Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Bobbejan

Kolossus stress?

Recommended Posts

Hey,

Ik heb momenteel enkele Kolossus planten staan (Bak aarde, Bio, Led-Lampen van samen ongeveer 700 watt, 1.50 x 90 cm, temperatuur met beide lampen vrij hoog (26-30). LV 30-40%. Hoewel ze heerlijk ruiken en er op zich niet slecht uitzien, vallen me toch enkele zaken op.

1. Er zijn niet veel trichomen te zien op de blaadjes rond de toppen. Op de toppen zelf wel, maar ik herinner me van vorige kweekrondes veel meer poedersuiker. 2. Er is nog veel groen aan de toppen, en ook veel witte haartjes ook al staan ze nu 9 a 10 weken te bloeien. 3. Een van de planten heeft diepgroene bladeren. 4. Het lijkt wel of er wat foxtails vormen.

Nu mijn vragen: Zijn een of meerdere van deze eigenschappen afhankelijk van de soort, of van ondermaatse kweekomstandigheden?

Ik heb volgende bedenkingen, zouden deze van toepassing zijn? - Foxtails kunnen een gevolg zijn van hitte- / lichtstress maar ook soortafhankelijk. - Diepgroene bladeren kan een gevolg zijn van te veel stikstof, wat ook de groene blaadjes op de toppen en de enorm langdurige bloei kan verklaren. - Hitte kan de vorming van trichomen verhinderen.

Misschien het vermelden waard dat ik er al eentje heb omgehakt omdat die banaantjes begon te krijgen.

Hopelijk kan iemand me geruststellen / ontnuchteren / wijzer maken / raad geven / totaal belachelijk maken (schrappen wat niet past)

PS: ja ik weet dat mijn fotografieskills te wensen overlaten

 

Edit: Bijkomende vraag: kan iemand inschatten hoe lang ze nog moeten?

IMG_20200608_231325.jpg

IMG_20200608_225958.jpg

IMG_20200608_225928.jpg

IMG_20200608_225843.jpg

IMG_20200608_225818.jpg

Edited by Bobbejan
bijkomende vraag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ergens vaag komt iets in mij op dat je van teveel aan stikstof ook foxtails kunt krijgen? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kreeg foxtails doordat het licht er te dicht op stond. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...