Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Jakkes

Waar kopen jullie de spullen voor een led lamp zelf te bouwen?

Recommended Posts

Ik wil de volgende spullen bestellen:

1x Mean Well driver type HLG-480H-48A

16x Samsung H-influx led strips type SL-B8V4N90LAWW

De driver kan ik op diverse plaatsen kopen (denk dat ik voor Conrad kies). Maar de lampen kan ik alleen vinden bij Digikey. Is deze betrouwbaar? En komen daar nog meer kosten bij? Of hebben jullie een betere optie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Digikey is betrouwbaar. Vaak komen er nog invoer kosten bij.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb mn strips bij digikey gehaald. heb eigenlijk ook nooit anders gehoord van mensen. Enige waar je rekening mee moet houden is dat er nog 21% VAT belasting overheen komt.

Mijn drivers heb ik besteld bij meanwellweb. alles dierect ruim op vooraad. alleen je moet het wel zakelijk bestellen geloof ik edit: oh maar dat was de vraag niet :)

Edited by cannarie
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de lampen ook gevonden bij Components store. Stuk goedkoper. Vraag me af of dat dit verstandig is.

Edited by Jakkes
Hyperlink verwijderd

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ken ze niet,  en daarmee vindt ik het verdacht dat ze goed koper zijn als digikey, aangezien dat dat wel een grote jongen is die veel van die strips verkoopt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik lees net bij trustpilot dat het een fraude bedrijf is. Dus die valt af.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Jakkes misschien handig om de link te verwijderen, zet je toch alleen de naam neer. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon bestellen bij digikey. Er komt nog btw + inklaringskosten bij, deze moet je via UPS betalen,  soms kan dat direct bij de koerier(bezorger) maar soms krijg je ook gewoon achteraf een brief met een factuur voor deze kosten. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, pindarots123 said:

Gewoon bestellen bij digikey. Er komt nog btw + inklaringskosten bij, deze moet je via UPS betalen,  soms kan dat direct bij de koerier(bezorger) maar soms krijg je ook gewoon achteraf een brief met een factuur voor deze kosten. 

De btw is 21% neem ik aan. Maar wat zijn dan die inklaringskosten. @cannarie heeft het alleen over 21% vat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minutes ago, Jakkes said:

De btw is 21% neem ik aan. Maar wat zijn dan die inklaringskosten. @cannarie heeft het alleen over 21% vat.

Dit kun je toch gewoon googlen? 'Wat zijn de kosten voor een pakketje uit Amerika' - Google? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik was altijd in de veronderstelling (vooral door hun goede site in het Nederlands) dat zij sommige producten gewoon vanuit Europese distributiecentra verstuurden.

Ook omdat je gewoon met een Nederlands telefoonnummer kunt bellen voor vragen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Digikey is nog best duur. Mijn locale growshop wil concurreren met ze voor die led strips. Dus die gaat binnenkort een berg van die strips kopen en verkopen en gaat onder de prijs van digikey zitten.

Hij vind dat ze een te hoge marge hebben op de strips.

Edited by MisterX

Share this post


Link to post
Share on other sites

vat is gewoon btw ja. Staat mij bij dat dat het enige is wat ik moest betalen destijds. Kan me vergissen of misschien is het wel veranderd inmiddels. Enorm veel meer dan die 21% was het iig niet bij elkaar.

Was voor mij wel een verrassing omdat ze op hun site iets zeggen van all taxes included. Maar dat gaat dan dus alleen om de belastingen binnen de VS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mijn laatste order van Digikey (zie mijn strip-buildtopic) kwam er op de prijs nog in totaal 22,17% aan extra kosten bij van UPS. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, pindarots123 said:

Bij mijn laatste order van Digikey (zie mijn strip-buildtopic) kwam er op de prijs nog in totaal 22,17% aan extra kosten bij van UPS. 

Bovenop de 21% btw of inclusief

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, pindarots123 said:

 nog in totaal 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net de lampen besteld. Zal wel een aantal weken duren. Nu de driver nog en daarna het frame kant en klaar als bouwpakket.

Maar rond die tijd maak ionen bouwverslag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was de bedoeling om die profielen voor 3D printers op maat te kopen. Maar omdat ik twijfelde of deze voldoende zouden koelen ben ik toch voor zelfbouw met U-profielen gegaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...