Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Mike79

Nieuw hok in aanbouw

Recommended Posts

Ik ben benieuwd hoe het met jou dames gaat. Krijgen wij ook allemaal een "kerstpakketje" als alles is geoogst :whistling 

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een en al respect man! Prachtig hok, dat je er maar een gigantische vracht mag afhalen! Succes en blijf scherp ;-)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Mike79 Ontzettend gaaf hok man! 

Vraagje, ben je niet bang dat als de buitenunit van de split unit airco gaat loeien in de winter het een beetje opvallend is?

Veel mensen hebben narigheid met de opticlimates, maar ik heb gelukkig nooit problemen ondervonden met mijn PRO3.

Ik ben benieuwd naar je komende posts!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe gaat het hier Mike?

We zullen ondertussen de potten al niet meer kunnen zien lijkt mij?

Update zou leuk zijn! Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 hours ago, VolcanicSea said:

Hoe gaat het hier Mike?

We zullen ondertussen de potten al niet meer kunnen zien lijkt mij?

Update zou leuk zijn! Succes!

Hij is net zo actief met posten als jij :P

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

:innocent: Touche, ik zal beloven een verslag aan te maken en grondig updates te plaatsen.

Edited by VolcanicSea

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mike is er mee gestopt :P bouwverslag en einde verslag haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop dat hij een beetje paranoide is geworden en dacht fuck it, niks meer posten..

Anderzijds lijken sommige er blij mee, dat hoort niet man..:td (excuses als ik het verkeerd zie)

Hoop toch dat je bent doorgaan ermee, zoveel planten waren dat ook weer niet dacht dat dat voor de 1e keer tot 100 planten een onmiddelijke schikking van €1000 was en een huisuitzetting(tenzij je een eigenaar bent).  

Dan zou die wel een postje hebben geplaatst of niet?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wie weet ligt ie aan de beademing, dan post ie ook niet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer, had graag willen weten hoe het is gegaan.:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het ook jammer.

 

mega interessant kweekje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wie weet, misschien post Mike in 2024 wat het resultaat was van zijn kweekje 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wie gaat er dan ook zo veel wiet neerzetten en dan hier posten? Wel mooi om te zien hoor. Maar ik vind het nogal riskant, je gebruikt super veel stroom, dat valt op tenzij je allerlei apparaten hebt staan die veel stroom gebruiken (bijvoorbeel machinebouw). Daar naast heb je allemaal lucht dat warm of koud is, hoe ga je dat goed oplossen? Die lucht stromen zijn gewoon te zien. Dus tenzij je een kelder hebt en een heel goede warmtewisselaar (warmtepomp de grond in met genoeg capaciteit), ga je het nooit klaar spelen dat ze niets gaan merken. Met stroom aftappen merken ze gauw genoeg bij welke groep dat gebeurd, er zijn ook steeds meer slimme meters waarmee ze op afstand kunnen zien dat er iets lek is of grote afname  van stroom is. Dus tenzij ze alleen kunnen constateren dat hij bij een groep is, maar met grondig onderzoek je hok nog niet kunnen vinden, ja dan zit je goed. 

Alleen wanneer de plek waar je kweekt gewoon absoluut niet te vinden is kun je stroom af tappen/veel stroom verbruiken. Anders moet je dat gewoon niet doen. Ja je kunt natuurlijk een grote windmolen hebben, maar wie heeft dat nu weer zomaar, dan ga je het niet merken tenzij je stroom van het net opneemt. 

Het best zou een geheel gesloten systeem zijn met CO2 (gaskachel??), en dan met koeltechniek het vocht uit je lucht halen, en het overschot aan warmte de grond in pompen, om het wanneer de lampen uit zijn weer uit de grond te halen. Dan heb je misschien wat. Maar bij te veel stroom verbruik gaan ze hoe dan ook wat merken. Je moet in ieder geval heel goed weten wat je doet. 

Nouja, dat was mijn betoog. 

Hij is waarschijnlijk of te bang om nog te gaan posten hier, of hij is gepakt, of hij heeft toch corona gekregen.. Wat het ook is, hopen voor hem dat hij gewoon niet meer zin had om te posten. Zitten is ook niet fijn. (of het is zo een undercover politie actie om zo zieltjes te winnen, dat bestaat ook). Nouja wat het ook is, ik had graag verder willen zien wat er zou gebeuren.

Groeten,

 

Hannesh 

Edited by Hannesh

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Hannesh

Hoeveel van dit soort hokken denk je dat er in Nederland staan?

Ik heb de exacte cijfers niet, maar dat zal toch wel in de honderden lopen. Voor dit forum is het uitzonderlijk groot, maar in de grote buitenwereld is dit een redelijk normaal hok.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, Kees A said:

@Hannesh

Hoeveel van dit soort hokken denk je dat er in Nederland staan?

Ik heb de exacte cijfers niet, maar dat zal toch wel in de honderden lopen. Voor dit forum is het uitzonderlijk groot, maar in de grote buitenwereld is dit een redelijk normaal hok.

Ja dat zal wel. Vaak genoeg staat er op een industrieterrein wel een. En stuken groter ook nog. Maar toch, ik vind het super riskant, ik zou het niet aan durven. Zo vaak rollen ze er een op. 

Als er ongedierte is spuiten ze er zo anti houtworm op aangemaakt met water. Of van die anti mottenspray. Ook de manier van kweken dat ik denk, ja dit is niet echt goed uitgedacht. Beter doen ze er aan om aan het begin van de kweek van die antibloedluismijt uit te zetten, die eten alle beestjes op, en wat nemathoden met het inwateren. Dan heb je eigenlijk nooit last van ongedierte. Zo kan het ook, en niet giftig en geen werk.... Kost ook ongeveer even duur/goedkoper. Maargoed.. 

Ook kan je een zwavel brander laten branden voor je begint, dan is in ieder geval alle schimmel al dood voordat je de planten neer zet. Dat scheelt ook weer.. 

Is er trouwens nog een rubriek op deze website die alle opgerolde hokken in staan? Dan kan je een beetje zien waarom het fout ging (soms dan). 

Groeten,

 

Hannesh 

Edited by Hannesh

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Hannesh said:

ik zou het niet aan durven. Zo vaak rollen ze er een op. 


Je ziet alleen de hokken die opgerolt zijn. 

De hokken die nog in bedrijf zijn daar hoor je niks over natuurlijk. 

1 ding is zeker.... 

Ze maken niet voor niks van die grote hokken... 

Als ze altijd opgerolt worden dan begint niemand eraan natuurlijk. 

 

Ik heb wel respect voor de mensen die dit durven en doen. 

Zolang het maar veilig gebeurd. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag mensen

 

 Ik begrijp waarom die geen verslag bij houd meer of er meschien nog later op terug komt.

 

zoals vele weten had ik ook een mooie setup inclusief opticlimate pro4
 

had ook een verslag bijgehouden tot op het einde en toen werd ik ook bang dag ze me naaide.

 

dus door vele hier komt mike niet meer.

 

ik heb ondertussen tal van zo een hokken draaiend maar een verslag daar ben ik gewoonweg te bang voor peace

 

 

hazekicker 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, hazekicker said:

Ik begrijp waarom die geen verslag bij houd meer of er meschien nog later op terug komt.

beetje snel om conclusies te trekken op basis van jouw ervaringen. Er is geen enkele aanwijzing waarom hij weggebleven zou zijn.

4 hours ago, hazekicker said:

dus door vele hier komt mike niet meer.

Door wie precies en waarom?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 hours ago, Hannesh said:

Ja dat zal wel. Vaak genoeg staat er op een industrieterrein wel een. En stuken groter ook nog. Maar toch, ik vind het super riskant, ik zou het niet aan durven. Zo vaak rollen ze er een op. 

Als er ongedierte is spuiten ze er zo anti houtworm op aangemaakt met water. Of van die anti mottenspray. Ook de manier van kweken dat ik denk, ja dit is niet echt goed uitgedacht. Beter doen ze er aan om aan het begin van de kweek van die antibloedluismijt uit te zetten, die eten alle beestjes op, en wat nemathoden met het inwateren. Dan heb je eigenlijk nooit last van ongedierte. Zo kan het ook, en niet giftig en geen werk.... Kost ook ongeveer even duur/goedkoper. Maargoed.. 

Ook kan je een zwavel brander laten branden voor je begint, dan is in ieder geval alle schimmel al dood voordat je de planten neer zet. Dat scheelt ook weer.. 

Hoe kom je nou ineens weer bij zo'n (lul)-verhaal over anti-houtworm en weet ik veel? Misschien na het blowen effe je laptop dicht doen voor een uurtje en dan pas reageren. :)

Mike is gewoon een gozer die een groot hok heeft, daar mooie foto's van liet zien en nu een tijdje niet online is.

Misschien is hij wel een beetje moe van mensen die niet bij de les kunnen blijven? Of heeft hij geen zin om naar mensen te luisteren die de klok wel hebben horen luiden maar geen idee waar de klepel hangt. Misschien is hij wel een lekker wijf tegengekomen en denkt hij 'de tering met die kweek'.

Je mag natuurlijk zelf weten of je een groot hok neerzet of niet, maar kom nou niet aan met allemaal flauwekul verhalen en argumenten waarom het geen goed plan is. Gasten die wel zo'n hok bouwen, denken daar meestal zelf ook goed over na. Sommigen wat minder en die staan dan misschien wat vaker in de krant.

 

Van zwavel gaat overigens niet al je schimmel dood. Was het maar waar, dan zouden ze in het Westland dolgelukkig zijn. Ook je andere tips over mijt zijn welkom, maar laten we niet doen of dan alle problemen weg zijn. Maar ook dit was off-topic.

Edited by Kees A
  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hannesh is iemand die 1x in de zoveel tijd effe onzin komt uitkramen en dan weer een jaar verdwijnt :ph34r:

  • Haha 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 hours ago, Wiekspiet said:

Hannesh is iemand die 1x in de zoveel tijd effe onzin komt uitkramen en dan weer een jaar verdwijnt :ph34r:

Wat voor een onzin zeg. Waar baseer het je op? Welk stuk vind je onzin? 

 

On 2/1/2021 at 11:41 AM, Kees A said:

Hoe kom je nou ineens weer bij zo'n (lul)-verhaal over anti-houtworm en weet ik veel? Misschien na het blowen effe je laptop dicht doen voor een uurtje en dan pas reageren. :)

Mike is gewoon een gozer die een groot hok heeft, daar mooie foto's van liet zien en nu een tijdje niet online is.

Misschien is hij wel een beetje moe van mensen die niet bij de les kunnen blijven? Of heeft hij geen zin om naar mensen te luisteren die de klok wel hebben horen luiden maar geen idee waar de klepel hangt. Misschien is hij wel een lekker wijf tegengekomen en denkt hij 'de tering met die kweek'.

Je mag natuurlijk zelf weten of je een groot hok neerzet of niet, maar kom nou niet aan met allemaal flauwekul verhalen en argumenten waarom het geen goed plan is. Gasten die wel zo'n hok bouwen, denken daar meestal zelf ook goed over na. Sommigen wat minder en die staan dan misschien wat vaker in de krant.

 

Van zwavel gaat overigens niet al je schimmel dood. Was het maar waar, dan zouden ze in het Westland dolgelukkig zijn. Ook je andere tips over mijt zijn welkom, maar laten we niet doen of dan alle problemen weg zijn. Maar ook dit was off-topic.

Dat over die houtworm, heb je dat nooit gehoord? Dat werkt gewoon tegen alles wat beweegt en is soms ook de reden dat wiet slecht smaakt (naast verkeerd afbloeien). Het werkt, maar het is zeer schadelijk. Daarom kom ik met een alternatief. Ik zeg het hier, omdat mensen met zo een groot hok de meeste gebruikers hebben. Dus de impact is groter, dus ik geef maar wat tips, zodat het "gezond" kan blijven voor zover blowen gezond is. 

Ik geef alleen maar wat voorbeelden wat het kan zijn, en dat het helemaal niet zeker is wat er is gebeurd. Het is meer de bezorgdheid er over. 

Geen goed plan, het is een goed plan. Maar je moet het heeeeeel goed hebben uitgedacht, en wat de consequenties zijn. Ik heb genoeg jonge lui bij het Leger des Heils zien wonen omdat ze niet meer de sociale huur in komen door een wiethok, en dat is zeker geen uitzondering! Echt heel erg!

Zwavel niet alles dood? Ik heb nog geen schimmel zien groeien bij een vulkaan. Maar goed, ik heb me er niet heeel diep in verdiept. Maar goed, schimmel in de badkamer gewoon doodgespoten met spuitzwavel. Ventileren en ontvochtigen is de enige echte oplossing tegen schimmel. 

Ja, "on topic", tuurlijk, maar het is belangrijk om mensen goed bewust te maken van wat kan en niet kan en wat gevolgen kunnen zijn. 

Maar goed, ik was dus ook bezig met een kweeksystem/bouwhok hoek idee. Het zou goed idee zijn om zoiets met een groot hok te doen, want je halveert je grote van je hok met dezelfde opbrengst. 

 Meer voor het idee.

Groeten,

 

Hannesh 

p.s.
En na het zien van de opbrengst van @hoho https://www.wietforum.nl/topic/126532-kweekverslag-blackberry-af-en-girl-scout-coockies-af/page/6/, en het bouwverslag van @wierieshttps://www.wietforum.nl/topic/128397-250w-led-frame/. Leek het mij wel mogelijk om met 1.2 meter hoogte weg te komen als er al op .95 meter hoogte goede resultaten zijn gehaald. 

Ik ben ook maar een persoon.. 

wasmachine bak, 11 liter potten, 1.5x1.5x2.4m tent,  Samung H-Influx-L06-3000K, en Meanwell HLG-240H-C1400A CONCEPT.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, Hannesh said:

Zwavel niet alles dood? Ik heb nog geen schimmel zien groeien bij een vulkaan. 

Dit illustreert misschien wel jouw zienswijzen: Je legt verbanden die er misschien helemaal wel niet zijn. 

Die over zwavel valt in de categorie: 'Wortel is goed voor je ogen, want ik heb nog nooit een konijn met een bril gezien.'

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, Kees A said:

'Wortel is goed voor je ogen, want ik heb nog nooit een konijn met een bril gezien.'

konin-bril-beter.jpg.abd53c8b08b9c4d060a27bc679ef9b60.jpg

:whistling

  • Haha 4
  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...