Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

baabje

[AUTOFLOWER] 3x Royal Gorilla 2x Purple Queen |Kweekverslag 2020 |

Recommended Posts

Hallo allemaal! 

Ik ga proberen een kweekverslag bij de houden van deze 5 autoflowers. 

Dit doe ik voor mij zelf zodat ik op het einde van de kweek een mooi kweekverslag heb en ik kan natuurlijk verschillende dingen vragen als ik vragen heb via dit forum.

Ik ga kweken: 

3x Royal Gorilla 2x Purple Queen

De zaden komen van Royal Queen Seeds. 

 

Ik ben vandaag (11/5/2020) begonnen met het ontkiemen van de zaden, ik gebruik de koffiefilter methode. 

 

IMG_0586.JPG

IMG_0587.JPG

IMG_0588.JPG

Edited by baabje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samenstelling grond: 

Biologische moestuin grond van Welkoop (3 maanden voeding) 

Verijkt met perliet. 

Bloei voeding: Plagron alga grow 

Dit doe ik in potten van +-25 liter.

IMG_0589.jpeg

Edited by baabje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update

Ben maandag 11 mei begonnen met ontkiemen met de koffiefilter manier. 

Toen heb ik ze donderdag 14 mei gezaaid omdat ze toen al behoorlijk waren ontkiemt. 

Heb vandaag besloten ze te verpotten omdat het dit weekend mooi weer word en daar wil ik goed gebruik van maken :) .

Voor de rest niet veel bijzonders, ben tot nu toe tevreden.

Ik houd jullie op de hoogte :D .

 

 

 

IMG_0693.JPG

IMG_0710.JPG

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staan er goed bij :D 

Weet iemand waarom de bovenste blaadjes van 1 plantje een  beetje krullen ? 

IMG_0782.JPEG

IMG_0783.JPEG

IMG_0784.JPEG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update: 

De plantjes staan er mooi bij! Het is mooi weer geweest de afgelopen dagen.

3 van de 5 doen het super goed en heb ik niks over te zeggen.

Er zit 1 plantjes bij die heeft een beetje een groei achterstand en 1 plantje waar de bladeren heel erg van krullen maar die groeit wel goed. 

Laterzzzz

 

IMG_0849.JPG

IMG_0850.JPG

IMG_0851.JPG

IMG_0852.JPG

IMG_0853.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Soms doen plantjes gewoon gekke dingen. Zou me er niet al te veel zorgen om maken. Ziet er goed uit verder!

 

 

Bless!!!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb de planten 4 dagen onder de overkapping gehad wegens rotweer. 

Ze doen het goed alleen ben ik er achter gekomen dat er waarschijnlijk bladluis op mn plantjes zit. (zie laatste foto)

Wie kan dit bevestigen en heeft er als nodig een oplossing voor ? 

 

IMG_0956.JPEG

IMG_0957.JPEG

IMG_0958.JPEG

IMG_0959.JPEG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een grote pot water, 4 chilis en rabarberblad een 1 uur zachtjes laten koken, dan scheutje zeep erbij en in sproeier. Ik gebruikte dat eerst, nooit geen schade aan de planten. Dacht ga nu toch eens een biomiddel gebruiken van de winkel gebruiken op het verschil te zien. Tss al brandpuntjes in de bladeren bij de tomaten en pepers. In vervolg gebruik ik het eerste weer. Alleen heb ik het gemaakt zonder rabarberblad, dat heb ik niet.

Grts

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Fearghus Bedankt voor je reactie! 

Ik zal kijken of ik ergens rabarber blad kan regelen, dan ga ik dit uitproberen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

En anders als je geen mieren hebt. Mieren beschermen bladluis.Lieveheersbeestjes larven. Helpt ook super goed. 

Edited by Fearghus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat lijkt bladluis ja. Makkelijke en biologische oplossing: Een paar flinke eetlepels groene zeep, evenveel spiritus en een litertje warm water in een plantenspuit doen. Goed schudden en planten helemaal mee inspuiten. Vergeet niet onder de bladeren te spuiten. Werkt perfect. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Roald dit klinkt erg makkelijk! Ik ga morgen even verder onderzoek doen naar deze oplossing :D 

bedankt voor je reactie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb op internet gezocht naar een oplossing voor het bladluis.

Vond een stuk over bladluis bestrijden op de website van het zeep merk: driehoek 

Het volgende stond er: 

De gemakkelijkste en wellicht ook beste manier om van bladluis af te komen is door gebruik te maken van water met azijn met groene zeep.

    1. Je neemt een emmertje water en voegt (niet teveel) azijn toe.
    2. Doe vervolgens ook een kleine hoeveelheid groene zeep bij in het emmertje. Niet teveel, want dan kan het schadelijk zijn voor andere beestjes, zoals bijen en lieveheersbeestjes. We raden 1 tot 2% aan.

Het feit dat je groene zeep van Driehoek kunt gebruiken zegt niet dat ook andere vormen van zeep toepasbaar zijn. Water met azijn en groene zeep wordt gebruikt door de mensen die door schade en schande wijs zijn geworden dat dit de beste manier van het wegjagen van de luis is.

 

Ik ga dit recept gebruiken omdat het biologisch is en lekker makkelijk :D 

 

Recept: 

500ML water 

7,5ML Driehoek zeep

Klein beetje natuurazijn 

 

IMG_0976.jpeg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb bij alle plantjes gaas bij het grond neergelegd zodat onze katten er niet meer bij kunnen komen. 

Heb de kat al een paar keer betrapt dat die in de bakken wilde gaan schijten :huh: 

 

Even over de bladluizen; vandaag geen 1 bladluis tegen gekomen dus ik denk dat het zeep/water mengsel goed zijn werk doet :D

 

IMG_0978.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@baabje  een veel natuurvriendelijkere oplossing en gezonder dan die middeltjes uit de winkel. Alleen weet ik niet als driehoek zeep te verkrijgen is in België. Maar er zullen wel andere merken groene zeep verkrijgbaar zijn. 

Edited by Fearghus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb me al suf gezocht om groene/bruine zeep te vinden op internet in België. Denk dat ik via NL ga bestellen. Is veel ecologischer om het huis te poetsen ook. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Fearghus Ik zag dat je het op bol.com kunt bestellen, dat werkt gewoon in belgie toch ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
43 minutes ago, Fearghus said:

Ik heb me al suf gezocht om groene/bruine zeep te vinden op internet in België. 

Albert Hein in de buurt toevallig? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@vakman ja, drie straten van mijn deur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het moet niet gekker worden, het zit niet in het assortiment volgens de site... :o  Wat een land :rofl :lol:

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan ook tien gram diatmoeënaarde in een liter water oplossen en dat over je planten sproeien. Dat goedje is 100% natuurlijk en zorgt er, naar wat ik heb gelezen, voor dat het pantser/exoskelet van de bladluis een soort van smelt/ in stukjes breekt, ofwel een dooie bladluis.

 

Heb het goed,

Bless!!!

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...