Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Mike79

Nieuw hok in aanbouw

Recommended Posts

Juist, dat zijn de betere hokken, goed bezig!

benieuwd naar dit, en owja, wel de stroomrekening betalen he:jump:

succes ouwe!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom is iedereen tog zo geobsedeerd voor stroomrekeningen. Ipv van harde plassers van de mooie hokken krijgen ze harde plassers van stroomfacturen schijnt het.... lekker belangrijk..... iedereen moet doen wat hij/zij wil zolang er maar geen overlast is. Overheid en miljoenenbedrijven zoals delta, eneco, stedin , zijn al rijk dus waar stressen deze mensen om? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij mis jij het tongue in cheeck-gevoel van sommige commentaren.

 

Daarnaast: Je mag natuurlijk vinden wat je wil, maar in beginsel klopt stroom pikken natuurlijk niet.

De enige reden die ik kan bedenken om het te doen, is - als je hokje wordt opgerold - ze kunnen aantonen hoe lang je al draait.

Dat is die rare spagaat waarin we nu eenmaal zitten omdat we iets doen wat moreel in orde is, maar juridisch niet. Dan is die grens moeilijker te trekken.

 

Maar stelen 'omdat ze toch al rijk zijn' is natuurlijk een flauwekul argument.

Dan kun je ook gratis spullen meenemen bij Jumbo of wegrijden na het tanken bij Shell.

En de financiën van de overheid... dat zijn jij, ik en nog 17.000.000 mensen.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
26 minutes ago, dragon6521 said:

Waarom is iedereen tog zo geobsedeerd voor stroomrekeningen

Omdat je je huis niet uitgepleurt wilt worden. 

Je wilt alles zo geregeld hebben, dat je jarenlang kunt draaien, zonder dat je gepakt word. 

Daar is dat een onderdeel van. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je wordt door een burgemeester of een verhuurder niet uit je huis gezet omdat je stroom steelt of niet.

Je wordt je huis uitgezet - als dit al gebeurt - omdat je wiet kweekt.

Je kunt jarenlang draaien door stroom te stelen, en je kunt jarenlang draaien door alles over de meter te laten lopen.

Dus voor de door jouw genoemde redenen maakt het geen reet uit of je stroom pikt of niet.

Bij een laag verbruik lijkt het me verstandiger om het over de meter te laten lopen. Het kost niet veel in verhouding, en een laag extra verbruik is makkelijk te verklaren.

Bij een hoog verbruik zou ik - zonder dat ik mensen wil aanzetten tot pikken - de stroom aftappen. Puur juridisch-economisch gezien is dat slimmer.

 

Er zijn maar 4 dingen waar het wel zijn weerslag op kan hebben:

- ze kunnen beter bepalen hoe lang je al draait als alles via de meter gaat. En dus kan je ontnemingsvordering hoger uitpakken. En vergis je daar niet in.

- De stroomboer zal denken dat er iets mis is met de aansluiting als een particulier 3.000 kWh per maand afneemt. En vragen om een inspectie.

- De rechter kan stroomdiefstal meerekenen in zijn strafmaat als je gepakt wordt.

- Als je stroom gepikt hebt, moet je aan NUON of anderen een naheffing betalen en die kan ongunstiger uitpakken omdat ze een ander tarief rekenen en je nog andere kosten kunt krijgen omdat ze de meter verwijderd hebben of zoiets. Maar daar zit een beperking op. Ze moeten wel enigszins aantonen hoe lang je al draait. Hoe versleten zijn je lampen; hoeveel aanslag in je tent, bakken of potten; wat voor facturen ze vinden, enz.

Die zaken kun je allemaal tegen elkaar afwegen.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
30 minutes ago, Kluns said:

Omdat je je huis niet uitgepleurt wilt worden. 

Je wilt alles zo geregeld hebben, dat je jarenlang kunt draaien, zonder dat je gepakt word. 

Daar is dat een onderdeel van. 

Je wordt je (huur) huis uitgezet als je kweekt niet als je steelt. Ik neem aan dat je een groot hok niet in een huurwoning bouwt dat is meestal gekocht dus dan gaat slechts je woning 6 maanden op slot.

 

Netbeheerders zijn zelf dieven je betaald elke maand transport kosten... alsof ze elke maand nieuwe kabel trekken. 

 

Het mag allemaal niet maar wie braaf is gaat nooit leven maar enkel als slaaf uitgebuit worden.

 

 

90% hier allemaal kleinschalig daarom is dat een stroom taboo. (Grote) jongens weten beter in die kring is het heel vanzelf sprekend om de Electriecien langs te laten komen. Sterker nog grote hokken over de meter ze lachen je uit.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Kees A said:

Maar stelen 'omdat ze toch al rijk zijn' is natuurlijk een flauwekul argument.

Niet persee stelen omdat ze rijk zijn. Ze zijn rijk over onze rug. dus waarom niet zelf rijk worden ipv uitgebuit. Ook met alle stroomdiefstal in nederland maken ze nog winst.. 

 

Nogmaals mij maakt het allemaal niet uit hoor mensen maar stop dan lekker met deze hobby en ga iets doen wat wel mag.. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Just now, dragon6521 said:

Niet persee stelen omdat ze rijk zijn. Ze zijn rijk over onze rug. dus waarom niet zelf rijk worden ipv uitgebuit. Ook met alle stroomdiefstal in nederland maken ze nog winst..  

"Rijk over onze rug"? Wat is dat voor populistische prietpraat?

De familie Zeeman is ook heel rijk, en daar kost een handdoek 30 cent. Moet je daar dan ook gaan stelen omdat ze rijk worden over onze rug?

Ze hebben allemaal gewoon een bedrijf dat winst maakt. Waarmee ik niet wil zeggen dat energieleveranciers misschien wel extra veel winst maken. Dat weet ik niet. 

Net zoals sommige kwekers winst maken, en veel ook. 

Snap best dat mensen stroom pikken om al eerder genoemde redenen. Maar zeg dan gewoon dat je het om dat soort opportunistische redenen doet.

En doe niet net alsof je Robin Hood bent.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, Kees A said:

De familie Zeeman is ook heel rijk, en daar kost een handdoek 30 cent. Moet je daar dan ook gaan stelen omdat ze rijk worden over onze rug?

De familie zeeman houd je niet tegen als je voor 100 gezinnen handdoeken komt inkopen.. 

 

Weetje wat het is stel je voor dat je wel voor 100 gezinnen stroom mag gebruiken en netjes kan betalen want het is een schijntje van de omzet maar het mag niet want dan ben je kweker en dan ben je crimineel. Maar op de dag dat het gelegaliseerd word ben je ineens geen crimineel meer. Denk eens na mensen het draait om geld. Als De staat geld misloopt ben je crimineel voor HUN. Maar gelukkig leef ik voor mij zelf en niet voor HUN dus het boeit me niet wat ze vinden zolang ik maar leef.... wie zijn hun om te bepalen zelfs mijn vader en moeder hebben niks te bepalen die tijden zijn voorbij. 

 

Trouwe schaapjes die door hun herder geleefd worden dat vind ik er van.

 

En als iemand over stroom begint denk ik weer zo een schaapje... die zal ook wel met mondkapje in de kudde lopen..

 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minutes ago, dragon6521 said:

Je wordt je (huur) huis uitgezet als je kweekt niet als je steelt. Ik neem aan dat je een groot hok niet in een huurwoning bouwt dat is meestal gekocht dus dan gaat slechts je woning 6 maanden op slot.

Grote hokken staan net zoveel in huurwoningen. Of kun je die stelling onderbouwen.

Daarnaast: 'slechts' je woning 6 maanden op slot??? Denk je niet dat het enorm kut is, als je 6 maanden je huis niet in mag? En je ergens voor 6 maanden onderdak moet zien te vinden?

17 minutes ago, dragon6521 said:

Netbeheerders zijn zelf dieven je betaald elke maand transport kosten... alsof ze elke maand nieuwe kabel trekken. 

Je begrijpt het begrip transportkosten niet. 

17 minutes ago, dragon6521 said:

Het mag allemaal niet maar wie braaf is gaat nooit leven maar enkel als slaaf uitgebuit worden.

Wat een gelul.

Dus iedereen die braaf is, leeft als een slaaf?

Mijn ouders waren doodbrave mensen van zeer, zeer eenvoudige komaf. 

Maar al snel in hun leven hadden ze veel welstand. Door gewoon te werken, goed op de centjes te passen en slim te zijn.

Kroegpraat. Geneuzel. Onwaar dus.

22 minutes ago, dragon6521 said:

90% hier allemaal kleinschalig daarom is dat een stroom taboo. (Grote) jongens weten beter in die kring is het heel vanzelf sprekend om de Electriecien langs te laten komen. Sterker nog grote hokken over de meter ze lachen je uit.

Veel van die grote jongens zouden waarschijnlijk gewoon het liefst hun stroom betalen want dat is zo'n klein percentage van de kosten.

Maar hoe verklaar je die stroom-afname als er geen economische activiteiten plaatsvinden?

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap zelf ook wel dat je een groot hok niet over de meter gaat doen. 

Zelf zou ik dan ook de elektricien langs laten komen. 

Maar jij hebt het over iedereen. 

Niet alleen over grote hokken. 

1 hour ago, dragon6521 said:

Waarom is iedereen tog zo geobsedeerd voor stroomrekeningen

Dus de discussie om stroom is zeker wel van toepassing als je een wat kleiner hok hebt en gewoon netjes betaald. 

En zover ik weet gooien ze je ook gewoon je koopwoning uit. 

23 minutes ago, dragon6521 said:

slechts je woning 6 maanden op slot.

Slechts? :lol:

18 minutes ago, dragon6521 said:

Nogmaals mij maakt het allemaal niet uit hoor mensen maar stop dan lekker met deze hobby en ga iets doen wat wel mag..

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, dragon6521 said:

De familie zeeman houd je niet tegen als je voor 100 gezinnen handdoeken komt inkopen.. 

 

Weetje wat het is stel je voor dat je wel voor 100 gezinnen stroom mag gebruiken en netjes kan betalen want het is een schijntje van de omzet maar het mag niet want dan ben je kweker en dan ben je crimineel. Maar op de dag dat het gelegaliseerd word ben je ineens geen crimineel meer. Denk eens na mensen het draait om geld. Als De staat geld misloopt ben je crimineel voor HUN. Maar gelukkig leef ik voor mij zelf en niet voor HUN dus het boeit me niet wat ze vinden zolang ik maar leef.... wie zijn hun om te bepalen zelfs mijn vader en moeder hebben niks te bepalen die tijden zijn voorbij. 

 

Trouwe schaapjes die door hun herder geleefd worden dat vind ik er van.

 

En als iemand over stroom begint denk ik weer zo een schaapje... die zal ook wel met mondkapje in de kudde lopen..

 

Gast, je spreekt jezelf zoveel tegen.

En je begrijpt oorzaak-gevolg en dat soort andere zaken niet.

Jij vind het ook vast niet erg als iemand je hok komt rippen, want die ripper is in ieder geval geen 'slaaf' en zolang hij maar leeft, toch?

 

Toen je met het woord 'schaap' op de proppen kwam wist ik genoeg.

Dan heeft het meestal niet veel zin meer om met argumenten te komen.

Op dit forum proberen we (lukt niet altijd) om met argumenten iets aan te tonen of tegen te spreken. 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Just now, Kees A said:

Jij vind het ook vast niet erg als iemand je hok komt rippen, want die ripper is in ieder geval geen 'slaaf' en zolang hij maar leeft, toch?

 

1 hour ago, dragon6521 said:

lekker belangrijk..... iedereen moet doen wat hij/zij wil zolang er maar geen overlast is.

Rippen valt onder overlast... 

 

2 minutes ago, Kees A said:

Toen je met het woord 'schaap' op de proppen kwam wist ik genoeg.

Gevoelig woordje he schaap.  

Het bsn ( burger slaven nummer ) zegt tog genoeg. 

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minutes ago, Kluns said:

En zover ik weet gooien ze je ook gewoon je koopwoning uit. 

Tijdelijke huisuitzetting kan inderdaad ook bij koopwoningen.

Maar bij een huurhuis kan de verhuurder ook nog bepalen dat je niet meer in een huis van hen mag wonen.

Dan ben je helemaal de sigaar.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is niet ALLES of NIETS, er is ook een middenweg:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, Kees A said:

Maar bij een huurhuis kan de verhuurder ook nog bepalen dat je niet meer in een huis van hen mag wonen.

Dan was je hok niet groot genoeg of je rijd te graag een amg in plaats dat je invest in baksteen

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, dragon6521 said:

Rippen valt onder overlast... 

Engelsen zouden zeggen 'that's in the eye of the beholder'.

Ik heb er geen overlast van als het bij jou gebeurt. Jij wel. Zoals de stroomboeren of de gemeente overlast van jou kunnen hebben als je kweekt. Of ik als buurman.

 

Maar je moet vooral leven zoals jij denkt dat goed is.

Denk niet dat ik er heel ver naast zit als ik denk dat je gewoon een jonge gast bent die eerst op het geld van zijn ouders heeft geleefd en daarna een uitkering of een klein kutbaantje.

Niks mis mee, maar als dat geen schapengedrag is, dan weet ik het niet meer.

  • Haha 4

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minutes ago, dragon6521 said:

Dan was je hok niet groot genoeg of je rijd te graag een amg in plaats dat je invest in baksteen

Ja, want iedereen verdient zoveel met growen dat ze meteen een huis kunnen kopen.

Hou nou op met die stoere puberpraatjes, want je hebt werkelijk geen flauw benul hoe het echte leven in elkaar zit.

Die doen het misschien goed in de plaatselijke growshop tussen al die andere semi-uitkeringstrekkers, maar hier maak je er niet echt veel indruk mee.

Edited by Kees A
  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waaruit concludeer je dat ik een puber ben? 

 

Indruk maken op wie ??  Ik probeer mijn mede mensen wakker te maken. Omdat ik het ze gun ( wat de roverheid niet gunt) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon doorlopen, mensen.

Niks aan de hand.

image.png.4b9b31567351cd91f268ddcdcf907495.png

Edited by Kees A
  • Haha 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu snap ik waarom we geen grote hokken zien op dit forum. Allemaal jaloerse nikshebbende misgunners die alleen maar comentaar hebben omdat ze zelf niks hebben... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minutes ago, dragon6521 said:

Nu snap ik waarom we geen grote hokken zien op dit forum. Allemaal jaloerse nikshebbende misgunners die alleen maar comentaar hebben omdat ze zelf niks hebben... 

:lol: ga zo door... 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...