesseert ze gewoon helemaal niks wat iemand 's nachts verbruikt.

 

En je kunt jouw gedachtengang ook omdraaien: Als jij zonnepanelen hebt en toch staat het verbruik op 0, gaat dat niet opvallen?

Het antwoord is 'nee' want again: Het zal ze aan hun reet roesten.

Maar in jouw theorie wil je niets doen dat opvalt. En dit valt net zo veel op, als verbruik in de nacht. 

Maar beiden zijn zaken die geen enkele stroomboer interesseert.

 

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wacht maar tot de hennepconvenant langs komt, dan piepen jullie wel anders:ph34r:

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik draai al jaren snachts met een achterlijk hoog verbruik. Gaat prima met de slimme meter

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, Kees A said:

Voor wat betreft de zonnepanelen geeft je dat misschien gemoedsrust, maar het is onnodig.

Er is niemand die jouw verbruik in de gaten zit te houden.

Dat is een grote misconceptie.

Dus als jij 's nachts je lampen aan laat, is er niemand die daar op let.

De stroomboeren kijken gewoon wat jij onder de streep moet aftikken.

Zoveel van ons afgenomen, zoveel teruggeleverd, geeft nog zoveel te betalen.

Denk ook niet dat je thuis over de meter 10 lampen laat draaien. Dus er zijn genoeg apparaten (computers, terrarium, wasmachines, vaatwassers) die 's nachts veel stroom vreten.

Het interesseert ze gewoon helemaal niks wat iemand 's nachts verbruikt.

 

En je kunt jouw gedachtengang ook omdraaien: Als jij zonnepanelen hebt en toch staat het verbruik op 0, gaat dat niet opvallen?

Het antwoord is 'nee' want again: Het zal ze aan hun reet roesten.

Maar in jouw theorie wil je niets doen dat opvalt. En dit valt net zo veel op, als verbruik in de nacht. 

Maar beiden zijn zaken die geen enkele stroomboer interesseert.

 

Nou het boeit de stroomboeren idd niks nee.

Het gaat mij ook eerder om de exenis oftewel de netwerkbeheerder.  

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, MisterX said:

ik draai al jaren snachts met een achterlijk hoog verbruik. Gaat prima met de slimme meter

En hoeveel kwh per jaar?

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minutes ago, JackyH80 said:

Nou het boeit de stroomboeren idd niks nee.

Het gaat mij ook eerder om de exenis oftewel de netwerkbeheerder.  

Die boeit het ook niet. 

Niemand is er in geïnteresseerd. 

Je moet echt al hele gekke dingen doen willen ze interesse gaan tonen. Dat ze denken dat er iets helemaal mis is met je aansluiting of zoiets.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik geloof 8000 a 9000 KWH. Denk echter dat ik niet eens opval. De hele straat heeft aicro's op de gevel en jaccuzi's in de tuin

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou,ik ben al een paar keer nat gegaan en weet dat je met de kleinste manieren kan opvallen.  Heb ook vernomen dat netbeheerders computermodellen hebben die  vreemde gevallen kunnen opsporen.  Als jij bijvoorbeeld 7000kwh opeens meer verbruikt plus dat je panelen hebt wat ze weten.

Zal uiteindelijk allemaal meevallen maar heb geleerd dat je niet voorzichtig genoeg kan zijn. Liever te voorzichtig dan achteraf je zelf voor je domme kop moeten slaan.

Daarnaast vind ik dagkweken ook prettiger.  Alleen in augustus is dat meestal kut maar rest van het jaar het fijnste naar mijn mening. 

Edited by JackyH80
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind dag kweken ook fijner omdat ik dan gewoon overdag bij mijn planten kan.  Als ik de hele dag heb geblowt heb ik regelmatig geen zin meer om wat aan de planten te doen.

In de winter draai ik ook gewoon van 10:00 tot 22:00. In de zomer draai ik echter van 16::00 tot 04:00 ( Laat in de avond doe ik nooit niets meer aan de planten)

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je het fijner vindt, zeker doen.

De angst voor de de energieleverancier of netbeheerder of voor wie dan ook uit die hoek, is echter ongegrond.

Dat soort modellen bestaan helemaal niet. Er zijn in Nederland een paar miljoen gezinnen. Met allemaal afwijkende patronen. Het is ondoenlijk om dat in de gaten te houden. Ook met een computermodel. Een beetje dikke spelcomputer gebruikt al een bak stroom. En er zijn zoveel hobbies en werkzaamheden die stroom gebruiken.

Daarnaast: Je betaalt gewoon, dus dan is er al helemaal geen vuiltje aan de lucht.

Voorzichtigheid is goed, maar die zou ik vooral richten op de buren en zogenaamde vrienden. Denk dat 90% van de gepakte kwekers verraden zijn. Of door zo'n stomme fout zoals filter niet vervangen of zoiets. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Kees A  dat klopt zeker dat 99% nat gaan door de buren die de blauwe bellen. Maar vaak kom je er toch niet achter hoe het precies is gegaan. 

Voorzichtigheid is my middle name  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minutes ago, Kees A said:

angst voor de de energieleverancier

Ik kreeg complimenten dat ik zoveel in de nacht verbruikte, "heel slim van u, dat is goedkoper".

  • Thanks 1
  • Haha 4
  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, MisterX said:

ik geloof 8000 a 9000 KWH. Denk echter dat ik niet eens opval. De hele straat heeft aicro's op de gevel en jaccuzi's in de tuin

Rijke lui allemaal daar :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/7/2020 at 12:26 PM, Kluns said:

Wacht maar tot de hennepconvenant langs komt, dan piepen jullie wel anders:ph34r:

Ehh dat is de tekst van Lost. :rofl

Jongens na 35 jaar in bisniss weet ik dat je eigen kring gevaarlijker is dan de petten én de stroomboer.   Oja vergeet de “ oogsttijd “ niet. (Mensen beseffen soms niet hoe de stank kan gaan lekken.)

Dus bek houden en draaien  :rtfm:

 

Edited by P H donner
  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 hours ago, P H donner said:

Ehh dat is de tekst van Lost. :rofl

Een samenwerkingsverband en de interpretatie van zoiets en dit durven te verheffen tot een opsporende instantie laat ik graag aan anderen over.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...