Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

On 5/31/2020 at 2:19 PM, Xaim said:

@420man010,

Als je zegt dat alles mooi groen is op 1 na dan denk ik aan licht stikstof te kort. 

~

67mb is prima uitkomst na de eerste waterbeurt:tu lager als 60 moet het niet zijn, althans, dat is mijn mening :rofl

Gr, X 

Ik had ze dus zaterdagavond 3 liter water gegeven, grootste hoeveelheid die ik tot nu toe gegeven heb. Staat vanochtend pas weer op 115 mbar.

Wat vind je nu van de plant in het midden? Ik denk dat ie er beter uit ziet nu, denk gewoon n opdonder gehad van te weinig water. Helemaal nu alles zo hard groeit :lol:

large.foto_no_exif.jpg.705d713d42bde9c6bcc8b6c9fc9ad37e.jpg

Ik hoef me geen zorgen te maken dat het vol komt in ieder geval, dit gaat als een raket. Had makkelijk 2 dagen eerder kunnen schakelen 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zien er goed uit @420man010, lekker groen en een mooie volle tent:verrygood

De plant in het midden ziet er prima uit, heb je er niks aan gedaan en alleen water gegeven? 

Ben je zelf ook tevreden hoe het nu gaat? :innocent:

Gr, X 

 

Edited by Xaim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het compleet kut @Xaim

Geen beestjes en gezonde planten

Veel te saai allemaal :tu

Ja alleen water gegeven 

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@420man010,

Fijn dat het je ook eens makkelijk af gaat:tu

Gr, X

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog 63 cm tussen planten en plafond :wacko:

Volgende ronde een dag of 3 eerder op 12/12, als ik naar de vorige fotos kijk 

large.foto_no_exif.jpg.e77647b2fa261fe1aa91670086d4dad4.jpg

Overal geknakt en gebogen, zelfs als ik te ver ga is het goed

large.188831553_foto_no_exif(1).jpg.66dbb2b27fe18416a688ffd2d0337f48.jpg

Licht heb ik laten hangen waar het hing zodat ze niet naar het licht hoeven te groeien. Plant direct onder het licht heeft wat brandplekken :( 

Ik denk dat de bloei over een paar dagen gaat beginnen.

large.1892957915_foto_no_exif(2).jpg.a0129b4f16611f0fb0ac3083058da712.jpg

Ondertussen de lage scheuten en dieven verwijderd, her en der wat blad dat overal tegen aan hing of licht blokkeerde boven in.

Komende dagen nog kijken wat er beter kan qua blad en dan maar hopen dat het groeien stopt.

Ze krijgen om de 2-3 dagen 3 liter water 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@420man010,

Mooie groene planten, alleen worden ze inderdaad wel lekker lang, echte Sativa groei:P

nu willen ze tenmiste wel groeien, volgende keer een weekje eerder 12/12? Dan kan je ze wat meer de breedte in trekken om zo een mooi laag gelijkmatig veld te krijgen :D

Ze zien er in ieder geval goed gezond uit:tu

Gr, X

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Xaim

Een week zou misschien kunnen ja. Ik heb ze 2 weken laten groeien voor ik de klok op de 12/12 zette. De 2e week gingen ze ineens heel hard, vooral de laatste 4 dagen.

Ja ik ben er ook blij mee dat ze het goed doen, bedankt :tu

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ze zien er gezond uit. Strekt inderdaad als een sativa, maar qua blad vind ik het toch meer richting indica gaan, maar misschien dat dat tijdens de echte bloei nog wel bijtrekt.

Maar hoe dicht hangt die lamp nu wel niet van de planten af? Lijkt op de foto wel een cm of 15/20. Naast de brandplekken direct onder de lamp zullen de planten aan de buitenkant zo juist te weinig licht krijgen.

Het is op de foto lastig te zien, maar hoe ver kan die lamp nog omhoog zonder de helft van het licht op je filter te verspillen? Pas een week of twee na het schakelen zou je denken dat het nog wel even door gaat groeien namelijk.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@cannarie

ja dat klopt, ik wil niet dat ze verder naar t licht groeien.

Wat het filter betreft, ik zal m waarschijnlijk er af moeten halen en buiten de tent uitblazen via dat filter.

Maar ja, ik zit in de problemen ja haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe gaat het hier? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Morgen een update @vakman

Beetje chaotisch, ben blij dat t gestopt is met groeien.

Middelste plant is goed verbrand iig.

Gaat wel grammen kosten.

Lamp hangt op zn hoogst nu en er is 40 cm ruimte tussen lamp en planten.

Maar goed, dan heb je wat te lachen :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach, als je wat te paffen hebt komt het vast goed :tu

Er zijn ergere dingen in de wereld ^_^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou gisteren een update hebben gedaan maar was er ff niet van gekomen. 

Wilde het filter er uit halen maar moest toch ff met zn 2en en dat kon vandaag pas :)

Ook ff bezig geweest met andere dingen, over een tijdje geen uitkeringtrekker meer. Hop weer naar school om te werken/leren.

Afgelopen weken waren best wild in de tent, kan alleen maar zeggen dat wat @Xaim me vertelt, werkt.

Beetje te goed met 2 weken voorgroei, ik kon elke dag knakken en buigen, zelfs half afgebroken stammen groeiden gewoon in een boog net zo snel omhoog als de rest.

In het midden was daardoor veel verbrand, heb veel materiaal verwijderd, ik hoop dat de onderliggende toppen die ik heb overgelaten nog wat kunnen doen.

Geeft verder allemaal niet, ik weet nu dat ik een volgende ronde ze op 12/12 ga zetten zodra ik zie dat ze na het overplanten goed beginnen te groeien.

large.foto_no_exif.jpg.4e8deba6d2aadd88c1ef268b514db23f.jpg

Er is maar 40 cm afstand tussen lamp en plant

large.386598846_foto_no_exif(1).jpg.a505fe09630cb76fa65d11aab8703ae1.jpg

Plant aan de linkerkant

large.1380302875_foto_no_exif(2).jpg.465ba2755ec496bb86d7c35c6872fc39.jpg

Rechterkant, waar het filter zat. Ziet er iets anders uit, misschien omdat daar minder licht kwam. Zoals @cannarie al voorspelde

Verder gaan ze heerlijk, geen tekorten, zuipen 3-4 liter per 2 dagen en ruiken al lekker zoet.

Staan nu ongeveer 2 weken in bloei dus nog 8 weken te gaan als ik geen rot krijg ^_^

En geen beestjes tot nu toe, dat scheelt ook weer.

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 minutes ago, 420man010 said:

Hop weer naar school om te werken/leren.

:verrygood  Succes! 

Wat ga je doen? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi dat je een manier hebt gevonden die voor jou werkt.

Moet zeggen dat ik de schade van het late schakelen nog alleszins mee vind vallen. was er een beetje huiverig voor eerlijk gezegd. Jammer dat je die filter niet wat eerder hebt kunnen verwijderen alleen.

35 minutes ago, 420man010 said:

Rechterkant, waar het filter zat. Ziet er iets anders uit, misschien omdat daar minder licht kwam. Zoals @cannarie al voorspelde

Doelde meer op het gewas aan de buitenkant in het algemeen, al helpt de schaduw van zo'n filter natuurlijk ook niet. Ik vraag me namelijk af in hoeverre je het strekken tegenhoudt met veel (meer dan genoeg zegmaar) licht. En de planten aan de buitenkant gaan zo juist wel extra strekken waar je ook niet op zit te wachten.

Maargoed, dit wordt vast nog wel een leuk rondje en volgende keer keihard knallen!

30 minutes ago, 420man010 said:

Ook ff bezig geweest met andere dingen, over een tijdje geen uitkeringtrekker meer. Hop weer naar school om te werken/leren.

Goed bezig man! Van uitkeringen trekken kan een mens op de lange termijn volgens mij ook niet gelukkig worden.

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@vakman

Ik ga iets doen met begeleid wonen, mijn stageplek is ironisch genoeg een locatie voor drugsverslaafden (opleiding is specifiek en wie weet wie er meeleest)

@cannarie

Ja dat filter is toch best zwaar en met die planten zo hoog en door het netje heen was toch zwaarder dan ik had gedacht ;) 

Wat het strekken betreft, ja zodra ze naast de lampenkap gingen groeien, strekten ze idd een stuk meer.

In het midden is het niet zo heel mooi meer, maar wie weet, dankjewel :tu

Nee kan er niet gelukkig van worden ondanks dat het wel went na een tijd. Komt ook omdat het soms heel lang duurt voordat instanties eens luisteren naar hun clienten ipv naar hun baas die je alleen maar weg wilt hebben :rolleyes:

 

Edited by 420man010

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, 420man010 said:

Ik ga iets doen met begeleid wonen, mijn stageplek is ironisch genoeg een locatie voor drugsverslaafden

Een nieuwe baan en een mogelijke afzetmarkt voor al die kilo's die je vanaf nu gaat kweken. Win win! :P

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uitkering is kut.

Niet omdat het allemaal luie flikkers zijn, maar het leidt veelal tot sociaal isolement. 

Dus goed dat je weer wat gaat doen. Veel succes!

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is één ding wat zeker is. Ben zelf deels afgekeurd en het grootste gemis is ‘mensen’ om je heen en andere prikkels.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mensen hebben mensen nodig. Voor je verhaal kwijt te kunnen; om negatieve gedachten te doorbreken; om af en toe gecorrigeerd te worden; om je hersenen actief te houden.

Het is ook heel moeilijk om dat isolement te doorbreken. Blijkbaar zit er in ons een raar soort blokkade.

Veel mensen voelen zich eenzaam, en tegelijkertijd is er een enorm gebrek aan vrijwilligers voor eenvoudige zaken als een kinderboerderij, buurthuis, verzorgingstehuizen, etc.

Maar op een of andere manieren slagen de mensen die zich eenzaam voelen, er niet in om zich als vrijwilliger in te zetten. Dat is geen verwijt, maar iets houdt hen tegen.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Kees A said:

Maar op een of andere manieren slagen de mensen die zich eenzaam voelen, er niet in om zich als vrijwilliger in te zetten. Dat is geen verwijt, maar iets houdt hen tegen.

Waarschijnlijk willen ze geen verplichtingen? 

1 hour ago, Kees A said:

Mensen hebben mensen nodig. 

Zeker weten, en daarom heb ik voor jouw dit bloemetje. 

IMG-20200701-WA0006.thumb.jpg.b0a56b6387e330d8d6e28d0829804d66.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Wiekspiet said:

Dat is één ding wat zeker is. Ben zelf deels afgekeurd en het grootste gemis is ‘mensen’ om je heen en andere prikkels.

Herkenbaar ja, en wat @Kees A zegt.

Ik denk dat je toch in een soort negatieve spiraal terecht komt omdat je niet belangrijk (genoeg) meer bent/een verlies van eigenwaarde/onzekerheid. 

Het stigma dat ligt (of lag, tegenwoordig) op het hebben van een uitkering helpt ook niet mee. 

Zelf zat ik al redelijk vaak in depressies en had/heb ik daarnaast al behoorlijk wat jaren rugklachten waar ze bij het UWV geen moer om geven.

Ondertussen gaat de tijd voorbij, kan nooit wat leuks doen want geen geld (eigenlijk) en mensen zien je over het algemeen door een andere bril zodra ze weten dat je thuis zit. 

Als ik dan zeg dat ik iets anders moet gaan doen en ze zeggen dat je eigenlijk gewoon weer verder moet tot je weer door je rug gaat (meld je maar ziek als dat gebeurt), denk ik ook van krijg de tyfus dan maar.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Kluns said:

Waarschijnlijk willen ze geen verplichtingen? 

Die zullen erbij zitten.

Maar waarschijnlijker is dat er een innerlijke blokkade is die er voor zorgt dat deze mensen niet die stap durven zetten.

Want eenzaamheid is een groot probleem, terwijl dit niet zou hoeven. Iedereen kan immers naar een buurthuis gaan voor een praatje. Of lid worden van een vereniging. De deuren staan wagenwijd open overal.

Maar toch blijven mensen eenzaam. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom terug in de chaos

large.foto_no_exif.jpg.a8826f13d8090a6a381bad0c08c491d2.jpg

large.1302951880_foto_no_exif(1).jpg.7b6ab0f195ee7f8846e220f00fac8306.jpg

Dit is de plant in het midden, die heeft behoorlijk wat te verduren gehad, veel van af gehaald voor de lamp. Wie weet wordt het nog wat.

large.1153369832_foto_no_exif(2).jpg.50bd2d0ab7b6c00e2343c27ea56461dd.jpg

Dit is ook een mooie klomp van pak m beet 6-7 toppen die dicht op elkaar zitten, allemaal boven aan op 1 tak. Gelukkig gaat het elders een beetje normaal :huh:

large.1671725903_foto_no_exif(4).jpg.0e68b39fb8cce02d3d55b6e64ef5af60.jpglarge.1143373373_foto_no_exif(3).jpg.46b243f7303b13dd2593d3b8e4060393.jpg

Ook al gaat het verder goed, ben blij als deze kweek voorbij is zodat ik het beter kan doen in de nieuwe :rofl

Ik geef ze om de dag 3 liter water, maar soms kan ik de volgende dag er alweer 2 liter per pot bij gooien. Ze drinken heel veel iig.

Af en toe ff wat nieuwe scheuten onderin weg halen tot 1/4 plantlengte onder de top, had ze al verwijderd maar er komen toch weer nieuwe. 

Wat me opvalt is dat de zijtakken nadat ik de middelste takken heb getopt alsnog achtergebleven zijn, die staan in de schaduw. 

Volgende ronde dus ff kijken hoe ze groeien en evt een 3e x toppen :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is duidelijk reveg, hoe kom dat ?

large.1302951880_foto_no_exif(1).jpg.7b6ab0f195ee7f8846e220f00fac8306.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...