Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Vk250015

Valslicht?

Recommended Posts

3 hours ago, Kees A said:

Jij zegt: Ik zal straks kijken of ik een foto kan maken van de printje op de lamp.

 

Ook wel grappig dat jij mij van stoned zijn beschuldigd, maar niet in staat bent om op eigen houtje uit te vinden wat voor lampen jij of je vriend hebben.

Als ik dan mag kiezen tussen 'stoned lijken' of 'een beetje dommig zijn' dan toch liever het eerste.

Sterker nog: Ik ken maar weinig kwekers die tussentijds hun lampen wisselen.

Het grootste verschil dat je zult merken is waarschijnlijk in het strekken van de plant of het 'bossig' zijn.

Dat zal misschien ook wel de reden zijn dat de GS gewoon een bloeilamp aan VK250015 heeft verkocht. Er zijn niet zoveel mensen die specifiek om een groeilamp vragen, lijkt me. 

Ja oke ik geef je gelijk ik wou het  kort houden vandaar dat ik dat zo zei ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal mijn gab vragen of hij van 2 plekken Van die gele en van die blauwe fotos kan sturen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In zijn algemeenheid:

Die Poweplant lamp is een MH lamp. 4000 K, dus zeer geschikt voor de groeiperiode.

De Osram is een HPS lamp. 2000 K, dus zeer geschikt voor de bloeiperiode.

Ik weet niet hoe het in het hok hangt, maar als ze samen hangen, lijkt het me geen ideale combi. Die getallen zitten best wel ver uit elkaar. Het lijkt me niet dat het licht lekker mixt en dt je zo bijvoorbeeld op 3000 K uitkomt. Denk dat je hoogte en ontwikkelingsverschillen in de tent gaat zien.

Nu zijn er wel genoeg mensen die met led onder 3000 of 3500 K afbloeien volgens mij. Maar 4000 is net een stapje meer.

Je zou misschien van allebei nog 2 stuks kunnen kopen. En dan de 4000 K's gebruiken totdat de bloeifase begint.

Daarna de 2000 K's erin. Dan heb je een ideale situatie voor je planten.

Is natuurlijk niet de goedkoopste oplossing en het is weer wat meer werk (dat is ook de reden dat veel kwekers alleen HPS lampen gebruiken voor zowel groei als bloei)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Kees A said:

In zijn algemeenheid:

Die Poweplant lamp is een MH lamp. 4000 K, dus zeer geschikt voor de groeiperiode.

De Osram is een HPS lamp. 2000 K, dus zeer geschikt voor de bloeiperiode.

Ik weet niet hoe het in het hok hangt, maar als ze samen hangen, lijkt het me geen ideale combi. Die getallen zitten best wel ver uit elkaar. Het lijkt me niet dat het licht lekker mixt en dt je zo bijvoorbeeld op 3000 K uitkomt. Denk dat je hoogte en ontwikkelingsverschillen in de tent gaat zien.

Nu zijn er wel genoeg mensen die met led onder 3000 of 3500 K afbloeien volgens mij. Maar 4000 is net een stapje meer.

Je zou misschien van allebei nog 2 stuks kunnen kopen. En dan de 4000 K's gebruiken totdat de bloeifase begint.

Daarna de 2000 K's erin. Dan heb je een ideale situatie voor je planten.

Is natuurlijk niet de goedkoopste oplossing en het is weer wat meer werk (dat is ook de reden dat veel kwekers alleen HPS lampen gebruiken voor zowel groei als bloei)

 

 

Het is een moeders hokje dus er wordt niet afgebloeid, schijnt daar grote vraag te zijn naar stekjes. Dus beter om die gele lampen te vervangen zeg jij?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben niet zo van de bindende adviezen. Omdat ik niet voldoende kennis heb van alles.

 

Maar 2000 K lijkt mij niet heel erg geschikt voor moeders en stekken.

Ik heb zelf een testje lopen met 1 moeder en wat stekjes en daarvan is het licht zelfs 6500 K. (is wel een T-neon lamp)

Dus dat is nog een stuk blauwer dan wat jullie Powerplant lamp geeft.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog een vraagje mbt tot de stekken, ik had rhizopon stekkenpoeder meegestuurd om die stekken daarin te dompelen en daarma in die stekkenblok te prikken. Heeft iemand ervaring met die rhizopon stekken poeder? Ik las ergens dat je ook best zonder de stekkenpoeder kon wortelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt ook zonder stekpoeder wortelen.

Met stekpoeder gaat het soms sneller, doordat er een hormoon in stekpoeder zit.

Doordat het sneller gaat, win je niet alleen tijd (duhh) maar ik heb ook de indruk dat doordat het sneller gaat, je ook voorkomt dat lichte rot minder kans krijgt om toe te slaan. Maar dit laatste is een aanname.

 

Denk dat je stekpoeder ook gewoon in Turkije kunt kopen. Is een gewoon product dat elk tuincentrum heeft. Van Bayer bijvoorbeeld.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

rizhopon of rhizo gel gebruiken zowat alle stekken boeren dusja is een veel gebruikt product.

wel benieuwd wat je krijgt als je in turkije met je stekkerij wordt gepakt haha?

 

Edited by Fatamorgana

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minutes ago, Fatamorgana said:

rizhopon of rhizo gel

Al die stekpoeders en gels zijn gelijk.

Het enige verschil dat er soms in zit is het percentage IBA. Maar dat is bijna altijd 0,25%.

Al zijn er fabrikanten die met hogere percentages werken. (Rhizopon gaat tot 2%)  Maar hoger is sowieso niet nodig voor cannabisstekken. Misschien alleen als je een heel houterig soortje hebt.

Dat er in stekpoeder of gel ook nog iets zit dat de stam 'etst' is een kwekersfabel. Is niet zo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja klopt maar ik bedoel de meeste stekkenboeren gebruiken het, omdat hij vroeg of er mensen ervaring mee hebben.

heb zelf goede ervaringen ermee in ieder geval.

Het zijn meer het ype blokjes en het vochtig houden en daarna laten wennen aan minder vocht waar de truc tot succes in zit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, Fatamorgana said:

rizhopon of rhizo gel gebruiken zowat alle stekken boeren dusja is een veel gebruikt product.

wel benieuwd wat je krijgt als je in turkije met je stekkerij wordt gepakt haha?

 

Ja is wel risico als je gepakt wordt ga je lang brommen, tis gewoon met wie je samen werkt, daar buiten met niemand werken er zijn veel informanten. Cannabis is goede bizniz in Turkije, kilo haze soorten zijn omgerekend rond 7000 euro per k.

Ze kweken erop los daar hier nog video op youtube gevonden

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

In Turkije ben je snel de sjaak als je met een paar planten al wordt gepakt. Maar wat het vreemde is dat ik ook vaak in het nieuws lees dat mensen met honderden planten gewoon vrij gesproken worden. 

Een kennis van mij kreeg al 2 jaar celstraf in Turkije door verkoop van illegale sigaretten.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/18/2020 at 2:32 AM, Buyuk said:

In Turkije ben je snel de sjaak als je met een paar planten al wordt gepakt. Maar wat het vreemde is dat ik ook vaak in het nieuws lees dat mensen met honderden planten gewoon vrij gesproken worden. 

Een kennis van mij kreeg al 2 jaar celstraf in Turkije door verkoop van illegale sigaretten.

 

Alleen dan hopen dat je niet aan terrorisme wordt gelinkt pkk ofzo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gisteren hebben ze nog 7.5 miljoen guerilla planten gevonden dat gelinkt is aan de terreur organisatie. Met een paar plantjes gaan ze dat niet doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je bedoelt dat de turkse regering zelf wiet kweekt?:smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah, zo'n topic dat al snel de verkeerde kant kan uitgaan.

Jongens, trap niet in de val en stop voor het te laat is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn van die onderwerpen waar emoties al snel de overhand nemen.

Turkije is er zo eentje. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik word alleen emotioneel als ik naar me bankrekening kijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het bijzonder nieuws dat er in Turkije 7.500.000 planten werden gevonden als reactie op de post van @Vk250015

Als we gewoon bij de plant houden hoeven wij met zich allen geen zorgen te maken over emoties of wat dan ook. Of het nou in Turkije, Argentinie of China is lekker boeiend. :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...