Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Kluns

Moeder selectie rondje ʘ ͜ʖ ʘ

Recommended Posts

Ziet er echt goed uit @kluns. Ben jaloers. :P Wordt een mooi rondje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Fearghushet is nog even afwachten.

Er is kans op rot en op herma trouble. 

Maar vooralsnog gaat hij lekker :verrygood 

:showoff: thnx! 

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, Kluns said:

Het moet een goeie brenger zijn, 1 die zich goed laat stekken, en die goed van smaak is. 

Als blijkt dat deze #9 niet goed van smaak is, dan gaat deze ook de prullebak in. 

Dapper en slim om zo te selecteren. Je wilt niet de beste van deze paar planten, maar een goede plant op alle vlakken. Zit deze hier niet tussen, dan wellicht de volgende ronde. Maar vooralsnog ziet het er goed uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had toch alle stekken bewaard kleine moeite. Straks zit er 1 tussen die zwaarder op de weegschaal is, beter smaakt en medicinaal perfect is en dan heb je haar weg gegooit.

Ik hoop voor je dat nr 9 naast mooi en makkelijk te stekken is ook al deze eigenschappen bezit anders is het flink balen toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Limbic ik gooi ze niet zomaar weg natuurlijk.

Ik ben ervan overtuigd dat #9 de meeste wiet gaat geven, en nog geen herma verschijnselen gezien. 

#9 liet zich ook na 8 dagen wortelen. 

De andere planten stekte slecht of brengen te weinig, dan word het hem sowieso niet.

Je zoekt die ene goeie plant die aan al je eisen voldoet, dat deden de andere simpel weg niet. 

 

Thnx @Jakkes.

Ik hoop het ook, als #9 niet te pruimen is dan stop ik met de glookies. 

Want ik heb nog wat andere leuke genetica's staan die ik gehad heb van toppers van hier:specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ze geen herma trekken heeft is in deze tijd ook heel wat waard.

Ik heb ook nog Glookies zaden liggen en ben heel benieuwd naar de smaak en uitwerking. Ga je nr9 meteen weer opnieuw als stek zetten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Limbictot nu toe heeft geen 1 van de 12 glookies ( staan er nog 3 in me hydro kweek) herma trekjes laten zien.

Moet wel toegeven dat ik in de 90x90 niet alles 100% kan zien. 

Zijn die zaden ook van barney? 

Als de glookies klaar zijn krijg je een tester van me. 

Laat maar weten van welke plant je wilt hebben. 

9 minutes ago, Limbic said:

Ga je nr9 meteen weer opnieuw als stek zetten?

Dit wel de bedoeling voor de 90x90.

-Maar dan moet de smaak goed zijn. 

-Geen herma verschijnselen

-Opbrengst moet goed zijn

- Het stekken gaat perfect dus dat is al goed. 

- En het moet de 'moeite' :lol: waard zijn. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep, ook van barneys. 

Normaal werk ik alleen met reguliere soortjes maar omdat ik daar zoveel hermas mee heb ben ik ook maar fems gaan proberen.

Als je nu geen zaadontwikkeling ziet, zit het wel goed denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Limbicmet regulier zaad dus ook!

Je weet gewoon niet meer waar je goed aan doet ^_^

Tot nu toe ben ik zeer tevreden. 

Ze geven als bloeitijd 8.5/10 weken op voor de glookies. 

Als ik naar mijn glookies kijk, dan denk ik dat ze ongeveer met 8/9 weken klaar zijn. 

Ik had verkeerd gerekend, me glookies staan sinds gister pas 6 weken. 

Oordeel zelf : Plant 8

IMG_20200808_180736.thumb.jpg.fa490c8a5e41145b0a8f2162de51ed22.jpg

IMG_20200808_180741.thumb.jpg.fe190beb979a94fbdd0abb4cb2eab7cb.jpg

Verders heb ik nummer #9 nog een keer gestekt

Niet me mooiste stekken, want het is continue 30 graden in dat nieuwe moeder tentje. 

Na 10 dagen dit resultaat. 

IMG_20200808_170706.thumb.jpg.d97594047e3d762e82c1f6e19458020d.jpg

IMG_20200808_170659.thumb.jpg.a648f6ad0d76635e8e8b6d31edde86ef.jpg

En nog een overzichtje:shifty:

IMG_20200808_175655.thumb.jpg.b69d3904396495a2869044b126dba3d4.jpg

 

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die Kluns klunst niet zo veel meer, ziet er goed uit :P

Nu ik nog 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed bezig kluns! Lol kan je idd je nick gaan veranderen. :rofl 

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 minutes ago, Fearghus said:

Goed bezig kluns! Lol kan je idd je nick gaan veranderen. :rofl 

Prutser lijkt me wel wat :D

  • Haha 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

En omdat ik het zo leuk vind, om met dit koude weertje fotos te maken vanuit mijn warme hokje. 

Nog maar eens een paar foto's

IMG_20200812_214502.thumb.jpg.369709d224a84ca4a5bc72b71ade6a43.jpg

IMG_20200812_214519.thumb.jpg.db642615fe209546d25e47cff83b324d.jpg

IMG_20200812_214526.thumb.jpg.444e026558ac6ca4082a3f65631892d9.jpg

IMG_20200812_214559.thumb.jpg.e4544cbd5c33fc2a819118950fbfaeb2.jpg

IMG_20200812_214616.thumb.jpg.3069f1a61c83d1004ea9b63eeea856ea.jpg

IMG_20200812_214637.thumb.jpg.4f6177dab779fb117fe61b31c1bc090b.jpg

IMG_20200812_214645.thumb.jpg.1393807fbabc1c9077c59edc5345317a.jpg

IMG_20200812_214655.thumb.jpg.1c8b44fe1a8fcbafb2ca8df7163186ff.jpg

IMG_20200812_214703.thumb.jpg.7c17c764e18b5177b1f34a26397fd747.jpg

:vape:

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er zeer goed uit @Kluns:verrygood

Mocht je wat over hebben...:spliff::rofl

Die Nr9 Glookie doet het echt goed, mooi compact, mooi aantal trichomen, lijkt een potent phenotje te zijn, nu de smaak en geur nog beoordelen :innocent:

Gr, X 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/30/2020 at 12:40 PM, P H donner said:

 Zij beschreven de 100 % echte dames ( female seeds)  en Feminiced zaad bevad nu eenmaal  óók manlijke eigenschappen dat zit immers in het DNA en dat ,zoals ik al zei , krijg je er nooit uit   :whistling

 

Dat heb  je vast niet uit Mel’s boek. :lol: Je stelling dat iets wat in het DNA zit (waar anders?) er nooit uit gekregen kan worden is uhmm... onbotanisch lol.. Dan zou je namelijk ook geen hermies kunnen breeden. Het recept voor een hormoon balans die hermies voorkomt zit immers ook in het DNA. Als je een eigenschap ergens in breed, dan breed je in de meeste gevallen ook iets uit wat op die plek zat. Roze toppen kleur zit ook in het DNA opgeslagen, krijg je er met gemak uit.. 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahh vandaar dat je zo makkelijk zaad zonder herma eigenschappen kan kopen. 
 

Mels eerste druk, beschrijft wel degelijk de female theorie....

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minutes ago, P H donner said:

Ahh vandaar dat je zo makkelijk zaad zonder herma eigenschappen kan kopen. 

 

Dat zegt meer over hoeveel moeite zaadboeren (niet) bereidt zijn te doen. Ik zeg niet dat het een koud kunstje is voor de doorsnee onopgeleide onwetenschappelijke zaadboer, maar dat ondersteunt niet je incorrecte stelling dat je iets wat in het DNA zit er nooit uit kan. Dan kun je net zo goed beweren dat breeden niet bestaat en de genome van een organisme verdubbeld bij iedere kruizing of dat je nog kieuwen hebt. :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja vermoeiend weer,,,,,

Wie heeft het over breeden?
Een 100% dame heeft geen ballen!  Ander dames waar mee je vrouwelijke zaad wil maken hebben dat wel. Dat zijn verwijfde, zeg maar wat jij doet in het weekend met pruik en lipstick 

 

  • Thanks 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus je kunt een 100% vrouwelijke plant niet zo ver stressen dat ze herma wordt (serieuze vraag)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die naast me op de bank zit heeft lippenstift op, vanavond toch eens kijken of ze ballen heeft. 

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
56 minutes ago, Jakkes said:

Dus je kunt een 100% vrouwelijke plant niet zo ver stressen dat ze herma wordt (serieuze vraag)?

Wat is een hermafrodiet?

Een Hermafrodiet of "Herma" cannabis plant is een tweehuizige plant die bloemen van het andere geslacht ontwikkelt. Doorgaans komen we vrouwen tegen die een aantal mannelijke bloemen vertonen, maar het omgekeerde kan ook een mannelijke plant vrouwelijke bloemen laten zien. Wanneer een mannelijke plant vrouwelijke bloemen laat zien noemen we dit een omgekeerde herma "backwards herma". We komen deze over het algemeen maar weinig tegen maar dit komt omdat we de kerels doorgaans al genekt hebben voordat ze vrouwelijke bloemen kunnen vertonen.

Het fenomeen dat een tweehuizige plant bloemen van het andere geslacht laat zien kan twee oorzaken hebben:

1) Genetische hermafrodieten, deze planten zijn genetisch geprogrammeerd om herma te worden en zullen dat doen in alle omstandigheden.
2) Stress veroorzaakt hermafrodieten, dat zijn planten die genetisch puur man of vrouw zijn maar onder invloed van stress toch bloemen van het andere geslacht aanmaken.

De meest gehanteerde manier om stress geïndiceerde herma-bloei tevoorschijn te laten komen is door de plant te stressen doormiddel van temperatuur schommelingen, lichtstress, Ph fluctuaties van voedingswater en bodem of doormiddel van het inzetten van chemicaliën zoals gibberelline zuur en Colloïdaal zilver ', dat de planten stimuleert om van geslacht te veranderen.


Goede en slechte kanten van Herma's

Hermafrodieten worden meestal beschouwd als een slechte zaak en de meeste kwekers gooien ze meteen uit hun hok of tent om te voorkomen dat het stuifmeel van een herma de andere vrouwelijke planten bestuift.

Wanneer een genetisch bepaalde herma zicht zelf bestuift dan zullen de nakomelingen uit dit zaad 100% herma zijn. Bestuift herma-stuifmeel een andere 100% vrouwelijke plant dan is de kans dat haar nakomelingen ook genetisch herma zijn 50 %. Dit is natuurlijk een goede reden om herma's meteen uit je hok of tent te gooien omdat we nu niet echt op genetisch bepaalde herma's zitten te wachten.

Er zit echter ook een goede kant aan hermafrodiete cannabis. Cannabis planten zijn doorgaans genetisch volledig vrouwen (ze hebben xx chromosoom) of mannen (XY-chromosoom), maar als we deze planten stressen dan kunnen ook deze bloemen van het tegenovergestelde geslacht vertonen.
Als een genetische vrouw, die alleen het xx-chromosoom heeft, een mannelijke bloem aanmaakt dan kan ze dus enkel het X geslachtschromosoom doorgeven. Wanneer we dit stuifmeel verzamelen en er een andere genetische vrouw mee bestuiven dan zullen haar nakomelingen uit haar zaden enkel het xx-geslachtschromosoom kunnen bevatten en dus vrouw worden mits ze onder gunstige omstandigheden opgroeien en niet gestrest worden.

Bovenstaande is één van de manieren waarop zaadbanken vrouwelijke cannabis zaden maken. Dit kunnen we zelf ook heel gemakkelijk doen maar je moet er dan wel zeker van zijn dat je planten herma zijn geworden door de stress die je bewust hebt toegebracht en niet door genetische aanleg. Stress-herma's kunnen dus zeer waardevol zijn!

Wanneer je dus wil proberen om zelf gefeminiseerde zaden te maken moet je eerst op zoek naar een dame die je met normale stress niet tot herma-bloei krijgt aangezet. Deze dame zal genetisch gezien een zeer lage herma tendens hebben en de kans dat haar nakomelingen genetisch bepaalde herma-bloei gaan vertonen is dan zeer klein. Je moet deze dame dan wel haast dood stressen om haar aan te zetten tot de aanmaak van wat mannelijke bloemen. De meeste zaadbanken doen dit dan ook door chemische stress.

Vaak hoor je: "herma-zaden kun je weggooien" echter bedenk het volgende eens: Uit de nakomelingen van je eigen herma-zaden zal er een bepaald aandeel ook weer herma worden en een aandeel vrouw. De verhouding vrouw/herma zal in ieder geval gunstiger zijn dan wanneer men uit regulier zaad zou vertrekken omdat uit de reguliere zaden zowel
mannetjes, vrouwtjes als Herma's zouden kunnen voortkomen. We hebben echter de het mannelijk aandeel uit onze zaden verwijderd er is nergens een Y te bekennen in ons herma zaad dus het uiteindelijke aandeel vrouwe wat je overhoud zal aanzienlijk hoger zijn dan wanneer je vanuit regulier zaad zou zijn vertrokken. We gaan er hier dan wel vanuit dat het stuifmeel van een haast zuivere vrouw komt met een zeer lage genetische herma-tendens.

Een andere vorm van hermafroditisme is het verschijnen van een paar mannelijke bloemetjes midden in en vrouwelijke top (banaantjes) Doorgaans zien we dit in de laatste weken tot dagen van de bloei. Deze vrouwen worden niet beschouwd als herma's. Het is een natuurlijke verschijnsel laat in de bloei van een cannabisplant die niet bestoven is. Het is een soort van noodmechanisme van de plant die zo probeert om zichzelf toch nog te bestuiven en zo toch nog haar genen door te kunnen geven. De ene strain vertoont dit weer meer dan de andere.

Dit fenomeen word aangestuurd door plant-stuur-stoffen en is dus niet genetisch bepaald. Het stuifmeel uit een banaantje is dus zeer waardevol! Er is echter een probleem, de bananen zijn doorgaans nog niet rijp terwijl je wiet wel al rijp is. Om echter aan het waardevolle stuifmeel te komen zouden we de plant overrijp moeten laten worden. Dat is natuurlijk jammer van je wiet. De THC zal grotendeels weer afgebroken zijn als het stuifmeel rijp is. Je kan natuurlijk gefaseerd oogsten en enkel een paar toppen laten staan die veel bananen bevatten. De rest oogst je gewoon. Een tweede nadeel is dat deze manier is dat het veel tijd kost. Je zou dan eigenlijk met meerdere hokken moeten werken. Stuifmeel kan je niet zo heel lang bewarem dus je zou eigenlijk er voor moeten zorgen dat er reeds een aantal vrouwen die in de tweede tot derde week van de zichtbare bloei zijn, klaarstaan om bestoven te worden op het moment dat de bananen rijp zijn.

  •  
  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, Kluns said:

Die naast me op de bank zit heeft lippenstift op, vanavond toch eens kijken of ze ballen heeft. 

Maw , schat heb je je voorbind om? 
 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...