Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

stickie

3x Green Gelato onder 180watt LED

Recommended Posts

Mogge dames en heren,

 

Ik ga groeien en laten bloeien:

3x Green Gelato in 3x 25 liter growbags onder 180 watt LED.

Dit in een ruimte van 90x90x180cm.

 

1x eerder een kweek gedaan maar zeg maar gerust geen ervaring.

Daarom dit topic voor tips en tricks, en als naslagwerk voor mijzelf.

 

Ben van plan te toppen, fimmen en scroggen. 

 

Voedingsschema start vanaf week 2.

 

 

Zeer benieuwd wat de opbrengst gaat worden. Is voor eigen gebruik dus hoop op minimaal 100 gram droog, maar dat moet wel lukken!

 

Later de foto's van de opstelling.

 

Geniet van deze zondag, ik rook er alvast 1. Proost

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

3e week bloei is ingezet!

Gaat goed en zonder problemen, 2 keer getopt en wat gedieft en gebogen, misschien later nog wat blad weghalen.

Vind de planten wel laag gebleven, maar zal door het toppen zijn. Ze hebben 3 weken vanuit zaad in de groei gestaan.

 

Ben tussentijds een week op vakantie geweest, en ben halverwege de week teruggereden om ze water te geven. Voor ik op vakantie ging heb ik 1.5 liter water per pot gegeven, werkte perfect. Merkte niets aan ze, behalve dat de bladeren van 9 naar 7 vingers gingen. Anyway zien er goed groen uit. Gaat wel goedkomen met de opbrengst die ik voor ogen had.

Ook tevreden over de LED lamp met dimmertje. 

 

Opmerkingen altijd welkom.

060820201.jpg

060820202.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er leuk uit... 

Mag opzich nog wel voller toch.. 

Welke lamp gebruik je? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha voller mag wel inderdaad. Echter geen ramp aangezien ik het nooit opkrijg voordat de 2e oogst klaar is :rofl

 

Het is een 180W LED Panel | 4Twenty [420]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snap ik, kan je de rest niet aan iemand kwijt? 

Of wil je daarmee jezelf niet verraaden zeg maar? 

Anders zou je altijd een smoesje kunnen verzinnen toch... 

Leuke lamp, verbruikt 150w zie ik. 

Waarom ze dan met die 180w aankomen? 

Bevalt dat paarse licht een beetje? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, een maatje lust het ook wel.

Wat betreft de lamp: Er is geen zichtbaar paars licht zoals op dat plaatje, de kleur van het licht is wit/geel. Uit de handleiding: The LED Panel is provided with Samsung 3030 LEDs at 3500K and 660nm.

 

150 W verbruik, 180 W vermogen... Geen idee hoe dat zit, maar ze groeien best :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je dan toch illegaal bezig ben, dan gelijk goed toch. 

Knalle met die tent. 

Beter dat het gewoon witlicht is, lijkt me een stuk fijner... 

Maar zelf geen ervaring met paars licht. 

Volgende keer pot erbij zetten:D

Genoeg ruimte in die tent. 

Ik gebruik dezelfde, vorige keer had ik een halve kilo met 376w:D.

Je zou gaan scroggen toch? 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

De keuze voor maar 3 planten ligt aan: eerste echte kweek zelf, en de prijs vd zaadjes. Wilde bij een fout niet gelijk 100 euro wegmieteren aan grond/planten.

 

Volgende kweek wordt uiteraard anders (lees, beter)

Dat scroggen heb ik laten varen want ze lijken laag te groeien/bloeien na het toppen, zag geen reden tot horizontaal binden van de plantjes. Mochten ze ondersteuning nodig hebben prik ik wat bamboo erbij!

 

Heb jouw topic van de Glookies zitten lezen. Leuk hoor en hoop op een mooie mama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zijn dure zaadjes dus! 

Voorlopig gaat het lekker zo te zien:)

Ja dat scroggen is niet echt nodig zo te zien, het ziet eruit als een mooi egaal veldje zover ik het kan beoordelen. 

Ja de glookies zijn uit hun voegen gegroeid. 

Ze zouden eerst in de 120x120 tent komen maar daar waren ineens andere plannen mee. 

Dus ze hadden te lang op 18/6 gestaan haha, ik kom nu regelmatig aapjes tegen in die jungle. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja redelijk aan de prijs, ze zijn van RQS.

Thanks! 

Goed om te horen, hoop dat je mooie stevige bloemen krijgt die goed wegroken. Ik herinner me dat je zelf niet rookt? (Ik kan mij dan niet voorstellen dat je dan een fascinatie voor wietplanten hebt en er een paar wil kweken, los van dat ene waar we het niet over hebben want dat is verboden enzo)

Maar aapjes? Toch niet omdat je banaantjes hebt in het oerwoud? :blink: Las een en ander over hermafrodieten in je topic..

Ik blijf je volgen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik rook zelf niet. 

De 1 kweekt voor een rokertje, en de ander kweekt voor geld. 

Het is voor bijde een hobby denk ik dan. 

Toen ik ermee begon voor de eerste keer, raakte ik gelijk besmet met het hennep virus. 

En het heeft me nooit meer los gelaten. 

Het is gewoon leuk om jezelf continue te verbeteren en betere oogsten te halen. 

Dat is een uitdaging. 

Haha nee geen aapjes, was een flauwe grap omdat het zo n jungle is. 

Gelukkig nog geen last gehad van herma verschijnselen. 

Ik zie de fotos wel weer verschijnen:tu

Edit: welke dimmer zit er op je lamp? 

Edited by Kluns

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeker een leuke hobby, plantjes verzorgen en er wat van krijgen is :verrygood

Steeds betere oogsten is waar iedereen naar streeft en om je opgedane kennis los te laten op de dames en daarna goede resultaten te zien is helemaal :verrygood

 

De driver is een MeanWell ELG-150, daar zit het dimmertje aan vast.

 

Ik zie ze per dag groter worden, kan niet wachten totdat ik zie hoeveel er van af te plukken valt. Zal foto's plaatsen als en weer een significant verschil te zien is!

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij inspectie vanochtend merkte ik op dat er een 10% haartjes bruin is gekleurd bij 2 van de 3 planten, nu zie ik bij alle 3 de planten bij de hoofdvertakking deze dingetjes zitten. Heb ik te maken met herma's en zo ja, is het zaak deze bloemetjes te verwijderen om verdere bestuiving tegen te gaan? Of komen de haartjes door de relatief hoge temp van 30 graden de afgelopen dagen? Graag de know-how om zaadproductie tegen te gaan mocht het begonnen zijn... (Zoveel stress heb ik de dames niet bezorgd buiten en toppen en wat dieven, klein beetje lichtstress maar dat gaat om een half uur voor het aanspringen van de lamp)

IMG_20200816_112509.jpg

IMG_20200816_112413.jpg

IMG_20200816_112400.jpg

IMG_20200816_102130.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, stickie said:

Bij inspectie vanochtend merkte ik op dat er een 10% haartjes bruin is gekleurd bij 2 van de 3 planten, nu zie ik bij alle 3 de planten bij de hoofdvertakking deze dingetjes zitten. Heb ik te maken met herma's en zo ja, is het zaak deze bloemetjes te verwijderen om verdere bestuiving tegen te gaan? Of komen de haartjes door de relatief hoge temp van 30 graden de afgelopen dagen? Graag de know-how om zaadproductie tegen te gaan mocht het begonnen zijn... (Zoveel stress heb ik de dames niet bezorgd buiten en toppen en wat dieven, klein beetje lichtstress maar dat gaat om een half uur voor het aanspringen van de lamp)

IMG_20200816_112509.jpg

Dat zijn toch gewoon de "geslachtshaartjes" die je ziet bij de voorbloei :rolleyes2:  is niets mis mee in mijn ogen..... Die vormen altijd na verloop van tijd zo een kegeltje... Bruin wilt niet perse zeggen bevrucht dan zie je de haartjes ook verdwijnen

https://www.mediwietsite.nl/cannabis-calyx-anatomie-wiettop/

 

Edited by smokymcpott2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank u beide heren. 

Dan maak ik mij geen zorgen, eerste resultaat vroegtijdig bruinen vd haartjes gaf op Google herma als oorzaak dus daarom de vraag 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/16/2020 at 11:35 AM, stickie said:

Zoveel stress heb ik de dames niet bezorgd buiten en toppen en wat dieven, klein beetje lichtstress maar dat gaat om een half uur voor het aanspringen van de lamp

Ik zou voorzichtig zijn met een "beetje" lichtstress. Lightstress kan herma's geven of ze kunnen zelfs gaan reveggen.

Iets voor de lamp aanspringt moet wel kunnen hoor maar zou toch voorzichtig zijn als je het hebt over lightstress.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals Limbic zegt. Ik zou ook voorzichtjes zijn. Ik had ook getopt, gedieft en een klein beetje lichtstress gehad. Resultaat, meer dan de helft van mijn oogst naar de haaien, herma's. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is heftig. gebeurd dat zo rap joh? Welk soortje betrof dat dan?

Gister een uitgebreide inspectie gedaan en vooralsnog loopt alles goed, geen mannelijke bloemetjes te zien. Alleen de voorste plant stond wat nat blijkbaar want de bladpuntjes stonden naar beneden. Andere twee planten hebben er geen last van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je planten doen het goed onder dat licht man. Hoe heet deze lamp die erboven hangt?

edit: ik zie het nu pas niet goed gelezen:D

Edited by bob0
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze doen het inderdaad leuk bob0 :verrygood

 

Zoals op de foto te zien is (hand voor schaal) loopt de plant rechtsachter een weekje achter, altijd al de kleinste van de drie geweest en nu met bloeien goed te zien in de ontwikkeling van de toppen, deze plant staat ook op een verhoging om toch genoeg licht te vangen. We zien wel wat ze brengt. :)

Die gebogen bladpuntjes (klauwtjes) van de voorste plant zijn nog niet weg, zal wachten met water geven tot ze het echt nodig blijkt te hebben.

 

Gelukkig is de temp nu geen 30+ meer maar een respectabele 24/28 graden celsius

Dag 38 bloei:

IMG_20200818_231751.jpg

Totaal staan ze 59 dagen.

Edited by stickie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een weekje verder, niet veel veranderd.

Dag 45:

IMG_20200826_233733.jpg

Edited by stickie
  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...