Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

@Buyuk

Als ik een gok mag wagen, stress van het branden onder de lamp. Tot nu dan heb ik dit nog nooit gehad. Ik heb dan ook geen idee of het nog wat moet worden met die plant, ik hoop het wel.

Ongeveer 40 cm tussen lamp en plant nu.

Ik hoorde over een middel dat de groei stopt, denk wel handig om aan te schaffen voor het geval dat  met eerder op 12/12 zetten niet het gewenste resultaat wordt bereikt.

Wist niet dat deze plant zo goed kon groeien haha, gaat iets te goed 

Edited by 420man010
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt bij de GS vragen om remmers, die weten wel wat ze moeten geven.

Maar reveggen komt niet door stres maar schakelen van bloei terug naar de groei. Ik vind het bijzonder dat maar 1 plant daar last van heeft, of zie ik dat verkeerd ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja misschien een fout zaadje :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze reveg is gewoon ontstaan door lichtstress, al dan niet aangewakkerd door een smak Stikstof.

Simple is that...

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

...

Edited by M0251

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer een week verder, ik heb een plant toch verzopen, zal toch in elke pot een tensiometer moeten hebben. Maar goed, niks aan te doen op dit moment.

large.foto_no_exif.jpg.754de0b5f2ea79ce228aa3ad91f79814.jpg

Op de een of andere manier wilt die middelste plant toch verder groeien :huh:

large.494137383_foto_no_exif(3).jpg.41d697db78d3e4bbd409c3909d7e1413.jpglarge.1248767165_foto_no_exif(2).jpg.c0ce52a3091dd1916d87320d66281d89.jpglarge.1565054465_foto_no_exif(1).jpg.d590a3ae6484484e9143340b5d40a12f.jpg

Ik geef ze om de dag nog steeds 3 liter water, meer water zorgt er voor dat die ene plant nu verzopen is. Ik hou het voortaan bij 3 liter want na 2 dagen staan ze er sowieso goed bij, dus beter zo laten.

Alleen een beetje yucca gegeven een week geleden.

Kan er verder niet veel over melden :blink:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb me ook eerst een tentiometer aangeschaft om water te geven, ook ben ik op aanraden in de mate van het mogelijke mijn potten beginnen op heffen, als je geen tensio hebt is dat nog het beste. Altijd wat zoeken naar de juiste watergift in het begin.

Edited by Fearghus
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naast een tensiometer heb ik ook een aantal van die watergeef-cones gekocht (ik weet niet hoe ze echt heten)

image.png.f61bd92a98e182f1f5ab2174b14892b1.png

 

Kosten niet veel (€ 5 voor 4 stuks bijvoorbeeld) en ze doen hun werk.

Niet dat ze je al het werk uit handen nemen, maar ze geven gelijkmatig wat water af en daardoor droogt je pot in ieder geval nooit uit.

Je moet blijven controleren met je tensiometer.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn dat niet die blumats @Kees A ?

Zag op hun site al van die probeersetjes voor niet al te veel

Raken die leidingen wel eens verstopt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, Blumat heeft ze ook. Weet niet wat ze daar kosten. Ik heb ze van de bestelchinees.

Maar Blumat is volgens mij de naam van de fabrikant van de tensiometer en deze cones.

 

Alles kan verstopt, maar in principe (als je schoon werkt) kan er alleen maar water in komen.

De ene kant van het slangetje hang je bijvoorbeeld in een fles water en de andere kant zit aangesloten op de cone.

Dan zou er geen vervuiling in moeten kunnen komen.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geef altijd water op gevoel.

Ik wacht tot de top laag droog is en steek ik mijn vinger in de aarde als er dan niks aan zit is het al aardig droog en geef ik gelijk water.

de grootste fout die mensen op aarde maken is teveel water geven, bij mapito is het andersom deze moet je niet droog laten trekken.

bij twijfel even de pot of bak op tillen dan weet je het vrij vlot.

 

ik zie ook veel klauwblad dat is mogelijk door teveel stikstof, even kijken of er geen licht lek is.

ook van straling stress kunnen zij gaan reveggen vooral haze, even voelen of de lamp er niet te dicht op zit.

een led lamp in deze tent zou wel gewild zijn en een hoop problemen oplossen, geef je verder ook nog voeding? 

een te hoge ec bevorderd reveggen ook

 

Edited by Fatamorgana
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Fatamorgana said:

 

de grootste fout die mensen op aarde maken is teveel water geven, 

 

Er zijn twee grootste fouten bij mensen die op aarde kweken, te veel én of te weinig water.  Er zijn wat aarde mengsels die je niet te nat kán zetten, die moet je hebben. 
 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Fatamorgana

Dat klopt, hangt er 35-40 cm van vandaan, kan niet hoger. Maar goed, ik weet nu weer wat meer daardoor. Op 50 liters kweken werkt heel anders haha. Nee ik geef geen voeding, ik doe het op Xaims manier.

@P H donner

Ik zal er eens om in de growshop vragen, moet toch een dezer dagen n nieuw filter ophalen. Die Plagron lightmix kan ik wel weer halen bij de Boerenbond, wat weer veiliger is. 

@Kees A

Klinkt op zich niet verkeerd, voor die paar planten die ik heb. Dus gewoon n slangetje in een fles water oid hangen en de plug doet de rest.

Werkt ook bij jou zo ongeveer @vakman ? Jij zal wel een vat gebruiken gok ik zo 

 

Ik herinner me ook ineens waarom die ene plant verzopen is. Ik was een paar dagen geleden een beetje high en was vergeten dat ik die ene plant al water had gegeven. Dus ik had mijn gieter opnieuw gevuld en heb die plant meer dan een liter extra gegeven haha :whistling

Tensio staat daar alweer op 70, morgen hopelijk een stukje droger. Vanmorgen was dat nog 65

Edited by 420man010

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op een fles is meer iets voor een cactus ;)  Die zuipers van ons hebben uiteraard wat meer nodig, ik gebruik een 40 liter vat. Daar kunnen ze in volle bloei dan een week mee vooruit ongeveer, nu zijn ze nog steeds met het eerste vat bezig. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zou wat cocos en perliet door je mix kunnen gooien de volgende keer dit houdt het wat luchtiger.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat opzich wel aardig of niet @420man010:innocent:

Gr, X

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk van wel @Xaim op die middelste plant na dan :tu Alsnog verwacht ik zeker geen topopbrengst omdat de lichtverdeling niet is zoals het zo moeten. 

Maar het gaat verder probleemloos 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@420man010,

Gelukkig dat het je nu wat makkelijker af gaat, wat relaxter kweken. Er gaat in ieder geval wat afkomen:verrygood

Als het budget het toelaat zou je eens kunnen kijken voor een mooie led lamp :innocent:

Deze bv: Klik

Of de iets goedkopere variant: Klik

Gr, X

Edited by Xaim
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Xaim

Ik zit er aan te denken om een chinese lamp te halen uiteindelijk of toch eens proberen zelf iets te bouwen :lol:

Ff wat verslagjes in de gaten houden hier en daar, volgens mij is de nieuwere chinese generatie lampen sowieso niet "slecht" meer. Alleen wat ze beloven qua uMol en wat er daadwerkelijk behaald wordt blijkt vaak twijfelachtig van wat ik begrijp.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op Amerikaanse forum zie je vaak de Meijiu M650 voorbijkomen.

Kost iets van $ 600 inclusief verzending en alles. Tenminste, dat zeggen de forumleden daar.

Staan ook her en der wat kweekverslagen op Amerikaanse forums met deze lamp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@420man010,

De Chinese lampen zijn volgens mij inderdaad niet zo slecht meer, zullen misschien niet zo goed zijn als de "eu" lampen, maar denk dat ze wel beter zijn dan je HPS lampen :innocent:

Het is wel het proberen waar zou ik zeggen:tu

Gr, X

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je bedoelt die EU lampen die uit China komen met een EU-stickertje? :)

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Kees A said:

Je bedoelt die EU lampen die uit China komen met een EU-stickertje? :)

Die ja, vandaar "EU" :P

Gr, X

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Kees A

Als ze er ook mooie resultaten mee halen dan is dat een goede lamp toch, ik vind alleen die formaten altijd een beetje raar. Ongeacht het wattage zijn die dingen altijd 1.10 bij 1 meter ofzo. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...