Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

al green

hoe verhoog je de thc....met LED (?)

Recommended Posts

Het kan komen doordat deze full spectrum( verschillende nm)

plus het licht wordt beter verdeelt en is intenser dan hps.

en je ruimte is vaak ook koeler waardoor de plant zich meer op zijn gemak voelt, dan dat hij geroosterd te word onder een hps lamp.

Edited by Fatamorgana

Share this post


Link to post
Share on other sites

De site is even own voor maintenance. Is dat die maffe test van een paar jaar terug waar ze op 250umol en 400umol kweken? Was vooral ook een advertorial voor de led leverancier toch?

Dat was ook een  test met paarse leds dacht ik. 

Iemand hier kweekte ook met Spectra box lampen en nadat die overstapte naar witte leds gaf die ook al aan dat hij met de Spectrabox (en paars licht dus) een veel sterkere high kreeg van zijn wiet.

Bruce Bugbee (Universiteit van Utah en oprichter van Apogee) heeft laatst ook een onderzoek afgerond naar effecten van licht op cannabis teelt en die kwam eigenlijk nauwelijks met verschillen.

Ik heb ook vergelijkende lab tests van iemand op Rollitup  die HPS en Apache led wiet liet testen. Daar zat ook een kleine voorsprong voor led wiet in. Het scheelde niet veel.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn ook mensen die beter worden van homeopatische middelen.

Waarmee bewezen is dat perceptie een niet te onderschatten factor is.

Oftewel, wat iemand vindt of merkt, zegt niks.

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, Kees A said:

Oftewel, wat iemand vindt of merkt, zegt niks.

Als die waarneming aansluit bij de uitkomst van een lab meting naar aanleiding van een (commercieel) onderzoek dan is dat toch interessant?

Buiten dat het ging ook wel om zeer ervaren blowers zal ik maar zeggen. Weet niet meer precies wie het zei, maar het zal Yolo of Buzz geweest zijn. Die heb ik een keer op een meeting getroffen en die hebben er echt wel verstand van. En ook Black Cat/Kuro Neko gaf dit aan. Toch ook een fijnproever. Bij hun geloof ik echt wel dat ze dat verschil merken.

Kan nu het artikel weer lezen en het is inderdaad het bizarre advertorial onderzoek wat ik me van een paar jaar terug herinner. Naast de extreem lage lichtdruk vond ik het ook heel geestig bijvoorbeeld hoe ze proberen te verhullen dat HPS licht feitelijk efficienter is (meer oogst per umol) dan bij de gebruikte led lampen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/16/2020 at 6:46 PM, Wietefras said:

Iemand hier kweekte ook met Spectra box lampen en nadat die overstapte naar witte leds gaf die ook al aan dat hij met de Spectrabox (en paars licht dus) een veel sterkere high kreeg van zijn wiet.

Dat verschil heb ik ook al gemerkt.

Met de spectra was de high lekkerder en de smaak beter dan met alleen witte leds,maar ik heb daarna wat goedkope chinese paarse led chips bij mijn f-series lamp gehangen en het probleem met de high en smaak zijn weer opgelost.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat dachten jullie van de uvb lamp van california lightworks?;)
Ik heb hem nu 1 ronde gedraaid in mijn LED tent en idd. de wiet is smaakvoller en veel sterker qua effect.

Hij kost wel ff 169 euro,maar is het geld zeker waard vind ik.
Gelukkig hoef je hem alleen in de laatste 2 weken  vd bloei aan te zetten,dus ik koop er geen 2 maar wissel deze telkens tussen 2 tenten.
 

 

Edited by Collie Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat mij als blower puur sang (35 jaar)altijd is opgevallen. Dat alles wat ik binnen kweek minder sterke buzz geeft dan dezelfde genetica die buiten af gebloeid is.  

Ik ben ook een buitewiet liefhebber en dat gaat al terug in de tijd dat nederwiet nog niet in de shop te koop was


Dus er zit naar mijn inziens wel degelijk verschil in “ licht lamp “ effect 

Edited by P H donner
  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Donner 

Jij gaat zeker op guerrilla in het Amsterdamse bos ?  :o

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@P H donner Ik durf te wedden dat het o.a. met het lichtspectrum buiten te maken heeft,wat eigenlijk best logisch is wat mij betreft :icecool
Goed gekweekte buitenwiet is echt relaxed idd.,helemaal mee eens.
 

Wat dacht je van al die leuke landrassen waar ze charas van maken,staan ook buiten vanaf dag 1 en produceert 1 vd de lekkerste hashish vind ik.:icecream:
 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op basis van die verschillen in THC bij planten gewkeekt in de buitenlucht zijn ze toen gaan onderzoeken of er een relatie was tussen UV en THC.

Als je planten de hoeveelheid UV geeft zoals ze krijgen in het hooggebergte dan gaf dat inderdaad iets meer THC. Het bleek zelfs een vrijwel lineaire relatie. Hoe meer UV hoe meer (relatief) ook THC. Al loop je op een gegeven moment wel tegen een plafond aan en gaat de plant teveel schade oindervinden.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk persoonlijk ,dat het niet om het % thc gaat.  Ik denk eerder dat de zon iets toevoegt wat met kunstlicht ontbreekt. De buzz is gewoon anders én langer. 
 

@al green ik doe geen grootschalige guerrilla meer. Maar die ik hier posten waren ongeveer 15 km van de Dam ja :D

 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buiten wiet dankt zijn kracht aan de koude nacht temperaturen vergeleken met de binnen kweek denk ik,de zon natuurlijk ook maar vooral de nacht temp.

Bij lage temperaturen gaat de plant zich beschermen door meer hars aan te maken.(of is dat wiel ook al opnieuw uitgevonden?):lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het niet enkel over Nederwiet he ;)

Ook buitenlandse kwaliteit soorten hebben die langere buzz. Er zijn nog enkele ( rasta) shops die hier buitenlands top kwaliteit verkopen 

  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan moet ik die topkwaliteit toch maar eens proberen.B)

Al is het alleen maar om mijn mening te veranderen,want hier in dit stukje van Nederland gaan topkwaliteit en buitenland ech nie samen.:rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

De UV loopt hier in Nederland de afgelopen jaren ook op in vergelijking met jaren daarvoor.Je kan hier buiten ook best topkwaliteit kweken, als het maar op tijd begint te bloeien.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/21/2020 at 2:14 PM, Wietefras said:

Hoe meer UV hoe (relatief) meer THC. Al loop je op een gegeven moment wel tegen een plafond aan en gaat de plant teveel schade ondervinden.  

Zijn er al verhalen van mensen die per lamp 2 extra 30w uv ir strips gebruiken?
Zouden 2 strips op een  640w 8Bars Full Spectrum 3000k UV IR HLG+301H lamp aanvullend werken of meer richting overkill gaan?

Edited by GuerillaNL

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, GuerillaNL said:

Zijn er al verhalen van mensen die per lamp 2 extra 30w uv ir strips gebruiken?
Zouden 2 strips op een  640w 8Bars Full Spectrum 3000k UV IR HLG+301H lamp aanvullend werken of meer richting overkill gaan?

Op Amerikaanse fora wordt er al veel over gesproken. Daar zie je al veel topics die precies hier over gaan.

Ook veel in de weer met van die TL-s die voor reptielen bedoeld zijn.

Wat mij vooral interesseert in het hele UV verhaal, is wat het doet om beestje buiten de deur te houden.

En met UV-C om zaken als toprot en meeldauw te voorkomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij gebruik van UV jezelf wel goed beschermen, al helemaal bij UV-c.

High wordt ook mede beïnvloed door de geurstoffen (terpenen).Het blauwe spectrum schijnt daar al invloed op te hebben.

Shirley Price bekend aromatherapeut uit Engeland meldt trouwens in één van haar boeken dat wanneer tijm verbouwd wordt hoog in de bergen al een ander terpenen profiel heeft, dan wanneer dezelfde variëteit verbouwd wordt in het dal.

Hoog THC is niet altijd beter.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geel licht kan weer voor andere terenen zorgen. Is misschien ook maar net waar je naar op zoek bent. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/16/2020 at 9:34 AM, Kees A said:

Op Amerikaanse fora wordt er al veel over gesproken. Daar zie je al veel topics die precies hier over gaan.
Wat mij vooral interesseert in het hele UV verhaal, is wat het doet om beestje buiten de deur te houden.
En met UV-C om zaken als toprot en meeldauw te voorkomen.

Hele late reactie...
heb je misschien een linkie daar naar toe?

Volgens de specs is deze lamp full spectrum en UV (A t/m C). Dit is de enige lamp die ik tot nu heb gevonden met alle drie de soorten UV. Omdat UV op langer termijn schadelijk is ben ik benieuwd hoe het op een verantwoorde manier wordt gebruikt. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

je moet alleen uv b en a hebben uvc is schadelijk 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk ook niet dat die lamp UV-C uitzendt.

Het wordt in de omschrijving ook niet genoemd.

Wel staat er dat het UV licht uitzendt in "UV 365nm/395nm/280nm . Truly Full Spectrum"

UV-C zit lager dan 280 nm (UV-C = een golflengte tussen 100 en 280 nm).

Je zou misschien die 280 theoretisch kunnen zien als UV-C, maar ik denk dat ze met die 280 UV-B bedoelen (een golflengte tussen 280 en 315 nm)

Want anders zou de lamp geen UV-B hebben. Want 365 en 395 vallen beiden onder UV-A (een golflengte tussen 315 en 400 nm)

Je kunt wel UV-C lampen kopen, maar daar zitten grote waarschuwingstickers op.

Edited by Kees A

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...