Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

emielnul50

Rookie probeerd wat.

Recommended Posts

Hallo daar mensen.

Ik ben pas begonnen met kweken onder een lamp. Nu is de inworteling niet helemaal goed gegaan. En ben ik schigtig over wat nu nog gaat komen. Ik ben nu ongeveer in week 3. En nu zie ik dat een paar met het blad omhoog schieten. Me ph is bijna altijd 5.8 6.0 en ec staat tegen 1.4. Ik heb ze de eerste weken wortelbooster gegeven. En geef ze nu ook coca a en b. En organic booster. Ik ben al een behoorlijke tijd me aan het inlezen. Over alles en nog wat.

Maar aangezien het me eerste keer binnen is. Komt er nog wel wat bij kijken. Waar moet ik op gaan letten nu in deze fase? Ze hebben voor mijn gevoel best een klap gehad. Het is ook van zaad af.

De lampen hangen er nu ongeveer 45 centimeter boven. Nu verkleurd mij de zijkant van de blaadjes wat houd dit in? 

Dit is alleen extreem bij dit lief mooi plantje de rest is nog aardig klein qua blad dus valt er weinig aan af te lezen.

 

20200424_145217.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welke coco is dit? En jemig wat een strek daar op de achtergrond. Misschien even een bult cocos totaan het eerste blad erbij doen. Ik doe 0.8 in deze periode en das ook nog met elke voeding beurt een drikke drain van 20% (die dan in de buitentuin komt).

Edited by Spacy Cortex

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke, bedankt voor je reactie, het is een mengel van cocosblokken en cocos uit een zak. 
heeft dat geen belemmering van de groei als ik er bulten om de stengels maak?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potten het beste tot de rand vullen met medium. De coco lijkt mij de grijze zak met zo een paarse sticker en ik merkte daar vaak op dat het goed is om gewortelde stekken in te starten, maar vanuit zaad is het geen best materiaal. Ligt niet aan de structuur, maar de voedings "buffer". Na een flink aantal keer weken en flushen en een voedering erin bufferen met lage ec ging het bij mij wel goed. Teveel gedoe dus start nu zaadlingen uit spongepots en gaan daarna in paarse zakken coco medium.

Als de coco bricks uit zwarte zakken kwamen das al helemaal drama. Zit gewoon zout doorheen. Reden dat planten het even doen is omdat die penwortel door een plek gaat waar je nogal snel genoeg water geeft - zoekt ie dan voeding en wortel in de rest van de bucket dan gaat het scheef. Lijkt me ook typisch iets voor week 2/3 groei uit zaad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja volgens mij was het idd een grijs witte zak met paarse stickers. die blokken zou ik eigenlijk niet weten. 
ik ga nu de potten even bijvullen met wat ik nog heb. ik heb die blokken wel goed gespoeld, dus denk dat het meeste zout dan wel was weggespoeld.
het gekke alleen is dat ze zo kleuren, het zou ondervoeding moeten zijn maar dat lijkt me echt sterk.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met coco altijd handig dat je redelijk opnieuw kan starten door veel te flushen met afgezuurd water en dan wanneer de blaadjes omhoog gaan staan en de planten weer dorst hebben weer afgezuurd water met voeding geven. In groei hebben ze niet veel nodig en dat stimuleert ook goede wortel ontwikkeling. Beter 1x prr week de pots door weekt zetten en verder niks geven dan elke dag 2x water met voeding geven en geen drain hebben. Zo bouw je teveel voeding op namelijk. (Als de bloei komt dan zal je vaker water kunnen geven natuurlijk.) Ook door HPS lamp die jij hebt zo te zien - dampt er wat meer water uit je potte, dus nog belangrijker om zoveel water te geven dat een deel van de opgehoopte voeding via drain onderuit de pot kan weglopen.

Edited by Spacy Cortex

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 x per week lijkt me dus veelste weinig aangezien, de wortels nog niet echt zijn gaan schieten,
en ze op droge korrel laten staan lijkt me al helemaal niets. aangezien ze al een klap hebben gehad,
wil ik ze graag de liefde geven die ze nu nodig zijn, en dan lijkt me uitlaten drogen toch niet het beste.

als je een liter erin sproeit, dan denk ik dat er teveel verloren aan voeding gaat, omdat het dan snel eruitloopt.
ik heb momenteel alle tijd van de wereld, en hoef ik me baby's geen dag alleen te laten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...