Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
moneytree

PH verhogende voeding?

Recommended Posts

Hi growers,

De meeste voedingen zorgen ervoor dat de PH waarde van het water verlaagd, is er echter ook een merk voeding die de PH verhoogd na toediening?

Ik maak gebruik van RFX in combinatie met een TPS computer maar heb vaak dat de PH te laag is.

Alvast bedankt!

Moneytree

Share this post


Link to post
Share on other sites

a b type voedingen zijn vaak te verkrijgen met een ph van 4 tot 2 dit heeft er mee te maken dat hij beter houdbaar blijft.

je kan er toch een fles ph plus bij zetten ipv een fles ph min?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij zit vaak op het randje van te laag na het mengen van de voeding, dan heb je PH+ nodig, maar soms ook PH- nodig en dan werkt het dus niet.

Ik heb liever een voeding die standaard de PH omhoog gooit, dan weet ik zeker dat de PH naar beneden wordt bijgesteld, maar bestaat die voeding wel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn ghe brengt altijd de ph naar onder na een voedingsbeurt.  Maar toen ik nog met hypro kweekte moest ik altijd ph- gebruiken.  Nu alleen nog maar ph+.

Maar euhh... kan dat wel dat het de ene keer omhoog moet en andere keer omlaag??  Lijkt me niet heel normaal eerlijk gezegd. Normaal is toch dat het standaard één kant uitgaat. Toch?

Edited by JackyH80

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de plant meer anionen opneemt dan wisselt de plant meer OH- uit en dan stijgt de pH. Anionen zijn de negatieve ionen die je krijgt na het oplossen van de voedingszouten.

Bijvoorbeeld je stikstof halen uit NO3- in plaats van NH4+ kan dus een pH verhogend effect hebben. Al kun je dat ook niet teveel doen, want teveel NO3 geeft ook weer ellende. Op hydro vooral. Geloof maximaal 10% NO3-, maar dat is wel te googlen.

Fosfor en zwavel zijn ook anionen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, JackyH80 said:

Mijn ghe brengt altijd de ph naar onder na een voedingsbeurt.  Maar toen ik nog met hypro kweekte moest ik altijd ph- gebruiken.  Nu alleen nog maar ph+.

Maar euhh... kan dat wel dat het de ene keer omhoog moet en andere keer omlaag??  Lijkt me niet heel normaal eerlijk gezegd. Normaal is toch dat het standaard één kant uitgaat. Toch?

Waarschijnlijk komt het omdat ik mijn voedingswater terugpomp in het vat, deze wordt dan weer bijgevuld met vers water en nieuwe voeding, dan duikt hij te ver onder de waarde, mijn PH- heb ik al verdund 1:10 zodat de stappen niet te groot zijn.

bij een compleet nieuw vat met vers water heb ik wel altijd ph- nodig omdat de voeding dan niet genoeg de ph naar beneden trekt.

het zou mooi zijn als er een voedingscomputer is die zowel ph- als ph+ kan aansturen, dan ben je van het gezeur af, want ook met de TPS computer is het altijd wat, echt goed zijn ze niet, iemand nog een idee voor een goeie? Blue Lab misschien?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk ook even naar de temperatuur van het water, heeft ook invloed op je PH

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, moneytree said:

Waarschijnlijk komt het omdat ik mijn voedingswater terugpomp in het vat, deze wordt dan weer bijgevuld met vers water en nieuwe voeding, dan duikt hij te ver onder de waarde, mijn PH- heb ik al verdund 1:10 zodat de stappen niet te groot zijn.

bij een compleet nieuw vat met vers water heb ik wel altijd ph- nodig omdat de voeding dan niet genoeg de ph naar beneden trekt.

het zou mooi zijn als er een voedingscomputer is die zowel ph- als ph+ kan aansturen, dan ben je van het gezeur af, want ook met de TPS computer is het altijd wat, echt goed zijn ze niet, iemand nog een idee voor een goeie? Blue Lab misschien?

 

bluelab ja!!  Ik heb zelf 2 bluelabs, en ben er erg blij mee.  De bluelab ph controller ,daar zit een pompje bij die je of op een fles ph- of ph+ kunt aansluiten.   Bij mij staat die op een fles ph+ aangesloten omdat mijn ph altijd beetje terugloopt en dan gooit de bluelab gewoon zo met en met als hij signaal krijgt een druppel erbij en zo blijft het bij mij constant 5,8.   Wat ik ook zo fijn vind is het calibreren, wat hij helemaal zelf doet met 1 druk op de knop.

Welke voedingslijn gebruik je?

Edited by JackyH80

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb gewoon wat besteld toen ik met de tps werkte en even gevraagd of ze het niet willen afzuren scheelt je al in de ph

maar gebruik zelf alleen de bluelab nog en dat de bak zichzelf vult en verwarmd, vind zelf kijken toch beter dan blind sturen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik de voedingslijn van Dutch Pro, op zich prima voeding, alleen die PH blijft zeuren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...