Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

M0251

Led lamp

Recommended Posts

@Running Water Dank!

Als ik zo goed zie, is de LxB  van het armatuur van de 600 gelijk aan die van 1000watt. Zitten gewoon 4 balken tussen gepropt  :D ^_^

Edited by P H donner

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anders @P H donner  pak je toch lekker voor de zomer een top ledlamp  en dan voor de winter een hps.  Heerlijk met led in de zomer. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is wel een mooie oplossing voor deze Hps’er @JackyH80 ;) 
Ben er nog niet uit wat en welke het zal worden. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom gebruiken de mensen die de lampen zelf bouwen meanwell drivers en niet de drivers van samsung zelf bijvoorbeeld?

Die gen 3 samsung leds strips hebben ook eigen drivers die niet zo duur zijn.

Edited by MisterX
  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik neem aan omdat niemand weet dat ze die hebben. Ik neem aan dat jij het ook voor het eerst zag op die Samsung calculator.

Buiten dat, die Samsung drivers zijn minder efficient (83% of 88% tegen 94% a 95%) 

Er worden ook wel andere drivers gebruikt hoor. Gavita gebruikt Philips advance drivers. 

Denk dat het vooral de prijs kwaliteits verhouding is dat mensen vaker voor Mean Well kiezen. Als er dan eenmaal een paar daarvoor kiezen dan volgt de rest vanzelf omdat je anders zelf het wiel weer opnieuw moet uitvinden.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/7/2020 at 2:58 PM, P H donner said:

Dat is wel een mooie oplossing voor deze Hps’er @JackyH80 ;) 
Ben er nog niet uit wat en welke het zal worden. 

Heb de Zeus pro besteld. Waarschijnlijk over 6 weken binnen 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

:tu top! Ben benieuwd! 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, M0251 said:

Heb de Zeus pro besteld. Waarschijnlijk over 6 weken binnen

Lijkt me een goede keuze. 

Je gaat sowieso met je stroom voorruit haha. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
50 minutes ago, Kluns said:

Lijkt me een goede keuze. 

Je gaat sowieso met je stroom voorruit haha. 

Zou de zomer stoppen vanwege de warmte. Pak ik toch weer een extra draai mee dit jaar.
kwa stroom kosten maakt het me niet zo veel uit.

waar ik meer bang voor ben is of het niet opvalt dat ik in eens zo veel stroom ben gaan gebruiken.
gelukkig geen slimme meter.

ik heb er in iedergeval zin in.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, M0251 said:

waar ik meer bang voor ben is of het niet opvalt dat ik in eens zo veel stroom ben gaan gebruiken.

Dit is ook de reden waarvoor je je wattage omlaag wilt doen. 

Niet voor die paar centen extra. 

Hoeveel is je jaarlijkse verbruik als ik vragen mag? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Kluns said:

Dit is ook de reden waarvoor je je wattage omlaag wilt doen. 

Niet voor die paar centen extra. 

Hoeveel is je jaarlijkse verbruik als ik vragen mag? 

Dat mag je vragen maar ik heb geen idee :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minutes ago, M0251 said:

Dat mag je vragen maar ik heb geen idee :rofl

Dat is zorgelijk gozer.

Ga je daar eens in verdiepen. 

En kijk eens of je provider een app heeft.

Dan kan je makkelijk je verbruik zien. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zou alleen opvallen als je nu bijna helemaal niets gebruikt, en dan ineens heel veel.

En dan nog... zolang je binnen de normen blijft van een huishouden, is er niet veel aan de hand.

Als ze al informeren (wat zeer onwaarschijnlijk is) zeg je dat je vanwege Corona eindelijk eens die krachtige PC hebt gekocht.

 

Als je geen slimme meter hebt, maar nog zo'n ouderwetse draaiende, dan waren er vroeger mensen (maar dat waren echte deugnieten) die een dikke magneet op hun meter zetten. Maar dat is verboden en ook zeker geen advies. Slechts een nostalgische opmerking.

Edited by Kees A

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Kees A

Volgens mij verbruikt een zware pc ook niet zoveel hoor. 

En wat versta jij onder de huishoud norm. 

5000kw?

En wat is het nadeel van de slimme meter?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

jawel hoor kluns, een mine computer of zwaar game systeem vreet zo 500w

 

stroomverbruik-nibud-2019.PNG

 

een paar zonne panelen helpt wel veel om het totaal verbruik omlaag te halen.

 

slimme meter registreert continu je verbruik, dus als ze je meter uitlezen en ze kijken eens goed naar je verbruik dan kunnen ze bijv zien dat je elke dag om 19:00 een zware belasting inschakelt en bijv 12uur later weer weg valt. Dit is een patroon en dat zou kunnen opvallen. Vandaar ook mn opmerking om twee bloeiruimtes te hebben op zelfde vermogen dan heb je die piek niet meer op je slimme meter maar een continu verbruik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@wieries 500w is wel veel ja.

Ik heb een dikke vette game computer pas in mekaar laten zetten, zal eens erin duiken wat die verbruikt. 

Ja dat klik klak systeem zat ik ook te overwegen. 

Heb namelijk ook 2 tentjes.

Wat mij tegen houd is het moment van water geven, op wat voor momenten ga je dat doen. 

Ik draai nu 18.00/6.00.

Maar eigelijk mag dat geen reden zijn als je op die manier de petten buiten de deur kan houden. 

Ik ga dit jaar de 10.000 wel aantikken denk ik. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neem dan ook je beeldscherm en rand apparaten mee als je het verbruik van de pc gaat uitzoeken. Jij werkt op aarde toch? is een blumat systeem niet wat voor je of een eb en vloed opzet?

 

denk dat je met 10k wel een dikke verbruiker bent. Geen idee of ze dat als noodzaak zien om eens verder te kijken. Heb hier zelf al jaren 7k kw/h op de klok en nooit wat gehoord van energie maatschappij dat ze het veel vonden of iets. Wil zelf nog wel wat panelen gaan plaatsen puur om toch dat verbruik omlaag te gaan krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@wieries wat bedoel je met blumat systeem.

Ja 10K vind ik ook veel. 

Misschien dat ik een tentje stil ga zetten. 

En hoezo eb en vloed? 

Wat heeft dat met de energy te maken dan? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://www.blumat.nl/product/blumat-probeerset-met-vatdoorvoer/

 

blumat is gewoon auto watergeef systeem op zelfde principe als tensio meters werken met zuigspanning aan zon kegel.

zodat je klik/klak kan draaien en niet zelf hoeft te wateren wat jij als probleem aan haalde.

eb en vloed om zo een water geef systeem te hebben wat je aan een timer hangt dus niet zelf hoeft te wateren. vloeden voor 10minuten je potten trekken het water wel omhoog. naar tien minuten stop je het vloeden en laat je het water weer terug lopen in je vat of de afvoer in. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah zo ja. 

Goed idee opzich. 

Moet ik wel weer alles om gaan gooien haha. 

Eigelijk wil ik niet zo kweken omdat ik het echt leuk vind om met de planten bezig te zijn. 

Bijv water geven daar geniet ik echt van. 

Automatisch is zo...... :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vraag me ook wel eens af, of het verstandig is om ieder jaar over te stappen? 

Of zou dat niks uitmaken? 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

De energiemaatschappij boeit geen klote. Je bent gewoon een klant daar en als je 10.000kwh verbruikt en gewoon betaalt zelfs een goeie klant.   

Het gaat om de netbeheerder. In mijn geval Enexis. Die moet geen argwaan krijgen oftewel niet bij hun op de radar verschijnen .  Maar als ik de verhalen van sommige hoor valt ook dat reuze mee. 

 

Snap alleen niet wat eb en vloed met stroom besparen te maken heeft?

Edited by JackyH80
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

was ook maar een idee he kluns :P zelf controle hebben is ook leuk idd.

overstappen zal wel niet veel uitmaken enkel dat je wat bespaart op de KWH prijs, je verbruik veranderd daar niet van.

 

@JackyH80   Ik denk ook wel dat het nog niet zon vaart loopt zolang je netjes betaald. Maar toch denk ik daar wel over na, dat ze nu niet erg actief via die weg aan het zoeken zijn wilt niet zeggen dat ze dat niet gaan doen. In principe is een stukje software zo geschreven die de logs van de meters na loopt op patronen in gebruik.

 

eb en vloed kwam ik mee als mogelijk idee voor kluns omdat die met zn water geven zou zitten op een klik/klak systeem.

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
38 minutes ago, wieries said:

overstappen zal wel niet veel uitmaken enkel dat je wat bespaart op de KWH prijs, je verbruik veranderd daar niet van.

Bedoelde meer in de zin van dat je dan niet in beeld komt haha.

Maar wat @JackyH80 zegt....

Het gaat om de netbeheerder, dus dan zal het wel niks helpen. 

Een netbeheerder krijgt toch alleen argwaan als er illegaal stroom afgetapt word ergens.... 

40 minutes ago, wieries said:

Ik denk ook wel dat het nog niet zon vaart loopt zolang je netjes betaald

Zal wel niet idd. 

Maar als je dit jaren lang wilt doen, kan je het maar beter netjes geregeld hebben zeg maar hèhè. 

Het blijft een lastig onderwerp. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...