Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Weedboer

14x Hulkberry 400watt groei 2x600 watt bloei SCROG

Recommended Posts

Hallo allemaal !

 

1x secret jardin  150 x 150 x 210 cm

1x lumii 400 watt nu.. in bloei 2x 600watt of 400watt/600 

1x Spiegelkap met kroonsteen

1x cli-mate Mini controller 2x600watt 3amp

1xSoftbox 550m3 inlaat vanbuiten lucht aanzuigen rechtstreeks in tent 

1x 800m3 afzuigen met can filter 

 

 

)

En de overige info:

- 11 Liter potten

- er staan wel een paar herma zaden bij ik ga goed opletten of ze geen balletjes krijgen 

Atami B`Cuzz Janeco Light mix 50 Liter

- Normaal water

- Hesi voedingslijn

 

Planten staan nu al een 2weken in de tent, nog geen voeding gekregen juist water …

 

1: van waneer zou ik voeding mogen geven ?

2: kan iemand mij hoe uitleggen hoe de ph en ec moet zijn ?

3: Ik voed met de voedingslijn van hesi…

106162910_2656381164639944_7650399009890914639_n.jpg

106399934_2701026860160101_173742590996645847_n.jpg

106496775_563309974340075_4955249892780354084_n.jpg

Edited by Weedboer
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar hoezo met hermazaad? Is toch doodzonde als je halverwege een deel van je tuin de kliko in moet donderen en dan maar moet hopen dat er niks bestoven is? Zaadjes hoeven ook echt niet de wereld te kosten.

En waarom 5 plantjes in 1 zo'n klein potje? Zo kun je die 5 planten nooit verder uit elkaar zetten (wat je uiteindelijk gaat willen). Of je moet de kluiten uit elkaar trekken met alle stress van dien.

14 x 11 liter lijkt me trouwens wel weinig op 2.25m2. was je niet meer van plan om te verpotten?

36 minutes ago, Weedboer said:

1: van waneer zou ik voeding mogen geven ?

2: kan iemand mij hoe uitleggen hoe de ph en ec moet zijn ?

Als ze al 2 weken op light mix staan zou ik wel al beginnen met voeding.

Voor  het water voor planten op aarde is ph 6.3 gangbaar. Ec is een beetje afhankelijk van de plant en de omstandigheden. Vaak wordt aangeraden om te beginnen met de helft van de dosering die de voedingsleverancier opgeeft.

Voor de rest succes!

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar hoezo met hermazaad? Is toch doodzonde als je halverwege een deel van je tuin de kliko in moet donderen en dan maar moet hopen dat er niks bestoven is? Zaadjes hoeven ook echt niet de wereld te kosten.

Met die corona had juist deze zaadjes nog... er zijn wel 5 zaden bij van rqs, kan toch opletten of je balletjes krijgen of niet ? 

 

En waarom 5 plantjes in 1 zo'n klein potje? Zo kun je die 5 planten nooit verder uit elkaar zetten (wat je uiteindelijk gaat willen). Of je moet ze uit elkaar trekken met alle stress van dien.

14 x 11 liter lijkt me trouwens wel weinig op 2.25m2. was je niet meer van plan om te verpotten?

Ik heb geen potten meer daarom anders had ik ze in aparte potten gezet 

 

Als ze al 2 weken op light mix staan zou ik wel al beginnen met voeding.

Voor  het water voor planten op aarde is ph 6.3 gangbaar. Ec is een beetje afhankelijk van de plant en de omstandigheden. Vaak wordt aangeraden om te beginnen met de helft van de dosering die de voedingsleverancier opgeeft.

danku voor de info dan ga ik ze beginnen voeding geven 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik begin meestal op lightmix met 1.3 ec en verhoog het iedere week met 0.1 afhankelijk van hoe de plant er op reacheert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik begin meestal op lightmix met 1.3 ec en verhoog het iedere week met 0.1 afhankelijk van hoe de plant er op reacheert

Maar hoe speel je met de EC hoe verhoog je die/verlagen ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet lullig bedoeld maar als je nog niet weet hoe je de EC kunt verhogen dan heb je denk ik ook geen idee wat EC inhoud. Ik zou je aanraden om wat extra verslagen en info in te lezen.

Maar op antwoord van je vraag, simpelweg voeding in je watervat blijven bijgieten en met een EC meter controleren tot je de juiste waarde hebt gevonden. De hoeveelheid voeding dat je gebruikt heb noteren voor de volgende beurt zodat het makkelijker gaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet lullig bedoeld maar als je nog niet weet hoe je de EC kunt verhogen dan heb je denk ik ook geen idee wat EC inhoud. Ik zou je aanraden om wat extra verslagen en info in te lezen.

heb al wat info gelezen ondertussen

Maar op antwoord van je vraag, simpelweg voeding in je watervat blijven bijgieten en met een EC meter controleren tot je de juiste waarde hebt gevonden. De hoeveelheid voeding dat je gebruikt heb noteren voor de volgende beurt zodat het makkelijker gaat.

Heb nu een Ph waarde van 6.4,en een EC waarde van 1 heb ik gelezen .. terwijl sativa's die minder voeding nodig hebben een lage EC-waarde prefereren van 1.0, aangezien ze anders teveel bemest worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wees wel voorzichtig met het overnemen van advies over ec waardes. Zoals gezegd verschilt het dus idd per soort en omstandigheden. Maar ook in het kraanwater kan een groot verschil zitten.

Als je kraanwater een ec van 0.8 heeft loop je met een gift van ec 1.0 al snel tegen tekorten aan, terwijl dit met een ec van 0.1 uit de kraan idd misschien prima werkt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo cannarie

Wees wel voorzichtig met het overnemen van advies over ec waardes. Zoals gezegd verschilt het dus idd per soort en omstandigheden. Maar ook in het kraanwater kan een groot verschil zitten.

Als je kraanwater een ec van 0.8 heeft loop je met een gift van ec 1.0 al snel tegen tekorten aan, terwijl dit met een ec van 0.1 uit de kraan idd misschien prima werkt

ik heb gedaan wat je mij hebt vertelt, de helft van voeding die voorgeschreven staat, en ik kwam uit op EC waarde 1, dus wat jij me zegt zou ik dan een ec waarde van 1.7 moeten nemen als men ec van kraanwater al 0.8 is ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet hoog hoog de ec uit jouw kraanwater is, maar met ec 1.0 met de helft van de aanbevolen dosering voeding is die vast vrij laag. Zou me daar verder ook niet te veel blind op staren. Er is nog wel eens wat discussie over, maar m.i. is de hoeveelheid voeding belangrijker dan een ec waarde.

Persoonlijk zou ik nu op die manier doorgaan en de hoeveelheid voeding voorzichtig aanpassen als je een tekort of overschot ziet. Misschien in de loop van de tijd sowieso de hoeveelheid iets opvoeren in kleine stapjes, maar blijf in de eerste plaats vooral je planten goed in de gaten houden.

Op basis van de ervaring die je nu opdoet kun je dat eventuele kleine tekort of overschot een volgende ronde voor zijn

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, cannarie said:

Ik weet niet hoog hoog de ec uit jouw kraanwater is, maar met ec 1.0 met de helft van de aanbevolen dosering voeding is die vast vrij laag. Zou me daar verder ook niet te veel blind op staren. Er is nog wel eens wat discussie over, maar m.i. is de hoeveelheid voeding belangrijker dan een ec waarde.

Persoonlijk zou ik nu op die manier doorgaan en de hoeveelheid voeding voorzichtig aanpassen als je een tekort of overschot ziet. Misschien in de loop van de tijd sowieso de hoeveelheid iets opvoeren in kleine stapjes, maar blijf in de eerste plaats vooral je planten goed in de gaten houden.

Op basis van de ervaring die je nu opdoet kun je dat eventuele kleine tekort of overschot een volgende ronde voor zijn

succes

Sfeerbeeldje.... scrog netje is af 

106987809_318812185807257_2049493267207910093_n.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update:

Tempratuur 27/28 graden

Lv 30/40

Ph 6.5 Weet soms iemand waarom de ph waarde altijd weer omhoog gaat, moet zeker 2 keer per week phdown bijgieten

Ec 1.2

 

 

waneer zou ik kunnen omschakelen naar 12/12, Gaat wel nog eff duren denk ik voor de rest alles inorde..B)

 

107927436_917493298754843_8030613110166040523_n.jpg

Edited by Weedboer
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op grond hoef je je over de PH geen zorgen te maken. Ook zullen je huidige metingen niet nauwkeurig genoeg zijn om hier zinnig in te sturen, gewoon laten dus. 

Jammer dat je deze hoeveelheid planten slechts in 11 liters hebt gezet, 18 liter was in deze opstelling met deze hoeveelheid planten op 150x150 beter geweest. 

Als je over een paar dagen schakelt heb ik er wel vertrouwen in dat het goed vol gaat komen, ze heten niet voor niets HULKberry :)

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

een 800m3 afzuiger ga jij het niet mee redden als jij 2x 600watt wilt draaien en 18 Liter potten zijn in deze set up meer gepast er zouden er dan precies 16 in passen.

Zelf geef ik PH 5.8 als ik minerale voeding gebruik. De ph gaat altijd vanzelf omhoog ik maak daarom altijd gewoon vers water aan voor elke water beurt. Ik heb ook kraanwater van 0,8 en ik begin meestal op EC 1.4 ook op lightmix en zeker als de planten al wat groter zijn.

Ligt wel een beetje aan de strain hoeveel voeding ik geef.

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, MisterX said:

een 800m3 afzuiger ga jij het niet mee redden als jij 2x 600watt wilt draaien en 18 Liter potten zijn in deze set up meer gepast er zouden er dan precies 16 in passen.

 

er komt 500m3 binnen ook hé van buitenaf, dus als ik ze snachts aanzet op 12/12 moet wel te doen zijn 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een 1500m3 afzuiger en een 1000m3 afzuiger en zelfs dat is van de zomer niet voldoende in een 150x150

Ik wens je veel succes met je temperaturen in de zomer.

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update:

Tempratuur 26/28 graden

Lv 30/50

Ph 6.5

Ec 1.3

Nog even voor ik op 12/12 kan schakelen, of kunnen ze al wil het net wel vol ....

 

110231429_1377569932448022_2945953366766055839_n.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nice man zijn van royal queen toch je zaden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jij wilt kortsluiting...?

 :no

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, vakman said:

Jij wilt kortsluiting...?

 :no

waarom ? door die stopcontact doos daar komt toch geen water aan ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, greentjeonatrip said:

Schakelen...

ga ik het vol krijgen dan ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, bob0 said:

Nice man zijn van royal queen toch je zaden?

ja rqs, even wachten wat het gaat doen als ze in bloei staan, kan nog veel mis gaan ... :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nice. Ik ben momenteel special queen van rqs aan het kweken. Ben benieuwd naar het effect en de smaak van rqs zaden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...