Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Mijn plantje is zon 4 welen oud het is afghan skunk, de bladeren hingen al een tijdje hangend wat bleek er nou de wortels groeien niet verder meer terwijl ik hem een week geleden had overgepot dus heb hem nu in een kleinere pot.

 

ik denk zelf dat het gaat om wortel

Rot zou ik een stek hiernog van kunnem maken of iets anders....???? Want de plant gaat steeds slapper en slapper hangen

alvast bedankt!

F77122B7-FECD-4B44-B03B-844AB837FB65.jpeg

8A2946FF-E67F-4033-91AC-1A075BE44AFB.jpeg

E7332851-0B3D-4A66-86EA-780F8C784310.jpeg

063E5C06-2A7B-4014-A36F-F732C419A788.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Overdrijven is ook een vak apart. Zo dramatisch is het allemaal niet hoor. Deze is bij lange na niet verloren.

Maar is de aarde niet te nat of te droog? Gaan de bladeren ook wat van hangen. En hoe staat deze? Onder licht of vensterbank? Geef je voeding, welke aarde, etc. Iets meer info is wel nodig.

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, Jakkes said:

Overdrijven is ook een vak apart. Zo dramatisch is het allemaal niet hoor. Deze is bij lange na niet verloren.

Maar is de aarde niet te nat of te droog? Gaan de bladeren ook wat van hangen. En hoe staat deze? Onder licht of vensterbank? Geef je voeding, welke aarde, etc. Iets meer info is wel nodig.

Nee de aarde is niet te nat of te droog, De bladpuntjes krullen omhoog en alle bladeren hangen omlaag. Ik heb jiffys lightmix gebruikt en gebruik de plangron voedingslijn alga. Normaal gesproken staat hij buiten op het balkon 

(naar het zuid) had hem naar binnen gezet omdat ik bang was dat hij anders door ging door uitdroging. ik heb zelf geen ph en ec meter maar daar kan het denk ik niet aan liggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahaha mijn god hey! Mooie groene plant gek!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hierbij nog wat foto’s

Eerst zag de plant er veel beter uit zie foto’s

D0DDF16D-D039-4FC5-BFAE-FC461CE8F1A8.jpeg

8BBA542F-37EF-42A0-A4FB-5DC956712218.jpeg

0A829F3B-C4D0-4D9E-8FDC-8069B1AC5A86.jpeg

5287E4B2-50CB-4CF8-B6EE-A8557650518E.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met die plant is gewoon niet ver mis. Behalve dat je door de wortels zo blood te leggen hem zoveel stress geeft, dat dit wellicht hem de nek om kan draaien. Waarom zo die wortels bloos leggen. Gewoon met aarde en al verpotten. Hij moet gewoon een paar dagen bijkomen van die klap. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, Jakkes said:

Met die plant is gewoon niet ver mis. Behalve dat je door de wortels zo blood te leggen hem zoveel stress geeft, dat dit wellicht hem de nek om kan draaien. Waarom zo die wortels bloos leggen. Gewoon met aarde en al verpotten. Hij moet gewoon een paar dagen bijkomen van die klap. 

Bedankt voor je reactie jakkes,

is er verser helmaal niks mis mee ook niet met de wortels? Mijn plant zag er namelijk eerst zo uit

 

 

Edited by Rehaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

De plant zal nu eerst terug energie in het wortelen steken. Zeker omdat je zo hebt verpot zonder kluit. ff afwachten, was een serieuse schok voor de plant. Zal zich wel herstellen denk ik. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minutes ago, Rehaan said:

D0DDF16D-D039-4FC5-BFAE-FC461CE8F1A8.jpeg

haha wtf! ik wist niet eens dat je dat kon zonder je plant dood te maken.

1 hour ago, Rehaan said:

dus heb hem nu in een kleinere pot. 

En daarbij nog een keer dat zelfde grapje uitgehaald? Helemaal niks mis met een grote pot

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 minutes ago, Jakkes said:

niet ver mis.

zo blood te leggen hem zoveel stress geeft, dat dit wellicht hem

Waarom zo die wortels bloos leggen.

Hij moet gewoon een paar dagen bijkomen van die klap. 

Fool zijn tenen komen door de pantoffel heen:rofl

Laten we voor Rehaan maar hopen dat het een vrouwtje is ipv een hem;)

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe zou jij het vinden als je vriendin iedere keer al het vel van je lul haalt om te kijken of die wel groeit?? :blink:

  • Haha 5

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, cannarie said:

haha wtf! ik wist niet eens dat je dat kon zonder je plant dood te maken.

En daarbij nog een keer dat zelfde grapje uitgehaald? Helemaal niks mis met een grote pot

hahaha ja moet je niet te vaak doen, wist ook niet dat dat kon. Die plant was blijkbaar topfit als die dat allemaal kan overleven.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, JackyH80 said:

hahaha ja moet je niet te vaak doen, wist ook niet dat dat kon. Die plant was blijkbaar topfit als die dat allemaal kan overleven.

 Hij lijkt het te overleven, heb hemEE356D2B-B630-4229-9139-FF521BE583E5.thumb.jpeg.4b0c63a044f1ab631719794c7e40db60.jpeg onder tl gezet

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 hours ago, Rehaan said:

 Hij lijkt het te overleven, heb hemEE356D2B-B630-4229-9139-FF521BE583E5.thumb.jpeg.4b0c63a044f1ab631719794c7e40db60.jpeg onder tl gezet

@lostchild

zie je, ook Rehaan denkt dat het een man is.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/8/2020 at 7:28 PM, Jakkes said:

@lostchild

zie je, ook Rehaan denkt dat het een man is.

 Iemand enig idee wat dit is en hoe ik het kan verhelpen ? Bij sommige bladeren worden de puntjes ook zwart

 

alvast bedankt!

A874B66D-9E7E-4447-9026-623C3ED710CF.jpeg

CF6786C7-F663-4F4A-9A4C-329C35E572E9.jpeg

Edited by Rehaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien moet je hem nog eens compleet uit de aarde trekken! :D

  • Haha 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien kan je mij ook helpen, ik heb vaak last van een paarse stengel en hij is dan ook vaak slap.
Hier ook een normale ter vergelijking. Om het op te lossen "top" ik de plant dan vanonderen.
Daarna gaat ze in de stekpoeder en druk ik haar weer in de cocos. 

Ze zeggen dat het komt door kou maar heb net een half uur de stengel zitten wrijven, 
er kwam geen verbetering in helaas.

boem2.jpeg

boem3.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...