Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

baabje

Welke potgrond

Recommended Posts

Goedemiddag, 

 

Ik ben opzoek naar een potgrond die ik ga gebruiken voor mijn autoflowers. 

Nu heb je bij de welkoop veel verschillende soorten potgrond en de meeste hiervan hebben al voeding voor een paar maanden. 

Nu is mijn vraag; Is deze voeding die in de potgrond van de welkoop zit voldoende voor mijn autoflower planten ? 

 

Voorbeelden: 

https://www.welkoop.nl/winkel/tuin/plant-zorg/potgrond-tuinaarde/potgrond-tuingrond/welkoop-potgrond-universeel-70l_1177851

https://www.welkoop.nl/winkel/tuin/plant-zorg/potgrond-tuinaarde/potgrond-tuingrond/welkoop-kokospotgrond-40l_1184962

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@baabje,

Ik zou persoonlijk kiezen voor (biologische) moestuingrond, deze bv: klik

En dit zou ik verrijken met bv wat perliet of kokos om de grond iets luchtiger te houden. Maak het niet te luchtig, dan droogt de grond snel uit. 

Gr, X

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Xaim

Bedankt voor je reactie, 

Denk dat ik voor deze combinatie ga. 

Ook koop ik dan nog vloeibare bloei voeding voor het geval dat mijn planten daar om vragen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@baabje,

Als je de grond nog wat meer wilt verrijken tijdens de groei/bloei van de plant zou je kom nog wat wormenmest kunnen toevoegen:tu

Hier  zou je het kunnen kopen, dit is kwalitatief goede wormenmest voor een goede/eerlijke prijs:tu

Gr, X 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Xaim

Bedoel je te zeggen dat vloeibare bloei voeding in dit geval overbodig is ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@baabje,

Overbodig is een groot woord, maar de kans is heel groot dat je het dan NIET nodig zal hebben :tu

En mocht er toch wat kleur afname zijn kan je altijd nog een topdressing doen bij de planten:innocent:

Gr, X

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Wil je de planten in de volle grond zetten of in potten. 

Als je ze in potten zet welke maat? :innocent:

Gr, X

Edited by Xaim

Share this post


Link to post
Share on other sites

pk? Das echt geen voeding. Mag je meer zien als iets wat je maar een paar keer naast bloei voeding ,1 of 2x met beleid tijdens je run kunt geven om bloei nog wat te boosten. Beter zoek je een vloeibare bio bloei voeding bij en laat je pk voor wat het is met je fijne bio turf grond. Succes met je kweek!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Spacy Cortex

Dan bestel ik ook nog wel even normale  bloei voeding. 

Ik dacht dat pk wel goed zou werken met de potgrond die ik gebruik aangezien die voor 3 maanden aan voeding bevat.

Bedankt voor je reactie

 

Edit:

Ik heb deze besteld;  https://onlinetopgarden.com/nl/voeding-supplementen/plagron-alga-bloom-500-ml?gclid=Cj0KCQjwhZr1BRCLARIsALjRVQMgBC3RPVsbbYaaUkP0tKx1TdZ8wAKYIIB-vI9926g63Gmgu42XH1saAkPwEALw_wcB

Edited by baabje
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

makkelijke moestuin mix, zo erin en hoef je niks meer aan te doen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...