Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Rolling Stoner

1x RQS Dance World - SCROG

Recommended Posts

Hey allen,

Tijdje geleden mijn eerste tentje opgezet en mijn eerste testronde loopt ver op z'n einde: (klik)

Ondertussen ook een klein voorgroeikastje in elkaar gestoken om enkele weken per kweek te kunnen winnnen. Ik had eerst een RQS Euphoria ingestoken die jammer genoeg na het ontkiemen niet meer wou verderleven. Aldus mijn enige backup-zaadje ingestoken: RQS Dance World

De bedoeling is 1 plantje te scroggen in 50x50 tentje onder 95W LED armatuur in Plagron Batmix met Plagron Alga Bloom als voeding tijdens de bloei.

Dag 1: ontkiemd in potje water

Dag 2: verhuisd tussen keukenpapier

Dag 3:  worteltje 1cm. ingestoken in peat/cocos disc

dag 7: verpot naar klein potje batmix

dag 9: (vandaag)

3.thumb.jpg.eed836dc5e57e51df6eb07c210b6a69f.jpg

2.thumb.jpg.77c054679313424d6dae90127fb89f6d.jpg

1.thumb.jpg.46a8d975372053ce3121ec353e0829f6.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

dag 18 :

om de dag / paar dagen beetje water (PH 6,5) langs onder geven en bovenkant aarde beetje besproeien. 25,5°C

dag18.thumb.jpg.779455d06ebbc14aed2b7234ab629a5c.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

dag 21 : Verhuisd naar de tent die nu is vrijgkomen onder de LED-lamp

dag 23 : verpot naar 20L pot

dag 25 : Onderste bladeren zijn wat geel geworden na het overpotten en ze hangen wat slap. Even te veel water gegeven waardoor stikstof tekort misschien ??foto_no_exif1.jpg

foto_no_exif2.jpg

 

dag 29 (vandaag) : Onderste bladeren zijn er niet op verbeterd. De groei die beetje stilstond na het overpotten lijkt wel terug een beetje te hervatten. De kleur begint me net als bij de vorige kweek wel weer net iets te bleek te lijken.

Bedenkingen / advies / kritiek steeds welkom.

foto_no_exif3.jpg

foto_no_exif4.jpg

Edited by Rolling Stoner

Share this post


Link to post
Share on other sites

dag 29 : 6e internode er af getopt

dag 41 (vandaag) :

foto_no_exif.jpg

 

foto_no_exif (1).jpg

 

Zeer licht verbrande bladpuntjes? Teken dat ik sowieso nog niet meteen moet bijvoeden op de plagron batmix?

foto_no_exif (2).jpg

 

licht uit

foto_no_exif (3).jpg

Edited by Rolling Stoner

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog even een update. Ik vind dat plant weer wat geliger begint te worden en dat staat me niet aan. Ik weet niet exact wat de oorzaak is. Alle feedback steeds welkom.

Ik probeer voor mezelf een beetje een log bij te houden. Ik dacht ik deel deze ook eens. Misschien handiger om zo oorzaak van problemen te vinden. Of moesten er mensen zijn die een beetje volgen en het interessant vinden, laat dan maar weten. :D

Ik hou niet echt een constante strategie aan op dit monent en doe wat een allegaartje aan probeersels, maar het is maar door wat rond te klooien dat je ervaring opdoet niet? Zo denk ik vanaf nu te stoppen met PH bijregelen : zou niet nodig zijn met Plagron alga voeding en batmix? En kost alleen extra moeite.58.4.PNG

dag 58 :

58.1.jpg

Plant is vrij licht / geel. Staat normaal onder 3000K LEDstrips. Onderstaande foto is genomen met LED's uit en met 4200K spot, in de hoop een iets correctere kleurweergave te tonen.

58.2.jpg

bleke bladeren, voedingstekorten ? , paarse stengels , ... ik wordt er niet zo blij van.

58.3.jpg

Edited by Rolling Stoner

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben je dit ding nu werkelijk al 2 maanden aan het voorgroeien??? Een waste of time als je het mij vraagt, extreem slome genetica heb je getroffen, verder ook gewoon voedingstekorten, nu al.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pff ja ik wordt er ook ambetant van :( Misschien maar gewoon nieuwe ronde beginnen...

Ik wil graag aannemen dat de genetica niet top is, maar alle schuld daar op steken lijkt me te makkelijk. Ik heb het gevoel dat ik toch nog ergens iets essentieel verkeer doe en als ik niets verander dat ik dan opnieuw op een zo een bleke midget-plant afsteven. Mijn eerste test-rondje was niet zo erg als dit maar plantjes waren toch ook wat bleek en lelijk naar mijn mening.

Gewoon wat guller zijn met de voeding? Volledig stoppen met de PH- en PH+ met die plagron alga voeding?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minder water geven zal de plant goed doen, bij te nat kweken krijg je deze verschijnselen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog steeds de grootste beginnersfout dus :( te ijverig willen zijn.

Kleinere hoeveelheden of minder vaak dan bedoel je? of beide?

Zou dit nog terug een groeispurt kunnen krijgen en gezonde nieuwe groei geven als ik even laat droogtrekken. Of denk je ook helemaal verloren en herbeginnen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

kliko!

Is niks en wordt niks. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

In het begin ook zitten sukkelen met de watergift,  zitten kloten met hygrometers. Telkens de tip hef je potten op, dan leer je wanneer je water moet geven. Maar te onzeker en toch met hygrometer. Ondertussen hef ik de potten en de water gift gaat stukken beter. Ik doe het zelfs met alle potten op het terras. Die meter gebruik ik zelden nog. Teveel of te weinig water kan je plant zodanig remmen. Eerst water ik de potten ook in, moet je de eerste week bijna niet omkijken. Ze groeien ook zoveel beter dan de eerste week altijd maar kleine beetjes te geven. Dat is toch mijn ervaring. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx voor de tip, ga zeker meer op die manier proberen werken. Ik heb na de feedback hier ook terug wat info zitten opzoeken. Dingen tegengekomen die ik eigelijk al wist maar niet echt toepaste..

En goeie leek me ook om de plant zelfs eens meer richting uitdroging te laten gaan tot je de verschijnselen hiervan lichtjes begint te zien, om zo wat een referentiepunt voor jezelf te creëren. Eens je dan watert zou die dan toch redelijk snel herstellen.

Trial & error zeker hehe

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Hutseflutsel Kan ook, maar ik hou het nog even bij aarde tot ik dat wat in de vingers krijg.

Ondertussen zijn we even bezig met een nieuwe ronde. Ik denk dat ik van dit topic ook maar gewoon een doorlopende growlog maak zoals ik er zo velen zie doen. Lijkt me net iets handiger. EDIT : is het op 1 of andere manier mogelijk titel van dit topic aan te (laten) passen?

3 Weken geleden heb ik opnieuw een RQS Euphoria te ontkiemen gelegd. Heb de aanvullingen op de bio-voedingslijn van Plagron gekocht (power roots, vita race, green sensation) en ben van plan mijn voedingswater niet meer af te zuren. Ik weeg dagelijks mijn pot(ten) om een refentie te krijgen en heb ook enkele smartpots aangeschaft die me hopelijk wat kunnen helpen tegen overwateren.

Even de stand van zaken en wat foto's

euph2foto_no_exif.thumb.jpg.569a05bb79d121abffd1c6d0e5d4e449.jpg

 

dag 17 : Negeer de rechtse maar. Daar is zoals hier voorspeld werd niets goed meer van gekomen

49foto_no_exif.thumb.jpg.b828d40798dc9c527bea8eac3b0c5a85.jpg

 

dag 21: Net 50ml water gegeven vóór het verpotten

89topfoto_no_exif.thumb.jpg.014adc9103c2b3166fa208e59f32e0b6.jpg

 

al een licht gelig blad te zien rechtsonder. Opnieuw al opletten voor overwateren?

89sidefoto_no_exif.thumb.jpg.cadb5e10a55aa6c04cc5d6b710a38399.jpg

 

Wortels bij het verpotten

89rootsfoto_no_exif.thumb.jpg.9458e2c9ab6b04cde3fa26a36afe2046.jpg

 

dag 22 (vandaag) : Verpot naar smartpot van 8L nu. Hopelijk helpt dat beetje met extra zuurstof voor de wortels

99closefoto_no_exif.thumb.jpg.bffec8c29348f6b485bdc72e7f6c9184.jpg

 

99overfoto_no_exif.thumb.jpg.6682ec14bd26b742a13e6b8f4e035ada.jpg

Edited by Rolling Stoner

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Rolling Stoner als terug naar het eerste bericht gaat van uw topic kan je edited en de titel aanpassen. Als je niet meer kan editen ben je genoodzaakt een nieuw topic te beginnen of hier onder uw origineel topicnaam te blijven posten. Ik had het zelfde probleem. Dan maar een nieuw gestart.

Edited by Fearghus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staan veel te nat! Donker groen, bol en aan het krullen. Geef eens 8% van uw pot volume of iets minder nog. Weeg je pot en laat ze een dag of twee drogen. Op de duur zal je verschil voelen in gewicht. Ik vermoed dat je doet zoals ik in het begin. Te frequent. 

Edited by Fearghus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx Fearghus.

Nog steeds veel te nat dus zeg je? Is het dan ook niet normaal dat de bladeren eventjes gaan hangen vlak na het water geven? Of als dat gebeurt is het sowieso al te veel?. Enfin, ik ga de komende dagen dus niets geven en wanneer het me tijd lijkt om te water dus een minimale hoeveelheid. Bedankt voor de feedback.

Ik kan inderdaad niets meer editen en verwijs dus graag door naar mijn nieuwe kweekverslag : KLIK

 

Edited by Rolling Stoner

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vermoed toch te nat. Normaal gezien is het de kunst is, dat de bladeren altijd schuin omhoog wijzen. Is een beetje zoeken in het begin. Als het iets teveel water is, gaan enkel de bovenste blaadjes klauwen. Bij veel te veel gaat de hele plant klauwen tot zover dat het lijkt dat ze te weinig water heeft gekregen. Dat is toch mijn ervaring en wat ik gelezen heb. Aangezien ze zo donker groen en klauwt heeft ze te nat gestaan of teveel voeding. Ffkes wat rustiger aan met water, komt wel goed.

Edited by Fearghus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plantjes zien er vaker zo uit net na het verpotten en dat komt door de stress:search:
Is geen indicator of je wel of niet goed zit met water geven.

Ze stond op dat kleine potje eerder te droog dan te nat aan de kleur maar ook de beworteling van de aarde te zien.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minutes ago, lostchild said:

Plantjes zien er vaker zo uit net na het verpotten en dat komt door de stress:search:
Is geen indicator of je wel of niet goed zit met water geven.

Ze stond op dat kleine potje eerder te droog dan te nat aan de kleur maar ook de beworteling van de aarde te zien.

 

Ook de donker groene kleur? Ik wist niet dat zo van stress ook donker groen konden worden. 

Edited by Fearghus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had het over de kleur vd aarde en bladstand.

De kleur vd plant is perfect en helemaal niet te donker en blad word echt niet op slag donkerder groen omdat de plant last zou hebben van stress net na het verpotten. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, dacht al dat ze donkergroen van blad werden door stress. Ik vond ze toch best donker groen uitzien op de eerste foto. Bij de laatste valt het idd mee. Dat wat slapper worden van te verpotten is idd ook zo. Mijn "vermoeden" was omdat ze al teveel water had gehad en ze op foto 1 voor het verpotten zo bol stond. Dat ze niet opslag donkergroen wordt zal natuurlijk niet van een keer zijn! Dat is toch door de voorhistorie van teveel water of samenstelling grond? Dat had ik in mijn vorige ronde. Een volledig fiasco. Planten waren zo groen en glimde. Nooit meer die grond. 

Edited by Fearghus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...