Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Dondavalos

Auto royal haze Hangende krullende blaadjes, groeit niet meer

Recommended Posts

Hoi allemaal!

Mezelf effe voorstellen, ik ben Leo uit België.

Dit jaar doe ik m'n 2e kweek ooit. Net zoals vorig jaar autoflowers outdoor. Momenteel heb ik 2x Lemon wonder (Zamnesia) 1x Northern light auto (Royal Queen) en 1x Royal Haze auto (Royal Queen). Allemaal ontkiemd op 18/4 en dan rechtstreeks in de uiteindelijke pot.

Die laatste, de Royal Haze automatic, ziet er niet goed uit, het lijkt alsof ze teveel water krijgt, maar ik geef 1 keer per dag een klein beetje water, overigens net evenveel als aan de andere 3 plantjes en die zien er prima uit.. oh ja en ze groeit niet meer.

Ter info alle plantjes zitten in dezelfde mix van potgrond voor bloeiende planten goed luchtig gemaakt met de handen en vermengd met flink wat perliet. Hydro korrels vanonder voor drainage uiteraard. Helemaal bovenaan die mix maakte ik een kuiltje zo groot als een mini bloempotje voor zaailingen en dat kuiltje heb ik gevuld met Plagron Light mix aarde, met wat extra perliet, zodat m'n zaailingen een goede start zouden maken zonder teveel voeding.

De eerste foto is de zieke dame zoals je wel ziet, en eronder zie je ter vergelijking de Northern Light automatic, die het wel goed doet. Je ziet dat de royal haze niet meer gegroeid is, dit is sinds een week of iets langer.

Beide plantjes dus identieke potgrond, even veel zon, even veel water enz enz...

Wat is er mis? Kan ik m'n Royal Haze nog redden? Ik keek er net naar uit om een lekkere haze te roken binnenkort... :/

Hopelijk hebben jullie tips voor me!

Groeten!

15888494774936827356827184252686.jpg

15888495238981420825742353391186.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien toch teveel water. Omdat de plaatjes krullen.  In mijn binnenkweek stonden de plantjes ook te nat. Ik heb ff zo'n tensiometer gehaald. Is niet zo duur en je kan je watergift veel beter afstemmen op de plant. Ze hadden allemaal teveel water gekregen. Maar 2 plantjes die signalen gaven. Dat plantje heeft misschien iets minder water nodig. Zeker met dat de groei wat stagneert. 

Grts

Edited by Fearghus

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, Dondavalos said:

het lijkt alsof ze teveel water krijgt, maar ik geef 1 keer per dag een klein beetje water, overigens net evenveel als aan de andere 3 plantjes en die zien er prima uit..

Maar pas je je hoeveelheid water ook aan op hoeveel ze verbruiken. Met zon klein plantej in een relatief grote pot is het vrij makkelijk om ze te verzuipen. En hebben ze echt niet dagelijks water nodig. Als ze nu voldoende water hebben zouden ze ca een week zonder moeten kunnen. tensiometers heb je in dit formaat pot helemaal niet nodig. gewoon even optillen en voelen hoe zwaar ze zijn

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gaf m'n plantjes tot hiertoe enkel een beetje water in een cirkel rond de plantjes. Zonder de hele aarde nat te maken. Dacht dat dit zo hoorde voor zaailingen? 

Ik zal ze nu even droog zetten (toch diegene die er zo aan toe is) en zien wat er gebeurt. Alvast bedankt voor de tips, en als er nog zijn, laat maar komen!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even kijken hoe je plantje reageert. Aangezien ze nog klein is en de definitieve pot, kan het water naar beneden zakken en is de watergift nogal zoeken en hebben ze vlug teveel. Net ook ondervonden. Na 5 dagen geen water staat ze er bijna terug vrolijk bij. Dankzij de tensiometer heb ik nog geen water gegeven.

Edited by Fearghus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, bedankt! Als er nog tips zijn ivm andere dingen die ik vermeld heb, ook altijd welkom :) ben nog beginner en leer graag bij! Dit jaar zal ik 2 rondes doen van autoflowers. De eerste is nu dus een dikke 2 weken bezig, en ik dacht de 2e ronde zaadjes te ontkiemen begin juni ongeveer. 

Had vorig jaar maar 1 ronde van 3 plantjes en ben net niet toegekomen voor het hele jaar hehe. Daarom dit jaar wat meer ^_^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buiten heb ik al een paar jaar gekweekt, binnen is de tweede ronde. Is ook weer helemaal anders en bijleren. Aangezien ik medicinaal gebruik. Kom ik niet toe met een kweekte. Twee keer op een jaar is wel voldoende. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga binnen een week drie Gelato auto buiten poten. Vorig jaar de had ik de Glue Gelato buiten. Super lekker soortje. Maar toch beetje toprot gehad door het bagger weer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm glue gelato klinkt lekker ^_^ hopelijk gaat je kweek lekker.

Bij mij is die ene nog steeds niet verbeterd helaas. Ik heb haar een week droog gezet zonder resultaat. Dan dacht ik misschien is er iets anders dat de wortels verhindert zuurstof op te nemen en heb ik haar verpot naar een klein potje om te zien wat er gebeurt. Er was één lange wortel (ongeveer zo lang als het plantje zelf, en een paar kleinere wortels.

Nu staat ze in Plagron Light mix met wat extra perliet en op de bodem hydro korrels. Beetje water gegeven na het verpotten, en nu afwachten. Hopelijk redt ze het alsnog! 

Gelukkig zien m'n 3 andere plantjes er wel gezond uit :)

15893780031837625091884676119146.jpg

15893780590217015671184842279838.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...