Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
dragon6521

Problemen met afzuiger

Recommended Posts

Hallo, 

Zoals de titel al vermeld heb ik een probleem met een afzuiger.

Na een week voorgroei met de afzuiger uit wou ik de afzuiger aan zetten maar die draait alleen volle bak en waneer de ruimte op temp is valt deze uit.

Ik dacht eerst dat het aan de regelaar lag ( climate trafo controller) dus ik had met spoed een andere ergens gehaald die ik niet in gebruik had, maar eenmaal aangesloten deed de afzuiger helemaal niks. Ook niet toen ik de stekker van de afzuiger direct in een stopcontact stak. Na wat prutsen sloeg die tog ineens aan dus vanaf toen was ik overtuigd dat de afzuiger zelf het probleem was. Het betreft een stalen box van 2000m3.

Is het mogenlijk dat er kisten zijn die niet te dimmen zijn? 

Alles is nieuw maar zou het kunnen dat het een defect is? Ik ben nu met spoed een andere aan het zoeken maar is deze mischien te maken door middel van het weerstand vervangen of iets. Er is namelijk geen tijd om wie weet 2 weken te wachten op een andere als die besteld zou worden en de locale growshop heeft er geen. Ik hoop dat iemand weet wat het probleem is en hoe op te lossen

Alvast bedankt grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen idee, hij word gedimd door een trafo controller , voor zo ver ik weet dimt deze in 5 stappen van 20% dus het minimale zou 20% moeten zijn. Maar het is alles of niets hij draait duidelijk op 100% ook al zet ik de controller handmatig op stand 1.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit staat er bij een gemiddelde GS bij een box als dit als opmerking:

Let op: Laat deze afzuigbox nooit op minder dan 30 % van het vermogen draaien. De motor in deze kist wordt gekoeld door lucht, wanneer de kist op minder dan 30 % draait zal deze overhit raken met alle gevolgen van dien.

Specs van een 2000m3 Torin

Ampère: 1,85
• Watt: 350

Of die 20% van 2000m3 vd fancontroller gelijk staat aan terug dimmen tot maximaal 30% vh vermogen is de vraag die Wiekspiet je eigenlijk stelt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normaal gezien gebruik ik altijd een dcs controller en die laat ik altijd op de minimale stand 20% draaien, ( snachts dus) of dit 30% van het vermogen is durf ik niet te zeggen maar ik draai al 10 jaar zo en nog nooit een kist gehad die doorbrande ook niet de grotere kisten van +4250.

Vandaag de fabriekant gebeld en die zeiden ook dat de controler normaal gezien perfect is juist omdat dit een trafo controller is en ik denk dat opticlimate wel weten wat ze maken. Vandaag viel de kist weer een paar keer stil dus had ik hem direct in het stopcontact gestoken, ( 100%)  en zelfs dan valt die nog stil. En met een klap er tegen van frustratie sloeg die weer aan. Alsof die vastloopt ofso.

Maargoed de fabriekant ging asap een nieuwe motor opsturen die zou morgen binnen komen dus dan hoop ik dat het op gelost is als ik hem wissel.

 

Tog bedankt voor de reacties.  grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...