Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
TerrorJunkie

Filter verstopt of te klein?

Recommended Posts

Beste mede(micro)growers,

Ik ben bezig met een micro hokje van 50x40x80cm (keukenkastje)

Set-up is nu als volgt:

90w LED

150m3 afzuiger 125mm

150m3 filter van can lite (zie nu net dat de opening van deze filter maar 100mm is met een flens naar 125mm)<--Probleem?

Ik blaas in mijn filter uit met het filterdoek aan de binnenkant.

heb passieve inlaten

 

Nu ben ik aan het testen en zit met het volgende : ik zit met de lamp aan op 31 graden, maar als ik mijn filter los haal zit ik rond de 26,5 a 27 graden.(wat ik prima vind in de zomer)

Ook merk ik als ik het filter er weer op zet dat er bij de inlaten veel druk wegvalt.

Betekend dit dat mijn (nieuwe) filter verstopt zit of moet ik een grotere capaciteit filter hebben? een 200m3/h?

 

Alvast bedankt

Mvg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

als het te warm is je afzuiging te klein of functioneert niet naar behoren.

uitblazen in een filter verkleint het vermogen nog verder naar mijn idee beter omkeren dan

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/13/2020 at 11:31 AM, Fatamorgana said:

uitblazen in een filter verkleint het vermogen nog verder naar mijn idee beter omkeren dan

Precies andersom.
Bij uitblazen heb je amper weerstand en kan je ongehinderd via de slang aanzuigen wat met een filter aan het uiteinde van die slang een stuk minder goed gaat.

 

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke maar het geeft bij mij het tegen over gestelde resultaat?

Als ik de filter in de tent hangt zakt de tempratuur meer dan dat ik in de filter uitblaas.

Edited by Fatamorgana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een slakkenhuis afzuiger is inderdaad "beter" in afzuigen dan in blazen. Andere soorten ventilatoren zijn juist weer beter in druk opbouw.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/14/2020 at 7:24 PM, Fatamorgana said:

Oke maar het geeft bij mij het tegen over gestelde resultaat?

Als ik de filter in de tent hangt zakt de tempratuur meer dan dat ik in de filter uitblaas.

Doe het nog eens met een nieuwe filter die maar 1 kant vd afzuiger heeft gezien.
Met een buisventilator (die bouwt altijd genoeg druk op) kan het allebei evengoed maar met een softbox is aanzuigen door het filter een veel grotere aanslag op het debiet dan afblazen door de filter.
 

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een slakkenhuis afzuiger is juist specifiek ontworpen om af te zuigen en niet om te blazen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten eerste bedankt voor het meedenken, ik heb inmiddels het filter vervangen voor een Prima Klima 240m3 (deze heeft ook een grotere opening van 125mm)

 Die van can lite had maar een opening van 100mm denk dat dit het probleem was.

Nu alles onder controle :-)

Ben nu bezig met de eerste test ronde met een Quick One Autoflower.

Zit nu op begin week 7 en ondanks de hittegolf die we gehad hebben gaat het redelijk goed.

 

20200908_092810.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...