Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

1 hour ago, greentjeonatrip said:

Ik ben verhuisd X. en dit jaar ga ik enkel outdoor. Ben me nog aan het beraden of ik de strain in de tuinkas ga zetten, of daarbuiten. De manier van verduisteren heeft daar ook mee te maken, want dat is nieuw voor mij dit jaar en moet ik mij nog door het verduister-topic heen worstelen.

Het gebeurt ook op de grond van de buurvrouw en mag van haar 1 plantje zetten.

Ik geloof niet dat mensen zitten te wachten op een verslag van 1 plantje....

Aaah oké, lekker buiten tuinieren is ook leuk!:D worden gigantische bomen:tu

Ik dacht dat je misschien al een ruimte had gevonden waar het binnen mogelijk was:tu

Wel tof dat je van je buurvrouw een plantje mag zetten:Ddan is er in ieder geval begrip van haar kant. 

Net wat @vakman zegt, het worden mooie struiken buiten, dus misschien is het toch leuk om wat te delen? :D

Gr, X 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanmorgen wat verse aarde bovenop de oude gedaan, die was droog en ingezakt.

Dus wat yucca meegegeven ^_^

Lamp hangt 5 cm lager @Xaim :lol:

large.foto_no_exif.jpg.b84fdad4e8a5a9c9681ec3b61f86e5b1.jpg

Valt me altijd op dat de zaden die later uit komen dan de rest het altijd minder doen

large.1425267177_foto_no_exif(3).jpg.8e768412df09001a2970ab43d33528d0.jpg

Vergeleken met

large.1459797570_foto_no_exif(2).jpg.ea69ad233f8ce4733d10e128febfe373.jpglarge.724109020_foto_no_exif(1).jpg.e80ef41cbab317ee29b6978b21d21f10.jpg

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@420man010,

Probeer geen grond op de bladeren te krijgen, als het er op zit even  er afsproeien of blazen als het droog is :innocent:

De lamp staat een stuk beter zo, netjes:tu

Gr, X

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

staan ze niet veel te nat zo met een hele plas water er onder?

2 hours ago, Xaim said:

Probeer geen grond op de bladeren te krijgen

waarom niet dan? valt er op een gegeven moment vanzelf wel weer af toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@cannarie,

Dat kan inderdaad, maar het kan ook je bladeren aantasten, dan krijgen ze gele vlekken, althans die ervaring heb ik:innocent:

Gr, X

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, cannarie said:

staan ze niet veel te nat zo met een hele plas water er onder?

De aarde nam geen water meer op, vandaar de yucca, die laat je aarde weer vocht vast houden. Maar dat werkt niet meteen :lol:

Ik heb ze maar een liter gegeven totaal, dus ongeveer 100 ml per plant en ze staan er vrolijk bij op dit moment

Share this post


Link to post
Share on other sites

Steeltjes van zaailingen zijn de eerste 2/3 weken week! Worden ze nat pleuren ze om. Geef eerste weken alleen via onder ;)

Edited by P H donner
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede tip PH!

Nu je het zegt, ondanks dat ik er geen last mee heb; in het verleden 1 x gehad dat ze om lagen en ik begreep niet waarom. Leken wel verbrand :mellow:

Is dat mysterie ook weer opgelost, zal binnenkort eens bij de plantenhal kijken voor een soort schaal ofzo :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/6/2020 at 1:29 PM, Xaim said:

Dat kan inderdaad, maar het kan ook je bladeren aantasten, dan krijgen ze gele vlekken, althans die ervaring heb ik:innocent:

Bij mij zitten ze altijd helemaal onder nadat ik de pot heb omgedraaid tijdens het verpotten. Nog nooit iets van gemerkt. Maar wellicht onder andere omstandigheden ofzo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@cannarie,

Kan maar zo aan de omstandigheden liggen, daarbij is stof/aarde op de bladeren ook niet bevorderlijk voor de fotosynthese :tu 

Maar iedereen mag het natuurlijk op z'n eigen manier doen:D

Gr, X

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey hallo

Ze krijgen nu al een aantal dagen water van onder, 1 liter totaal om de dag en ze lijken het naar hun zin te hebben op het kleintje na :whistling

large.1976975821_foto_no_exif(3).jpg.a88164811a73700d5a4a30274b79b9c8.jpg

Ben vandaag aan t knippen geslagen in de tent waar mn mislukte kweekje stond/staat, nog 3 planten te gaan.

Maar dat is niet wat ik wilde delen, wel deze fotos van een plant die ik qua kleurenpallet toch best wel mooi vond :wub:large.foto_no_exif.jpg.8b52ef39b3400738a80e2cc350ff4932.jpglarge.1246638641_foto_no_exif(1).jpg.cbcb588bc99a172173f681ab2d914130.jpglarge.1104358148_foto_no_exif(2).jpg.bc5be581800f6df14d596355156af2c9.jpg

Al met al mag ik blij zijn met pak em beet 2 ons droog. 

Ff weekje drogen en dan rustig aan de tent weer klaar maken voor de nieuwe kweek ;) 

Edited by 420man010
  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

@420man010,

Die kleintjes zien er goed uit, ze doen lekker hun best! :tu

Die grote planten zijn wel echt goed leeg getrokken, misschien is het wel minder maar misschien wel super lekker:verrygood het zit er qua bloem niet slecht uit in ieder geval :D

Gr, X

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Xaim dank je ;) 

Ja dit was een race tegen de klok, dik een week te vroeg geoogst maar goed, het moet.

Zo stonden ze er qua blad ongeveer al bij, een week na mn laatste update in het vorige topic :mellow:

Op de een of andere manier heeft de plant in de fotos het tóch gered én compacte bloemen uitgescheten :wacko:

 

Edited by 420man010

Share this post


Link to post
Share on other sites

@420man010,

Ondanks dat ze toch een tijd beroerd hebben gestaan en misschien wat te kort hebben gestaan, zien ze er zeker niet heel slecht uit qua bloemen :tu hebben het toch nog aardig uitgehouden :showoff:

Gr, X 

 

Edited by Xaim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch nog lekker wat te roken, en die kleintjes zien er goed uit idd. :yummy:

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi kleurenpalet! Welk soortje was dat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staan nu lekker te genieten inderdaad

5 hours ago, 420man010 said:

Zo stonden ze er qua blad ongeveer al bij, een week na mn laatste update in het vorige topic :mellow:

Ben daar nog eens wezen kijken en op de laatste fotos leek er (op een paar hapjes van trips na) geen vuiltje aan de lucht te zijn. Wat is er in die week er op wel niet gebeurd dan? Per ongeluk met bleekwater water gegeven?

 

  • Haha 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 hours ago, Fearghus said:

Mooi kleurenpalet! Welk soortje was dat?

lemon og haze

12 hours ago, cannarie said:

Ze staan nu lekker te genieten inderdaad

Ben daar nog eens wezen kijken en op de laatste fotos leek er (op een paar hapjes van trips na) geen vuiltje aan de lucht te zijn. Wat is er in die week er op wel niet gebeurd dan? Per ongeluk met bleekwater water gegeven?

 

Ik kan het wel zien, achterste 2 rijen werder al iets bleker dan de voorste rij. Week later werden de achterste 2 rijen al bleek/groen en vanaf toen werden ze steeds geler.

Ja ik weet t ook niet hoe dat zo is gekomen, ze hebben naar mijn idee niet te droog of te nat gestaan, het was verse aarde met bacto dus zonder voeding hebben ze niet zo snel gestaan :wacko:

Maar wie weet vreten ze meer dan ik verwacht en zat ik er wat dat betreft naast. Groei ging ook niet goed meer nadat ik ze op 12/12 had gezet. 

Edited by 420man010

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag maar in de zakken gezet

Zijn 50 liter zakken dus ik dacht met 50 liter aarde (zakken) en 2 liter wormenmest er in heb ik hooguit nog een randje over. Dat randje was al behoorlijk groot

Maar dan pleur ik er water bij en dan krijg je zoiets

large.foto_no_exif.jpg.eb38490af0f0a8831bb493227d4294f6.jpg

Maar goed, volgende kweek er gewoon een paar zakken bij doen en dan heb ik dat niet meer.

Denk dat ik ook ff ga kijken of ik dat met bamboestokken kan oplossen

Een nadeel vind ik wel dat ik straks niet alles kan dieven achter in :( 

Verder heb ik ze 2 dagen geleden getopt en de nieuwe scheutjes waren al druk bezig met groeien.

large.1317641068_foto_no_exif(1).jpg.3e3b4ff3be849e8f9141e13a5e3bc3a5.jpg

Meteen mn nieuwe speelgoed gestest, ik heb alle bakken 3 liter water gegeven ipv de 10% regel want ik wil eerst leren met deze hoeveelheid aarde kweken.

Dus op zich niet verkeerd ingeschat, een uur later stond ie op 95.

En dat plantje in het kleine potje linksonder is groter dan de middelste plant, maar ik zag dat bij deze de scheuten niet echt opschoten dus vandaar :fish:

Edited by 420man010

Share this post


Link to post
Share on other sites

uiteindelijk lijkt mij ook het uitgangspunt hoeveel aarde je voor je oppervlak en hoeveelheid licht wil hebben en niet om je potten maximaal te vullen. Die randen kun je ook mooi omvouwen trouwens

9 minutes ago, 420man010 said:

ipv de 10% regel

Mijn ervaring is dat je daar ook beter een stukje onder kan gaan zitten tot iig een paar weken in de bloeifase

Edited by cannarie
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

wow wat een kleuren hebben die planten hoort dit?

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@420man010

Daarom dus ook in een ton of een mooie wasmand eerst je gewenste mix maken. 

Dus ik noem maar wat. 

Lavameel 

Flower Saver

Water

Light mix

Etc... Mixen

En dan pas in je pot doen. 

Maar je kan deze zakken nog best wat opvullen hoor. 

Als de plant maar erboven blijft. 

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@420man010,

Je moet je potten wel vol doen, dit is zonde man:(

Je kan wel een stukje onder de rand zitten, maar niet zo ver. Als je 2 a 3 cm er onder zit is zat. Het lijkt wel of je ze maar voor de helft hebt gevuld :huh:

Je gaat toch niet een hele ronde wachten met vullen!? :whistling

Gr, X

Edited by Xaim
  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ff wat aangepast, zijn 50 liter zakken ipv 57, geen idee waarom ik dat dacht <_<

Kan dus wel 60 in ofzo. Dus kan je nagaan, nog erger haha  <_<

Had ff een zak of 2 meer moeten hebben. 

Valt nu niks aan te doen, anders moet ik weer bestellen en dat kan soms wel ff duren

50 liter is 50 liter, toch?

@KlunsJa wel een goed idee

52 minutes ago, MisterX said:

wow wat een kleuren hebben die planten hoort dit?

Speciaal voor jou morgen een foto zonder HPS gozer :lol:

1 hour ago, cannarie said:

uiteindelijk lijkt mij ook het uitgangspunt hoeveel aarde je voor je oppervlak en hoeveelheid licht wil hebben en niet om je potten maximaal te vullen. Die randen kun je ook mooi omvouwen trouwens

Mijn ervaring is dat je daar ook beter een stukje onder kan gaan zitten tot iig een paar weken in de bloeifase

Ja precies, dat dacht ik dus ook. Ja omvouwen kan wel maar dat is weer kut met water geven

@XaimIk heb het nu zojuist beantwoord ^

Maar ik sta natuurlijk open voor suggesties en opmerkingen :tu

Kan er nu alleen niet veel meer aan doen, volgende ronde tot de rand

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...