Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Bobbejan

Indoor LED Fat Banana Sensi Skunk

Recommended Posts

Hoi allen,

Na een pauze van enkele jaren ben ik weer begonnen met mijn eigen tent.

Dit is een Secret Jardin Dark Room DR150W 150X90X200CM. Ik kweek met LED-lampen, niet de beste op de markt qua opbrengstresultaat, maar de toppen zijn altijd compact en nooit fluffy. Ik gebruik voor de groei Viparspectra lampen (2 stuks), model R450. Deze hebben een groei- en een bloeistand maar ik gebruik alleen de groeistand. Voor de bloeifase gebruik ik 2x Bestva 2000W lampen.

Ik kweek in een grote aardebak van 400 a 500 liter. Deze bestaat uit opgewaardeerde aarde (bio light mix) met toevoegingen. Van Sannie's Shop: biochar, perfect start, mycorrhiza (of hoe schrijf je dat), bacto, buffer tabs. Van Bio Solutions: wormenmest (40 liter), lavameel, zeemineralen, zeewiermeel, guano, actieve micro organismen, myco, super foliar. Deze bak aarde is nu nog in gebruik voor mijn huidige kweek, maar zal dus wederom hergebruikt worden wanneer die is afgelopen (nog een week of 2 schat ik). Ik gebruik voedingslijnen van B.A.C. en Aptus. Regelmatig ook compostthee.

Deze keer een drievuldig project: Ik wil autoflowers in mijn tuin zetten, een zestal planten in mijn tent en ik wil op een andere locatie of in een andere tent een mannetje en een vrouwtje zetten om zelf zaad te maken. Normaal gezien kweek ik met zaad van Sannie’s Shop, maar deze keer gaan we voor iets anders.

Voor in de tuin: 3 x Diesel Autoflower van Zamnesia. Dit wordt mijn eerste ervaring met autoflowers.

Daarvan zal ik misschien een outdoor verslagje schrijven, maar dat beloof ik niet.

Verder heb ik nog 10 x Sensi Skunk van Sensi Seeds. Dit zijn de reguliere zaden waarvan ik een mannetje zal selecteren voor de zaadkweek. Ik zal er ook 2 à 3 dames uitkiezen die ik zal afkweken in mijn tent. Tenslotte 5 gefeminiseerde Fat Banana zaadjes van USA Premium. Hiervan kies ik er één uit om te kruisen met de Sensi Skunk, de andere 3 of 4 komen in mijn tent.

 

 

 

IMG_20200508_023616.thumb.jpg.695187fc2d87acd789705815cabd2245.jpg

 

Edited by Bobbejan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 1    7/5/2020

 

Persoonlijk vind ik de koffiefiltermethode ongeëvenaard (waarvoor dank aan Muna van www.cnnbs.nl), met een bijna 100% succesratio. Ik heb de zaadjes verdeeld over 4 zakjes: de Fat Bananas en de Diesels hebben elk hun eigen filter gekregen, de Skunks heb ik verdeeld over 2 filters, waarvan ik er één met water en Sannie’s Bacto heb bevochtigd, de andere alleen met water. Ik heb nog nooit eerder Bacto gebruikt in combinatie met de koffiefiltermethode, daarom wilde ik niet meteen alle zaadjes behandelen. Ik weet namelijk niet of bacteriën + koffiefilter + luchtarme omgeving een probleem gaat geven. Ik ben ook benieuwd naar de ontkiemsnelheid en of die verschillend is tussen de behandelde en onbehandelde zaadjes.

image.png.a19327ce0560063ac20d68b8bd1e83f8.png

 

 

Dag 2

Ongeveer 24 uur na het ophangen van de zaadjes beginnen er toch al een paar open te gaan, maar nog veel te pril om van een succesvolle ontkieming te spreken.

Ongeduldig afwachten dus, gelukkig heb ik nog genoeg werk in mijn tentje met Kolossus en enkele andere verstekelingen – ik denk een Skunk/Afghaan van Sannie en een in de haast nog veel later aangeplante mysteriesoort (ook iets van Sannie, maar ik ben vergeten welke, Sugarpunch misschien). Ik geef het toe, mijn lopende kweek gaat niet gepaard met een degelijk logboek…

Ik wil jullie natuurlijk geen foto onthouden van mijn huidige projectje:

 

image.png.94409435266478ced682e270fcec88db.pngimage.png.9ffef158ef03b922910ede6f0eafb34b.png

 

 

 

Edited by Bobbejan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 3: Het Begint

 

 

Ongeveer 72 uur na het plaatsen van de zaadjes in hun zakjes, begint er iets moois te ontstaan. Het is duidelijk dat de Fat Banana de grote winnaar is van de ontkiemwedstrijd. Alle 5 de zaadjes zijn ontkiemd.

 

image.png.26e71665cd448d77202ae9b26c0452b5.png

Op de foto is duidelijk te zien wat er gebeurt als je de zaadjes niet laat ontkiemen met de juiste kant naar beneden. Gerda en Sonja hebben een kronkel in de wortel, beide zaadjes zijn dus ‘ondersteboven’ ontkiemd. Dit zal een duidelijk effect hebben op de eerste groeispurt van de plantjes, en ik verwacht dat Rita en Eufrazie als eerste boven de grond zullen uitkomen. Huguette heeft ook een kronkel in de wortelpen, maar ik verwacht dat zij hier sneller van zal herstellen dan Gerda en Sonja.

Over dan naar de Sensi Skunk. Ik ben benieuwd naar het resultaat van mijn kleinschalige experimentje. Zal er een verschil zijn tussen de zaden met en die zonder bacto? Natuurlijk een te klein experiment om nuttige data uit te verzamelen, maar het is een begin. Zoals eerder geschreven zijn 5 zaadjes met Sannie’s bacto bevochtigd en 5 met gewoon kraanwater.

 

image.png.989ad9cd021315f351b3199b186999dd.png

Ik begin met de onbehandelde zaden. Hoewel minder explosief dan de Fat Banana’s, zijn ook hier de meeste zaadjes ontkiemd. Er is één duidelijke achterblijver. De tien Skunk-zaadjes hebben als enig doel een goed mannetje voort te brengen waarmee ik een van de Banana’s zal bezwangeren. Twee vrouwtjes zal ik in mijn tent plaatsen als gezelschap van de 4 overige Banana’s. De overige 7 Skunks (mannetjes en vrouwtjes) zullen ongenadig afgedankt worden (met enige pijn in het hart… misschien belandt er toch nog één in een pot op het dak of in de tuin). Ik zal dus streng zijn in mijn selectie en “nummer 5” staat er niet goed voor.

Dan wordt het natuurlijk tijd om de 5 andere stinkdieren te bekijken, die geweekt hebben in kraanwater en bacto. Hoelang blijft bacto eigenlijk goed? Het was een ongeopend potje, maar wel anderhalf à twee jaar oud. Ik weet dus eigenlijk niet of dat spul nog wel potent is… Als iemand me daarop kan antwoorden zou ik blij zijn.

 

image.png.e3edebf15a0cb4adb5b9c7ac2f75657d.png

Het resultaat is alvast niet overdonderend: 3 zaadjes zijn ontkiemd, de vierde is een beetje een misgeboorte en de vijfde vertoont (nog) geen enkel teken van leven. Nogmaals, ik verbind hier geen conclusies aan, dat is pas mogelijk wanneer ik dit experiment een keer of 10 gedaan heb (een keer of 100 om het enigszins wetenschappelijk te maken…). Enfin, oordeel zelf maar:

Bij zaadje nummer 9 kun je duidelijk zien dat er is iets misgegaan. De kelkblaadjes (of hoe die eerste blaadjes ook heten) komen al uit de schil terwijl de wortelpen vast lijkt te zitten in het kapsel. Je kunt hier duidelijk zien dat de blaadjes nog niet klaar zijn voor licht, omdat ze nog even wit zien als de wortels van de andere plantjes. Ik zal deze nog een kans geven, maar het ziet er naar uit dat hij of zij de volgende eilandraad niet zal doorstaan. Zaadje nummer X zal zich moeten reppen om niet als vogelvoer te eindigen. Hij/Zij krijgt nog 24 uur om te ontkiemen.

Ik kies ervoor om de zaadjes eerst in relatief kleine potjes te plaatsen, zodat ze niet te veel aarde hebben om hun eerste 1 of 2 weken in door te brengen. Zo krijgen de planten een compact wortelstelsel en zullen ze sneller groeien. Als ik ze onmiddellijk in de grote bak plaats, dan zullen de wortels langzaam maar zeker hun grenzen verkennen en dit zal de groei vertragen. Bovendien kan ik de grote bak nu nog niet gebruiken omdat de vorige ronde er nog in staat. En die moet nog wel een weekje of 2-3 gaan. Reken daar nog eens een week bij om de nieuwe bovenlaag en organische voeding te laten inwerken – ik schat dat deze plantjes pas na 4 à 5 weken in hun bak geplaatst zullen worden. Misschien verplant ik ze in de tussentijd nog wel eens naar een tussenformaat pot, maar dat zien we dan wel.

Als startaarde gebruik ik normaal gezien stekaarde of een light mix, maar beiden heb ik niet in huis. Ik gebruik daarom een mengeling van perliet en wormenmest. In principe hebben jonge scheuten niet veel voeding nodig, ze kunnen zelfs schade ondervinden van de aanwezige voedingsstoffen. Ik hoop dat ik daar met de organische wormenmest geen last van zal hebben. Ik hoop ook dat de wormen die nog in de mest zitten mijn scheutjes met rust laten.

Ik heb alle potjes bevochtigd met kraanwater en bacto, behalve Skunks 1 t/m 5, deze blijf ik voorlopig van uitsluitend kraanwater voorzien.

 

 

image.png

Edited by Bobbejan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 4

Het tiende Skunk-zaadje is ongeveer 12 uur later alsnog ontkiemd, evenals 2 autoflower Diesels. De derde Diesel is (nog) niet ontkiemd, wat ik na meer dan 72 uur ook niet echt meer verwacht. Al bij al teleurstellend, drie zaadjes kopen en maar 2 die ontkiemen. Dit helpt mij niet bepaald van mijn vooroordelen tegen autoflowers af, maar ik geef het nog 24 uur. De twee Diesels en de laatste Skunk heb ik ook in potjes gedaan met wormenmest en perliet.

Dag 5

De plantjes beginnen nu echt te leven, op een of twee na zijn ze allemaal boven de aarde uitgekropen en ongeveer de helft van hen is al uit de schulp gekropen. Zelfs het losertje (Sensi Skunk #9) lijkt nog te leven en uit haar haastig gegraven graf te kruipen. Het laatste Dieselzaadje is nog niet opengebarsten, ik heb dan maar het puntje er zelf afgesneden met een scalpel. Ik denk dat het meer necromantie is dan reanimatie, maar ja…

Dag 6

Het ziet er naar uit dat de Diesel toch nog gaat uitkomen! Een worteltje is uit het door mij gemaakte gaatje gekropen. Ik heb het laatkomertje/keizersneetje nog even laten zitten tot de wortel iets groter wordt. Ondertussen alle andere plantjes (allen uitgekomen) in een kweekbak gezet onder led-buizen. Ook het losertje is van de partij.

Dag 7

De led-buizen doen hun werk wel, maar de plantjes strekken zich toch verder dan ik hoopte. De bak is iets te hoog en de afstand lamp-plant is denk ik te groot. In principe zou ik de led-buizen op een centimeter of 10 boven de plant kunnen hangen, maar ze hangen op 30-40 cm. Dat is te veel. Morgen iets aan doen.

Dag 8

Het laatkomertje heeft het niet gehaald. Het had al amper een kans, pas na 6 dagen redelijk ontkiemd, maar niet sterk genoeg om zelf de restanten van de schil af te werpen. Een zaadje dat niet uitkomt; het kan een ongelukkig toeval zijn, maar meestal gaat het om te oud zaad. Toch jammer, het waren weliswaar slechts 3 zaadjes, maar het blijft toch een verlies van 33%.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 12 19/05/2020

Vandaag heb ik mijn temperatuurprobleem aangevallen. Dit natuurlijk met betrekking tot de huidige kweek, die blijkbaar wat langer duurt dan gepland. Ze zijn nog steeds niet afgebloeid. Ondanks het gebruik van LED-lampen bedroeg de temperatuur in de tent 30.5 graden vandaag. En dat is onaanvaardbaar. Ik heb de passieve luchtinlaat vergroot, dat scheelde al snel 2 graden. Ook heb ik de grote ventilator in de tent uitgezet. Dit maakte een enorm verschil. De warme lucht die van de LED-fans komt wordt nu niet meer door heel de tent geblazen maar snel afgevoerd door de koolstoffilter. De temperatuur in de tent schommelt nu rond de 24.8 graden en als ik de sensor recht onder de lamp plaats ter hoogte van de bovenste toppen, zo'n 28 graden. Dat is veeeeel beter. Zeker voor beginnende kwekers kan dit een belangrijke tip zijn: tegen de intuïtie in koelt meer ventilatie de ruimte niet perse beter af. Belangrijkste is dat de warme lucht afgevoerd kan worden.

Ik heb vandaag ook een pakje aangekregen: The Neutralizer compact kit. Ik ben hem nu aan het testen, heb zonet de tent een half uur opengezet en de filter uit. Na een klein uur terug binnengekomen en er valt geen wietgeur te bespeuren in de naburige ruimte. In de kweekruimte zelf, als je voor de tent staat, ruikt het wel een beetje naar wiet, maar ik vind het resultaat echt verbluffend. Dat dingetje is zo groot als een luchtverfrisser en gaat blijkbaar 6 weken mee. Ik ben enthousiast.

Edited by Bobbejan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Benieuwd of die Neutralizer zijn werk blijft doen. Hou ons op de hoogte aub.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Quote

Benieuwd of die Neutralizer zijn werk blijft doen. Hou ons op de hoogte aub. 

Zal ik doen. Tot nu toe geen wietgeur. De ultieme test heb ik nog niet kunnen doen (raam dicht, filter ontkoppelen, afvoerslang in naburige kamer) want het is veelstepokkewarm in huis.

Edit: De ultieme test is mammie uitnodigen en vragen of ze iets ruikt...

Edited by Bobbejan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe oud zijn je plantjes? Zoals ik het nu lees zijn ze pas +- 10 dagen oud.. dan zul je zelfs zonder Neutraliser niks ruiken :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat klopt, mijn plantjes zijn een dag of 10 oud. Maar de planten die nog in mijn tent staan, staan al een week of 7 in bloei. En die verspreiden een enorme geur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En dit is een foto van mijn nieuwe dames (en heren). Ze hebben wel wat te lijden gehad; pure wormenmest en perliet blijkt geen topper te zijn voor de voorgroei/kiemfase. Niet veel wortelvorming en beetje gestretcht. Dan nog last van de hitte de afgelopen dagen. Ze staan nu op een koelere plek, onder LED-licht en op 18/6. Ik heb ze ook verpot en dieper ingegraven. De autoflowers staan al in de tuin maar zijn nog klein.

De skunks doen het allemaal redelijk goed, Fat Banana #1 lijkt het niet meer te gaan redden en #5 heeft ook een duidelijke achterstand. Toevallig (of niet?) ook de 2 zaadjes die een kronkel hadden bij het ontkiemen.

Ze doen het alleszins (op die 2 na) een stuk beter sinds ze op hun nieuwe plekje staan. Ze zien er nog niet top uit; maar dat komt wel goed. Ik hou mijn hart vast voor weer een vreselijk hete en droge zomer :s

IMG_20200521_150340.thumb.jpg.eec6aea779a3415e62c01c8339e7a5ec.jpg

 

En voor de liefhebbers nog de foto's van de huidige ronde:

IMG_20200521_171625.thumb.jpg.75262a3f115a49e8b3702a4f0d6eca14.jpg

Sugar Punch:

IMG_20200521_172653.thumb.jpg.68744e1cd60d1e062330705822112373.jpgIMG_20200521_171656.thumb.jpg.3bfddc9213ea5935a384ca4a0778b04a.jpgIMG_20200521_172642.thumb.jpg.9ccc34c0bddfb27f64d2a5aae72e125f.jpg

Kolossus:

IMG_20200521_171729.thumb.jpg.2256b7b03b4904dbae1f2f6ecf6fbcab.jpgIMG_20200521_171715.thumb.jpg.4665b4c9dee2c073eb5eccde8d146bb1.jpg

Edited by Bobbejan
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ondertussen zijn we weer enkele dagen verder, ik heb de meisjes water gegeven, ongeveer 2 liter met daarin 2 ml startbooster van Aptus en 1,5 ml rootfast van Ata. Fat Banana #1 en #5 hebben het niet gehaald.

Weinig te melden verder.

 

Sensi Skunks

IMG_20200525_231125.thumb.jpg.68d7b57c3f148e2eaf0c2b23ce711d6a.jpg

Fat Bananas 2 en 3

IMG_20200525_231115.thumb.jpg.60f77c350dbfa6bf87c80f2293e7ef22.jpg

De drie rechtsonder zijn de Fat Bananas

IMG_20200525_231110.thumb.jpg.51aa94a632da81a05e823f585b668a8b.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ondertussen zijn we weer enkele dagen verder, de plantjes doen het goed. Verder valt er weinig te melden, vandaag water gegeven (2 liter in totaal met daarin 0,3 ml BAC groei en wat bacto).

 

IMG_20200531_025605.jpg

IMG_20200531_025556.jpg

IMG_20200531_025456.jpg

IMG_20200531_025441.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben ondertussen al een van mijn planten aan het knippen (van de lopende kweek welteverstaan, natuurlijk niet van de nieuwe). Een Kolossus die helaas hier en daar banaantjes begon aan te maken dus heb ik haar meteen omgelegd. Jammer want ze mocht eigenlijk nog wel 1 a 2 weken. Niets aan te doen.

On 5/20/2020 at 8:32 AM, Kees A said:

Benieuwd of die Neutralizer zijn werk blijft doen. Hou ons op de hoogte aub.

Bij het knippen van de toppen heb ik The Neutralizer gebruikt. De enorme wietwalm werd aanzienlijk ingeperkt. In de knipruimte zelf rook het nog steeds duidelijk naar wiet (maar toch -50% of zo), in de kamer ernaast (met de deur open) was er amper een wietgeur detecteerbaar.

Het is dus geen volwaardige vervanger voor een koolstoffilter, want het neutralizeert niet alle geuren. Maar ik ben toch onder de indruk, slechts 1 kamer die naar de wiet ruikt ipv heel het huis, dat is toch een aanzienlijk verschil.

En hou er ook rekening mee dat ik de compact kit gebruik in een kamer van ongeveer 25 m³ met een afzuiging van 500m³ dus dat parfum krijgt niet echt veel tijd om de ruimte te vullen voor het wordt afgezogen.

Ook duidelijk merkbaar als je gerookt hebt, je gaat een kwartier de kamer uit, je komt terug, weg wietgeur.

Het is voor mij een blijvertje...

Zeker geschikt om achter je voordeur te zetten bijvoorbeeld, zodat de wijkagent/pizzakoerier/pakjesdienst niet meteen gealarmeerd wordt als je opendoet.

Edited by Bobbejan
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ondertussen weer enkele dagen verder en dus tijd voor nieuwe foto's. Veel valt er niet te melden. Water geven, speuren naar voorbloei, en verder niet veel. Ik geef momenteel ook geen voeding. Ze groeien te snel. Beter gezegd, mijn huidige ronde Kolossus bloeit te traag. Al dik 10 weken en nog steeds zijn er massaal veel witte haartjes te zien. In tegenstelling tot vorige kweekrondes ook bijzonder weinig trichomen op de blaadjes rond de toppen. Ligt het aan de soort of zou dit een andere oorzaak hebben? Ik neem wel een paar foto's van de Kolosussen (Kolossi?) en vraag het in een andere rubriek aan de kenners.

Ik schat toch nog zeker 1 a 2 weken voor ik ze kan oogsten, en dat dacht ik 2 weken geleden ook al...

De Sugar Punch top die ik al had geoogst een week of 2 geleden ruikt heerlijk en is zo hard als een baksteen (zelfs iets te hard naar mijn voorkeur). Ik heb ze nog niet gerookt. Hoewel men het mij niet zou nageven als ik weer briesend sta aan te schuiven in de supermarkt achter een domme gans die met 451 artikelen door de selfscan dwaalt, druk in de weer met gsm en kortingsbonnen, zonder enig benul van tijd en ruimte, maar ik kan zeer geduldig zijn...

Hier de beloofde foto's. Zoals je kunt zien zijn ze al flink gegroeid, dan zijn die Viparspectra/Bestva lampen toch nog ergens goed voor. Na het lezen van de vlammende verwensingen van enkele hier ronddolende coryfeeën over Chinese circuslampen durfde ik al bijna geen kweekverslag meer te starten... Nu ben ik zelf wel een liefhebber van het zonder schroom de grond in boren van inferieure technieken, dus ik heb besloten zelf LED-lampen in elkaar te knutselen. Waarvoor dank aan de nuttige tips en op dit forum. Het zal niet voor vandaag of morgen zijn, want ik ken helemaal niets van elektro en lichtwetenschap, dus dat wordt veel leeswerk. Dubbel leeswerk natuurlijk, want high lezen is een langzame hobby. Gelukkig heb ik veel tijd dezer dagen...

Ik heb de nieuwe plantjes (nog geen mannetjes of vrouwtjes te bespeuren) geknakt en gekneusd, aangerand en geschonden, om ze zo wat sterker te maken maar ook om de achterblijvers kans te geven wat hoogte te winnen. En tot slot zorgt het er voor dat de vertakkingen wat meer licht en groeikansen krijgen omdat de stam en hoofdtop gewond en gebogen zijn.

IMG_20200608_205343.thumb.jpg.9cde3a98802cf630588f4a42a20c361f.jpgIMG_20200608_215621.thumb.jpg.d18bb4cb993eded62d01a298ffe86e8c.jpgIMG_20200608_215611.thumb.jpg.5c916dfbb84d1c5738ab14ff112ca53f.jpg

 

 

Quote

"Je n’ai fait celle-ci plus longue que parce que je n’ai pas eu le loisir de la faire plus courte."

- Blaise Pascal

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik moet echt aan mijn timing werken... ervaring opdoen en deze fouten vermijden.

De nieuwe lading planten is al veel te groot. Ik kan ook nergens voorbloei ontdekken, dus ik kan ze nog niet in mijn tent zetten. Ik heb de Banana's getopt en een paar van de skunks ook. Er zitten 4 verdachten bij die wel eens mannetjes zouden kunnen zijn, maar ik twijfel nog. Ik denk een bolletje in de oksels te zien, maar het is minuscuul.

Stekken nemen dan maar? Goed plan, ware het niet dat ik met een schaal vol stekken op mijn bek ben gegaan en ik dus geen idee meer heb welke stek van welke plant is... tja, dan maar alle stekken in de compostbak gesmeten uit woede.

De vorige lading is geknipt, ik denk dat het qua opbrengst al bij al nog zal meevallen, vooral de Skunk/Afghaan x Jackberry ruikt heerlijk naar Diesel/uien en ik kan niet wachten om die te roken.

De Kolossus die ik 2 weken geleden al moest plukken omdat ze banaantjes kreeg is ondertussen al aardig ingedroogd. In weckpotten gedaan met zakjes silica erbij en nu laten curen. Opbrengst 70 gram van 1 plant, op zich niet slecht omdat ik minder verwachtte na enkele misstappen.

De in allerijl ontkiemde sugarpunch die ik veeel te laat in de tent heb bijgezet leverde maar 20 gram op, wat echt droevig is. On the bright side, die ruikt ongelooflijk lekker. De toppen zijn keihard. Die laat ik ook nog een paar weken curen.

De bak aarde heb ik vandaag dan maar klaargemaakt voor de volgende ronde. Ik heb geen oude aarde verwijderd en ook de wortels van de vorige planten laten zitten.

Aangezien de bak nog niet vol was heb ik toegevoegd:

- een dunne strooilaag zeewierkalkkorrels

- een laag turf

- een melange van 100 g vleermuisguano bio solutions, 40 g perfect start sannie (ik zou meer gebruikt hebben als het niet op was), 3 g zeemineralen bio solutions, 5 g lavameel bio solutions, 30 g zeewiermeel bio solutions, 60 myco start bio solutions, 10 g myco sannie, 6 g sannie bacto.

- als toplaag 40 liter universele bio potgrond omdat ik niet naar de growshop kon gaan (heb geen auto).

- op ongeveer 15 cm diepte, verdeeld over de bak, 15 buffer tabs van sannie

IMG_20200616_180907.thumb.jpg.c129f2131e08eed20b201873b1e980ab.jpg

 

Edited by Bobbejan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel het heeft lang geduurd voor ik mijn verslag hervat, maar ik ben er nog.

Heb weinig tijd gehad om te schrijven de laatste weken en jammer genoeg kon ik wegens afwezigheid 10 dagen niet naar mijn planten omkijken. Iemand heeft ze wel water gegeven, maar ze zijn gigantisch geworden. Ik heb dus moeten snoeien en hakken en knippen, tot mijn grote spijt want het zijn tien dagen voeding en energie verloren. De hoeveelheid plantenafval is enorm.

Had ik ze maar in bloei gezet voor ik vertrok.

Ondertussen krijgen ze voeding van Aptus (Regulator, Start Booster, CalMg, TopBooster), groeivoeding van BAC en voorlopig nog geen bloeivoeding - er zit best wel wat guano in de bodem en fosfor is dan weer negatief voor mycorhizza, die zich pas echt goed ontwikkelen als ze fosfor uit de bodem moeten halen (dus wanneer er geen overvloed is).

Dat heb ik toch gelezen op garden myths, dus dat probeer ik gewoon uit. Ik heb nog guano extract, P booster en guano poeder achter de hand.

Ik blijf ook altijd Sannie's bacto gebruiken en SuperFoliar van Biosolutions (laatste keer binnenkort want de plant begint te bloeien)..

IMG_20200728_222415.thumb.jpg.11d9ad50d51b25b9c9ca63976dca319b.jpgIMG_20200728_222334.thumb.jpg.e7991450adaaf2989e1faf1ca6cbaebc.jpg

 

Ik besef ten volste dat mijn foto's getuigen van een bedroevende fotografievaardigheid.

 

Rookverslagje:

De vorige oogst bracht ondanks de tegenvallers 353 gram op! Ongeveer 0.5 gram per watt dus, en dat bij slechts het gebruik van 2/3e van de oppervlakte van de tent en een veel te laat geplante SugarPunch, die slechts 20 gram opleverde, maar wel de hardste baksteentoppen die ik ooit gezien heb. Een klein topje woog 3 gram, een evengrote top 'standaardwiet' woog de helft !

En de Sugarpunch was zonder overdrijven (een van de) zwaarste soortjes die ik ooit gerookt heb. En ik rook al 18 jaar wiet dus ik weet wel wat sterk spul is. 1 joint gerold, met 5 man opgerookt en iedereen was knetterstoned. Niet normaal.

De Kolossus is al bij al ook heel lekkere wiet, maar vooral nu, na een zestal weken drogen en curen begint hij pas echt smaakvol te worden. Daarvan had ik ongeveer 210 gram, verdeeld over drie planten. Elke plant bracht tussen 68 en 72 gram op. De Skunk/Afghaan x Jackberry (freebie van Sannie) bracht maar liefst 120 gram op van 1 plant. En dan nog eens ongelooflijk lekker ook. Een uien/bessen/dennengeur of zo, echt bijzonder lekkere wiet. Zeker als je die rustig oprookt terwijl je naar deze man luistert: https://www.youtube.com/c/RandallCarlson1440/videos

En allemaal prachtige toppen, de fluff heb ik apart gehouden om ice o lator, thc-olie of cake van te maken. Ik beslis later wel.

Al bij al mijn beste kweek op LED tot nu toe (ook nog maar de derde...)

En bio-organisch kweken loont wel degelijk hoor. Mooie witte askegel, geen naar gevoel in de keel, niet hoesten (behalve bij de Sugarpunch... die is echt een beproeving voor een doorwinterde teerlong zoals ik). Zelfs mensen die niet wisten dat het eigen kweek was waren zeer lovend over de kwaliteit.

Dat was het voorlopig;

 

Edited by Bobbejan
foto verwijderd, link toegevoegd
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...