Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Fearghus

3x Critical Kush, 2x Bas Azz Kush

Recommended Posts

Fearghus.

Ik wil je iets meegeven om over na te denken....

Waarom denk je dat toppen 'in de regel'....over slechts 1-vingerig blad  beschikken ?

Toppen behoren tot de delen van de plant, die aan de suikers 'trekken'......

Hier  een stukje uit 'Transport in de plant, waarvan ik een begrijpelijk deel zal citeren, want ik zou niet willen dat je net als Kluns aan de Paracetamol gaat.

Suikers gaan via de zeefvaten – basis

De fotosynthese vindt plaats in de bladeren. Maar de gevormde producten – suikers – moeten naar de andere delen van de plant.

Daarvoor zorgt het transportsysteem floëem, dat bestaat uit zeefvaten. Behalve suikers vervoert het floëem ook andere stoffen – zoals aminozuren – en water. Niet-verdampende delen zoals vruchten krijgen het grootste deel van hun water via het floëem. Het floëem bestaat uit levende cellen en het transport kan alle kanten op. Hiervoor is het nodig de begrippen source en sink te kennen. Source is Engels voor bron en staat voor de productiecentra van de fotosynthese. Dat zijn dus vooral de volgroeide bladeren boven in de plant die veel licht opvangen. Sink is Engels voor putje. Alle organen in de plant werken als een putje waar de suikers naar toe stromen. Bloemen, vruchten, wortels en toppen van de plant trekken allemaal suikers naar zich toe. De gezamenlijke trekkracht is meestal veel groter dan de productie van suikers. Bij tomaat is de sinksterkte gemiddeld over het seizoen twee maal de sourcesterkte. Bij komkommer is dat drie maal. Er is dus sterke concurrentie in de plant om de suikers. Wie het hardst kan trekken, krijgt het meest. Een jong blad produceert zelf nog niet genoeg om goed uit te kunnen groeien. Het trekt dus suikers naar zich toe en is daarmee een sink. Naarmate het jonge blad meer uitgroeit, heeft het minder suikers van elders nodig en produceert het zelf meer. Het wordt dus een source. De omslag vindt plaats als het blad ongeveer de helft van de uiteindelijke grootte heeft bereikt.

Moraal van het verhaal ?

Als je gaat snijden in je plant, probeer dan zo goed mogelijk in te schatten in hoeverre je plant daarna....nog  beschikt over bladeren die in staat zijn om meer suikers te produceren, dan ze zelf nodig hebben....

Voor wat betreft het onderhoud, probeer ik zelf vooral te kijken, dat de plant niet over onnodig veel takken beschikt...

 

 

Edited by greentjeonatrip
  • Like 3
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie uitleg. Ik wist dat bladeren belangrijk waren en dus niet zomaar weg gehaald mochten worden, maar nooit exact waarom. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@greentjeonatrip 

Ik heb gewoon onderaan wat verwijderd die toch maar fluf ging worden. Blad heb ik eraan gelaten en ze beginnen vanavond aan 12/12.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Gelato auto zaadjes waren geopend en hadden al een klein stukje penwortel. Ze zijn meteen verhuisd naar hun eindbestemming. Ik blijf de methode tussen een natte koffie filter gebruiken. Tot nu toe elk zaadje altijd ontkiemt na max drie dagen. 

De drie Gelato's staan in 30 liter potten  twee witte en 1 zwarte. Waarom? Omdat ik dat nog overhad.

De grond is biogrond met 10% perliet, bemest met geleidelijk afgevende bio meststof. (Veenmeel, vleesbeendermeel, cacaodoppen) trage afgifte waardoor planten niet verbranden. Dacht laten we dat eens uittesten bij auto's .

Later nog wat upgraden met wormenmest.

20200517_122537.thumb.jpg.04a7ae34acb7fc9ca6bcbf2ef213b81a.jpg

Fijne zondag nog.

Edited by Fearghus
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 33 (Dag 2 12/12)

De groei zit er serieus in. De lamp mag elke dag omhoog. Ze hebben het naar hun zin. 

Fijne avond nog.

20200518_212847.thumb.jpg.93e52ed280b59323b38df6daa20966cd.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/17/2020 at 11:54 AM, Jakkes said:

Mooie uitleg. Ik wist dat bladeren belangrijk waren en dus niet zomaar weg gehaald mochten worden, maar nooit exact waarom. 

Als men gaat verwijderen omwille van te laat schakelen, teveel voeding, Genetica, wat meer luchtigheid creëren o.i.d. dan kan ik me daar wat bij voorstellen, maar weet wat je gaat verwijderen, bij wie je dat doet, in welke mate je dat doet en wanneer je dat doet, want als je ondergelegen toppen meer in het licht wilt zetten en denkt dat deze daardoor zwaarder worden, dan weet je gewoon niet waar de klepel hangt en kun je beter hopen dat er in die regio zich alsnog  blad verder  gaat ontwikkelen en volwaardig gaat ontwikkelen, of dat er een beroep gedaan kan worden op voldoende opslag, want bij het verwijderen van 'bronnen' zorg je vooral voor meer disbalans...

Vergeet ook niet dat bladeren die al in het volle licht staan, daarnaast ook waarschijnlijk maximale stomata hebben, om maximaal te kunnen koelen en dat de koelcapaciteit bij het vormen van blad al vast ligt en die daarna enkel minder gaat worden.

Denk goed na.... en zeker wanneer je 'hoger' in de plant wilt gaan snoeien....

Edited by greentjeonatrip
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van de drie Gelato dames buiten is er een gesneuveld. Smartphone uit mijn zakken gevallen op de zaailing natuurlijk. Er staan dus nog twee gelato zaailingen buiten. Ondertussen heb ik Wedding Cheesecake auto en Purple Punch auto (Purple Punch x Critical auto) bij besteld. Ipv drie gaan het er 4 worden buiten. Ik ga 1x Purple punch en 1x Wedding Cheesecake toevoegen. Als alles vroeg genoeg klaar is, nog een rondje buiten of buiten beginnen en verder binnen afbloeien als het weer tegen valt.

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites
54 minutes ago, Fearghus said:

Van de drie Gelato dames buiten is er een gesneuveld. Smartphone uit mijn zakken gevallen op de zaailing natuurlijk

I feel ya bro.... 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Kluns

Thx,

Mja mijn eigen schuld. Och ja. Heb zo weer verschillende soortjes. Is ook niet slecht. 

Van iets negatiefs iets positief maken. ^_^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 39 

De dames krijgen meer dorst. Ze kregen hiervoor 300ml, vandaag opgetrokken naar 350 ml. Ze krijgen ook dagelijks 3ml/L grow. Af en toe wel een bufferdag. Blijkbaar hebben ze nogal honger. 

20200523_204208.thumb.jpg.04a85ebc3d92657706efc841629ecde5.jpg

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zien er mooi gezond uit Fearghus maar ik had ze zelf groter laten worden. Kon je niet wachten of denk je het toch vol te gaan krijgen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel ik kon niet wachten, anders wordt het een beetje te duur aan uitgaven. Ja het had wat voller gemogen. Is wel nog maar week een van de omzet naar 12/12. Normaal gezien zullen ze nog wel groter worden. Buiten komen er ook nog 5, miss 6 auto's. Eens ik mijn voorraad heb kan ik meer tijd nemen. Misschien dan gaan voor 9 potten ipv 5 in de tent. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Feest pakketje toegekomen. ;) Nog 3x Northern lights auto toegekregen. 

Bij de gelato was er een van de twee niet echt fatsoenlijk. Ik heb die verwijdert. Er staat dus een gelato buiten, er komen nog 2x Wedding Cheesecake en 2x Purple Punche en 1 x Northern lights bij. 

Iemand een idee als je de titel van uw eigen topic kan veranderen? Ik heb namelijk geen zin om een ander topic bij te maken. Ik wil alles in een topic doen.

20200526_132119.thumb.jpg.a6d2e7c927940e7273389b2cb21b6289.jpg

Grts

Edited by Fearghus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap t wel maar kijk uit dat je er geen Piffer topic van maakt waardoor uiteindelijk niemand meer weet hoe of wat :P

  • Haha 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minutes ago, 420man010 said:

Ik snap t wel maar kijk uit dat je er geen Piffer topic van maakt waardoor uiteindelijk niemand meer weet hoe of wat :P

:rofl nee hoor. Gewoon twee projecten. Binnen en buiten. Met af en toe een update van buiten erbij. Als binnen dan klaar is, ik gewoon vervolgens van start hier terug kan beginnen. Alleen kan ik de titel niet meer editen bij het eerste bericht. 

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, 420man010 said:

Ik snap t wel maar kijk uit dat je er geen Piffer topic van maakt waardoor uiteindelijk niemand meer weet hoe of wat :P

Volgens mij is hij ook weg na zijn ruzie met Volcanic ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Buyuk said:

Volgens mij is hij ook weg na zijn ruzie met Volcanic ?

Volgens mij is die debiel gewoon gepakt, zelden zo'n idioot hier meegemaakt. Die gast was gewoon manisch bezig, iedere week wel weer een nieuwe tent erbij, terwijl de politie 3 weken terug nog bij hem langs was geweest. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ik er zo over nadenk is die kans erg groot inderdaad.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, pindarots123 said:

Volgens mij is die debiel gewoon gepakt, zelden zo'n idioot hier meegemaakt. Die gast was gewoon manisch bezig, iedere week wel weer een nieuwe tent erbij, terwijl de politie 3 weken terug nog bij hem langs was geweest. 

Ook de snuggerste van de bende dan :oeps 

Dag 9 12/12

De dames drinken 350 ml per dag. Met de tensio loopt het net tegen droog aan, voor het tijdstip dat ik ze water geef. Ik geef ze al een dag of 4 geen voeding meer, want begonnen er te donkergroen uit te zien en te blinken.

Ik heb wat klein grut verwijdert onderaan voor betere luchtstroom. Maar niet extreem. Ondertussen wat LST toegepast om de tent voller te krijgen.

Dag temp. 27 graden, Nacht 20 graden. RV 44%. Ik heb ondertussen nog een tweede ventilator bijgehangen. 

Voor de LST. Net voor de lamp aanging.

received_252924872611600.thumb.jpeg.baa7e04a5cbe7bb4178f39535a7c6026.jpeg

Na de LST, HPS net aan.

20200527_212814.thumb.jpg.bf5da2ffaee1a81134438d0b07670af9.jpg

grts

Edited by Fearghus
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 11 12/12

De dames doen het goed. Na dat het licht aan was, heb ik nog wat lst toegepast. Zodat het midden stuk, vooraan ook bedekt is. 

Temp dag 26 graden, Nacht 20 graden. Rv 40. IK geef voorlopig geen meststoffen tot de plant het aangeeft.

Net voor de hps aanging.

received_1366828996846566.thumb.jpeg.ff8916947d56ca9bea31545e969449fd.jpeg

received_655784868596910.thumb.jpeg.8faddd3e4ff279ea7ec48418852c05a6.jpeg

received_251259732761422.thumb.jpeg.654bed931e08a24dd374abf389bf033b.jpeg

received_1621655251334115.thumb.jpeg.09904a51b3d00aeab52bed5a158d90bb.jpeg

Na de lst

20200529_211250.thumb.jpg.74d4ee628f5bcaebba578133d5888e9c.jpg

20200529_211229.thumb.jpg.81484ce13a23cea551dc1e1b50e130b4.jpg

Grts

Edited by Fearghus

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Gelato is aan het genieten van het zonnetje.

20200530_132032.thumb.jpg.0a7b7097d7bce77aaf0acb886b3b571c.jpg

Ondertussen is er 1x Northern Lights (Northern Lights x ruderalis) Zamnesia, 2X Wedding Cheesecake Auto (Wedding Cheesecake x ruderalis) Fastbuds, 2x Purple Punch (Granddaddy Purple x Larry OG) Barney's farm ontkiemt en in hun definitieve pot buiten geplaatst.

20200530_132043.thumb.jpg.4b86dbcd36296e5adeef17b4c9cfe424.jpg

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 12 12/12

De Bad Azz Kush gaat vlugger dan de Critical Kush. De middelste en rechts voor zijn de BAK.

Bad Azz Kush

20200530_203934.thumb.jpg.40b90dbdb105e0f154a40ea8354a161a.jpg 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kun je de witbalans en lichtkleur instellen op die camera?  Vast wel, beetje aanpassen voor een natuurlijker beeld :tu

You bad ass motherfucker :lol:

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Just now, vakman said:

Kun je de witbalans en lichtkleur instellen op die camera?  Vast wel, beetje aanpassen voor een natuurlijker beeld :tu

You bad ass motherfucker :lol:

Was net toen de hps aanging. Ik was in vertraging. Dacht nog tijd genoeg te hebben. :rofl

Ik zal morgen eens filmen met licht van de camera. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...