Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Mike79

Nieuw hok in aanbouw

Recommended Posts

Lekker bezig man!

Niet luisteren naar de rest. Lekker je eigen gang gaan!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Mike79: aan je voorbereiding zal het niet liggen, efficiente set-up zo te zien,  dikke HPS er op en gaan! Ziet er uit als een fabriek :tuVol plempen, niet knuffelen. Succes man!

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, Fatamorgana said:

Ben dus niet de enige die buiten units gebruikt binnen haha

Die snap ik niet....

Ik zie op de foto's van Mike alleen maar de binnen-unit hangen.

Waar de buiten-unit zich bevindt zie ik nergens. Kan toch ook aan de buitenmuur zijn?

Of zie ik iets over het hoofd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zit een gat in de muur achter de binnen unit, daarachter zit de slang naar de buiten unit.

Nee ik zie hem niet staat maar heel ver kan hij niet zijn, bedoelde meer dat meer mensen nu aircos met buiten unit ervoor gebruiken en wellicht gewoon binnen zetten.

Edited by Fatamorgana
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je doelde meer op het feit dat split unit airco's steeds meer gebruikt gaan worden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe stuur je de airco's aan? Lijkt mij dat deze elke keer opnieuw ingesteld moeten worden als je deze op het 12/12 regime laat mee draaien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet hoe Mike het doet, maar het kan o.a. met zo'n apparaat van Sensibo.

Volgens mij kun je hem dan ook instellen dat hij bijvoorbeeld gaat verwarmen in de nacht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Duurd zo groot hok bouwen altijd zo lang? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mo. Als je het goed wilt doen wel. Je kan ook alles in elkaar raffelen maar dat gaat geen 2 jaar goed zonder aanpassingen ed dan kom je elke week je zelf weer tegen met had ik het maar zus of zo gedaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel dik man. Erg leuk om te zien! Keep us posted!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probeer alles te perfectioneren en heb ook een fulltime baan en een gezin en geen haast omdat de krachtstroom nog niet aangesloten is 

corana wacht tijd etc 

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon lekker rustig op je gemak ! 

Heb je wel een datum geprikt voor wanneer je het ongeveer klaar wilt hebben ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/26/2020 at 7:14 PM, Mike79 said:

Eurom splitairco 

18.000 BTU 

5200 watt 

ik heb er 2 aan elke kant 1 

heel makkelijk plug and play gat in de muur of dak leiding erdoor en stroom op aparte groep 

en gaan 

moet ook wel met 18 keer 1000 watt etc 

gelukkig is de kamer waar mijn verse lucht vandaan komt ook al gekoeld met een airco 

Het enige wat ik niet helemaal snap is dat je 3x een filter van 2500m3 hebt en 2 aircos.

Hierdoor zuigt je juist de kou weg, het is of veel afzuigen of aircos en weinig afzuigen.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo had ik er inderdaad nog niet naar gekeken, Fatamorgana.

Bij een OptiClimate heb je ook alleen maar een kleine afzuiger die voor net genoeg onderdruk zorgt zodat er geen stank kan ontsnappen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

4x filter... maar mischien zijn die aircos alleen voor de zomer bedoeld. Je kan maar goed voor bereid zijn tog anders moet je later weer aanpassingen doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik aircos heb hangen zou ik liever op aircos draaien toch? vooral als je bv co2 wilt gebruiken.

maakt ook minder lawaai dan 4 boxen die naar buiten blazen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi hok in aanbouw ik weet als geen ander hoeveel werk tijd en zweet er in gaat zitten... Dan zit je niet op die oh zo leuke comments te wachten altijd leuk dat men hele verhalen aangaan over iets waar ze 1 niks mee te maken hebben geen ene druppel zweet in heb zitten en ga zo door

Laat je niet gek maken en doe lekker je ding zoals de helft van de brave mensen doen die natuurlijk niks fout doen pff

Wil me nergens mee bemoeien maar als het al fout gaat bij men die niet GOED lezen zoals hier boven word aangegeven 4 boxen uit? Waar lees jij dat @Fatamorgana ik lees 1 x 4250 in en twee keer uit met op beide boxen twee filters zoals het HOORT willen geen overdruk hebben maar onderdruk....

Ik heb zelf ook een split hangen het mooie er aan is dat die bij gaat koelen wanneer de gewenste temp overschreden word zodat dus de afzuiger lager gaat draaien..... en bij warmt wanneer nodig zoals donker periode

J

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De vraag is of je met en airco nog steeds 4250 in moet hebben. Dat vond ik een heel redelijke vraag van FataMorgana. Zeker op een forum waar mensen best iets mogen opmerken ook als ze er  1. niks mee te maken hebben en geen enkele druppel zweet in hebben zitten. Ik heb met geen enkel kweekje hier iets mee te maken en werk ook voor niemand. Toch zeg ik af en toe wat.

Planten verbruiken natuurlijk wel CO2 en die moet je aanvoeren (als je geen CO2 toevoegt) maar de vraag is of dan een 4250 geen overkill is als je ook een airco hebt. Ik weet het ook zo gauw niet, want dat zou je moeten uitrekenen. 

Dat je onderdruk moet hebben, zullen de meeste kwekers wel weten. Daar was caps lock niet voor nodig. De vraag is alleen of 4250 in en 2 x 4250 uit niet een beetje overkill is. Ook als ze allemaal op veel minder procenten draaien.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, wegpiraat said:

Mooi hok in aanbouw ik weet als geen ander hoeveel werk tijd en zweet er in gaat zitten... Dan zit je niet op die oh zo leuke comments te wachten altijd leuk dat men hele verhalen aangaan over iets waar ze 1 niks mee te maken hebben geen ene druppel zweet in heb zitten en ga zo door 

Zou een mooi forum worden als we hier met zijn allen de hele dag alleen maar ons bek zouden houden

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is nu al bijna geen actie op het forum. Argumentatie of discussie kan toch? Zolang het niet denigrerend of kleineren is. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...