Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

M0251

Led lamp

Recommended Posts

Koop gewoon een Spider Farmer van 500 euro en je hebt dezelfde resultaten als een Fluence Spyder. Heb nu een paar rondes naast elkaar gedraaid en leveren nagenoeg hetzelfde op. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Head Honcho said:

Koop gewoon een Spider Farmer van 500 euro en je hebt dezelfde resultaten als een Fluence Spyder. Heb nu een paar rondes naast elkaar gedraaid en leveren nagenoeg hetzelfde op. 

ja? Waar heb je zo'n farmer gekocht dan?  En heb je er dan 4 aan elkaar gemaakt of hoe gaat dat? (4 x 100w)

Edited by JackyH80

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, JackyH80 said:

ja? Waar heb je zo'n farmer gekocht dan?  En heb je er dan 4 aan elkaar gemaakt of hoe gaat dat? (4 x 100w)

Ik gewoon via EBay Duitsland, maar er zijn meerdere kanalen. Je hebt verschillende versies. Ik heb de SF4000 die is 480 watt geloof ik. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
49 minutes ago, Head Honcho said:

EBay Duitsland

Er zijn nogal wat verschillende modellen.

Welke heb jij?

Ik zie vooralsnog geen modellen die op de Fluence Spydr lijken (dus met de strips i.p.v. board)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

SF4000, ik zeg nergens dat ze op Fluence lijken. Ik heb gezegd dat ze nagenoeg hetzelfde resultaat opleveren. Naast elkaar  in de zelfde tent dus zelfde strain, voeding, medium etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zei ook niet dat jij dat zei :)

Ik was gewoon aan het zoeken, omdat ik het interessant vond wat je zei.

Maar dat is een mooi resultaat!

Mag ik vragen wat de opbrengst was met welke lamp op welke oppervlakte?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen probleem @Kees A, maar antwoord stond er al hè... SF4000. Draai in een 240x120 het resultaat was 1300 gram en laatste ronde 1600 gram. Met 5 planten op 1000 watt totaal. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sorry.

Je had inderdaad al gezegd dat je een Spydr had en de SF4000.

Ik zat niet op te letten. 

Zie je echt nauwelijks verschil in opbrengst in de ene kant van de tent en de andere?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt zit nauwelijks verschil in. En als er verschil in zit is het een pheno verschil.

Sommige weten dat ik vanaf het begin fan van Fluence ben, volgens mij was ik de eerste met zo’n lamp hier op het forum. Fluence waren pioniers toen en ik heb zelfs een keer 2 gram per watt mee gedraaid. Alleen zijn er nu zoveel gelijke lampen op de markt voor een fractie van de prijs. Ik zou dus geen rede meer zien om 1800 euro voor een lamp uit te geven. Maar het blijft wel top spul natuurlijk en de afwerking in subliem. Maar goed als ik voor 500 euro dezelfde resultaten kan halen zou ik niet meer zoveel geld uitgeven. 

Edited by Head Honcho
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 gram per Watt ???? en nu iets meer dan 1 gram per Watt........... Wat is er gebeurd met je?:o

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 gram per watt was in een 120x120 tent met 5 plantjes. En 1.3 en 1.6 gram per watt in een 240x120 tent. Wel eens een een 240x120 tent gevuld met 5 plantjes? 1600 gram op1000 watt ben ik tevreden mee. Zeker gezien ik tot week 3 bloei maar 330 watt gebruik. Ik zie nergens 1 gram per watt al zou ik daar trots op zijn geweest pas 5 jaar terug in de hps tijd.

Edited by Head Honcho

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat dit uitstekende resultaten zijn, waar menig kweker jaloers op is.

Het mooie van deze bijdrage is dat je dus bijna identieke resultaten haalt met 2 verschillende lampen die nogal wat in prijs met elkaar verschillen.

Zou mooi zijn als je met die Farmer SF4000 ook een kweekje had gehad met 5 planten in een tentje van 120 x 120.

Heel benieuwd of je dan ook 2 gram per Watt gehaald zou hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarschijnlijk niet, dat is me met de Fluence ook maar 1 x gelukt terwijl ik meerdere rondes had gedraaid toen in dezelfde setup. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar @Head Honcho  wat is de footprint van die farmer dan ongeveer? Kun je met 1 zo ene een 240x120 vullen?

Een 1000w ? Was toch 450w he?

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minutes ago, JackyH80 said:

Maar @Head Honcho  wat is de footprint van die farmer dan ongeveer? Kun je met 1 zo ene een 240x120 vullen?

Een 1000w ? Was toch 450w he?

Ik spreek voor mijn beurt, maar hij gaf een aantal post terug dit aan.

On 4/26/2020 at 10:08 AM, Head Honcho said:

Ik heb gezegd dat ze nagenoeg hetzelfde resultaat opleveren. Naast elkaar  in de zelfde tent dus zelfde strain, voeding, medium etc.

Dus ik stel het me zo voor: Hij heeft een tent van 240 x 120. Aan de linkerzijde hangt de Farmer en beschijnt daar iets van 120 x 120 en aan de rechterzijde hangt de fluence en beschijnt daar een zelfde oppervlakte.

Samen gebruiken ze ongeveer 1.000 Watt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Kees A said:

Ik spreek voor mijn beurt, maar hij gaf een aantal post terug dit aan.

Dus ik stel het me zo voor: Hij heeft een tent van 240 x 120. Aan de linkerzijde hangt de Farmer en beschijnt daar iets van 120 x 120 en aan de rechterzijde hangt de fluence en beschijnt daar een zelfde oppervlakte.

Samen gebruiken ze ongeveer 1.000 Watt.

oohja haha.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alleen nog de vraag waar koop je hem voor die prijs @Head Honcho   en een andere vraag is, de spydr staat bekend om de perfecte  spreiding van  het licht is dat bij deze ook dan?  Heb je geen hotspots ofzo?

Edited by JackyH80

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor € 500 zie ik hem ook zo gauw nergens staan, maar misschien is in de tussentijd de prijs iets gestegen.

Head Honcho gaf in zijn topic ook al aan dat hij er destijds € 550 voor betaalde.

 

Vond via Aliexpress maar dan vanuit Duitsland verstuurt hier de SF-4000 voor ietsjes meer dan € 500

Voor onder de € 600 hier in Duitsland en hier in Nederland

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rond de 500 euro dan, kan best dat ik 550 betaald hebt geen idee meer. Misschien direct in het midden een hotspot maar maakt niet zoveel uit toch? Als de opbrengst hetzelfde is. Of je moet er nachtmerries van krijgen dan zou ik het niet doen. :evil:

Share this post


Link to post
Share on other sites
53 minutes ago, Head Honcho said:

Rond de 500 euro dan, kan best dat ik 550 betaald hebt geen idee meer. Misschien direct in het midden een hotspot maar maakt niet zoveel uit toch? Als de opbrengst hetzelfde is. Of je moet er nachtmerries van krijgen dan zou ik het niet doen. :evil:

ja zou een mooi alternatief zijn voor de spydr. Is dan per ronde dik 36% minder stroom verbruik. 

 

Edited by JackyH80

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 hours ago, JackyH80 said:

dik 36% minder stroom verbruik. 

Ten opzichte van wat?

 

Als je bang bent voor hot spots, dan zou je ook een kloon van een spydr kunnen kopen.

Wat het verhaal van @Head Honcho volgens mij vooral aantoont, is dat je zelfs met een armatuur uit China gewoon bijna identieke resultaten kunt halen.

Misschien is de bouwwijze wat knulliger, maar als de lamp 75% goedkoper is, dan wordt dat al iets minder belangrijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Kees A said:

Ten opzichte van wat?

 

Als je bang bent voor hot spots, dan zou je ook een kloon van een spydr kunnen kopen.

Wat het verhaal van @Head Honcho volgens mij vooral aantoont, is dat je zelfs met een armatuur uit China gewoon bijna identieke resultaten kunt halen.

Misschien is de bouwwijze wat knulliger, maar als de lamp 75% goedkoper is, dan wordt dat al iets minder belangrijk.

tov een spydr

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Kees A said:

Ten opzichte van wat?

 

Als je bang bent voor hot spots, dan zou je ook een kloon van een spydr kunnen kopen.

Wat het verhaal van @Head Honcho volgens mij vooral aantoont, is dat je zelfs met een armatuur uit China gewoon bijna identieke resultaten kunt halen.

Misschien is de bouwwijze wat knulliger, maar als de lamp 75% goedkoper is, dan wordt dat al iets minder belangrijk.

tov een spydr 2i

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar de Spydr die Head Honcho heeft, heeft volgens mij hetzelfde wattage als zijn Board.

Tenminste, dat geeft hij dacht ik aan.

Met een Spydr 2i had hij misschien wel veel meer grammen per Watt gehaald.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...