Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Thx voor de info. Ik snap volledig wat je bedoelt @greentjeonatrip, daarom dat ik ook zei dat ik er niets wil inflikkeren zonder te weten wat ik doe en wat het doet. 

Thx @vakmanik zal eens kijken op die sites en nog wat verder lezen. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer een autoflower geoogst, Malana Bomb :execute

20200721_200245.thumb.jpg.b9a8b57940fbc11b4a54b91258edaaff.jpg

20200721_200254.thumb.jpg.5f499dd7233a9e356c41bf95738e7b8c.jpg

20200721_200259.thumb.jpg.72c95aa2362a6cb6a125ba3d46b0a4ed.jpg

Ruikt lekker zoet :icecream:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het ook een beetje kwaliteit tegenwoordig die autoflowers? Ziet er dik uit iig :tu

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tegenwoordig wel :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

De geur is vaak beter als wiet van onder een lamp.

Mooi plantje vakman!

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er weer goed uit man :tu heerlijke pics van de tuin ook :wub:.

Greetz red

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/28/2020 at 8:06 AM, al green said:

doen de buren met je mee 

:spliff: :smoke

:tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

@vakman Je planten zien er gezond uit! Heel goed :verrygood

Heb zelf ook veel bio gekweekt maar dat was allemaal met veel grotere mediums. Wat mijn ervaring is dat een goed bodemleven alleen werkt met een groot medium. Ik gebruikte vaak 375 liter smartpots en deed daar dan 5 planten in (1 m2). Ik voedde ook de Sannie lijn. Maar ik zie jou nu met een heel klein medium, heb jij het idee dat je bodemleven echt op gang komt? Merkt jij verschil dan wanneer je geen bacterien of schimmels toevoegt? Het idee is bij zo'n kleine hoeveelheid aarde dat je planten toch overal wel gemakkelijk bij kunnen dus dat het niet zo veel doet.  Zelfde geldt eigenlijk voor wormen. Klimmen die er niet uit in dat kleine bakje? Waarom doe je dat? Vanwege de wormenpoep en het luchtig houden van de bodem?

Eigenlijk deed ik namelijk precies hetzlefde maar dan dus met grotere potten. Alleen ik gebruikte dus alleen grote potten icm bio omdat het anders niet goed zou werken. Eigenlijk hield ik altijd minimaal 60L aarde aan per plant.

Wat is het probleem met de buffertabs volgens jou? Ik vergruisde ze altijd en legde ze onderin de pot. Wel grote potten natuurlijk dus ze zaten niet dicht op de plant. Dan krijg je ook geen verbrande planten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En wat betreft het meten van je PH bij bio, dat is geen overbodige luxe. Doe ik ook altijd. In principe heeft je aarde wel wat buffer maar als je constant een PH van 7 of er in gooit dan raakt de PH van je medium wel van de ideale waarde vandaan. Ik probeerde altijd rond 6.5 uit te komen. Wat doe jij dan?

Deze gebruikte ik altijd, meestal is het spul uit de reguliere tuinbouw veel goedkoper dan de spul uit de urbangarden sectie.
https://www.phc.eu/product/agroacid/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik doe nooit wat aan de ph met bio.

Maar dan moet je wel echt organische voeding hebben.

Mineraal heeft bepaalde ph toppen en dalen waar iets wordt opgenomen dat speelt bij organische voeding minder een rol plus het bevat vaak ook aminozuren en van alles dit heeft minerale voeding ook niet.

Maar dat is mijn ervaring nu 5 rondes achter elkaar op aarde en geen problemen met voeding gehad dor geen ph te meten.

Mycorrhiza werkt ook prima in kleinere potten dit heb ik al vaker getest door de 1 wel te geven en de ander niet.

Het is niet alleen de afstand in de groen maar ook dat zij bepaalde elementen een soort van voorkauwen voor de plant en je hebt nog symbiose natuurlijk.

Edited by Fatamorgana

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/8/2020 at 9:16 AM, 420man010 said:

Hoe gaat het hier Vakkie?

Zoals gebruikelijk, er groeit wat :ph34r:

20201114_041626.jpg

 

20201114_041811.jpg

 

20201114_041820.jpg

  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi, Blue Dream. Kreeg van de week jeuk om ze zelf te bestellen maar bedacht me omdat ik nog zaad heb liggen van andere soortjes. Ben benieuwd. Welke zaadbank?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Freebee van Zamnesia, dit zijn stekkies ervan. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey @vakman

Weer terug van vakantie :P

Ziet er lekker groen uit daarzo in het hokje, lekker bezig:tu leuke soortjes

Gr, X

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom terug vakman.

Mooie planten weer. Toch maar van die ene grote bak aarde afgestapt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx mannen :specool

@cannarie ja vind dit toch wat handiger werken, zo kan ik ze nog eens draaien, verplaatsen, eruit halen om achterin goed bij te kunnen. M'n gewrichten beginnen ook steeds ouder te worden ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

12 hours ago, vakman said:

@Fearghus 5 x Blue Dream en 1 x Cheese.

Nice, cheese altijd lekker. Ze staan er mooi en levendig bij. Blue dream niet zo bekend mee.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minutes ago, Fearghus said:

 Blue dream niet zo bekend mee.

Blueberry x Haze :icecream: , schijnt medicinaal ook goed te zijn ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 minutes ago, vakman said:

Blueberry x Haze :icecream: , schijnt medicinaal ook goed te zijn ;)

Blueberry vond ik medicinaal gezien een goed soortje. Denk dat die smaak van de Blue dream ook wel niet mis is. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...